• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marina i mieszkania w pierwszym etapie zabudowy Dalmoru

Patryk Szczerba
30 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Inwestycja mieszkaniowa w połączeniu z budową nowej mariny ma zachęcić do kupna mieszkań w nowym śródmieściu Gdyni. Inwestycja mieszkaniowa w połączeniu z budową nowej mariny ma zachęcić do kupna mieszkań w nowym śródmieściu Gdyni.

W pierwszym etapie zabudowy Mola Rybackiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni oprócz sześciu budynków mieszkalnych, które Polski Holding Nieruchomości zbuduje razem z firmą mLocum powstanie również nowa marina dla 120 jachtów. Inwestycje mają zakończyć się w 2017 roku.



Zgodnie z planem zagospodarowana w miejscu po Dalmorze może powstać 70 tys m kw. powierzchni komercyjnej i 120 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej. Inwestycja może potrwać nawet kilkanaście lat. Zgodnie z planem zagospodarowana w miejscu po Dalmorze może powstać 70 tys m kw. powierzchni komercyjnej i 120 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej. Inwestycja może potrwać nawet kilkanaście lat.

Czy budowa nowej mariny razem z pierwszym etapem mieszkaniowym to dobry pomysł?

W czwartek została podpisana oficjalna umowa w sprawie budowy zespołu budynków apartamentowych na terenach Dalmoru. Porozumienie pomiędzy PHN i mLocum rozpoczyna wspólną realizację pierwszego etapu inwestycji, który anonsowany był oficjalnie pod koniec sierpnia.

W jego ramach powstanie sześć budynków mieszkalnych, z powierzchnią użytkową 11,7 tys. m kw. obliczoną na ok. 170 mieszkań. Zaplanowano budynki o czterech kondygnacjach z funkcją usługową na parterze. Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na pierwszy kwartał 2016 roku. Pierwsi mieszkańcy będą mogli się wprowadzić w 2017 roku.

- To unikalna przestrzeń, która tak jest rozpatrywana nie tylko przez urbanistów i dlatego jesteśmy zadowoleni z tego, że możemy brać udział w jej realizacji. Czekają nas teraz prace nad ostatecznym kształtem projektu, tak aby optymalnie wpisał się w przestrzeń miejską. Całość wpisuje się w trend urbanizacyjny, który mówi, że miasta powinny zabudowywać się do środka - wyjaśniał Krzysztof Suskiewicz, prezes zarządu firmy mLocum, związanej z grupą mBanku. W Trójmieście ta spółka zbudowała osiedle Sopocka Przystań.

Wiadomo też, że równolegle do inwestycji mieszkaniowej na terenach po Dalmorze będzie powstawała marina razem z bosmanatem i zapleczem socjalnym. Ma to być zachęta do kupna mieszkania w nowym śródmieściu Gdyni. Do tej inwestycji PHN przystąpi sam.

W ramach inwestycji powstaną 3 nowe pomosty, przy których będzie mogło cumować 120 jachtów. 80 proc. miejsc ma być wynajmowane stałym rezydentom. Pozostała część będzie przeznaczona dla przypływających gości.

- Liczymy, że marina będzie dodatkowym magnesem dla tych, którzy będą chcieli kupić mieszkania i zostawić tutaj swój jacht. By powstały pomosty, konieczne będą wyburzenia budynków i od tego zaczniemy inwestycję związaną z mariną. Planujemy oddanie jej do eksploatacji na przełomie 2016 i 2017 roku, przed zakończeniem inwestycji mieszkaniowej - mówi Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu Dalmor, wchodzącego w skład grupy PHN.

W najbliższych tygodniach mają pojawić się również pierwsze konkrety dotyczące kolejnego etapu zabudowy. Pewnym jest, że w jego ramach nie powstaną mieszkania, ale budynki handlowe z dopuszczeniem funkcji usługowej i biurowej.

- Najpóźniej w pierwszym kwartale 2015 roku będziemy mogli przekazać szczegóły w tym względzie. Na razie trwa przygotowanie wstępnej koncepcji i rozmowy z potencjalnymi partnerami tej inwestycji - dodaje Rychlicki.

Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (309) 2 zablokowane

  • Dalmor kiedyś takie duże przedsiębiorstwo (5)

    Wstyd , ze zostało zarżnięte ale coz jak na jednego pływajacego przypadało 4 biurowych to wcale sie nie dziwię

    • 8 4

    • biurowych? całe zaplecze przygotowywało (1)

      zaopatzrenie i nie tylko, czy Ty wiesz co to logistyka ?

      • 1 4

      • hahaha przygotowywało ..... co ?....?

        • 1 1

    • (2)

      oczywiscie do ciebie nie dotrze, że istniej cos takiego jak rynek i ze Dalmor nie ma własnych łowisk, bo te najbardziej atrakcyjne są na obszarze strefy państw, które maja tam dostep do oceanu

      dobrze, że mieli swoje tereny i cos robią - mogli zostac po prostu zlikwidowani

      • 2 9

      • Nie pisz bzdur bo nawet nie wiesz ,ze statki Dalmoru byly na lowiskach Morza Pòlnocnego (1)

        Kanady ,Peru itd itd

        • 5 0

        • nie gadaj z laikiem, ktoremu blichtr zaj... oczy

          sam łapałem ryby na Falklandach, Chile, Beringa, na skupie amerykańskim, itd. Floty łowcze nadal istnieją ale nie ma tam takich łysych Krzysków

          • 4 0

  • Jak będzie odradzała się -

    po nieudolnych rządach Patologii Obywatelskiej i tych drugich obszczymurów, tylko i wyłącznie polska inicjatywa przedsiębiorczości związana z dojściem bezpośrednim do morza to będzie tragedia - nie będzie już dostępu po takich terenów. Srebrniki wyprzedzają wszystko, zasilając kieszeń garstki cwaniaków, gdzie kolejna grupa cwaniaków będzie miała włości na takich terenach !!! TROCHE KRWI I SIĘ ODBIERZE, przyjdzie koniunktura na takie czasy !!!

    • 2 1

  • czym wy się zajmujecie? (1)

    stępą zamiast dróg robi sobie na chwarznie park za 2 miliony z kolesiami - gdzie jest NIK?" zobaczcie ten bezsens

    • 6 1

    • takimi tematami mogliby się zajmowac dziennikarze

      ale kto przy zdrowych zmyslach pusci tekst, ktorzy mozez skutkowac wstrzymaniem ogoszen z urzedu miasta i zastopowaniem doplyu kasy do rozny tam projektow?

      potal ma sie zwracac finansowo.

      • 1 1

  • aleś głupi (1)

    A wiem to z tego forum. Jesteś tak durny jak te pajace od dziambora czy horały. Wskaż gdzie napisano o tych 100 mln.

    • 0 4

    • faktycznie, może być dużo więcej

      zachłanność byznesu zaprzyjaźnionego z miastem nie zna granic.

      • 2 0

  • ciekawe dla kogo to, bo z pewnością nie dla normalnycn ludzi pracujących uczciwie za 3k miesiecznie... (24)

    by żyło się lepiej...

    • 133 52

    • i do godz. 15.34? (5)

      już jesteś po robocie? I dlatego nie będziesz nigdy miał forsy . Ja jestem juz po zajęciach i moge sobie poklikać. Ale jak juz zaczne pracowac, to na pewno przez pare dobrych lat, do wieczora

      • 29 53

      • Żenada w wykonaniu młodego liminga

        • 0 0

      • a słyszałeś o wolnych zawodach i dostepie do internetu w pracy studenciaku za dyche...? (1)

        Nie każdy robi w stoczni od 8 do 16, ale Ciebie pewnie po studiach na GWSH czy innym Ateneum czeka podobne odwalanie grafiku nawet nie w stoczni bo tam trzeba coś umieć, tylko na zmywaku w Lądku,,,,

        • 39 14

        • Skoro klikasz w robocie (czytaj udajesz że pracujesz), nie dziw się że szef udaje że płaci

          • 10 5

      • Bo jesteś lewy do roboty skoro do wieczora będziesz musiał pracować. Na miejscu twoich przyszłych pracodawców zapaliłbym ci kopa bo będziesz mało wydajny. Pracując dłużej marnujesz czas i pieniądze swojego pracodawcy chyba że ustalicie twoją pensje na poziomie najniższej krajowej a koszt zużytej energii po godzinach np. prąd będziesz pokrywał z własnej kieszeni.

        • 5 2

      • To na leczenie zszarganych nerwów powinno styknąć

        • 1 3

    • Kto Ci broni?

      Kto Ci broni zarabiać 30k i kupić tam apartament?
      A może powinieneś dostać z przydziału? Od państwa? Od miasta?

      • 1 0

    • Mnie bedzie stac...jako oficer mechanik pracujacy na 'offshorze'... (7)

      mam 5200 euro mc/rok+= 62400 euro....
      Mozna? mozna! jak sie uczy we wlasciwej Akademii i nie jest sie leniem

      • 15 26

      • Gdzie ty pracujesz? Zmień firme, ja mam więcej na kontenerze pracując 44h w tyg. (1)

        Ktoś cię ładnie wali po kieszeni, atakuj o podwyżke.

        • 3 0

        • Koles trafil wypas uklad u chinola.

          2 na 2, nowe male kontenery 1500teu, i wychodzi kolo 7000 papiera podstawy miech w miech. Dodatki za szkolenie kadetow i grube roboty. I ma ze mnie beke bo mam tyle samo na ahts tyle za zasuwam jak murzyn a on sobie paraduje w mundurze i zwiedza swiat.

          • 2 0

      • Niezle ale jednak bajki opowiadasz. (1)

        5000 euro za 6 tygodni pracy .Pozniej zjazd do domu na 6 tygodni bez kasy. Nie płaci sie za kontrakt tylko za godz. pracy. Cos tam słyszałeś ale kolega sobie pokolorowal jak Ci opowiadał o wspaniałej pracy z murzynami. Na offshore jest około 20 do 25 euro na godz. I praca non stop soboty , niedziele tez. W sumie bardzo ciężka praca. A cała kasę na lądzie przejada jakaś lampucera :) no i zero emerytury : D .Nie ma sie czym chwalić tymbardziej,ze żółci i Ukraińcy wchodzą w ten rynek pełna parą a są dużo tańsi.

        • 20 2

        • Bzdury piszesz....

          Rasisto...
          Z Brazylijczykami wspaniale sie wspolpracuje, do oficerki odnosza sie z szacunkiem i wzajemnoscia.
          Piekna pogoda, ciekawa praca i satysfakcja, ze oblsuguje sie i remontuje maszyny i urzadzenia za wiele milionow dolarow.
          Wpisz sobie w google" steam turbine Peterbrother Ltd.

          • 1 9

      • pozniej siedzisz w domu calymi miesiacami i sluchasz glosnej muzy wkor...jac sasiadow

        • 5 3

      • a ile w tej branży zarabiają zachodni inzynierowie? bo coś mi się zdaje, żę z tą marną pensyjką to

        co najwyżej zęzy możesz czyścić

        • 11 4

      • Opinia w stylu "A mój Golf idzie lepiej..." Takich rzeczy się nie pisze.

        • 33 2

    • Ot durna polacza mentalność..... (1)

      Zaglądam na to forum od czasu do czasu i każde wejście w jakimkolwiek temacie utwierdza mnie w przekonaniu , że Polacy to społeczeństwo nie dość, że imbecyli to w dodatku zawistnych do szpiku kości.
      Napluł bym ci w twarz, ty szmato zawistna za stwierdzenie "uczciwie 3k na miesiąc" , które to stwierdzenie niesie podtekst jakoby ci, którzy zarabiają więcej są złodziejami czy ubekami.
      Ten kto spłodził takiego pokurcza mentalnego jak Ty powinien się ze wstydu pod ziemię zapaść, bo Ty przekonany o swej niedocenianej przez świat "wielkości" zapewne tego nie zrobisz...

      • 14 1

      • Studiowalem 5 lat na Akademii Morskiej na wydziale mechanicznym...

        spedzilem juz srednio liczac 5lat na morzu...a teraz zarabiam 5200 euro on/off za kazde 6 tygodni pracy na statku...
        NIE kradlem, nie oszukiwalem, nie wyzyskiwalem ...
        tylko wypracowalem sobie takie zarobki i zwyczjanie mnie stac na zaplacenie takie sumy pieniedzy.

        • 1 5

    • zarabiam wielokrotnosc Twojej sumy ale wg Ciebie jestem nienormalny?

      • 6 1

    • od kiedy to w takim miejscu buduje się dla (1)

      tych, którzy zarabiają 3 tyś?

      • 30 2

      • dla ciebie był artykuł o TBS-ach w zeszłym tygodniu

        • 17 2

    • (2)

      Dla kogos kto pyka 20tys na miesiac i znudzil mu sie np obecny apartament w Orłowie.

      • 28 1

      • 20 tys (1)

        Ja pykam 20-25 tys jak to napisałeś na miesiąc i nie zamierzam przepłacać i kupować tam mieszkania, czy w Sopocie. Wolę za miastem postawić sobie fajny domek.

        • 14 13

        • Jeden lubi jak mu cyganie grają, drugi jak mu buty śmierdzą

          • 35 2

    • Każde mieszkanie czy apartament

      Tylko dla ludzi z jachtem łodzią czy motorówką bo jakby nie spojrzeć to ta
      marina jak miejsce parkingowe dla wszystkich uczciwie pracujących w tym kraju.

      • 9 3

  • Po to... (9)

    ...założyciele i budowniczowie miasta i portu, poświęcili tyle ciężkiej pracy budując Polskie Okno Na Świat, żeby teraz zabudować to jakimiś apartamentowcami dla nowobogackich!!! Nie podoba mi się to!

    • 51 6

    • (3)

      Też mi się to nie podoba. Miasto na siłę wpycha się na nabrzeża portowe, ograniczając jego rozwój. Następnym etapem będzie narzekanie na uciążliwą bliskość portu i próby dalszej ekspansji na tereny portowe, aż do jego całkowitego zadławienia. Podejrzewam, że miejskim szczurom lądowym bardziej odpowiada wizja Gdyni jako powiatowej sypialni, niż prężnego ośrodka portowego o dużym znaczeniu regionalnym.

      • 12 5

      • Nie minusować , (1)

        a sprawdzić ile pyłu węglowego osiada w tej okolicy .

        • 3 5

        • zamknąć port

          za pył, za zapach, za hałas

          wyrzucić robotników

          za biedę, za przemęczenie i brak uśmiechu

          zasiać trawę na chwałę elity, która brzydzi się zwykłych ludzi i gardzi ich pracą.

          • 2 0

      • to wynika z polityki. Ludzie Szczurka, jako odcięci od struktur politycznych

        o szerszym zasięgu, aby przetrwać na stołkach są zmuszeni kupować poparcie biznesu w jedyny możliwy sposób - poprzez wyprzedaż jedynego kapitału Gdyni, czyli terenów portowych.

        Śmierć Gdyni wydaje się już nieuchronna, jednak wszelkie przejawy rozkładu są starannie maskowanie przez wyjątkowo intensywną propagandę.

        • 2 0

    • (4)

      Gdyby mieli wyburzyć działający port czy stocznię, która dobrze prosperuje to twój komentarz miałby sens. Niestety jest inaczej.

      • 7 9

      • (2)

        Taaa... Znalazło się źródło mądrości absolutnej. Stoczona akurat za kadencji szczurasow wykończona zostala

        • 2 3

        • jasne (1)

          i to wina Szczura pewnie... Szczur po nocach pewnie dźwigi i suwnice rozkręcał.... Aleś ociężały umysłowo jesteś

          • 1 1

          • identyczny wpis miejskiego urzędnika tylko inaczej podpisany jest w innym wątku.

            to wiele o nich mówi.

            • 1 1

      • twoim zdaniem port źle prosperuje ?! ja p*, jak można być mieszkańcem

        Gdyni i takim ignorantem w sprawach morskich? trzeba wyjątkowo złej woli. albo cynizmu.

        • 5 3

  • WAŻNE: Urząd Miasta Gdynia potwierdził, że koszty (do 100 milionów) przekształcenia Dalmoru (2)

    z terenu portowego w luksusowe osiedle mieszkaniowe poniosą podatnicy!

    Chodzi o remont nabrzeży wokół Mola Rybackiego, które są w fatalnym stanie. Te nabrzeża, które są we władaniu ZMPG są remontowane ze środków własnych portu i podatnik nie ponosi żadnych ciężarów w związku z ich eksploatacją.

    Z nabrzeżami Dalmoru jest inaczej. W latach 90-tych w wyniku niejasnych działań ówczesnych gdyńskich decydentów, w tym Wojciech Szczurka uniemożliwiono przejęcie terenów Dalmoru przez port, który nabrzeża remontowałby we własnym zakresie i z własnych pieniędzy.

    Obecnie nabrzeża te przekazuje się pod kuratelę Urzędu Morskiego, a więc instytucji panstwowej finansowanej z naszych podatków i to my zapłacimy de facto za niezbędne do zapobieżenia katastrofie prace.

    Skandal.

    • 5 2

    • ależ łżeż (1)

      skąd te informacje kłamco?

      • 0 3

      • z tego forum, kłamco. wskaż kto zapłaci 100 mln za nabrzeża, jeśli nie podatnicy

        • 3 0

  • szkoda ,że odszedł prof. Andruszkiewicz , przypuszczam co powiedziałby Szczurkowi (11)

    ja wiem jedno !- na pewno nie będzie tak wspominany i nie będzie miał tylu życzliwych i pięknych wpisów po odejściu Szczurek co ma profesor ! .Szkoda ,że Mimoty i Miernoty niszczą i dewastują wizje i dorobek ludzi takich jak prof. Andruszkiewicz , były współpracownik budowniczego Gdyni i portu p. Kwiatkowskiego !!!!!

    • 32 5

    • (7)

      Trzeba być naprawdę bezczelnym, aby napisać coś takiego... Chyba nie znałeś Profesora, a szastasz Jego nazwiskiem wypisując bzdury. Otóż prof. Andruszkiewicz był jak najbardziej ZA taką rewitalizacją terenów podalmorowych.

      I zastanów się lepiej jak o tobie będą mówić po śmierci. O Pana Szczurka się nie martw - jego mieszkańcy szanują.

      • 10 11

      • (4)

        Jeżeli Andruszkiewicz miałby być za takim anty-portowym zagospodarowywaniem nabrzeży portowych, to znaczyłoby, że zgłupiał na starość.

        • 9 5

        • (3)

          Nie był anty-portowy.
          Ale na pewno nie był też za tym, aby stare rudery stały i niszczały szpecąc tereny z potencjałem.
          Piszesz tak, jakby co najmniej burzyli piękny, prężny port, a tak nie jest!
          Zagospodarowanie dotyczy terenów po dawnym Dalmorze.

          • 8 5

          • zabierając metodą zakulisowych, szemranych działań przestrzeń rozwojową (2)

            portowi Szczurek świadomie skazał port na zagładę. Nie da się tego cofnąć ani nie ma możliwości przebicia się z PRAWDĄ przez propagandę wartą kilkadziesiąt milionów rocznie.

            Ale historia nie zapomni.

            • 5 5

            • Wiem!!! (1)

              Szczur po nocach dźwigi rozkręcał i statki zatapiał, żeby tylko port zamknęli... Idźie sie leczyć do czubkowa.

              • 0 1

              • w przypadku afery dalmoru jego rola była znacząca. przyczynił się

                do zmiany granic portu, wewnątrz których ZMPG miał prawo pierwokupu, z którego ze względu na rozpaczliwy brak terenów rozwojowych by skorzystał i miejsce to, podobnie inne terminale portowe funkcjonowałoby dziś należycie dając miejsca pracy.

                zamiast tego, dzięki Wojciechowi Szczurkowi teren ten od 20 lat jest doprowadzany do ruiny, by w ostateczności zmarnowana praca pokoleń stała się łakomym kąskiem dla zaprzyjaźnionych z miastem deweloperów.

                możesz sobie pisać o czubkach i miotać bezsilnie obelgi, ale prawdy nie zakrzyczysz.

                • 1 1

      • (1)

        Wypowiadaj się za siebie. Nigdy nie szanowałem tego pozera.

        • 1 3

        • Ewa, nie szanowałeś? A może jednak masz na imię Marcin? :D

          • 4 1

    • chciwość zawsze wypiera mądrość, astąd dzisiejszy kierunek marszu Gdyni ku zgubie

      • 1 0

    • A Ty..

      A Ty oczywiście wiesz co powiedziałby Profesor.
      I masz na to wyłączność.
      A śp. Profesor miał/ma wyłączność na jedynie słuszne koncepcje.
      Oczywiście.

      • 0 0

    • gdynianin starszy bredzisz jakbyś był młodszym zółtodziobem

      Na Międzynarodowym Forum w Gdyni m.in. prof. Andruszkiewicz nakreślał Strategie Rozwoju Gdyni w tematyce Morskiej i darzył Szczurka wielką atencją. Wtedy żył jeszcze jego syn dr Janusz A.

      Więc idź pottrolować gdzie indziej, nieudaczniku !

      • 7 6

  • Żałosne (1)

    Taki koszmar niszczący ład urbanistyczny to tylko w Gdyni i Wrocławiu. Wie to każdy architekt, nie wie żaden prezydent. Żałosne

    • 27 10

    • jako architekt

      stwierdzam że bredzisz

      • 0 1

  • Hahaha cztery kondygnacje....!!!! (9)

    W Zamościu i Skierniewicach mają bekę z takiej wiochy!!! Zmarnują cymbały takie miejsce.Potem się dziwią że Gdynia pusta wiocha i się nie rozwija....BRAWO SZCZUREK!!!

    • 74 63

    • Jak już...

      Jak już piszesz to może coś z sensem a nie tylko z pianą?

      • 2 0

    • Widać Pan Obserwator mierzy skalę wielkomiejskości tylko po kondygnacjach heheh jakież to "wiejskie"

      • 3 0

    • :)

      Najwyraźniej w Zamościu i w Skierniewicach mieszkają BURAKI

      • 3 0

    • to wracaj (3)

      obserwatorze do Skierniewic. Pewnie Ci tam dobrze

      • 28 5

      • (2)

        jade w weekend po sloiki.

        • 17 0

        • I mozesz tam pozostać nz zawsze .

          • 6 1

        • tak właśnie myślałem ;)

          • 13 2

    • Nie gadaj tyle tylko idź wypasać krowy jak ojciec nakazał.

      • 6 1

    • pustak

      pusty to jest twój łeb!!!

      • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane