- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (223 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (348 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (327 opinii)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (34 opinie)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (119 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (67 opinii)
Marynarze zatruli się, wietrząc zbiorniki po ropie
Trzech marynarzy zatruło się, wietrząc zbiorniki po ropie, znajdujące się pod pokładem brytyjskiego tankowca "Ekturus", gdy cumował on przy redzie gdańskiego portu. Mimo reanimacji jeden z nich zmarł.
Do zdarzenia doszło w nocy z 29 na 30 kwietnia. Wcześniej informacje na temat tragedii nie trafiły do opinii publicznej. Sprawą zainteresowała się jednak Prokuratura Rejonowa Gdańsk-Oliwa, która wszczęła śledztwo, mające wyjaśnić okoliczności zdarzenia.
Wiadomo, iż marynarze - wszyscy narodowości filipińskiej - zeszli pod pokład, aby wyczyścić zbiorniki po ropie dostarczonej do Gdańska. - Wstępnie ustalono, iż do zatrucia marynarzy tankowca doszło już po czynnościach związanych z samym czyszczeniem zbiorników, w momencie, gdy je wietrzyli. Prawdopodobnie zeszli oni do jednego z pomieszczeń sąsiadujących ze zbiornikami bez odpowiednich środków ochrony dróg oddechowych - mówi Cezary Szostak, szef Prokuratury Rejonowej Gdańsk-Oliwa.
Prokuratorzy, korzystając z pomocy specjalistów z Urzędu Morskiego w Gdyni i Kapitanatu Portu w Gdańsku, przeprowadzili oględziny statku. Zabezpieczono materiały dowodowe i wszczęto śledztwo w sprawie nieumyślnego spowodowania śmierci jednego z marynarzy. Sam statek, po uzupełnieniu załogi, wypłynął z Gdańska. Dwaj marynarze, którzy zatruli się, ale przeżyli, przebywają w szpitalu.
Opinie (108) 4 zablokowane
-
2010-05-06 07:41
ekturus (1)
statek nadal jest na kotwicy reda gdańsk
- 6 0
-
2010-05-06 08:09
Jakiś taki strasznie zardzewiały ten statek
- 1 1
-
2010-05-06 07:52
Filips nie dał rady (5)
jakież to smutne. No to mate ze starym powinni iść do pierdla. To nie był wypadek to był lack of safety.
- 12 1
-
2010-05-06 09:15
Panie 2/E (4)
Badał pan sprawę?
Podobno to byli ludzie z maszyny i lack of safety związany z zaniedbaniem w tym dziale (co często bywa, zwłaszcza z polskimi załogami). Więc ch/eng i 2/E powinni iśc do pierdla.- 1 4
-
2010-05-06 09:25
Panie po PLO (3)
nie pracuje z Polakami wiec nie wiem jak to bywa z brakiem safety z polskimi zalogami maszynowymi. Tylko niech mi see powie co maszynowcy robili w tankach.
- 2 1
-
2010-05-06 10:15
To nie byl tank (2)
Czytajcie uwaznie zakichani marynarze z nosami zadartymi po morskiej szkole,spotkalem juz takich wielu.Srubke odwrocisz - up side down i juz sie problem zaczyna ....w ktora strone by tu krecic?
A taki po tej szkole wyjdzie ,mlodzienieci juz rzadzic mu sie chce na statku.
Zdziwieni u Norwega czy Angola ze traktuja czesto was jak polglowkow.Oficerzy po nic znaczacych szkolach ,sloma z butow wystaje...
Przykladem jestes ty 2/E.Skonczyles szkole a czytac nie umiesz ze zrozumieniem.
Pomieszczenie obok zbiornika!!!Pomysl,co to moze byc?.....Przepompownia?Bingo.I teraz juz wiesz co robili tam kocmoluchy z maszyny?- 6 4
-
2010-05-06 10:35
Pracuje z angolami
i jest git. AM skonczylem z wyroznieniem i nigdy nie miales slomianych butow. I nie po to sie duzo uczylem zeby teraz krecic nakretkami.
Bywaj niedowartosciowany!!!!- 5 3
-
2010-05-06 18:17
W którą stroną śrubką kręcić
Jak ktoś ma z tym kłopot, to powinien chodzić ze słoikiem :)
- 0 0
-
2010-05-06 07:59
Wyrazy współczucia dla załogi. (2)
Czyszczenie zbiorników na tankowcach zawsze było niebezpieczną rzeczą. I dla ludzi, i dla samego statku.
- 12 0
-
2010-05-06 08:40
heeee (1)
ty chyba widziales to na obrazku...albo na greckim szrocie
na porzadnym statku czyszcza je sprinklery obrotowo- podcisnieniowe!
A najbardziej cierpi przyroda morska a nie filipin opierd.lacz.- 0 4
-
2010-05-06 11:41
Podciśnieniowe?
Jak podciśnieniowe, to rozumiem, że tam jakieś odkurzacze mają?
Opowiedz więcej na ten temat, bo mnie zaciekawiłeś.- 4 0
-
2010-05-06 08:48
Zbiorniki paliwowe
Znam ten temat pracuję w klinerce 5 lat.Armator woli,chodzi o koszty ,wyslać do tych prac tanią silę roboczą z zalogi i są tego skutki.W np;Remontowej są od tego specjalne firmy.
- 10 2
-
2010-05-06 08:55
!!!!!!! (1)
w tych jakże ciężkich dniach wszyscy jesteśmy marynarzami.
a wiz i tak nie dam!!! więc mnie nie proście- 8 0
-
2010-05-06 09:17
Jo racja, wiza was wiza !!! ale wiz nie dam
- 1 1
-
2010-05-06 08:59
"gdy cumował on przy redzie gdańskiego portu" (2)
Dżizass, cóż to za dziwoląg?!
Cumować, to można przy nabrzeżu - cumy to liny, które są "wiązane" na polerach, czyli tych "słupkach" na nabrzeżu - na redzie nie da się ich użyć
Przy redzie to już nie jest reda, a kotwicowisko jest właśnie na redzie
Powinno być:
gdy był zakotwiczony na redzie gdańskiego portu
albo:
Gdy kotwiczył na redzie Portu Gdańsk
...trzeba było spytać Kubę, jak to napisać- 20 1
-
2010-05-06 09:16
A slyszal ty (1)
o "beczkach"?
Sa na redach i do nich cumuja vessele...A czy Gdansk je ma,niewiem-raczej nie,bo gdansk niczego nie ma ....a pralata,prałata ma.- 3 1
-
2010-05-06 09:46
słyszał
ale te "beczki", to też raczej na redzie
...ale Gdańsk ich nie ma.
...ale będzie miał ECS :)
A ten statek tak wypłynął, że ciągle "przy tej redzie cumuje" :)- 3 0
-
2010-05-06 09:16
słownictwo redaktora swiadczy, ze w zyciu widział balie ruską,
jak nie wiesz nic o budowie statku i jego eksploatacji to milczy - 5-ka z religii nie wystarczy!!!!
- 11 2
-
2010-05-06 09:44
i jednego Filipsa mniej,,,,
- 3 10
-
2010-05-06 09:54
tankowiec (2)
wydaje mi sie że to jest statek typu OBO tankowiec -- masowiec
- 7 1
-
2010-05-06 10:05
TEZ MI TAK WYGLADA
Typowa łajba gdzie pourywasz sobie rekawy a na koncie mizerna kasa.
- 5 1
-
2010-05-06 14:49
Dobrze piszesz- wydaje ci się.
- 0 0
-
2010-05-06 10:17
(1)
pracowałem w firmie MARPIO w stoczni w Gdańsku i tam schodziło się w głąb zbiornika bez zabezpieczeń, poprostu pełen "profesionalizm" żenua!!
- 8 1
-
2010-05-06 14:21
ja też nie stosuję zabezpieczeń...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.