• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Metamorfoza nadmorskiej ulicy w Brzeźnie

Krzysztof Koprowski
29 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Widok na ul. Pułaskiego z nadmorskiego deptaka i drogi rowerowej przy Domu Zdrojowym.
  • Na całej długości przewiduje się odtworzenie szpalerów drzew.
  • Obecny stan ul. Pułaskiego.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace budowlane na ul. Pułaskiego w BrzeźnieMapka. Ze zmian ucieszą się miłośnicy zieleni oraz piesi, ponieważ ulica zyska szpalery drzew oraz równe chodniki. Kierowcy stracą natomiast nielegalne miejsca postojowe na doszczętnie rozjechanych pasach trawników, które po przebudowie wypełnią krzewy.



Co jest ważniejsze w zagospodarowaniu ul. Pułaskiego?

Ul. Pułaskiego to droga biegnąca równolegle do plaży, którą oprócz mieszkańców dzielnicy, mogą kojarzyć także piesi i rowerzyści przemierzający pas nadmorski - znajduje się na przedłużeniu charakterystycznego zakrętu deptaka i drogi rowerowej w pobliżu będącego w trakcie rewitalizacji Domu Zdrojowego.

Obecnie stan ulicy pozostawia wiele do życzenia. Zniszczone chodniki, wielokrotnie łatana nawierzchnia jezdni i zaniedbana zieleń z pewnością nie dodają uroku dzielnicy, którą włodarze Gdańska chcą podnieść do rangi kurortu.

Prace budowlane powinny być zakończone w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Prace budowlane powinny być zakończone w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.

47 nowych drzew oraz niskie krzewy wzdłuż jezdni



Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę ogłoszonego przetargu przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, w najbliższych tygodniach rozpoczną się prace budowlane, w ramach których przewiduje się:
  • wymianę chodników na betonowe płytki betonowe 20x20 cm z infułami, kamiennymi obrzeżami oraz tzw. pasem kompensacji wzdłuż posesji (uzupełnienie głównego pasa ruchu pieszych wzdłuż nieregularnego przebiegu ogrodzeń czy budynków),
  • wykonanie całkowicie nowej nawierzchni jezdni z kostki kamiennej granitowej z górną powierzchnią ciętą płomieniowaną,
  • nasadzenia 47 lip drobnolistnych "Greenspire" oraz wycinkę dwóch drzew ze względu na zły stan sanitarny; w pasie zieleni przewidziano też tawułę płożącą, osiągającą wysokość ok. 30 cm, blokującą wjazd autami między drzewa,
  • przebudowę infrastruktury podziemnej.

Warto odnotować, że w zakresie infrastruktury pieszej chodniki będą wykonane na całej długości po obu stronach jezdni - dotyczy to pozbawionej infrastruktury pieszej północnej części ulicy (tj. po stronie plaży) w pobliżu ul. Dworskiej.

Szerokość chodników na niemal całym przebiegu wyniesie ok. 1,5 m z lokalnymi zawężeniem w pobliżu kilku drzew oraz poszerzeniem w okolicy skrzyżowania z ul. Dworską, przy pawilonie handlowym.

Czytaj też:

Wniosek o konsultacje ws. planu dla Brzeźna. Ponad 7 tys. podpisów



  • Po przebudowie chodnik zostanie ułożony z obu stron jezdni na całej długości.
  • Zdegradowane pasy zieleni zostaną ponownie wypełnione drzewami i krzewami.
  • Skrzyżowanie z ul. Cichą (po prawej), która nie będzie remontowana.
  • Obecny stan ul. Pułaskiego.

Pięć miesięcy na realizację wszystkich prac budowlanych



Ponadto na całym przebiegu ulicy zaplanowano ustawienie: siedmiu ławek, trzech koszy ulicznych na śmieci oraz czterech stojaków rowerowych (w pobliżu skrzyżowania z ul. Południową). Odtworzony w formie kamiennej będzie też próg zwalniający na wysokości ul. Pułaskiego 13.

Termin zakończenia przebudowy został określony na pięć miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O jego wyborze w przetargu zdecydują kryteria: w 60 proc. najniższej ceny oraz w 40 proc. przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji.

Czytaj też:

Nowe centrum Brzeźna. Szczegóły planu zagospodarowania



Miejsca

Opinie (179) 3 zablokowane

  • ktoś się uwziął na mieszkańców (11)

    Ciekawy jestem o co naprawdę chodzi w tym niby remoncie. Te samochody to nie są jakichś turystów czy przyjezdnych tylko są to w większości auta mieszkańców, którzy nie mają żadnej alternatywy. Projekt osiedla nie przewidywał miejsc parkingowych. Czemu więc miasto zamiast rozwiązywać problem dodatkowo go potęguje? Kto ma w tym interes?

    • 49 30

    • To jest problem właścicieli tych aut, a nie miasta. (9)

      Za wieloletnie niszczenie zieleni powinni zostać surowo ukarani, niech się cieszą, że ujdzie im to na sucho. Darmowa przestrzeń się skończyła, chcesz mieć auto - kupuj garaż albo miejsce w hali.

      • 19 13

      • to jest stara dzielnica, tam nie ma hal garażowych (5)

        a nie wiem czy blaszane garaże wyglądają lepiej od parkingów, zresztą tam chyba jest zakaz budowy garażowisk

        • 10 13

        • (1)

          To pozbądźcie się samochodów. A kto musi ze względu na rodzaj wykonywanej pracy,t o specjalna karta, przypisane konkretnie miejsce i tyle.

          • 4 11

          • Ha, ha , ha...

            • 1 0

        • To wybudujcie sobie parkingi kubaturowe. (2)

          Jaki problem? Przecież to nic nie kosztuje, a chętnych mnóstwo. Biznes że hej

          • 11 8

          • no chyba w tym lesie nadmorskim, który idzie do wycięcia (1)

            • 7 2

            • Za daleko od bloków

              • 1 4

      • Widać, żen ie jesteś z tej dzielnicy , bo komentujesz bez sensu

        • 3 2

      • właścicieli czyli mieszkańców (1)

        Właścicielami są mieszkańcy. Ludzie, którzy zamieszkują te skromne bloki często od dziesięcioleci. Problem mieszkańców - to problem miasta bo miasto jest od tego, żeby problemy mieszkańców rozwiązywać, a nie potęgować.

        • 12 9

        • gdy się kupuje auto trzeba się zastanowić gdzie się będzie parkowało !

          • 10 9

    • Alternatywa jest. Część mieszkańców tych starych domków ma podjazdy (miejsce do parkowania u siebie) tylko z nich nie korzysta no bo można przecież parkować na chodniku. Teraz będą musieli korzystać z własnego terenu.
      Gorzej będą mieli mieszkańcy bloków, w szczególności pierwszego - 19/21 bo oni faktycznie nie mają żadnej alternatywy.

      • 13 0

  • A gdzie bedziemy parkowac auta????? (7)

    • 21 40

    • prywatne auto prywatny problem. (1)

      • 17 5

      • Przecież teraz prawie każdy m auto już każda rodzina na pewno

        więc dlaczego tak nieprzyjaźnie komentujesz? Ciebie też może dotyczyć ten problem...

        • 0 3

    • (3)

      Kupcie sobie miejsca postojowe.

      • 18 5

      • a gdzie sprzedają te miejsca postojowe w Brzeźnie? (2)

        chętnie kupię

        • 11 10

        • Nie stać cię

          • 3 5

        • Pytaj dealera samochodów.

          • 10 5

    • Wasz problem

      Na pewno nie będziecie stać na trawniku.

      • 20 5

  • Płyty ażurowe z zielenią w miejscach gdzie stoją auta (13)

    W poziomie jezdni. Czy tak ciężko spróbować rozwiązań z Niemiec??? Będzie miejsce i na auta i zieleń, nawierzchnia bedzie aktywna biologicznie.

    • 40 61

    • Prawdziwy Polak

      A takie glupoty gada. "Polacy nie gęsi i swój język mają".

      • 0 0

    • Najpierw musisz mieć auta z których nie cieknie olej. (10)

      Przejedź sie po dowolnym parkingu pod marketem i zobacz ile jest plam na miejscach parkingowych...

      • 19 5

      • Masz rację, ale nie wiem czy wiesz, ale nawet w autach nowych (po kilku tysiącach km) też potrafi ciec olej... (9)

        • 5 8

        • Tak, tak. (2)

          I to rozumiem jest wymówka żeby nie naprawiać Twojego 15 letniego diesla?

          • 4 4

          • im dluzszy cykl zycia produktu tym bardziej eko (1)

            paradoksalnie moze sie okazac ze 30-letni diesel z przebiegiem milion km bedzie bardziej eko niz 4 elektryki z przebiegami po 250kkm ktore w tym czasie zezlomujesz

            • 1 1

            • I następny

              Nie, nie będzie.
              Nie dość że przez ostatnie 700kkm nie będzie spełniał żadnych norm, to jeszcze tankowiec bez żadnych filtrów musi do niego dowieźć kilkaset tysięcy litrów paliwa.

              • 0 1

        • Za to Polska, ktora rzekomo wstala z kolan, nie potrafi wlascicieli tych aut pociagnac do odpowiedzialnosci.

          • 0 0

        • a w elektrycznych? (3)

          • 4 5

          • A elektryk nie ma żadnych przekładni? wszystko pracuje na sucho?

            • 2 0

          • W elektrycznych elektrony.

            • 0 0

          • Też

            • 7 1

        • Dlatego zakaz dotyczy wszystkich aut

          • 2 2

    • co mi po takiej zieleni na której stoi samochód?

      wez człowieku sie puknij

      • 10 3

  • przez lata miasto nie interesowało się Brzeźnem dopiero jak tereny betonuje deweloper to zaczęli inwestować. (3)

    mam propozycję, nie wycinajcie więcej drzew w Brzeźnie i nie betonujcie dzielnicy

    • 97 15

    • To akurat bzdura (2)

      Mieszkałem 10 lat temu na Brzeznie, dziś to jest inna dzielnica. Trzeba być ślepym, żeby nie widzieć zmian.

      • 13 9

      • Na czym jeszcze mieszkałeś?

        • 2 0

      • Słoik, co ty za głupoty opowiadasz?

        • 5 5

  • Połowa domów w Brzeźnie

    wynajmowana jest dla robotników.
    Rodowici mieszkańcy nie chcą w tym syfie mieszkać. Na turystów z kasą też nie ma co liczyć bo wszędzie setunie, rozwalone chodniki i grafitti.

    • 3 1

  • Metamorfoza byłaby

    gdyby zniknął SAM, bar Perełka i całe te blaszane pawilony.
    Gdyby wyremontowano ul. PCK i chodniki w całej dzielnicy, gdzie można stracić zęby potykając się na dziurach.
    Gdyby od Krasickiego do Gdańskiej powstała ścieżka rowerowa.
    A tu Pułaskiego z czapki remont, aby z kościoła było łatwiej do nowej gdańskiej inwestycji dojść.

    • 3 2

  • Resortowe dzieci i mlode zmanipulowane POkolenie (1)

    To jest rodzaj mentalnego podporządkowania się silniejszemu; w przypadku ludzi PRL-u, dawnych komunistycznych służb, polegało to głównie na posłuszeństwie wobec Moskwy, kc kpzr czy KGB i nie liczeniu się z interesem Polski i Polaków. Dzisiaj również część elit III RP dziedziczy takie podejście w posłuszeństwie wobec Federacji Rosyjskiej; warto przypomnieć choćby to, co działo się za czasów Platformy Obywatelskiej w Służbie Kontrwywiadu Wojskowego czy w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego, gdzie szef BBN gen. Stanisław Koziej przyjmował w obecności prezydenta Bronisława Komorowskiego "kagiebistę" Nikołaja Patruszewa. W tym "resortowym myśleniu", gdzie bardzo istotne są związki z dawnymi służbami specjalnymi, Polska i jej najważniejsze interesy zawsze były na ostatnim miejscu.

    Niestety Okazuje się, że pamięć wyborcza rządzi się swoimi prawami i wystarczyły cztery lata, aby postkomuniści zyskali nowe polityczne życie a ludzie namaszczeni przez towarzyszy generałów Kufla, Baryłę i Żyto na prawowitych władców najweselszego baraku zaliczyli polityczny come back. Wystarczyły cztery lata, aby przywrócić w Polsce polityczny Matrix, który od lat tworzą pierwsze strony Gazety Wyborczej, paski w TVN i złote myśli kolportowane przez Sok z Buraka. Matrix, w którym arystokraci, czy może raczej oligarchowie postkomunistyczni stanowią jedyną słuszną alternatywę dla Polski, a ci, którzy na nich nie zagłosują są oszołomami, ciemnogrodem i nie mają prawa nazywać się Europejczykami!

    • 1 2

    • kompletnie nie na temat, siadac, dwója!

      • 1 0

  • Niech mieszkańcy sprzedadzą samochody i kupią sobie deskorolki (1)

    taką mam koncepcję

    • 7 3

    • Mózg sobie kup

      • 0 0

  • Oshina

    Może tak samorządowcy zajmą się smrodem na Szadółkach, może bezpiecznym przejściem dla pieszych na Dolnej Oruni przez torowisko aby ludzie nie ginęli pod kołami pociągów, może łatanie dziur na ulicach, naprawy chodników......a nie tam gdzie można coś sprzedać, coś ukraść. Tak chcecie budować to proszę budować za obwodnicą, miejsca do popisu macie dużo.

    • 5 0

  • Ja (1)

    Moim zdaniem chodzi o to,żeby był ładny widok z Domu Zdrojowego i w miarę ładna ulica prowadząca do niego,nikt nie myśli o mieszkańcach i o ludziach dla których bliski dojazd do plaży(wiek,choroby)jest koniecznością i szansą,a nie wynika z lenistwa i wygody,powinny być wzdłuż ulicy miejsca parkingowe płatne dla turystów,abonamentowe dla mieszkanców

    • 14 1

    • Na choroby najlepszy ruch

      spacer, kłus do uciekającego tramwaju. Poza tym świeże powietrze w oczekiwaniu na następny, za pół godziny też ma swoje dobre strony, gdy północna nadmorska bryza pieści po żebrach.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane