- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (86 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (87 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (21 opinii)
- 4 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
Mevo 2.0 wciąż bez umowy. Termin wydłużono o 60 dni
10 listopada minęło już 107 dni od otwarcia ofert na ponowne uruchomienie roweru metropolitalnego Mevo, a Obszar OMGGS wciąż nie wybrał najkorzystniejszej oferty i nie podpisał umowy z operatorem. Pierwotnie gminy miały na to 90 dni od dnia otwarcia kopert z ofertami. - Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
Przypomnijmy:
- W styczniu 2021 r. Obszar Metropolitalny po wielomiesięcznych konsultacjach z mieszkańcami, ekspertami i operatorami (w tzw. dialogu konkurencyjnym) wystosował zaproszenie do składania ofert.
- W lutym dotychczasowy operator, spółka Nextbike Polska, złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, co wydłużyło termin składania ofert.
- W efekcie w marcu Obszar unieważnił zaproszenie do składania ofert.
- Kolejne postępowanie ogłoszono w maju i podobnie jak trzy miesiące wcześniej - Nextbike znów odwołał się do KIO.
- Do lipcowego otwarcia kopert z ofertami Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zmieniła się jeszcze kilkukrotnie.
Ostatecznie w lipcu otwarto koperty z dwiema ofertami. Pierwsza - niższa - opiewająca na 159 mln zł wpłynęła od spółki City Bike Global. Drugą - już znacząco przekraczającą zakładany budżet - złożyło konsorcjum BikeU i Freebike, oczekując od Obszaru 365 mln zł. Gminy na realizację inwestycji przewidziały 107 mln zł.
Na wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy z nowym operator Obszar miał 90 dni. Termin ten minął pod koniec października.
- Projekt jest nowatorski i bardzo skomplikowany, a przepisy prawa zamówień publicznych bardzo precyzyjne, dlatego sprawdzamy oferty bardzo skrupulatnie i zgodnie z procedurami określonymi przez ustawę. Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Obecnie oferty są sprawdzane pod względem formalnym i merytorycznym, w tym co do zaoferowanej ceny, zgodnie z wytycznymi wynikającymi z prawa zamówień publicznych. Wszystkie wymienione procedury są czasochłonne, ale przewidujemy, że postępowanie zostanie rozstrzygnięte do końca tego roku.
Różnicę pokryją wpływy z abonamentów i reklam
Poza samym podpisaniem umowy inną - nie mniej istotną - kwestią pozostaje znaczna różnica między zakładanym budżetem a najniższą ofertą. Wynosi ona aż 52 mln zł.
W jaki sposób gminy mają zamiar pokryć tę kwotę?
- W ramach czynności związanych z otwarciem ofert wskazaliśmy, że na sfinansowanie zamówienia w części podstawowej zamawiający zabezpieczył kwotę 107 487 162,00 zł brutto, przy czym podana kwota nie zawierała przychodów z abonamentów czy sprzedaży powierzchni reklamowej, które - inaczej niż w poprzedniej umowie - będą teraz trafiać na konto OMGGS. Do tego należy doliczyć kwotę, jaką OMGGS otrzyma z tytułu zwrotu podatku VAT - tłumaczy Mongird.
Ponad 4 tys. rowerów, miesięczny abonament 29 zł
Nowa umowa ma zostać podpisana na 7,5 roku. Nowe Mevo będzie składało się z minimum 4099 rowerów, w tym 3099 będą to rowery ze wspomaganiem elektrycznym i 1000 rowerów tradycyjnych.
Ponadto Mevo 2.0 to także 717 stacji rowerowych i abonament miesięczny w wysokości 29,99 zł.
Zasięg ma objąć 16 gmin: dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo. W każdej z gmin będą punkty ładowania baterii oraz możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią.
Miejsca
Opinie (177) 6 zablokowanych
-
2021-11-10 14:33
Wszystkich urzędników biorących udział w tym projekcie powinno sie natychmiast zwolnic!!
Za niegospodarność i celowe działania na szkodę miasta
- 12 2
-
2021-11-10 14:50
Rowery, skutery hulajnogi ... (1)
niebezpiecznie i coraz większy chaos !!!
- 3 6
-
2021-11-11 17:06
niebezpieczne są samochody, których kierowcy lekceważą limity prędkości
- 1 0
-
2021-11-10 15:01
159 milionów ? (1)
Podzielone przez 4100 rowerów daje prawie 39k na rower. Za co ?
- 9 3
-
2021-11-10 20:05
za utrzymanie systemu przez 7,5 roku
- 1 1
-
2021-11-10 15:16
Oddać rynek wypożyczalni rowerów firmom od hulajnóg, samochodów itpa takiej samej zasadzie, bez zabawy w metropolie. Zacznie działać od razu i bez wymyślonych przeszkód.
- 8 1
-
2021-11-10 15:20
Dajcie spokój, za te kase lepiej dać dofinansowanie na rower dla dojeżdżających do pracy
Kupienie po rowerze każdemu mieszkańcowi Trójmiasta powyżej 15 roku życia pewnie by wyszło taniej
A nie zaraz, przecież wtedy nikt się nie nachapie na przekręcie, cofam- 9 4
-
2021-11-10 16:58
jeszcze sie wydluzy o 3lata itd. a gdzie sa te rowery? porozdawane juz?
- 3 2
-
2021-11-10 17:03
Trupa należy pochować a nie reanimować.
A winnych rozliczyć
- 6 2
-
2021-11-10 17:42
Ten cały kabaret jest za publiczne pieniądze więc kino będzie trwało wiele, wiele lat.
- 5 2
-
2021-11-10 17:47
Życia wam nie starczy....
Oddajcie ten projekt. Skończcie z tym cyrkiem!!!! Gdzie są pieniądze???
- 7 2
-
2021-11-10 17:51
Bogu dzięki za opóźnienie, szkoda, że nie dwa lata.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.