• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo wystartował. Jak go wypożyczyć i ile to kosztuje?

Arnold Szymczewski
26 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

We wtorek 26 marca wystartował System Roweru Metropolitalnego Mevo. Do Trójmiasta trafiło na razie 1058 z 3353 rowerów wspomaganych elektrycznie. Podpowiadamy, ile kosztuje jazda tym rowerem i jak go wypożyczyć.



Czy będziesz używał roweru Mevo?

Po wielu miesiącach oczekiwania, we wtorek zaczął działać system wypożyczania miejskich rowerów pod nazwą Mevo. Docelowo będzie on największym w Europie systemem rowerów publicznych wspomaganych elektrycznie. Złoży się na niego 4080 sztuk jednośladów dostępnych na Pomorzu.

Na razie w Gdańsku do wypożyczenia jest 667, a w całym Trójmieście 1058 rowerów. Docelowo jednośladów będzie w Trójmieście 3353, czyli 86 proc. całej floty.

  • Do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 900 rowerów.
  • W czternastu gminach ustawionych jest 660 stacji Mevo.
  • Rower możemy odblokować m.in. za pomocą telefonu i zeskanowania kodu QR.

Rejestracja w systemie Mevo



Do systemu zarejestrować możemy się za pomocą strony internetowej lub przez aplikację. W formularzu należy podać takie dane, jak: imię, nazwisko, adres, pesel, numer telefonu oraz maila.

Aplikację na telefon najlepiej pobrać za pomocą strony internetowej www.rowermevo.pl. Zarówno w sklepie Google Play, jak i Appstore nie jest ona wyświetlana na pierwszym miejscu i możemy mieć niewielki problem z jej znalezieniem.

Po wypełnieniu formularza, na nasz adres mailowy przyjdą dwie wiadomości od nadawcy bok@rowermevo.pl Pierwsza z linkiem aktywacyjnym do konta - mamy 24 godziny na aktywację. Druga wiadomość zawiera dane do logowania w systemie Mevo, są to numer telefonu i kod PIN.

Swoje indywidualne konto w systemie Mevo musimy doładować za pomocą: przelewu internetowego, rejestracji karty płatniczej lub systemu Blik.

Jeśli w aplikacji lub na stronie internetowej nie wybierzemy żadnego z proponowanych abonamentów, rower będziemy mogli wypożyczyć jedynie w opcji "opłata minutowa" tj. 10 gr za każdą minutę.

  • Po przelaniu pieniędzy będą one widoczne na naszym koncie.
  • Do wybory mamy siedem rodzajów abonamentów.
  • Po zakupie abonamentu widzimy go w liście poniżej stanu konta.
Cennik roweru Mevo

  • 10 zł miesięcznie za 90 minut codziennego użytkowania
  • 100 zł za roczny abonament (90 minut dziennie)
  • 150 zł za roczny abonament (120 minut dziennie)
  • 10 gr za każdą minutę (bez abonamentu)
  • 5 gr za każdą minutę po wyczerpaniu czasu abonamentowego


Warto w tym miejscu dodać, że bateria w rowerze Mevo ma wystarczyć na pokonanie 60 km.

Warto przyjrzeć się cennikowi i pomyśleć, który abonament będzie dla nas najkorzystniejszy. Warto przyjrzeć się cennikowi i pomyśleć, który abonament będzie dla nas najkorzystniejszy.

Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?



Sposób znany wszystkim, którzy korzystają z samochodów na minuty, to zeskanowanie z pojazdu kodu QR w celu wypożyczenia go. W przypadku roweru Mevo jest dokładnie tak samo. Po włączeniu mobilnej aplikacji wyświetli nam się mapa z dostępnymi jednośladami, rower możemy zarezerwować na 15 minut (pierwsze 5 minut jest za darmo, ale każda kolejna minuta odciągana jest od naszego abonamentu) lub podejść do niego i zeskanować wspomniany kod QR, który jest umieszczony w tylnej części pojazdu. W przypadku, kiedy z jakiegoś powodu nie uda nam się zeskanować kodu, możemy w aplikacji wpisać numer roweru widoczny nad kodem QR. System automatycznie zwolni blokadę w rowerze, który będzie już gotowy do jazdy. Rower możemy także wypożyczyć za pomocą karty zbliżeniowej (po dodaniu jej do konta użytkownika, przykładając do czytnika w rowerze) lub kontaktując się z całodobowym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 58 350 20 20.

Warto pamiętać o tym, żeby po zakończeniu jazdy odstawić rower w jednej ze stacji i ręcznie zaciągnąć blokadę - tylko ten sposób kończy nasz wynajem w systemie. Odstawienie roweru poza stacją skutkuje dodatkową opłatą 3 zł. Jeśli stacja jest przepełniona, w celu uniknięcia dodatkowej opłaty, należy odstawić rower najbliżej jak to tylko możliwe. Jeśli odstawimy jednoślad w odległości 10 km od najbliższej stacji, ale poza obszarem funkcjonowania Mevo, zapłacimy dodatkowo 50 zł.

- W przypadku ogromnie przepełnionych stacji, w sytuacjach, kiedy rowerów bedzie tak dużo, że GPS nie będzie już ich "przypisywał" do stacji będziemy interweniować z relokantami - mówi Dominik Makurat, Specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Opłaty dodatkowe w rowerze Mevo



Miejsca i obszary zaznaczone są na mapach kolorem czerwonym, w których nie możemy poruszać się rowerem Mevo, są to m.in.: zbiorniki wodne, brzeg morski, plaże i wydmy (wyjątkiem do poruszania się rowerem w strefie niedozwolonej, są drogi utwardzone). Warto dodać, że zwrot roweru w strefie niedozwolonej, to koszt w zależności odległości od najbliższej stacji od 450 do 1400 zł.

Rowerów nie można zostawiać w strefie oznaczonej kolorem czerwonym. Rowerów nie można zostawiać w strefie oznaczonej kolorem czerwonym.
Lista opłat dodatkowych jest długa. Oprócz tych już wspomnianych, znajdziemy również: transport roweru komunikacją miejską 50 zł, zwrot roweru w obszarze innym niż obszar funkcjonowania systemu Mevo 100 zł, przekroczenie 12 godzin wypożyczenia w zależności od taryfy od 200 do 300 zł, i w końcu kradzież, utrata lub zniszczenie roweru 12 tys. zł.

Zarabiaj z Mevo



Mimo, że koszt miesięcznego abonamentu jest niski, to na rowerze Mevo możemy jeszcze zarobić. W jaki sposób? Operator przewidział premiowany zwrot roweru do stacji Mevo, który został wypożyczony poza nią. Oznacza to, że gdy zauważymy rower poza stacją, możemy go wypożyczyć i zawieźć do najbliższej stacji Mevo. Każdorazowe odstawienie roweru na swoje miejsce, zasili nasze konto kwotą 2 zł. Łatwo więc policzyć, że jeśli w ciągu miesiąca, pięć razy wykonamy premiowany zwrot roweru, abonament wyjdzie nam na zero.

W związku z dużym zainteresowaniem rowerem metropolitalnym, utworzyliśmy specjalny adres mailowy mevo@trojmiasto.pl Zachęcamy do przesyłania waszych obiekcji i pochwał dotyczących funkcjonowania roweru oraz aplikacji mobilnej. Informacje dotyczące funkcjonowania roweru i aplikacji udziela Biuro Obsługi Klienta bok@rowermevo.pl

Opinie (1426) ponad 50 zablokowanych

  • Nadal błędy

    Mevo ma nadal problemy z funkcjonowaniem. Zwrot roweru do stacji został zaklasyfikowany jako poza stacją i pobrano 3 zł. Położenie niektórych stacji na mapie nie zgadza się z faktycznym położeniem!!!

    • 15 0

  • Słaby start (1)

    Przelałem środki, wykupiłem abonament, rowerki dwa stały i tyle. Wypożyczyć nie było dane, innymi słowy system nie był gotowy o godz. 11.00 szkoda. Trochę się wkurzyłem

    • 8 4

    • a pisali, że będzie można wypożyczać po 13

      • 3 0

  • jest wiele niejasności, które niestety nikomu nie chce się wyjasnić (4)

    poczekam z miesiąc, zapewne na kolejne artykuły, które podejrzewam opiszą niektóre z potencjalnych kłopotów, jakie mogą mieć użytkownicy i wtedy dopiero zadecyduje

    odpowiedzi z mevo (nextbike) są dosyć bezczelne nie dość że czekałem ponad tydzień, to oczywiście jakiś kiep wybrał sobie to na co chciał odpowiedzieć lub w części w jakiej chciał odpowiedzieć, a nie na konkretne pytania

    najbardziej jestem ciekaw wrażeń pierwszych pechowców obciążonych 12.000PLN

    • 29 9

    • czy baran od minusa może się powstrzymać? (3)

      • 1 7

      • nawet dwóch (2)

        • 1 2

        • na tym portalu albo gimbaza albo trolle (1)

          • 0 3

          • Dałem wam po minusie na zachętę. Poważnie, kogoś to robi? Dajcie spokój! To tylko głupie łapki w górę i w dół.

            • 4 1

  • kto wybierał te miejsca klepiska w Gdyni ??

    bezmyślne lokalizacje.

    • 5 3

  • Zawiodłem się mocno (5)

    To ma być wspomaganie elektryczne? To jeździ jak zwykły rower. Nie żebym miał za ciężki tyłek, ale wolałbym wtedy więcej rowerów niż superdrogi silnik z baterią, który w sumie nic nie daje.

    • 77 24

    • a na co ty liczyłeś? ze sam będzie jechał?

      wspomaganie czuć głównie na wniesieniach ... i po to jest

      • 3 5

    • Słabo pedałujesz

      Ja dzisiaj miałem okazję wypożyczyć egzemplarz ze zdechłą baterią. Jak przesiadłem się na sprawny, to różnica była naprawdę odczuwalna. Chyba że też trafił ci się zdechnięty. Zwróciłeś uwagę na kolor lampki na bagażniku po zakończeniu jazdy?

      • 12 0

    • Bo jest tak ciezki, ze wspomaganie ledwo niweluje roznice w wadze roweru. Na swoim rowerze jedzie mi sie tak samo lekko

      • 19 1

    • Nie oszukuj się

      Masz za cięzką d*pę po prostu

      • 17 6

    • a ja się nie zawiodłem bo mam własny rower, umiesz liczyć licz na siebie

      • 12 1

  • stroje

    Stroje to maja super na te rowery nie ma co :)

    • 1 0

  • (1)

    na mapce można wjechać na wybieg słoni a nie można pojechać do Spacerową do Osowy.

    • 30 1

    • można też odwiedzić wielbłądy

      • 3 0

  • Sopot-zakaz jazdy w okolicach mola (3)

    Akurat jeździli sobie nasi włodarze w miejscu gdzie jest zakaz jazdy rowerów...po prostu nadzwyczajna kasta :/

    • 32 8

    • W spocie wyborczym chopin jeździ po chodniki, a jego funkcjonariusze w postaci SM po przejściu

      więc mnie już nic nie zdziwi

      • 1 0

    • (1)

      Zakaz jest od maja

      • 10 0

      • No ale ja panie wadze z kieleckiego tego nie moglem dostrzec.

        • 0 1

  • czy można regulować wysokość kierownicy i siodełka? (2)

    ktoś testował?

    • 14 1

    • można

      • 6 0

    • testowałem

      Siodło można regulować. Tolerancja jest duża więc spoko.

      • 9 0

  • (1)

    Co oznacza slowo 'utrata' w kontekcie kary 12tys? Jak ktos mnie napadnie i za** rower, to place 12 tys bo go utracilam?

    • 27 1

    • dokładnie tak jest napisane - i nie tylko

      jesli wsiądziesz do SKM czy autobusu (lub wsadzisz do bagaznika) lub wyjedziesz dalej - to także moga cię skasowac na te 12K bo uznają że to kradzież

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane