- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (233 opinie)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (102 opinie)
- 3 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (131 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (29 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (24 opinie)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (60 opinii)
Lotnisko w Rębiechowie znów przyjmuje samoloty
Z powodu gęstej mgły, która zaległa nad Trójmiastem w środowy poranek, ruch na lotnisku w Rębiechowie został niemal całkowicie wstrzymany. Większość odlotów z Gdańska została odwołana, a przyloty są przekierowywane na inne lotniska.
Aktualizacja, godz. 13 Pogoda poprawiła się, pierwsze samoloty wylądowały w Gdańsku ok. godz. 12:30
Pasażerowie, którzy w środę rano udali się do terminala odlotów lotniska w Rębiechowie, musieli powrócić do swoich domów. Mniej więcej od godz. 8 wszystkie odloty z Gdańska zostały bowiem odwołane. Podobnie w przypadku osób oczekujących w terminalu przylotów na powrót bliskich.
Z kolei samoloty lądujące w Gdańsku zostały przekierowane do innych lotnisk (np. w Bydgoszczy, Modlinie czy Poznaniu), a w najlepszym wypadku znacznie opóźnione.
Paraliż lotniska został spowodowany gęstą mgłą, która zaległa nad całym Trójmiastem w nocy z wtorku na środę i utrzymuje się do tej pory. Warunki atmosferyczne ograniczają widoczność pasa startowego do zaledwie ok. 200-220 metrów.
To zdecydowanie zbyt mało, by piloci mogli bezpiecznie podejść do lądowania. System przeciwmgłowy ILS kat. II, który działa w Rębiechowie od połowy września, umożliwia lądowanie przy widoczności wynoszącej co najmniej 300 m.
Już niedługo utrudnienia mają ustąpić. Zgodnie z najnowszymi prognozami pogody, mgła ma rozrzedzić się wczesnym popołudniem i wtedy prawdopodobnie ruch na lotnisku w Rębiechowie zostanie przywrócony do normy.
Lotnisko w Rębiechowie: ruch wstrzymany. Powód: mgła (18 opinii)
Miejsca
Opinie (107) 5 zablokowanych
-
2016-10-20 23:46
Posadzić zarząd lotniska im. Bolka za niegospodarność mieniem publicznym.
Prokuratura powinna zainteresować się niegospodarnościa na tym lotnisku. Zakup starego ILS-u za koszmarne pieniądze a po roku demontaż i wymiana na nieco tylko nowszy model. Teraz, samoloty nie lądują bo mgła - więc trzeba zdemontować stary ILS i zakupic nowy czyli właściwy. Takie rzeczy tylko w Polsce
- 2 1
-
2016-10-19 12:49
przez Poznań (jak zwykle) (7)
Co prawda mgła jest dzisiaj wyjątkowo wredna , ale nadal występuje znaczna różnica między Rębiechowem, a lotniskiem w Gdyni. Każdy wie, że sytuacja potrwa całą jesień jak co roku. Nie sądzę, aby udziałowców było stać na kolejne inwestycje w system ILS o klasie lotniska Heahtrow. Może dajmy w końcu szansę na dokończenie budynku gdyńskiego terminalu. Zawsze to łatwiej i przyjemnie wracać do domu przez Gdynię niż Poznan czy Bydgoszcz, a nawet, za przeproszeniem - Modlin czy Warszawę.
- 32 24
-
2016-10-19 18:31
A która linia lotnicza podpisze umowy na korzystanie z dwóch lotnisk oddalonych od siebie o 20 kilometrów? (6)
To nie jest tak, że z powodu warunków atmosferycznych samolot może sobie lądować gdzie mu wygodnie. A przewoźnik nie będzie ponosił kosztów umowy z lotniskiem tylko dlatego, żeby móc tam trzy razy w roku wylądować.
- 3 3
-
2016-10-19 19:33
Obawiam się iż ? (4)
Linie przeniosłyby się do Gdyni , po cholrę im dodatkowe koszty przez prawie pól roku w związku z niedolotami ?
3 razy w roku ?
Raczej 3 razy w okresie jesiennym , wiosennym jest szansa na wylądowanie na tym paskudnie położonym niedolocie .- 2 6
-
2016-10-19 22:57
(3)
Pół roku powiadasz?
Liczby są nieubłagane. Przy ILS I który był w Rębiechowie odwołano/przekierowano 0,3% wszystkich operacji lotniczych. Po podniesieniu kategorii liczba ta jeszcze spadła (pomijając sam okres modernizacji sprzętu).
Jaka linia przeniesie się na mniejsze, gorzej skomunikowane i przede wszystkim gorzej wyposażone lotnisko w Gdyni?
A gdyby Kosakowo miało dorównać wyposażeniem Gdańskowi, to potrzeba kolejne kilkaset milionów, przecież tam nawet certyfikowanego ILS I nie ma.- 1 0
-
2016-10-19 23:18
Blue (2)
Wyposażenie elektroniczne Gdyni jest znacznie lepsze. Wieża kontroli lotów najnowocześniejsza w Polsce. Pełne cyfrowe zobrazowanie sytuacji w powietrzu. Jakość betonu najwyższa i nie wymaga ciągłego szpachlowania przez dziwnych ludków. Gdynia nie ma natomiast certyfikowanego systemu ILS bo po prostu dzisiaj nie potrzebuje takiego.
- 0 2
-
2016-10-20 11:55
Nie ma też dróg kołowania szybkiego zjazdu, płyt postojowych, certyfikacji na samoloty kodu C i jeszcze kilku innych rzeczy.
Dlaczego jak Grecy lądowali w Kosakowie, to całą obsługę ze sprzętem trzeba było ściągać z Rębiechowa?- 0 0
-
2016-10-20 11:27
Gdybym miał te 500mln to dałbym je Gdyni aby tylko przekonała się że ich pomysł z lotniskiem był jednak kretyński. Ale glupiemu nie wytlumaczysz. Głvpi nawet nie wie że jest głvpi.
Wczoraj mgła była nawet na lotnisku w Gdyni. Widoczność taka słaba jak wczoraj zdarza się niezmiernie rzadko. A najgorsza jest mgła poranna bo jest jasno i światła podejścia się rozpraszają. Wczoraj w nocy warunki były też złe ale samoloty lądowały, bo pilot musi zobaczyć światła podejścia aby stwierdzić czy ląduje. A swoją drogą pasażerowie nie mają pojęcia o skomplikowaniu całego procesu, ani nawet o pracy lotniska. Nie ma sensu się produkować i tłumaczyć bo szary człowiek i tak nie zrozumie, a swoje mądrości wyleje. A ciemny lud pójdzie za nim.- 1 0
-
2016-10-19 23:22
Gdynia
To trzeba było popatrzyć sobie ile paliwa linie straciły na wykręcanie na niebie bezsensownych kółeczek w oczekiwaniu na ew. poprawę widoczności i jak poobsuwały się rozkłady lotów. To nic nie kosztuje?
- 0 1
-
2016-10-19 14:30
pienicie się tu niektórzy ze 3 kategoria to wyjątek (9)
być może, ale mam pytanie - czy na innych normalnych lotniskach zachodnich, są tak trudne warunki w ciągu roku?
bo łatwo pi**rzyć, że tylko niektóre lotniska mają 3kategorię, ale przesadzając można powiedzieć w takim Kairze nie muszą mieć nawet 1 kategorii...
a wiadomo ze trójmiejskie (dla pieniaczy gdańskie) lotnisko zostało wybudowane w wyjątkowo złym miejscu- 10 6
-
2016-10-19 15:42
(4)
Co znaczy normalnych?
Które lotnisko w Europie obsługujące poniżej 4 mln pasażerów (jakbyś pytał co ma liczba pasażerów/operacji lotniczych do kategorii ILS, to odpowiadam, że ma, bo decyduje o sensie instalowania wyższej kategorii) posiada ILS kat. min. IIIa?
A Rębiechowo nawet w Polsce nie jest najbardziej zamglonym lotniskiem.- 6 0
-
2016-10-19 18:49
kolejny analfabeta forumowy (3)
czy to tak trudne i przerasta wasze możiwości intelektualne, by zrozumiec o co chodzi we wpisie?
czy na innych normalnych/porównywalnych - nie wyjatkowych - nie superlotniskach
Są tak trudne warunki atmosferyczne
podałem nie bez przyczyny KAIR, gdzie mgieł nie ma, bo w Kairze nie potrzeba nawet ILS1 a w Gdansku moze i potrzeba ILS3
proste?- 0 4
-
2016-10-19 22:37
(2)
"czy na innych normalnych/porównywalnych - nie wyjatkowych - nie superlotniskach
Są tak trudne warunki atmosferyczne"
Tak, są lotniska o większej liczbie dni z mgłą niż Rębiechowo, w Polsce to np. Kraków.- 0 0
-
2016-10-19 23:10
Max (1)
Lotnisko w Rębiechowie lokowali projektanci/politycy PRL-u. To było pierwsze cywilne lotnisko po wojnie ze stosunkowo dużą bazą wiedzy meteorologicznej. Wiadomo było, że zawsze wiosną i jesienią są mgły i będą. Cudów nie było i jak widać nie ma. Balice są starym lotniskiem i budowano je bardziej "terenowo" niż "meteorologicznie" w zasadzie jako zapasowe dla Czyżyn. Wszystko lata 30 ub. wieku.
- 0 0
-
2016-10-20 10:20
A gdzie mieli wtedy wybudować port lotniczy dla Trójmiasta? Na Żuławach?
Pruszcz odpadał, Kosakowo także, Na Zaspie nie było już miejsca, więc gdzie?- 0 0
-
2016-10-19 23:28
Fog (1)
Zostało wybudowane w wyjątkowo złym miejscu. Tak wskazywały statystyki meteorologiczne. Stało się za komuny. Nikt nie proponuje zamykać lotniska, ale ambicjonalny upór dyrekcji i niektórych udziałowców lotniska doprowadzi w końcu do wycofania się znaczących przewoźników, wiadomo jakich. Zamiast denuncjować poczynania Gdyni trzeba współpracować.
- 0 0
-
2016-10-20 08:37
No niby jacy przewoźnicy i dlaczego mieliby się wycofywać? Skoro do tej pory się nie wycofali, lotnisko się rozbudowuje, podniesiono kat. ILS (a zostaje jeszcze opcja na IIIa), to dlaczego teraz?
- 0 0
-
2016-10-19 16:45
Jakie lotnisko ? Trójmiasta? Hahahahahahahaha (1)
Ale ubaw!
- 1 3
-
2016-10-19 18:46
analfabeto czytaj ze zrozumieniem
napisałem wyraźnie - dla pieniaczy gdańskie
- 0 0
-
2016-10-20 01:25
Tja, wystarczyło spojrzeć na tytuł i od razu wiadomo, że w komentarzach Smoleńsk ;)
- 0 0
-
2016-10-19 15:52
Dlaczego samoloty nie były przekierowane na gdyński kosmodrom??? (4)
Dlaczego wielki cesarz z Gdyni nie interweniował???
- 6 5
-
2016-10-19 23:30
Konkurencja
Bo wielki Budyń interweniował w samej Brukseli.
- 1 0
-
2016-10-19 20:41
Dlaczego ? (1)
Proste , pewne wieczne polityki od urodzenia dały cynyę do swoich kumpli że ktoś śmie im się nie poddawać .
To taka zemsta , podpindolić swoje miasto z regionu do UE ?
Jak bardzo musza się ci panowie z " koryta " obawiać swoich stołków .
Od dołu do góry .- 2 0
-
2016-10-19 22:20
O czym majaczysz? Przecież to sama Gdynia złożyła wniosek notyfikacyjny do KE o zatwierdzenie pomocy publicznej. Problem w tym, że złożyli go w trakcie budowy a nie przed.
- 0 1
-
2016-10-19 20:29
hahahaha
- 1 0
-
2016-10-19 12:07
to po cholere kupowali ten ILS skoro to nic nie daje ,nie trzeba było kupować wcale albo kupić system kat.III (14)
- 43 85
-
2016-10-19 12:12
Po jaką cholerę piszesz jeśli sie nie znasz na sprawie? (9)
- 37 9
-
2016-10-19 12:23
znam ,trzeba było kupić ILS kat. III (8)
- 9 18
-
2016-10-19 22:52
IIIa (1)
Musiałby być tak wielki jak Heathrow albo Franfkurt. Albo przynajmniej jak Praga. No i trzeba by górki wyrównać. Bo takie są wymagania dla elektroniki.
- 0 0
-
2016-10-19 23:01
Akurat jeśli chodzi o niwelację pasa i terenu wokół, to nic nie trzeba wyrównywać, tylko że póki co to ekonomicznie nie ma sensu ładować kasy w IIIa, za mała liczba pasażerów.
- 0 0
-
2016-10-19 12:32
nie ma ILS kat. III (3)
Jest:
kat. I
kat. II
kat. IIIa, IIIb, IIIc
Kat. IIIc pozwala na start/lądowanie na przyrządach bez względu na widoczność.- 19 2
-
2016-10-19 12:38
Czyli jest kat. III (2)
A, b i c to sa tylko klasy III kategorii. Trollujesz mądralo.
- 14 7
-
2016-10-19 18:04
durniowi nie wytłumaczysz
a zapatrzonemu w swoje procedury to jedynie kostucha jest w stanie coś wytłumaczyć
- 2 1
-
2016-10-19 14:48
nie, samej III nie ma
- 3 7
-
2016-10-19 15:29
Dalej bredzisz.
Nie można podnieść kategorii ILS z I na III z pominięciem II.
System, który jest w Rębiechowie mógłby pracować w kategorii III, tylko po pierwsze patrz wyżej, po drugie certyfikacja i utrzymanie kategorii IIIa kosztuje cholernie dużo i musi to mieć ekonomiczny sens (nie chodzi o % odwołanych operacji tylko ich liczbę bezwzględną).
A po trzecie, to aby samolot mógł wykonać podejście na minimach właściwych dla kat IIIa, to jeszcze sam samolot musi być odpowiednio wyposażony, a załoga musi być certyfikowana do wykonywania podejść w danej kategorii, więc jak nie będzie, to nawet mimo obecności IIIa samolot i tak będzie podchodzić na minimach włąściwych niższej kategorii albo poleci na lotnisko zapasowe.- 9 1
-
2016-10-19 14:18
s*asz, a nie znasz. Nie mozna skoczyc z kat. I od razu na kat. III. Poczytaj pisowski biedaku umyslowy.
- 8 7
-
2016-10-19 19:30
Zamknijcie to lotnisko!
Nawet Niemcy tam go nie posiadali .
To jest gorzki śmiech , kasa Państwa , Samorządów Trójmiejskich wywalona w błoto .
Nie wspmnę oOLX !
Tak to jest jak się nadaje imię zyjących ludzi w nazwę lotniska .
Ilu kolesie obojętnie czy czerwonych , żóltych , czarnych zasiada w zarządach tej spółki ?
Na marginesie czy korporacja taxi przy lotnisku płaci miastu jakąś kaskę za dzierżawę terenu na postój ?
Czy były konkursy na te postoje ?
To tak na marginesie w związku z UBEREM .- 4 9
-
2016-10-19 12:35
ILS (1)
gdyby to było takie proste wszędzie byłby ILS kat III, a jednak jest na niewielu - największych lotniskach na świecie.
Poza tym, Panie Znawco, oprócz wyposażenia lotniska musi być właściwie certyfikowany / wyposażony samolot i pilot też musi mieć specjalną klasyfikację.- 21 1
-
2016-10-19 12:42
IIIc jest tylko na papierze
w praktyce nie ma procedur taxi dla zerowej widoczności - co wyląduje, zostaje na pasie
- 11 0
-
2016-10-19 12:31
bo kupuje suię kat IIIc albo kat I żeby tylko było coś po taniości
- 2 9
-
2016-10-19 18:04
Wydano 70 mln złotych (w tym prawie połowa z unijnych dotacji) tylko po to, (2)
aby udowodnić, że sfinansowany w całości ze środków własnych gminy port Gdynia-Kosakowo jest Trójmiastu zbędny.
I wszystko w błoto.
Czy ktoś już policzył ile kosztował każdy dodatkowy operacyjny dzień w roku na Rębiechowie i ta tuskowa napinka, aby coś udowodnić?
Większość z wydanych środków to podatki zgarnięte od wszystkich Polaków, a 40% to środki zabrane podatnikom UE.
"Uczciwa konkurencja", hę???- 6 4
-
2016-10-19 22:39
(1)
Dzisiaj na Babich dołach była taka sama mgła, więc o co stękasz? W Gdyni też trzebaby wydać na ILS.
ILS to nie tylko remedium na mgły, ale po prostu bardzo wydajna pomoc nawigacyjna.- 0 1
-
2016-10-19 22:53
Bryza
Było ale szybciej się wyczyściło.
- 0 0
-
2016-10-19 12:27
Samoloty już lądują w Gdańsku. (1)
- 14 6
-
2016-10-19 22:49
Zamontowali ILS III?
- 0 0
-
2016-10-19 15:02
A jak tam lotnisko w Gdyni ? (8)
Nie przypominam sobie dzisiaj rano mgły nad Babimi Dołami.
- 12 2
-
2016-10-19 15:26
NIe (4)
niebyło mgły bo statki kosmiczne maja wieksze silniki i rozdmuchały mgłę
- 4 5
-
2016-10-19 15:34
Mgla w Gdyni jest rowniez, ale sporo wyzej, no i widocznosc duzo lepsza. (3)
Bylem dzis w Gdansku (obwodnica) i faktycznie slabo bylo widac, na jakies 200 metrow, w Gdyni zas widocznosc byla zwyczajnie dobra, dosc daleko byly oddalone mgly - z 1-2 kilometry. To chyba kwestia roznicy wysokosci.
Na Skwerze bylo podobnie - co najmniej 1km- 4 2
-
2016-10-19 15:44
(2)
"Mgla w Gdyni jest rowniez, ale sporo wyzej"
Weź może najpierw przeczytaj definicję mgły, ok ekspercie z koziej d*py? Mgła nie może być wyżej, bo z definicji to jest chmura, której podstawa dotyka ziemi. Jak nie dotyka to nie jest już mgła.
"Gdyni zas widocznosc byla zwyczajnie dobra"
Sprawdź poranny METAR z Kosakowa i przestań bajki pociskać.- 5 4
-
2016-10-19 18:51
to skąd te mgły w górach, skoro sa wyżej niż morze? (1)
mgła to zjawiako lokalne - nie masz pokjecia ale szczekasz jak kazdy PISlamista
- 1 2
-
2016-10-19 22:34
Jednak może poczytaj najpierw.
Mechanizm powstawania mgieł może być różnoraki. Mgły mogą być radiacyjne, adwekcyjne bądź być mieszaniną obu tych zjawisk atmosferycznych lub mogą mieć charakter frontowy.
Mgły w górach to mgły orograficzne, czyli mgły radiacyjno-adwekcyjne powstające wskutek podnoszenia się, a przez to wychłodzenia wilgotnego powietrza. Podnoszenie to jest wymuszone rzeźbą terenu.
Nad morzem częściej występują mgły z wyparowania czy generalnie mgły adwekcyjne.- 0 0
-
2016-10-19 18:34
W Gdyni już od trzeciej w nocy pięknie świeciło dziś słońce.
- 1 3
-
2016-10-19 17:16
A może to Szczurek sztuczną mgłę tworzyw Gdańsku? Zawsze był blisko PiSu.
- 2 2
-
2016-10-19 15:34
To weź lecytynę.
W Gdyni dzisiaj tak samo była mgła. Metar z Babich Dołów jest ogólnodostępny, łatwo sprawdzić.- 3 2
-
2016-10-19 12:20
(6)
We Frankfurcie lądują międzykontynentalne szerokokadłubowe w kompletnym mleku a tu wielkie halo.
- 35 32
-
2016-10-19 19:45
maniek (1)
we Frankfurcie mają ILS IIIC albo ten najdokładniejszy, Lokalnych lotnisk nie stać na takie cudo
- 4 0
-
2016-10-19 20:42
nie, Frankfurt też nie ma IIIc.
przy czym w obrębie kategorii III minima sprowadzają się do tego, jak wielkie utrudnienie spowoduje przekierowanie lotu. Poniżej minimów dla IIIb opuszczenie drogi startowej jest praktycznie niemożliwe (nie widać dróg kołowania) więc... o ile nie jest to sytuacja "palą nam się silniki i nie dolecimy na zapas" to raczej nie praktykuje się lądowań. Owszem, są filmy z testów automatycznej awioniki, ale... to tylko testy. Oczywiście problem lądowania w zerowej widoczności gryzie linie lotnicze, więc trwają prace nad procedurami GNSS, zarówno dla podejścia (minima zbliżone do ILS CAT I) jak i dla kołowania (tu możliwe byłoby poruszanie się w rzeczywistej zerowej widoczności)
- 0 0
-
2016-10-19 12:59
(1)
Mam nadzieję, że kiedyś jakiś pilot zaryzykuje lądowanie w mleku ale z Tobą na pokładzie.
- 17 4
-
2016-10-19 19:55
Już jeden Kozak we mgle lądował i poległ
- 9 0
-
2016-10-19 15:01
A w Ameryce teź byłeś?
- 2 0
-
2016-10-19 13:28
w Reichu, kury znoszą jajka duże jak jabłka.
a robol pracuje dwoma łopatami na raz.
Samoloty juz nie latają w tamtej krainie bo Niemcy podłapali teleportację.- 27 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.