• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto nie na weekend. Na całe życie

Michał Stąporek
8 listopada 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Młody człowiek w roboczym ubraniu i z młotem pneumatycznym w rękach, ale także w eleganckiej koszuli i w krawacie właśnie skończył pracę. Z dumą pokazuje swoje dzieło: przez okno, które właśnie wykuł w ścianie widać stary rynek pięknego miasta. - Jeśli jesteś młody, pracowity i masz fantazję przyjedź do nas. Zamieszkaj we Wrocławiu - namawiają władze stolicy Dolnego Śląska.

Nie ma nic dziwnego w tym, że miasta się promują. Na ulicach Gdańska wiszą plakaty zapraszające do Berlina, telewizyjne reklamówki namawiają do spędzenia weekendu w Krakowie. Ale kampania promocyjna Wrocławia jest wyjątkowa, ponieważ nie namawia do zaplanowania urlopu w mieście nad Odrą. Namawia do zamieszkania w nim na stałe.

- Jesteśmy najszybciej rozwijającą się polską metropolią. W ciągu 10 lat powstanie u nas 80 tys. nowych miejsc pracy. Chcemy, aby młodzi ludzie wiedzieli, że nasz sukces, może być także ich sukcesem - przekonuje Paweł Romaszkan, dyrektor Biura Promocji Miasta Wocławia.

Wrocław reklamuje się jako miejsce z klimatem dla młodych ludzi... Wrocław reklamuje się jako miejsce z klimatem dla młodych ludzi...
Skąd taki samarytanizm? Znikąd - to po prostu racjonalne myślenie. - W najbliższych latach do szkół wyższych w całej Polsce wejdzie niż. Chcemy go jak najbardziej zneutralizować poprzez ściągnięcie na nasze uczelnie młodych ludzi z innych rejonów kraju. - tłumaczy Paweł Romaszkan. - Będą tu potrzebni ponieważ wielkie inwestycje [parterami akcji promującej Wrocław są inwestujące w mieście Volvo, Siemens i HP - przyp. red] wymagają wykwalifikowanej kadry.

Do osiedlania się we Wrocławiu namawiają młodzi mężczyźni z laptopami, moczący nogi w fontannie, rowerzysta jadący po prześle mostu oraz operator młota pneumatycznego w krawacie. Na początku listopada pojawili się na 720 plakatach w całym kraju. Za kilka tygodni kampania przeniesie się do telewizji a wszystko razem będzie kosztować 260 tys. zł.

Gdańsk stawia na swoją historię... Gdańsk stawia na swoją historię...

- To chyba nie najlepsza kampania, skoro dotąd nawet na nią nie zwróciłam uwagi - prycha lekceważąco Anna Zbierska, kierowniczka referatu promocji w gdańskim urzędzie miejskim. Tym samym odmawia podjęcia kontrofensywy, mającej na celu zahamowanie ewentualnego potoku gdańszczan wyjeżdżających do Wrocławia do pracy i na studia. - W przyszłym roku przeprowadzimy własną kampanię promocyjną, ale nie zamierzam teraz ujawniać czego będzie dotyczyła.


- Nie najlepsza kampania? - śmieje się Tomasz Gondek z Biura Promocji Miasta we Wrocławiu. - W zeszłym tygodniu ktoś z waszego wydziału promocji dzwonił do nas z prośbą o materiały i informacje o naszej kampanii.

Anna Zbierska uważa, że Gdańsk ma "wcale nie mniej, a może nawet
a Gdynia nawiązuje do pionierów, którzy ją zakładali. a Gdynia nawiązuje do pionierów, którzy ją zakładali.
więcej zalet" niż Wrocław. Z kolei Tomasz Banel, dyrektor gdyńskiego wydziału polityki gospodarczej i nieruchomości uważa, że nie ma takich pieniędzy, których nie warto by wydać na promocję miasta. Jest przekonany, że całkowity brak problemów ze zbyciem nieruchomości pod inwestycje oraz niskie bezrobocie w mieście jest po części zasługą kampanii "Gdy inwestujesz Gdynia" i "Gdynia, miasto otwartych ludzi".

- Każda promocja miasta przynosi efekty. To się zawsze opłaca, choć nie zawsze łatwo pokazać efekty - uważa Tomasz Banel. Żeby jednak ukrócić tych, którzy twierdzą, że kampanie reklamowe to trwonienie miejskich pieniędzy zaznacza: - Na dobrym wizerunku miasta zyskują zarówno mieszkańcy i władze, jak i lokalni przedsiębiorcy. I dlatego od tych ostatnich też staramy się zbierać pieniądze na reklamę Gdyni. Wiedzą, że im się to opłaca.

Opinie (116) 5 zablokowanych

  • A ja bym chętnie pojechał i zobaczył jak tam jest. Fajnie, że można tam znaleźć pracę nie tyko w dziale sprzedaży albo w firmie pracy czasowej ;-) No i w góry blisko

    • 0 0

  • Gdynia tylko Gdynia

    Pokażcie mi drugie takie miasto, które ma hektary lasów obok morze po drugiej stronie półwysep i przepiękną marynistyczną architekturę lat dwudziestych, tradycję morską itp. Gdynia jest unikalna i niepowtarzalna. Ma mnóstwo mocnych stron jak też i słabych ale klimat miasta jest niepowtarzalny. Zaden z sąsiadów tego klimatu nie ma bo mieć nie może gdyż jest zupełnie inny Sopot kurort, a Gdańsk zabytki.
    No i rzecz najważniejsza tu się urodziłem i z tego jestem dumny!!!

    • 0 0

  • Ps:

    Wrocław ma śliczną starówkę i piwo spiżowe...

    • 0 0

  • Wrocław to fajne miasto, a poza tym...

    ..jest tam często najcieplej w kraju (bez kitu - styczeń i luty są naprawdę niezimne)! Szkoda tylko, że miasto jest bardzo w tyle pod względem scieżek rowerowych w stosunku do Gdańska (www.rowerownia.gda.pl);)))

    • 0 0

  • Mialam mozliwosc we wrzesniu i pazdzierniku Wroclaw odwiedzic i przejechac autem poprzez miasto.
    na brak wrazen naprawde nie moglismy narzekac, bylo po burzy, kocie lebki i asfalt pokryte byly dywanem z wody. spod auta strzelaly na dziurach fontanny wody, cos niesamowitego, bylismy zdumieni ze ulice moga byc, az tak zaniedbane.
    Musze pochawalic Gdansk za dobry stan nawierzchni, z przyjemnoscia sie po Gdansku jezdzilo:))))))))))))

    • 0 0

  • Gdynia miasto z marzen............

    Naprwde na tle całej polski jest tylko jedno takie miasto jak gdynia tu ludzie inaczej mysla , sa brdziej otwarci wieza w swoj sukces i swoje szczescie .Pozatym na jak takie młode miasto jestesmy najlepsi i pod ieloma wzgledami przewyzszamy wiele miast unijnych np.trolejbusy czyli ekologia jestesmy w czołowce europy.

    • 0 0

  • Karzelki w natarciu

    Karzelki znow zaatakowaly! Bojmy sie bo jesli one dostana sie do reklamy to reklama bedzie karlowata, a jak bedzie karlowata to bedzie po prostu mala!!!

    • 0 0

  • Niestety Krakow

    Niestety Krakow jest dla mnie najlepiej reklamujacym sie miastem. Mowie niestety bo chcialbm zeby to byl Gdansk, Trojmiasto...Ale to nie przejdzie z Adamowiczem.

    • 0 0

  • Moim zdaniem słabo

    Bardzo lubię Wrocław, moim zdaniem miastem z dużo lepszym "klimatem" niż Gdańsk, ale akurat ta kampania moim zdaniem jest słaba. Nie przemówiła do mnie. Być może po prostu estetyka mi nie odpowiada, zbyt wymagający jestem...

    • 0 0

  • Ludzie są naprawdę tępi!!!

    Jednak upadek "na ryja" potrafi zintensyfikować działania obywatelskiej współpracy w obliczu zagrożenia. Upadajmy więc na ryje!!!
    Polsko zdychaj!!!
    Z Twego łona wyłoni się odrodzona Autonowia Wolnych Kaszub!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane