- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (273 opinie)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (228 opinii)
- 3 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (31 opinii)
- 4 W majówkę ruszają linie sezonowe (56 opinii)
- 5 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (173 opinie)
- 6 Napad na bank miał być żartem (138 opinii)
Biletomaty sprzedały 2 tys. biletów w miesiąc
Średnio 67 biletów dziennie kupują w biletomatach pasażerowie linii autobusowych 110 i 210, kursujących na lotnisko w Gdańsku. - Pilotaż wystartował w ograniczonej skali, ale widać, że biletomaty cieszą się dużym zainteresowaniem wśród podróżnych - cieszy się Jacek Sieński z Mennicy Polskiej, do której należą urządzenia.
Warto też dodać, że ponad 2 tys. sprzedanych biletów w automatach to też realne oszczędności czasu w przejazdach poszczególnych autobusów i większy komfort pracy kierowców, którzy mogli w tym czasie skupić się na prowadzeniu pojazdów, a nie sprzedaży biletów.
Z pierwszych wyników sprzedaży zadowoleni są przedstawiciele Mennicy Polskiej, do której należą nowe urządzenia.
- Gdański pilotaż Open Payment System (OPS) wystartował w ograniczonej skali, ale osiągnięte do tej pory wyniki dowodzą, że alternatywny do tradycyjnego kanał dystrybucji biletów nie tylko działa, ale cieszy się dużym zainteresowaniem podróżnych - podsumowuje Jacek Sieński, dyrektor działu handlowego płatności elektronicznych w Mennicy Polskiej.
Przypomnijmy, że zainstalowane na początku zeszłego miesiąca biletomaty pokładowe pozwalają na zakup biletu w elektronicznej formie w zaledwie kilka sekund. Cały proces ogranicza się do dwóch prostych kroków - wyboru odpowiedniego biletu (lub biletów) na ekranie nowego automatu na pokładzie pojazdu i zbliżenia karty płatniczej do czytnika. Wykonanie tych prostych czynności równoznaczne jest z nabyciem i skasowaniem biletu a więc uzyskaniem uprawnienia do przejazdu.
Zbliżeniowe karty bankowe pełnią przy tym podwójną funkcję. To z jednej strony środek płatniczy, z drugiej - identyfikator płatności w przypadku kontroli.
- W celu dokonania kontroli biletowej, kontroler pobiera z Systemu Centralnego listę aktywnych identyfikatorów płatności, czyli w praktyce ważnych w danym momencie biletów na obszarze Gdańska. Kontrolerzy są wyposażeni w specjalne czytniki, które mogą sprawdzić, czy daną kartą został zakupiony bilet na przejazd. Kontroler otrzymuje z Systemu Centralnego wyłącznie informacje dotyczące biletu przypisanego do karty płatniczej - dokładniej - czy bilet jest ważny. Nie ma zatem podstaw do obaw o prywatność i bezpieczeństwo danych karty - zapewnia Karolina Mystek, rzecznik prasowy Mennicy Polskiej.
Jak tłumaczy ZTM, biletomaty zostały celowo wprowadzone tylko na dwóch "lotniskowych" liniach, bo korzystają z nich najczęściej osoby nie posiadające biletów okresowych i nie do końca orientujące się w taryfach i zasadach sprzedaży biletów. Jednocześnie osoby te - turyści i osoby zza granicy - dysponują zbliżeniowymi kartami płatniczymi.
Niewykluczone, że w kolejnych miesiącach, gdy zakończą się testy na liniach "lotniskowych" urządzenia zostaną zainstalowane także na innych liniach autobusowych i w tramwajach.
Opinie (130) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-09 12:51
Nie wszyscy wiedzą jak kupić bilet w biletomacie?
Szczególnie osoby nieporadne - np takie za które ktoś musi zrobić zakupy, osoby nieposiadające konto - ogólnie fujary życiowe!
- 2 13
-
2018-11-09 12:49
A w Gdyni?
Karnet biletów u kierowcy, aby była zachowana wieź pasażer-kierowca.
- 18 0
-
2018-11-09 12:48
Dziecirobami są też twoi rodzice. No chyba że z probówki jesteś
Pomyśl zanim napiszesz coś głupiego
- 10 0
-
2018-11-09 12:45
Oj drodzy chyba się
Przesiąde na komunikację miejską żeby drodzy kochani być bliżej was
- 10 3
-
2018-11-09 12:44
W innych miastach biletomaty są w każdym autobusie i
Tramwaju tylko u nas zacofanie i się kłóć z kierowcą że on nie ma wydać , po co to
- 72 6
-
2018-11-09 12:32
dużo
- 11 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.