- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (163 opinie)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
Mieszkańcy Trójmiasta: róbmy przegląd schronów, a nie budujmy place zabaw
Si vis pacem, para bellum - jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny. Stare, łacińskie przysłowie stało się mottem polityków Europy środkowo-wschodniej. Powinni je wziąć sobie do serca również samorządowcy, bo tego - jak wynika z ankiety Trojmiasto.pl - oczekują od nich mieszkańcy.
- Obrona cywilna w Trójmieście. To mit?
- Co z ewakuacją i przetrwaniem w ukryciu?
- 70 proc. czytelników Trojmiasto.pl chce wpływu miasta na bezpieczeństwo
- Wyposażenie schronu zamiast nowego placu zabaw?
Obrona cywilna w Trójmieście. To mit?
Na jaw wyszło również to, że sami urzędnicy nie bardzo mają pomysł na to, jak ewakuować mieszkańców, bo posiadanie samych planów (i to dość nieaktualnych), dobrze nie wygląda nawet na papierze.
Podobnie zresztą jak przywoływana przez każdy z urzędów z Trójmiasta aplikacja "schrony", która powstała po inwentaryzacjach przeprowadzonych przez strażaków.
W teorii ma ona pokazywać najbliższe miejsce ukrycia (z reguły parking albo piwnicę) od miejsca zamieszkania. I to by było na tyle.
Co z ewakuacją i przetrwaniem w ukryciu?
- Którą drogą bezpiecznie dotrzeć do najbliższego schronu czy miejsca ukrycia?
- Co ze sobą zabrać, a co lepiej zostawić w domu?
- Jak przetrwać w kryzysowej sytuacji? Jak pomóc komuś, kto został poszkodowany?
Z tym - mieszkańcu - radź sobie sam. Usprawiedliwieniem dla urzędników jest brak odpowiednich przepisów na poziomie centralnym.
70 proc. czytelników Trojmiasto.pl chce wpływu miasta na bezpieczeństwo
Tymczasem, jak wynika z naszej ankiety, prawie 70 proc. naszych czytelników, oczekuje od władz samorządowych tego, by bardziej przyłożyły się do kwestii bezpieczeństwa w mieście:
- 58 proc. z nich kosztem mniej istotnych inwestycji, takich jak place zabaw czy punkty widokowe
- aż 11 proc. - nawet wtedy, gdy trzeba by było podnieść opłaty za niektóre usługi w mieście
- 6 proc. - tylko wtedy, gdy miastom zostaną jakieś dodatkowe pieniądze.
Co ciekawe, tylko 7 proc. z ponad 1,3 tys. osób biorących udział w ankiecie uznało, że schrony nie są palącą inwestycją, bo:
- nie są nam potrzebne (4 proc.)
- lub wystarczy to, co obecnie mamy (3 proc.).
Wyposażenie schronu zamiast nowego placu zabaw?
W tym miejscu należy zaznaczyć, że zdaniem większości ekspertów pełnoskalowa agresja obcego państwa bezpośrednio na Polskę obecnie jest bardzo niska.
Powinniśmy się jednak zastanowić nad tym, czy w obecnej rzeczywistości geopolitycznej, bezrefleksyjne dofinansowywanie kolejnych wydarzeń sportowych, kulturalnych (w których udział weźmie garstka zainteresowanych) czy rozrywkowych, powinno mieć priorytet nad miejskimi, bezpłatnymi zajęciami, np. z udzielania pierwszej pomocy, ewakuacji czy nawet nad podstawowym wyposażeniem miejsc ukrycia i schronów.
Schrony w Trójmieście
Opinie (421) ponad 20 zablokowanych
-
2024-02-21 07:11
Opinia wyróżniona
Mam nadzieje, że odbędzie się jakaś solidna debata w przestrzeni publicznej z ekspertami, bez uprawiania polityki, (29)
która poruszy temat obrony cywilnej itp. i pójdą w ślad za tym działania , bo naprawdę to co na Ukrainie może szybciej do nas przyjść niż się spodziewacie, a na ten moment społeczeństwo jest kompletnie nie przygotowane... I nikt tu was nie straszy. To jest na tej zasadzie " słyszysz że na osiedlu grasuje złodziej to podejmujesz działania aby się
która poruszy temat obrony cywilnej itp. i pójdą w ślad za tym działania , bo naprawdę to co na Ukrainie może szybciej do nas przyjść niż się spodziewacie, a na ten moment społeczeństwo jest kompletnie nie przygotowane... I nikt tu was nie straszy. To jest na tej zasadzie " słyszysz że na osiedlu grasuje złodziej to podejmujesz działania aby się zabezpieczyć " i analogicznie , wiesz że twój kraj jest zagrożony wojną to musisz się na to przygotować , wiedzieć jak się zachować i wiedzieć co robić ....
- 272 33
-
2024-02-23 08:55
To jakaś psychoza. Jest wiele bardziej zagrożonych państw
Oczywiście jesteśmy w tej kolejce ale to coś się dzieje to jakaś panika. Gdybyście mieszkali w Tallinie, Dyneburgu czy Rydze to pewnie byście nie spali po nocach
- 0 1
-
2024-02-23 08:47
Obrona cywilna: idziesz na strzelnicę i się uczysz strzelać
A nie jak dziecko tylko na urzędników liczysz że jakieś procedury wdrożą czy piwnicę wybudują. Urzędnicy niech się zajmą dziurami w jezdni
- 0 0
-
2024-02-21 14:13
Nie ma u nas ekspertów w dziedzinie zarządzania/planowania kryzysowego na taką skalę.
Na dodatek u nas każdy mądrzejszy od radia więc nawet jak się znajdzie jeden to nikt nie będzie go sluchał.
Z resztą, w rok/dwa/trzy nie nadrobisz 30 lat zaniedbań.
W razie wojny jesteśmy zdani na własną widzę i umiejętności w celu przetrwania/ewakuacji/ratowania rodziny.
Nikt tego za nas nie zrobi.- 5 0
-
2024-02-21 11:59
(1)
oczywiście że się odbędzie, ale dopiero po wojnie, wtedy będziemy szukać winnych
- 7 0
-
2024-02-21 14:17
Dokładnie. Jak w Odrze zaczęły zdychać ryby to się przez 2 tygodnie zastanawiali co zrobić. A to problem o dużo mniejszej skali niż wojna.
I żeby nie było. To nie tak, że wcześniej rządzili głupki, a teraz po 15 X eksperci. Problemy z myśleniem i decyzyjnością są na górze takie same jak w 1990, 2007, 2015.- 5 0
-
2024-02-21 10:21
Przyjmijmy czarny scenariusz. (1)
Czy ja jako mieszkanka Gdańska wiem gdzie mam się udać w razie napaści?
Co mam ze sobą zabrać?
Czy w schronie jest woda, prąd, toaleta?
W w szkole uczyliśmy się zakładać maski, czy one też są w wyposażeniu schronu?
Czy są dostępne koce, środki opatrunkowe i przeciwbólowe?
Przede wszystkim najważniejsza jest woda zdatna do picia- 13 1
-
2024-02-21 15:20
Pytania są bez sensu, bo po pierwsze i najważniejsze - nie ma schronu !!!!!!!!
- 2 0
-
2024-02-21 10:17
Najlepesz jest to ze tenszkodnik wypoicil tutaj cały art a jak by ktos podobnego posta wyskrobal to był kasowany (1)
- 2 3
-
2024-02-21 13:01
Wania to ty?
- 0 1
-
2024-02-21 10:06
(2)
W Trójmieście nie mamy metra żeby w razie czego się schować. Pozostają parkingi podziemne ,ale ie wszędzie są i nie są tak bezpieczne. Jak dojd,ie do najgorszego to kiepsko to widzę!
- 11 0
-
2024-02-23 09:01
Parking podziemny? Żebyś się zawalił na łeb
Na pewno nie pod nową deweloperką gdzie pajęczyny na ścianach robią się 2 lata po oddaniu
- 0 0
-
2024-02-22 16:27
A co bedzie tym najgorszym?
- 0 0
-
2024-02-21 09:27
No jak rotacyjna Kotłownia chce Putina wgniatać w ziemię to co się dziwicie?
Wałęsa II
- 6 11
-
2024-02-21 09:06
Wcześniejszą Ewakuacja (2)
Z tego wariatkowa wyjdzie taniej, a panika i sianie strachu i tak nic nie da. Politykę trzeba prowadzić tak żeby Wojny nie było, najlepiej z Wiktora Orbana wziąść przykład.
- 3 20
-
2024-02-23 09:05
Tak Wania
Orban cygan wasz brat. Parias Europy. A jego Węgry to śmietnik (poza Budapesztem i może 2 miastami które i tak blado wypadają na tle Łodzi). Węgrzy już w przeszłości wybierali źle i słusznie w Trianon zostali oskubani. Węgry i Serbska Republika radziecka to piąte kolumny do izolacji.
- 0 0
-
2024-02-21 10:00
Najlepiej to umieć pisać w języku polskim.
- 13 2
-
2024-02-21 08:57
Chyba nie trójmieście
tutaj zastanawiają się, czy kupić rydwan, 15 mieszkanie albo czy nie zmniejszyć o połowę wiat przystankowych
- 18 3
-
2024-02-21 08:46
po co debata , przeciez wiadomo ze za PO pieniedzy nie ma i nie bedzie , schrony w berlinie są wiec po co ? (2)
- 18 19
-
2024-02-21 09:53
Widać tym kierował się PiS, skoro nie powstał za ich rządów ani jeden schron. (1)
- 17 4
-
2024-02-21 10:21
Teatr szekspirowski jest schronem w Gdańsku
- 4 0
-
2024-02-21 08:17
Odklejony od rzeczywistości. (1)
Człowieku ty serio myślisz, że w tym kraju debata na taki temat może się odbyć bez uprawiania polityki i wzajemnych oskarżeń o zaniechania i niedopilnowania? Przejrzyj na oczy.
- 17 6
-
2024-02-21 09:21
No jeżeli społeczeństwo będzie miało więcej takich "teodorów" to na pewno nie.
- 6 5
-
2024-02-21 07:26
jesli usa nie zacznie wojny na terenie polski, to rosja w niej nie bedzie uczestniczyla (5)
zaniesmy wojne na teren usa, niech sie bija z rosja na swoim terenie
- 12 36
-
2024-02-21 08:25
Kolejny internetowy geopolityk.
Ktoś tutaj naoglądał się "wielkiego fachowca od geopolityki" pana bartosiaka i już wie co za powiązania rządzą światem. Proponuję przedstawić nam swoją rozpiskę w stylu: Ochrona motyla "sienniczka" w lesie Amazonii --> zmniejszenie wydobycia drewna --> USA ma zmniejszony import drewna z terenów Amazonii --> postanawia uruchomić import z terenów
Ktoś tutaj naoglądał się "wielkiego fachowca od geopolityki" pana bartosiaka i już wie co za powiązania rządzą światem. Proponuję przedstawić nam swoją rozpiskę w stylu: Ochrona motyla "sienniczka" w lesie Amazonii --> zmniejszenie wydobycia drewna --> USA ma zmniejszony import drewna z terenów Amazonii --> postanawia uruchomić import z terenów rosji --> USA i rosja mają sojusz handlowy --> sojusz handlowy przeradza się w sojusz militarny przeciwko Chinom --> USA odchodzi z Europu --> Rosja atakuje państwa Europejskie --> Chiny wyczuwają swoją szansę atakują rosję --> USA ze względu na sojusz z rosją, atakuje Chiny --> III Wojna Światowa, a to wszystko przez małego motyla "sienniczka".
- 14 3
-
2024-02-21 07:31
(3)
z ruskiem się biliśmy jak nie było jeszcze czegoś takiego jak usa
- 27 7
-
2024-02-21 07:44
(2)
Efekt końcowy był zdaje się w 1795
- 6 13
-
2024-02-23 09:16
Przez sprzedawczyków prorosyjskich których zawsze u nas mnogo
Teraz też takich mamy. JKM, GB itp
- 0 0
-
2024-02-21 09:01
No nie zupełnie
Już wcześniej był efekt w 1610, a później w 1920.
- 11 2
-
2024-02-21 07:16
To czekaj na wojnę.
Ja nie zamierzam, nie mam na to wpływu.
Już i tak dośc rycia ludziom bani od kilku.
A jak chcesz się przygotować to w obecnych czasach nie ma problemu - pełno filmów w internecie, bez problemu dostępny sprzęt, są grupy zainteresowań itd.- 12 15
-
2024-02-21 07:05
Opinia wyróżniona
Obrona cywilna (7)
U nas leży i kwiczy. Pamiętam że w liceum miałem PO ale to był śmiech na sali
- 244 10
-
2024-02-21 22:16
Lezała za czasów Ryżego świra
- 2 3
-
2024-02-21 21:32
Przecież obrona cywilna została zlikwidowana
- 1 0
-
2024-02-21 19:29
Ale to już było
Za komuny (matura 88) na przysposobieniu obronnym mieliśmy naukę strzelania. Strzelnica była na strychu II LO. Potem uczyliśmy się bandażowania- czepiec Hipokratesa, jodełka i takie tam. Komu to przeszkadzało?
- 8 0
-
2024-02-21 15:26
Nawet nie leży i kwiczy ona fizycznie nie istnieje
- 5 0
-
2024-02-21 08:25
(2)
Litwa i Estonia wyremontowała juz swoje schrony ... u nas wojna Polsko Polska na tapecie i prywatne niesnaski bandy sryli zwanych posłami
- 40 2
-
2024-02-21 09:41
Ta, bo Polacy to się kochaja nawzajem. (1)
Na ulicach zwolennicy jednej partii na P rzucają się w ramiona zwolennikom drugiej partii. Tylko ci posłowie to szczyle.
- 9 3
-
2024-02-21 14:11
jak psa poszczujesz to szczeka i się rzuca bo..pan go napuściła a pies słucha pana
- 2 0
-
2024-02-21 07:28
Opinia wyróżniona
Schrony przy okazji (11)
Powinniśmy budować schrony i miejsca schronienia przy okazji różnych inwestycji. W Gdańsku metra nie ma, ale... za chwilę zacznie się projektowanie linii PKM na południe Gdańska a część przystanków na bank będzie w wykopach, tunelach i przykrytych płytą. Te miejsca powinny być z założenia projektowane tak aby dawać możliwość bezpiecznego schronienia.
Podobnie w inwestycjach prywatnych - tak np. powinny być przystosowywane poziomy piwnic czy hal garażowych.- 325 12
-
2024-02-21 18:21
trzeba zmienić prawo budowlane
Przystosowanie wstępne podziemnych hal garażowych to wzrost kosztów całej inwestycji o ok 2-4%. To niewielki koszt przygotowania dodatkowych wyjść poza obrębem budynku, kanałów wentylacyjnych i instalacji wodno-sanitarnej. Trzeba tylko zmusić deweloperów by te inwestycje były obowiązkowe dla budowy nowych budynków i ilość miejsc schronienia radykalnie wzrośnie. Nie rozwiązuje to oczywiście problemów prawdziwych schronów, ale miejsca do schronienia też są ważne.
- 5 1
-
2024-02-21 10:36
Przede wszystkim powinniśmy dotrzeć do
tych schronów, do których wejścia w latach 60. zasypali hurraoptymiści.
- 19 1
-
2024-02-21 07:33
(8)
Sam se buduj jak masz taką potrzebę.
- 7 71
-
2024-02-21 08:16
(7)
Jesteś aż takim i**otą,czy płatnym trollem piszącym komentarzena zamówienie w celu polaryzacji spoleczeństwa?
Twój przedmówca ma stuprocentowa rację.Jeśli nie potrafisz konstruktywnie komentować to odpocznij od internetu.- 51 2
-
2024-02-21 08:24
(3)
Oczywiście
Skoro nie łykam papki medialnej dla i**otów to jestem trollem, któremu płacą pewnie ruski.
Idź na spacer, znajdź sobie jakieś hobby.
Bo oczywiście budowa schronów "przy okazji" budowy PKM to świetny pomysł, pewnie myślisz, że wystarczy dołożyć 5 prętów zbrojeniowych i to wystarczy...- 5 45
-
2024-02-21 14:41
Wujek Dobra Rada. Dno facet sobą prezentujesz
- 6 1
-
2024-02-21 14:08
Nie pisz bzdur
Prętów zbrojeniowych jest dość, nie trzeba dokładać. Wystarczy np nie otynkować ścian, żeby w razie czego tynk nie sypał się na osoby w ukryciu. Nie wiem jak jest teraz, ale w czasie jak budowałam ukrycia to obrona cywilna partycypowała w kosztach dostarczając np drzwi do śluzy i wyposażenie.
- 1 1
-
2024-02-21 09:04
Aaa -to juz wszytko jasne...
Jesteś z tych ,którzy zawsze "myslą samodzelnie"uzywając chłopskiego rozumu.
Wyobraź sobie ,że aby widziec uzasadnienie dla powyższego nie trzeba ogladać telewizji.
Cóż,już nie polemizuję.
Pamietaj-mysl samodzielnie.- 27 3
-
2024-02-21 08:24
(2)
Po prostu ma do szkoly na druga zmiane i sie wykazuje.
- 14 1
-
2024-02-21 08:31
(1)
A ty na bezrobociu?
- 1 11
-
2024-02-22 10:34
...stać mnie na internet w domu i mama za niego nie płaci
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2024-02-21 07:04
(1)
Ankieta: Nie, nie ma takiego miejsca
- 30 0
-
2024-02-21 13:23
Dokładnie, ankieta jak zwykle bywa z durnymi odpowiedziami
- 3 0
-
2024-02-21 07:04
Co prawda mamy mało schronów (1)
Ale mamy dużo przeciwczołgowych dziur w jezdniach. A jakby co, to i tak szybko nie dojadą, bo gdzieś po drodze staną w korku.
- 93 6
-
2024-02-21 07:38
zwlaszcza te amerykanskie, te sa tylko na gladki asfalt
na terenie ukrainy abramsy ciagle nie zostaly uzyte, bo to bylaby zla reklama, jakby rosjanie je 1szego dnia unieszkodliwili a tak bedzie
- 7 7
-
2024-02-21 07:05
Piwnica wystarczy. (7)
Albo hala garażowa pod ziemią. A dwa nie straszcie wojną naszego zeschizowanego społeczeństwa.
- 29 49
-
2024-02-21 07:13
(2)
Ale tak łatwiej sterować ludźmi
Od kilku lat psychoza strachu
Dziwne, że jak wybuchła wojna na Ukrainie to przestali zamieszczać liczniki zgonów na śmiertelnego wirusa...
Co za obłuda- 21 7
-
2024-02-21 14:23
mało, od dnia 22 lutego 2022 wirus całkowicie zniknął. Amba, nima...
- 2 1
-
2024-02-21 15:14
Dobrzy są.
Przewidzieli, że za pół roku wybuchnie wojna na Ukrainie i przestali publikować statystyki zgonów...
- 1 0
-
2024-02-21 08:20
Hala garażowa nie jest żadnym schronem i bezpiecznym miejscem.
- 22 4
-
2024-02-21 08:51
Te nowe bloki to się sypią same z siebie po 5-7 latach
A ty chcesz żeby ostrzał artyleryjski wytrzymały, marzycielu?
- 16 1
-
2024-02-21 09:57
Piszesz groźne głupoty
Wlaśnie było na Ukrainie sporo zgonów wsród ludności cywilnej poprzez przysypanie gruzem w takich byle jakich piwnicach. Schron powinien być wytrzymały, mieć więcej niz jedno wyjście aby móc się wydostać w razie przywalenia itd. Już nie pisze o wentylacji itd na wypadek np ataku jądrowego. Schron ma zapewnic schronienie na parę dni, wyobraź sobie siedzenie przez tyle czasu np w piwnicy w bloku, z resztą mieszkańców
- 14 0
-
2024-02-21 14:48
Jak walnie pocisk w blok to zostaniesz w tej piwnicy na amen !
- 3 0
-
2024-02-21 07:05
Opinia wyróżniona
Obrona cywilna (7)
U nas leży i kwiczy. Pamiętam że w liceum miałem PO ale to był śmiech na sali
- 244 10
-
2024-02-21 08:25
(2)
Litwa i Estonia wyremontowała juz swoje schrony ... u nas wojna Polsko Polska na tapecie i prywatne niesnaski bandy sryli zwanych posłami
- 40 2
-
2024-02-21 09:41
Ta, bo Polacy to się kochaja nawzajem. (1)
Na ulicach zwolennicy jednej partii na P rzucają się w ramiona zwolennikom drugiej partii. Tylko ci posłowie to szczyle.
- 9 3
-
2024-02-21 14:11
jak psa poszczujesz to szczeka i się rzuca bo..pan go napuściła a pies słucha pana
- 2 0
-
2024-02-21 15:26
Nawet nie leży i kwiczy ona fizycznie nie istnieje
- 5 0
-
2024-02-21 19:29
Ale to już było
Za komuny (matura 88) na przysposobieniu obronnym mieliśmy naukę strzelania. Strzelnica była na strychu II LO. Potem uczyliśmy się bandażowania- czepiec Hipokratesa, jodełka i takie tam. Komu to przeszkadzało?
- 8 0
-
2024-02-21 21:32
Przecież obrona cywilna została zlikwidowana
- 1 0
-
2024-02-21 22:16
Lezała za czasów Ryżego świra
- 2 3
-
2024-02-21 07:05
heehehehe (2)
jak chcesz schowac 700k w schronach na 52k?
- 42 0
-
2024-02-21 07:06
piwnica ,hala garazowa nie jest schronem
- 18 0
-
2024-02-21 07:24
chodzi o to, aby z podatkow wyremontowac i dac schronienie bislupowi, jego sluzbie oraz politykom
mieszkancy beda sie samzyc na zewnatrz
- 10 3
-
2024-02-21 07:06
Co by nie mówić, tekst Hołowni o wgniataniu Putina, brzmi jakby sam chciał nas wciągnąc do wojny? (24)
"...Putina wgnieciemy w ziemię, prędzej czy później trafi tam, gdzie powinien trafić: za kraty albo na cmentarz..." Jak tak dalej pójdzie to będzie za późno na schrony..
- 76 10
-
2024-02-21 07:33
(12)
Od początku mówiłem że ten facet to żałosny pajac marionetka której władza totalnie odwaliła rozum a tak się głupie trójmiejskie bydło spuszcxalo nad nim. Wy się lepiej martwcie po co Duda i Tusk lecą jak pieski do Waszyngtonu na gwizd tego starego pedofila z białego domu
- 40 6
-
2024-02-21 08:06
Lękacie się ostrego słowa? Ładnie was w komunistycznych szkołach wychowali. (7)
- 3 21
-
2024-02-21 08:10
Nie, nie lękamy się ostrego słowa, ale takie słowa z ust płaczka, są po prostu żałośne.
- 23 3
-
2024-02-21 09:16
to jest groźba śmierci kierowana przez drugą osobę w państwie (4)
wobec niepoczytalnego człowieka dysponującego ogromnym potencjałem militarnym
- 13 5
-
2024-02-21 09:58
A gdzie byłeś jak robił to samo Lech Kaczyński?
- 6 8
-
2024-02-21 10:44
(2)
putin jest bardzo poczytalny i spokojny jankesi w 1962 byli gotowi spalic ten swiat z powodu rakiet na kubie teraz oni robia to samo wobec ruskich
- 3 5
-
2024-02-21 12:39
Gdyby Putin był poczytalny, już dawno by się zwinął z Ukrainy, zamiast marnować życia młodych Rosjan tysiącami. (1)
- 7 2
-
2024-02-21 12:41
Tak to już z polityką jest - ustawki robią na górze, a na dole giną ludzie.
- 11 0
-
2024-02-21 10:39
lekamy sie głupoty bo ruscy doskonale wiedza na co nas stac
- 7 0
-
2024-02-21 13:06
Sam jesteś pedofilem
- 0 5
-
2024-02-21 14:25
(1)
dużo ludzi mówiło, że to wydmuszka stworzona przez WSI. Słupki PO spadały, więc trzeba było stworzyć coś "nowego" aby ogłupić jeszcze bardziej. Udało się.
- 4 1
-
2024-02-23 10:32
Spadały bo głosowaliście na PiS. Niżej się nie da upaść
- 0 0
-
2024-02-23 10:30
Sam się martw
Duda i Tusk lecą bo protektor wzywa. Wolałabyś mieć innego?
- 0 0
-
2024-02-21 08:09
Dziwne, że prokuratura, czy jakieś inne stowarzyszenia mowy nienawiści (1)
udają, że nic się nie stało.
- 14 1
-
2024-02-21 09:48
nawet media jakoś to przemilczały!
- 8 1
-
2024-02-21 08:48
najpierw gadali ze pieniedzy nie ma i nie bedzie i wojsko zwijali , teraz hołownia chce wgniatac w ziemie kolesia ktory ma (1)
guzik atomowy
- 13 2
-
2024-02-23 10:32
I co mu po tym guziku
To guzik samozagłady. A elita ruska żyje w luksusie. Nie po to by ukrywać się jak szczur Saddam w kanałach. Skończcie z tym straszeniem końcem świata
- 0 0
-
2024-02-21 09:15
dla mnie to jest jak wypowiedzenie wojny (5)
do tego politycy, którzy ciągle powtarzają, że "musimy być gotowi do wojny z rosją". Taką narrację można odczytać jak to my byśmy mieli zaatakować rosję a hołownia tymi słowami tylko to potwierdza! Czy nie lepiej mówić o obronie, jak już koniecznie chcą mieć w tym przekazie rosję to nie mogą mówić o "obronie przed rosją"? przecież takie wypowiedzi to jest woda na młyn putinowskiej propagandy! Idealne usprawiedliwienie ewentualnej napaści na Polskę przed rosyjskim społeczeństwem!
- 15 3
-
2024-02-21 09:36
Rządzą (3)
Nami, czyli prawie 40to milionowym państwem idioci?
- 9 2
-
2024-02-21 09:49
zła interpunkcja
zamiast "?" powinien być "!".
- 6 0
-
2024-02-21 12:22
8 lat rządzili
- 1 3
-
2024-02-23 10:36
Rządzili ale zostali odsunięci od koryta
- 0 0
-
2024-02-23 10:35
W Rosji nie ma żadnego społeczeństwa i nie trzeba się tłumaczyć
To motłoch pod ciężką indoktrynizacja
- 0 0
-
2024-02-23 10:29
Tak, bo Putin zwraca uwagę na wypowiedzi marszałka malutkiej Polski
- 0 0
-
2024-02-21 07:09
Wyciągamy wnioski!! (8)
My metra nie mamy jak Kijów!!
- 40 3
-
2024-02-21 07:21
(3)
Ale mamy tunel pod pachołkiem i Wisłą.
- 8 3
-
2024-02-21 07:26
(2)
pod pachołkiem jest jakiś tunel ?? muszę się tematem zainteresować
- 7 3
-
2024-02-21 07:43
tak, draz temat XD
- 7 0
-
2024-02-21 08:25
I na Hutniczej pod torami :)
- 6 0
-
2024-02-21 07:25
my tez nie mordujemy mniejszosci rosyjskojezycznej (1)
- 8 5
-
2024-02-21 09:54
a ktos morduje?
- 3 6
-
2024-02-21 09:15
To (1)
Trzeba było z Kijowa do Warszawy jechać, a nie do Gdańska, jak się tak boisz
- 1 4
-
2024-02-23 08:52
A ty mogłeś zostać w Bartoszycach
Tam o wojnie byś się dowiedział 2 lata po wybuchu
- 0 0
-
2024-02-21 07:11
Nie mamy schronow ale mamy Fale za to (2)
Za 160 baniek. Taki kaprys. Na wypadek Putina schowamy się w innobusach
- 93 3
-
2024-02-21 09:20
Putina? (1)
A czy on cokolwiek mówi o napadaniu Polski jako pierwszyi? Za to co niektórzy straszą zaoraniem polskich Rolników na granicy i to chyba nie są Rosjanie.
- 7 9
-
2024-02-21 09:28
Przeciez to ukraincy zaatakowali rosje wiec wedlug propagandy wszystki sie zgadza.
Dla przypomnienia hitlerowcy tez oglaszali, ze polacy pierwsi zaatakowali
Takie twierdzenia nic nie znacza jak propaganda wszystko probuje przykryc - czyny owszem.- 9 1
-
2024-02-21 07:11
Opinia wyróżniona
Mam nadzieje, że odbędzie się jakaś solidna debata w przestrzeni publicznej z ekspertami, bez uprawiania polityki, (29)
która poruszy temat obrony cywilnej itp. i pójdą w ślad za tym działania , bo naprawdę to co na Ukrainie może szybciej do nas przyjść niż się spodziewacie, a na ten moment społeczeństwo jest kompletnie nie przygotowane... I nikt tu was nie straszy. To jest na tej zasadzie " słyszysz że na osiedlu grasuje złodziej to podejmujesz działania aby się zabezpieczyć " i analogicznie , wiesz że twój kraj jest zagrożony wojną to musisz się na to przygotować , wiedzieć jak się zachować i wiedzieć co robić ....
- 272 33
-
2024-02-21 07:16
To czekaj na wojnę.
Ja nie zamierzam, nie mam na to wpływu.
Już i tak dośc rycia ludziom bani od kilku.
A jak chcesz się przygotować to w obecnych czasach nie ma problemu - pełno filmów w internecie, bez problemu dostępny sprzęt, są grupy zainteresowań itd.- 12 15
-
2024-02-21 07:26
jesli usa nie zacznie wojny na terenie polski, to rosja w niej nie bedzie uczestniczyla (5)
zaniesmy wojne na teren usa, niech sie bija z rosja na swoim terenie
- 12 36
-
2024-02-21 07:31
(3)
z ruskiem się biliśmy jak nie było jeszcze czegoś takiego jak usa
- 27 7
-
2024-02-21 07:44
(2)
Efekt końcowy był zdaje się w 1795
- 6 13
-
2024-02-21 09:01
No nie zupełnie
Już wcześniej był efekt w 1610, a później w 1920.
- 11 2
-
2024-02-23 09:16
Przez sprzedawczyków prorosyjskich których zawsze u nas mnogo
Teraz też takich mamy. JKM, GB itp
- 0 0
-
2024-02-21 08:25
Kolejny internetowy geopolityk.
Ktoś tutaj naoglądał się "wielkiego fachowca od geopolityki" pana bartosiaka i już wie co za powiązania rządzą światem. Proponuję przedstawić nam swoją rozpiskę w stylu: Ochrona motyla "sienniczka" w lesie Amazonii --> zmniejszenie wydobycia drewna --> USA ma zmniejszony import drewna z terenów Amazonii --> postanawia uruchomić import z terenów rosji --> USA i rosja mają sojusz handlowy --> sojusz handlowy przeradza się w sojusz militarny przeciwko Chinom --> USA odchodzi z Europu --> Rosja atakuje państwa Europejskie --> Chiny wyczuwają swoją szansę atakują rosję --> USA ze względu na sojusz z rosją, atakuje Chiny --> III Wojna Światowa, a to wszystko przez małego motyla "sienniczka".
- 14 3
-
2024-02-21 08:17
Odklejony od rzeczywistości. (1)
Człowieku ty serio myślisz, że w tym kraju debata na taki temat może się odbyć bez uprawiania polityki i wzajemnych oskarżeń o zaniechania i niedopilnowania? Przejrzyj na oczy.
- 17 6
-
2024-02-21 09:21
No jeżeli społeczeństwo będzie miało więcej takich "teodorów" to na pewno nie.
- 6 5
-
2024-02-21 08:46
po co debata , przeciez wiadomo ze za PO pieniedzy nie ma i nie bedzie , schrony w berlinie są wiec po co ? (2)
- 18 19
-
2024-02-21 09:53
Widać tym kierował się PiS, skoro nie powstał za ich rządów ani jeden schron. (1)
- 17 4
-
2024-02-21 10:21
Teatr szekspirowski jest schronem w Gdańsku
- 4 0
-
2024-02-21 08:57
Chyba nie trójmieście
tutaj zastanawiają się, czy kupić rydwan, 15 mieszkanie albo czy nie zmniejszyć o połowę wiat przystankowych
- 18 3
-
2024-02-21 09:06
Wcześniejszą Ewakuacja (2)
Z tego wariatkowa wyjdzie taniej, a panika i sianie strachu i tak nic nie da. Politykę trzeba prowadzić tak żeby Wojny nie było, najlepiej z Wiktora Orbana wziąść przykład.
- 3 20
-
2024-02-21 10:00
Najlepiej to umieć pisać w języku polskim.
- 13 2
-
2024-02-23 09:05
Tak Wania
Orban cygan wasz brat. Parias Europy. A jego Węgry to śmietnik (poza Budapesztem i może 2 miastami które i tak blado wypadają na tle Łodzi). Węgrzy już w przeszłości wybierali źle i słusznie w Trianon zostali oskubani. Węgry i Serbska Republika radziecka to piąte kolumny do izolacji.
- 0 0
-
2024-02-21 09:27
No jak rotacyjna Kotłownia chce Putina wgniatać w ziemię to co się dziwicie?
Wałęsa II
- 6 11
-
2024-02-21 10:06
(2)
W Trójmieście nie mamy metra żeby w razie czego się schować. Pozostają parkingi podziemne ,ale ie wszędzie są i nie są tak bezpieczne. Jak dojd,ie do najgorszego to kiepsko to widzę!
- 11 0
-
2024-02-22 16:27
A co bedzie tym najgorszym?
- 0 0
-
2024-02-23 09:01
Parking podziemny? Żebyś się zawalił na łeb
Na pewno nie pod nową deweloperką gdzie pajęczyny na ścianach robią się 2 lata po oddaniu
- 0 0
-
2024-02-21 10:17
Najlepesz jest to ze tenszkodnik wypoicil tutaj cały art a jak by ktos podobnego posta wyskrobal to był kasowany (1)
- 2 3
-
2024-02-21 13:01
Wania to ty?
- 0 1
-
2024-02-21 10:21
Przyjmijmy czarny scenariusz. (1)
Czy ja jako mieszkanka Gdańska wiem gdzie mam się udać w razie napaści?
Co mam ze sobą zabrać?
Czy w schronie jest woda, prąd, toaleta?
W w szkole uczyliśmy się zakładać maski, czy one też są w wyposażeniu schronu?
Czy są dostępne koce, środki opatrunkowe i przeciwbólowe?
Przede wszystkim najważniejsza jest woda zdatna do picia- 13 1
-
2024-02-21 15:20
Pytania są bez sensu, bo po pierwsze i najważniejsze - nie ma schronu !!!!!!!!
- 2 0
-
2024-02-21 11:59
(1)
oczywiście że się odbędzie, ale dopiero po wojnie, wtedy będziemy szukać winnych
- 7 0
-
2024-02-21 14:17
Dokładnie. Jak w Odrze zaczęły zdychać ryby to się przez 2 tygodnie zastanawiali co zrobić. A to problem o dużo mniejszej skali niż wojna.
I żeby nie było. To nie tak, że wcześniej rządzili głupki, a teraz po 15 X eksperci. Problemy z myśleniem i decyzyjnością są na górze takie same jak w 1990, 2007, 2015.- 5 0
-
2024-02-21 14:13
Nie ma u nas ekspertów w dziedzinie zarządzania/planowania kryzysowego na taką skalę.
Na dodatek u nas każdy mądrzejszy od radia więc nawet jak się znajdzie jeden to nikt nie będzie go sluchał.
Z resztą, w rok/dwa/trzy nie nadrobisz 30 lat zaniedbań.
W razie wojny jesteśmy zdani na własną widzę i umiejętności w celu przetrwania/ewakuacji/ratowania rodziny.
Nikt tego za nas nie zrobi.- 5 0
-
2024-02-23 08:47
Obrona cywilna: idziesz na strzelnicę i się uczysz strzelać
A nie jak dziecko tylko na urzędników liczysz że jakieś procedury wdrożą czy piwnicę wybudują. Urzędnicy niech się zajmą dziurami w jezdni
- 0 0
-
2024-02-23 08:55
To jakaś psychoza. Jest wiele bardziej zagrożonych państw
Oczywiście jesteśmy w tej kolejce ale to coś się dzieje to jakaś panika. Gdybyście mieszkali w Tallinie, Dyneburgu czy Rydze to pewnie byście nie spali po nocach
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.