• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy o wznowieniu Mevo. W czwartek pierwsze warsztaty

Maciej Korolczuk
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo. Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo.

W czwartek w siedzibie Obszaru Metropolitalnego przy Długim Targu 39/40 odbędą się warsztaty z mieszkańcami dotyczące wznowienia działalności roweru metropolitalnego Mevo. Choć liczba miejsc jest ograniczona do 50, to wciąż można dopisać się do listy uczestników. Jeśli liczba chętnych będzie wyższa, odbędzie się kolejne spotkanie. Wstęp wolny.



Czy zamierzasz wziąć udział w konsultacjach społecznych ws. Mevo 2.0?

Konsultacje społeczne to obok trwającego dialogu technicznego pierwszy krok do przygotowania przetargu na wyłonienie nowego operatora Mevo 2.0. Pierwsze spotkanie z mieszkańcami i użytkownikami poprzedniego systemu (ze względu na problemy operatora spółki NB Tricity zawieszonego pod koniec października) odbędzie się w czwartek w siedzibie Obszaru przy Długim Targu 39/40.

- Zanim przygotujemy założenia i warunki do przetargu na wznowienie systemu roweru metropolitalnego Mevo, chcemy porozmawiać z mieszkańcami i użytkownikami o tym, jak ma wyglądać system w przyszłości. Zależy nam na opiniach dotyczących przede wszystkim: modelu systemu, rodzajów rowerów, sposobów wypożyczania, funkcjonalności aplikacji - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego Gdańsk, Gdynia, Sopot.
Liczba miejsc w warsztatach jest ograniczona do 50, ale organizatorzy zachęcają wszystkich zainteresowanych do zapisów. Jeśli zgłoszeń będzie więcej niż przewidzianych miejsc, wówczas zostanie zorganizowane kolejne spotkanie.

Można też zgłaszać swoje sugestie dotyczące wznowienia Mevo na adres: mevo@metropoliagdansk.pl

Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin. Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin.

Warsztaty w formule "world cafe"



Czwartkowe spotkanie ma potrwać ok. dwóch godzin. Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy, w których zastanowią się nad kształtem Mevo 2.0.

- Konsultacje będą się odbywały w ramach warsztatów przeprowadzanych według metody "world cafe". Polega ona na tym, że uczestnicy analizują dany temat, pracując jednocześnie w małych grupach. Każde zagadnienie jest analizowane przy osobnym stoliku, uczestnicy po omówieniu jednego zagadnienia przesiadają się do innego stolika, by przeanalizować wszystkie aspekty danego tematu - wyjaśnia Alicja Mongird.
Na jakie pytania będą musieli odpowiedzieć uczestnicy warsztatów?:

  • KOSZTY (Ile jesteś w stanie zapłacić za wypożyczenie roweru? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Różnicowanie taryfy - rower elektryczny i normalny, czy powinna być różnica opłat elektryk/zwykły? Czy jesteś w stanie, czy możesz płacić więcej za elektryka? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Jaka powinna być różnica między jednym a drugim? Opłaty przy rowerach rozładowanych?)
  • ABONAMENT (Ile czasu powinno być w ramach abonamentu? Czy byłbyś skłonny podpiąć kartę płatniczą?)
  • CEL PODRÓŻY (Jak jeździsz rowerem - do pracy czy rekreacyjnie? Czy elektryk pozwala na dojazdy dalej? Czy przed Mevo używałeś swojego roweru? Czy po Mevo przestałeś używać swojego? Czy tylko Mevo, czy przesiadkowo (węzły komunikacyjne)? Jeżeli się przesiadasz, to na co, czy PKM, SKM, czy autobus, tramwaj? Czy udało się kogoś wyciągnąć z samochodu? Z jakiego środka transportu się przesiadłeś?)
  • SPOSÓB PORUSZANIA PO MIEŚCIE (Czy korzystasz z hulajnóg po zawieszeniu Mevo? Czy przesiadłeś się na hulajnogi? Który rower byś wybrał - zwykły czy elektryczny? Czy byłbyś zainteresowany zwykłym Mevo? Jak wygląda twoja podróż do pracy/szkoły, czy jeździsz sam? Jakie korzyści ze zwykłego, a jakie z elektrycznego?)
  • OCENA MEVO (Pomijając dostępność, czy poruszanie się Mevo było wygodne? Jak można udoskonalić? Co można poprawić? W jaki sposób zaangażować użytkowników w system ładowania baterii? Czy byłbyś skłonny korzystać z rozproszonych punktów ładowania? Co w aplikacji było dobre, intuicyjne, a co można by poprawić? Rezerwacje - plusy i minusy)

Rower metropolitalny Mevo funkcjonował w 14 gminach obszaru od 26 marca do 28 października 2019 roku. W tym czasie ponad 167 tys. zarejestrowanych użytkowników wypożyczyło 1224 rowery ponad 2 mln razy.

Początek spotkania przy Długim Targu 39/40 o godz. 17. II piętro, sala 209.
Rejestracja: https://forms.gle/grLZFUQ3n2h55tef7

Miejsca

Opinie (275) ponad 10 zablokowanych

  • od początku wiadomo że po zimie to będzie złom a nie rowery.

    ciekawe kto jest w to zamieszany,kto ma udziały w tym biznesie,kto na tym kasę zrobił.

    • 7 2

  • Business is business jak to mawiają w gdańskim urzędzie.

    • 8 0

  • (2)

    A co na to tvn fakty, czemu nie mówi się o tym w radiu,czemu cisza.

    • 10 1

    • gupi troll :)

      • 0 3

    • Na swoich będą gadać?

      • 1 0

  • Warsztaty to kolejne przepalone MD i ich pensje.

    Poprzedni projekt nie był w ogóle przygotowany. Sypnięto kasą mieszkańców i jakoś się ułoży. Dopiero teraz zaczynają myśleć. Dramat i tyle. Tym bardziej że pani Dulkiewicz była blisko prezydenta, który firmował poprzedni deal z NB.
    Każdy średnio rozgarnięty człowiek, wie że nie może być w pełni elektrycznej floty to nigdy nie zadziała. Druga sprawa to wyższe abonamenty. Trzy to pieniądze zaoszczędzone na bateriach, ładowaniu etc. powinni zainwestować w busy serwisowe, przynajmniej jeden-dwa na dzielnicę. Następna rzecz to zima, patrząc na "stacje", same rowery itp. to obecny system nie jest absolutnie przygotowany na zimę, może w ramach oszczędności system powinien być wygaszany w grudniu i aktywowany w marcu. Pomysłów jest milion, strach myśleć czemu rok temu nikt o tym nie myślał.

    • 10 0

  • Noooo

    A co z pieniędzmi bo nie oddali

    • 5 0

  • Porażka to MEVO. Nie dość, że rowery stoją nie pod wiatą tylko narażane na różne warunki atmosferyczne to jeszcze korzystają z tego różni ludzie - grubsi, szczuplejsi. Siegasz i rower zepsuty;/ Bez sensu.

    • 5 1

  • Czy uczestnicy otrzymają wynagrodzenie za dobre pomysły?

    Rok temu były osoby, które mialy juz nagrody

    • 8 0

  • Przesiadelem sie na auta na minuty. Cisne po heblach jak Kubica. (1)

    Zenon z Łąkowej

    • 2 5

    • Tak a koszty są zapewne porównywalne. Było już kilku co cisneli i zezłomowali a to bardzo boli.

      • 0 0

  • A padnie odpowiedź na pytanie ile miasto na tym straci a nowi zarządzający wyniosą, no dobra, zarobią.

    • 5 0

  • Pomysly z takich warsztatow powinny byc nagradzane. Nie bede za friko pomagał. (1)

    Waldek z Zaspy

    • 4 2

    • Tylko uważaj, bo jak miasto na tym straci to pomysłodawca za to zapłaci :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane