- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (238 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (257 opinii)
- 3 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (38 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (837 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (79 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (118 opinii)
Mieszkańcy południa Gdańska dostali autobus, ale zabrano im przystanek
Od wtorku, 2.04.2024 r., od pierwszych porannych kursów autobusy linii 189 dojeżdżać będą do nowego ronda na skrzyżowaniu ul. Starogardzkiej, Czerskiej i Niepołomickiej. Choć mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska cieszą się, że będą mogli skorzystać z komunikacji miejskiej, wskazują, że przydałby się dodatkowy przystanek na wysokości ul. Przemian.
Dodatkowo do obsługi linii włączona zostanie para przystanków "Jagiełły" (na żądanie) 01 i 02 przy ul. Starogardzkiej.
Przystanek "Maćkowy" 02 stanie się przystankiem pośrednim: będą mogli z niego skorzystać jedynie pasażerowie jadący jedynie w kierunku do Dworca Głównego.
Przed zmianami przystanek Maćkowy był też przystankiem wysiadkowym, z którego korzystają mieszkańcy ul. Przemian, Osiedla Pastelowego i okolic.
Mieszkańcy: chcemy przystanku po drugiej stronie
I choć mieszkańcy są zadowoleni ze zmian, wskazują, że przystanki zorganizowano niezbyt fortunnie.
- W dotychczasowym układzie przystanek Maćkowy jest też przystankiem wysiadkowym, z którego korzystają mieszkańcy ul. Przemian, Osiedla Pastelowego i okolic. Niestety, w nowym przebiegu linii 189, zostaniemy go pozbawieni: autobus będzie zatrzymywał się tylko przystanek wcześniej (Dom Pomocy Społecznej - na żądanie) i później (przystanek Jagiełły). Na wszelkie prośby o przystanek na wysokości Maćkowych/Przemian dla jadących w stronę ronda ZTM odpowiada odsyłając do wszelkich innych instytucji, że "tylko obsługuje przystanki, a nie je wytycza" - mówi pan Jarosław, mieszkaniec tej okolicy.
Z informacji uzyskanych przez naszego czytelnika wynika, że w przyszłości ten odcinek Starogardzkiej będzie przebudowany przez dewelopera i dopiero wtedy przewidziano budowę zatoki przystankowej.
- Ale według różnych informacji nastąpi to najprawdopodobniej dopiero po wybudowaniu całego Osiedla Pastelowego, czyli może za 10 lat - zauważa pan Jarosław.
Mieszkańcy prosili urzędników i... nic
Zarząd wspólnoty ul. Pastelowej 12, 14 i 16 zwracał się do najróżniejszych urzędników. Ich wnioski pozostały jednak bez większego odzewu.
- A problem jest: dla dzieci, dla osób starszych czy schorowanych, ale też i zwykłych mieszkańców, którzy żeby wrócić do domu, będą musieli albo wspinać się z DPS (chodnikiem wśród krzaków i... dzików) albo jechać dalej i wracać na ul. Przemian lub Pastelowe od strony przystanku Jagiełły: dwukrotnie przekraczając Starogardzką, dość ruchliwą i niezbyt bezpieczną ulicę. A już w zimie i po zmroku - podsumowuje pan Jarosław.
ZTM: to rozwiązanie chwilowe
Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?
- Z przystanku "Maćkowy" 02 będą mogli z korzystać pasażerowie jadący w kierunku Dworca Głównego. To rozwiązanie chwilowe. ZTM w Gdańsku wystąpił do GZDiZ o budowę tymczasowego przystanku na ul. Starogardzkiej, za skrzyżowaniem z ul. Przemian, w kierunku ul. Czerskiej. Przystanek ten będzie służył pasażerom do czasu budowy przystanków w docelowej lokalizacji - mówi Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
Jak tłumaczy, w 2020 r. biuro projektów Proinwesta na zlecenie inwestora Dekpol Inwestycje Sp. z o.o. Pastelowa Sp. k. opracowało: "Projekt przebudowy ul. Starogardzkiej w związku z budową "Osiedla Pastelowa" na działce 224/6 obręb 094 w Gdańsku".
- Projekt obejmował swym zakresem przebudowę ul. Starogardzkiej na odcinku od istniejącego skrzyżowania z ul. Przemian do nowego skrzyżowania z ul. Pastelową. Na tym odcinku przewidziano także parę przystanków autobusowych (w kierunku ul. Czerskiej i w kierunku ul. Trakt Św. Wojciecha). Przystanki te mają służyć mieszkańcom nowego osiedla - podsumowuje Szajda.
Brak przejścia na Starogardzkiej (14 opinii)
(Linia 189,175 przystanek Jagiełły)
Dobra robota
(Linia 189,175 przystanek Jagiełły)
Dobra robota Zobacz więcej
Opinie wybrane
-
2024-03-25 07:59
Nina (32)
Ta linia jest bezsensu i generuje straty.
Pierwotnie linia powstała na potrzeby dojazdu do mleczarni.Nie ma mleczarni,to pasażerów nie ma,bo ludzie nie dowożą już autobusem mleka do mleczarni.
Linia generująca straty jak linia 100.- 13 85
-
2024-03-25 16:47
nie wiesz o czym piszesz - autobusy są pełne ludzi
- 9 0
-
2024-03-25 16:41
Nie byłaś na południu to się nie udzielaj
Tutaj powstały duże osiedla, mieszkają tysiące osób
- 7 0
-
2024-03-25 15:45
Ojjj szanowna Pani to chyba dawno w tych okolicach nie była. Ta linia nie jest do mleczarni tylko dla ludzi którzy tam mieszkają, a w godzinach szczytu każdy autobus tej linii jest zapchany. Nie mam pojęcia skąd taki pomysł, że ten autobus jest niepotrzebny
- 9 0
-
2024-03-25 13:33
Dzieci do szkół dojeżdżają. W okolicy jak dotychczas żadnej nie było, ani podstawowej, ani średniej. Proszę się zastanowić zanim się coś napisze.
- 7 1
-
2024-03-25 09:36
(14)
co za absurd!!! ta linia jest dla mieszkańców Oruni i Maciek! Proponuje laikom nie zabierać głosu
- 10 1
-
2024-03-25 09:46
Nina (13)
Na Orunię jest kilka innych autobusów.Na Maćki nikt prawie komunikacją nie jeździ.
Są rowery Mevo i można przesuwać się na Oruni i dalej rowerem dojechać.- 1 26
-
2024-03-25 17:48
Jakich? Proszę wymienić
- 2 0
-
2024-03-25 10:12
Nie ma przystanków Mevo (4)
- 4 0
-
2024-03-25 10:26
Nina (1)
W całym Gdańsku nie ma ?
- 0 9
-
2024-03-25 12:55
Na Pastelowej i wokół nie ma. Z roweru nie skorzystasz.
Jest, a jakby go nie było.
- 2 0
-
2024-03-25 10:18
(1)
czekaj, czeka, zaraz szanowna Nina wymyśli jakąś odpowiedź, widać, ze brak jej przyjaciół i chociaż w ten sposób może poprowadzić konwersację
- 5 0
-
2024-03-25 10:26
Nina
Nikogo nie zmuszam do prowadzenia konwersacji.
- 0 3
-
2024-03-25 09:50
(6)
to zapraszam rowerem starogardzką w górę (ostrzegam, chodnik wąski-bardzo, a drogi rowerowej tam brak, i ciągła linia od DPS)
- 8 0
-
2024-03-25 09:53
Nina (5)
A jechać rowerem ulica to problem?W górach ludzie mają większe wzniesienia i jadą pod górę.
- 1 15
-
2024-03-25 10:03
(4)
Ja jeżdże cały rok do pracy, zapraszam. Tylko proszę włażyć zatyczki do uszu i mocno trzymać się kierownicy, bo auta bardzo nie lubią na tej trasie rowerzystów, trąbienie, wyzwiska, okrzyki przez otwarte okna, wyprzedzanie bez zachownia odstępu - full serwis
- 5 0
-
2024-03-25 10:24
Nina (3)
Jesteś malkontentem szukającym dziury w całym.
- 1 11
-
2024-03-25 10:36
(2)
ja nie szukam dziury, staje w obronie uciśnionych przez takich jak Ty. Jeździsz autobusem? czerp z tego przyjemność, a nie szkalujesz tych, którym ten przywilej, że tak powiem, też się należy. Jak widzisz, jeżdżę rowerem pomimo przeciwności i ten autobus powinien mi zwisać, ale jak widzę takich trolli to nie można się powstrzymać. Skończyłam swoją
ja nie szukam dziury, staje w obronie uciśnionych przez takich jak Ty. Jeździsz autobusem? czerp z tego przyjemność, a nie szkalujesz tych, którym ten przywilej, że tak powiem, też się należy. Jak widzisz, jeżdżę rowerem pomimo przeciwności i ten autobus powinien mi zwisać, ale jak widzę takich trolli to nie można się powstrzymać. Skończyłam swoją kwestię, twoich racji nie jestem w stanie pojąć tym bardziej, że z tego co zrozumiałam, nie jeździsz na co dzień tym autobusem Tak więc opinie takich ludzi to zwykłe trollowanie
- 6 0
-
2024-03-25 10:54
Nina (1)
Boże wstydu oszczędź.Mojego wnuka ,sąsiadki córka jeździ ta linia i mam info z pierwszej ręki
- 0 13
-
2024-03-25 14:34
Nino skoro nie mieszkasz tam tylko masz info od wnuka sąsiadki córki to może się nie wypowiadaj, bo Ciebie ta sprawa nie dotyczy.
- 6 0
-
2024-03-25 09:34
(3)
Nie szybuj tak wysoko, bo Cię poniesie za daleko.
- 1 0
-
2024-03-25 09:44
Nina (2)
Nie szybuje a jeżdżę autobusami i widzę ,że ta linia nie ma praktycznie pasażerów .
- 0 11
-
2024-03-25 12:53
(1)
Nie ma pasażerów? A to ciekawe, że jadąc z dzieckiem do przedszkola zawsze mam autobus zapchany. W trakcie drogi powrotnej również. O której jeździ "córka sąsiadki". O 21 w nocy? ;D
- 3 0
-
2024-03-25 13:05
wnuka sąsiadki córka, to skomplikowane, jednakże najważniejsze, że info z pierwszej ręki...
- 3 0
-
2024-03-25 09:22
(8)
Co xD
- 1 0
-
2024-03-25 09:43
Nina (7)
Widać ,że nie jesteś z Gdańska.Ta linia w czasach komunizmu i latach 90-tych służyła jako transport krowiego mleka do mleczarni..Ludzie mający jedna krowę czy dwie samo dowozili mleko w konwiach do mleczarni.
Mleczarnia została zlikwidowana to i nikt mleka ta linia nie wozi.
Testowałam ostatnio system fala na różnych linia hWidać ,że nie jesteś z Gdańska.Ta linia w czasach komunizmu i latach 90-tych służyła jako transport krowiego mleka do mleczarni..Ludzie mający jedna krowę czy dwie samo dowozili mleko w konwiach do mleczarni.
Mleczarnia została zlikwidowana to i nikt mleka ta linia nie wozi.
Testowałam ostatnio system fala na różnych linia h autobusowych w Gdańsku i ta linią jechało zaledwie kilka osób.Kierowca ,ja i dwóch pijaków,którzy pomylili autobus.
Miasto nie ma pieniędzy a wydawanie ich na przewóz powietrza jest marnotrawstwem .- 0 13
-
2024-03-26 00:41
nie to ty zostałeś mentalnie w komunie której nie ma już od 35 lat
teraz są tam osiedla i linia im głównie służy a nie babciom wożącym kanki z mlekiem :D :D :D Że ktoś taki jak ty potrafi obsłużyć komputer i napisać jakiś komentarze. Głąbem jesteś i tyle. Ta linia jest zapchana. Jeśli jechałeś z pijakami to chyba tylko o własnej porze kiedy sam byłeś nawalony i niezdolny do oceny czego potrzebujesz.
- 0 0
-
2024-03-25 09:53
(3)
od urodzenia jestem mieszkanką tych okolic, jeżdze rowerem po tej niebezpiecznej ulicy, ale bronię praw starych mieszkańców Maciek, należy im się szacunek, co za tym idzie-przystanek. To w większości starzy, schorowani ludzie
- 5 1
-
2024-03-25 10:02
Nina (2)
Starzy schorowani ludzie siedzą w domach.
- 1 11
-
2024-03-25 18:12
Nina, to siedź dalej, tylko internet odłącz
- 4 0
-
2024-03-25 10:09
tak, zamkniesz swoich rodziców, dziadków, wujków w domu? współczuje seniorom z Twojego rodu
- 6 1
-
2024-03-25 09:48
(1)
zamilknij i wstydu oszczędź
- 2 1
-
2024-03-25 09:55
Nina
Przecież tu każdy milczy.Wszyscy piszą ,nie mówią.
Mogę przestać pisać ale milczeć???- 1 5
-
2024-03-25 08:15
Przystanek którego nie było i nie ma. (6)
Wielki problem jak zwykle się zrobił , przecież przeważającą większość ludzi chodziła z osiedli wokoło Lidla do Mackowy stąd to wydłużenie. Już nie przesadzajmy że bez tego przystanku nie da się przeżyć jak ktoś ma problem się przejść te parę metrów od Jagiełły to może objechać do okola trwa to 3 min i jest na tym samym przystanku co kiedyś. Wiecznie macie jakiś problem na czele z tym śmiesznym radnym który się obudził przed wyborami .
- 31 23
-
2024-03-25 21:49
Taki mądry
Ciekawe jak by tobie sprzątnęli przystanek koło domu...
- 0 0
-
2024-03-25 13:35
tak, mam problem. Kupowałam mieszkanie patrząc jaka jest odległość do przystanku. Po dwóch latach od zamieszkania, moje dziecko musi iść kilometr z przystanku do domu. Tak więc pogorszyła nam się sytuacja, więc trudno się dziwić, że nie jesteśmy z tego powodu zadowoleni. fajnie, ze innym się zmienia na korzyść, ale dlaczego innym ma się pogorszyć ?
- 3 3
-
2024-03-25 11:15
Przykładowo wg nowego rozkładu 189 o 16:21 przy DPS... (3)
... będzie na Maćkowych o 16:30, zamiast o 16:22. I to jak nie będzie korka przy rondzie. Wracaj sobie sam/sama codziennie 8 minut dłużej. Zresztą już nam to wcześniej zafundowano z 289.
- 5 3
-
2024-03-25 13:13
Przykładowo (2)
Przykładowo według starego rozkładu z dps do Mackowy jechał w minutę ? Chyba na napędzie odrzutowym szczególnie robiąc nawrotkę na Bartnicza. Różnica między obecnym a poprzednim jest 3 min. A co do korka jak jest taki korek który miałby wpłynąć na autobus dojeżdżający do rondo to i wpłynie na ten ruszający z DPS. Szukanie dziury w całym i tyle w temacie . Najlepiej żeby autobus pod każdym blokiem miał przystanek i wysuwał rampę do mieszkania wtedy każdy byłby zadowolony.
- 0 2
-
2024-03-25 14:33
Przejedź się i zobacz ile autobus jedzie z DPS do skrzyżowania Starogardzkiej z Przemian/Bartniczą.
A dwa to zobacz gdzie zaczynają się korki. Bo jeśli auta stoją (a bardziej chodzi tu o najbliższą przyszłość: będą stały) już od DPS to znaczy, że wszystko siadło. A korek tak od przystanku Jagiełly nikogo już nie dziwi.
- 1 1
-
2024-03-25 13:36
proponuję więc, aby pozostało po staremu, skoro dla Ciebie to nie problem
- 3 1
-
2024-03-25 07:48
Dostali autobus (8)
Cieszą się z autobusu, ale zabrano im przystanek? Brzmi to jakby linia 189 była jakąś nowością. Linia została tylko wydłużona, w tym momencie właśnie kosztem jednego przystanku w jedną stronę, którego zwyczajnie fizycznie nie ma.
- 67 10
-
2024-03-25 17:50
Nie dostali autobusu- linia została wydłużona, przy jednoczesnym zlikwidowaniu 70% połączeń
- 0 0
-
2024-03-25 08:57
I przedłużenie akurat nam nie było do niczego potrzebne (6)
Tylko się będzie teraz autobus spóźniał
- 7 11
-
2024-03-25 12:37
Chyba dla Ciebie (1)
jeśli mieszkasz w sobieszewie...To jest długo wyczekiwana decyzja.
- 2 1
-
2024-03-25 14:34
Nie, mieszkam na Pastelowej. Dlatego piszę, że NAM nie było potrzebne.
A wam z Czerskiej tak. I to rozumiemy, choć byłoby nam mniej fajnie. Bez przystanku będzie beznadziejnie. Dotarło !?
- 1 0
-
2024-03-25 12:19
Bylo zeby sie ludzie na dwa przystanki na 175 nie musieli przesiadac
- 0 0
-
2024-03-25 09:14
(2)
ZTM jak zwykle bohatersko tworzy problemy, których potem nie rozwiązuje.
Wymyślili 289 i teraz mają idealny pretekst by nie wysłać tam autobusu przegubowego - mostek koło Parku Orunskiego przeszkadza.
Na 189 teraz nie będzie większych pojazdów bo nie zmieści się na przystanku końcowym jednocześnie 189 i 289.
No ale grunt że kiedyś będzie PKM. Tym mieszkańcy mają się najwidoczniej pocieszać- 8 2
-
2024-03-25 11:20
za to teraz mogą puścić 289 przegubowy przez starogardzką z zajeznią na kampinoskiej, to byłoby idealne rozwiązanie. Byłby wilk syty i owca cała
- 2 0
-
2024-03-25 09:27
Czy minusowanie może też być formą poparcia wypowiedzi?
Bo czasami nie rozumiem tych ruchów pod sensownymi wypowiedziami innych
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.