• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy przeciw Quattro Towers

Magdalena Szałachowska
9 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przywykniemy do Quattro Towers?
Kontrowersje wywołuje również kolorystyka wież, która według zapowiedzi inwestora prawdopodobnie zostanie zmieniona. Kontrowersje wywołuje również kolorystyka wież, która według zapowiedzi inwestora prawdopodobnie zostanie zmieniona.

Burzliwie przebiegło poniedziałkowe spotkanie mieszkańców Wrzeszcza z przedstawicielami firmy Hines Polska, która na miejscu dawnej zajezdni przy ul. Partyzantów buduje kompleks Quattro Towers.



Co sądzisz o kompleksie Quattro Towers?

Inwestycja składa się z czterech 16-kondygnacyjnych budynków mieszkalnych, każdy o wysokości 55 m.

Zobacz inny projekt zabudowy tej samej działki.

Sąsiedzi kompleksu, czyli przede wszystkim mieszkańcy ul. Matki Polki, Batorego i Pniewskiego, zaskarżyli decyzję o warunkach zabudowy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

Mieszkańcy nie zgadzają się przede wszystkim z lokalizacją tak wysokich budynków w okolicy XIX-wiecznej dzielnicy willowej, protestują przeciwko architekturze nawiązującej do blokowisk oraz przeciwko zamknięciu osiedla. Narzekają również na brak rozwiązań komunikacyjnych, a także proponują utworzenie specjalnego funduszu gwarancyjnego, z którego pokrywane byłyby ewentualne zniszczenia okolicznych domów spowodowane pracami przy inwestycji.

- Kompleks nie narusza żadnych parametrów urbanistycznych, a jego projekt jest oparty o prawomocną decyzję o warunkach zabudowy - tłumaczy Wojciech Rumian, dyrektor inwestycji. - Podstawą wydania decyzji o warunkach zabudowy był brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz brak studium zagospodarowania. Oparliśmy się o zasadę dobrego sąsiedztwa, czyli w tym przypadku o architekturę tzw. dolarowca [55 - metrowy budynek na rogu al. Grunwaldzkiej i Partyzantów - przyp. red] oraz o analizę urbanistyczną przygotowaną przez Urząd Miasta Gdańska.

Odpierając zarzuty o spodziewany wzrost ruchu samochodów przedstawiciel dewelopera tłumaczył, że nie będzie on większy niż za czasów CH Sukces i Sukces Bis, tym bardziej, że 40 proc. lokali w Quattro Towers to kawalerki.

Właśnie kończy się rozbiórka centrów handlowych Sukces i Sukces-Bis. W sumie na ponad hektarowej działce powstanie ponad 22 tys. m kw powierzchni mieszkaniowej, 600 m kw. powierzchni biurowej i 170 m kw. handlowej. Pod kompleksem zlokalizowany zostanie parking na 300 aut. Ceny 270 apartamentów wahają się od 7 do 16 tys. zł za m kw. Autorem projektu jest warszawska pracownia Iryda.

Spotkanie zorganizował i poprowadził Maciej Krupa, radny Gdańska z ramienia PO.

Historia terenów po CH Sukces i Sukces Bis

IV 2006 - kupcy powoli opuszczają centrum Sukces i Sukces Bis, początek rozmów GCH Manhattan z australijskim funduszem APN
VI 2006 - zarząd GCH Manhattan występuje o decyzję o warunkach zabudowy
X 2006 - finalizacja transakcji pomiędzy APN i GCH Manhattan, fundusz przejmuje kontrolę nad centrami
XI 2006 - Hines rozpoczyna rozmowy z APN na temat zakupu nieruchomości po CH Sukces i Sukces Bis
I 2007 - miasto wydaje decyzję o warunkach zabudowy
02 II 2007 - Hines nabywa prawa do terenu
26 II 2007 - uprawomocnienie się decyzji o warunkach zabudowy
V 2007 - powstaje koncepcja architektoniczna Quattro Towers
IX 2007 - we Wrzeszczu przy ul. Partyzantów 9 powstaje biuro sprzedaży Hines
X 2007 - Hines składa wniosek o pozwolenie na budowę
I kw. 2008 - początek prac budowlanych
IV kw. 2009 - zakończenie prac
I kw. 2010 - przekazanie lokali mieszkalnych

Opinie (341) ponad 50 zablokowanych

  • (2)

    No to nie bedzie sladu po starej zajezdni tramwajowej, szkoda. Kto chce mieszkac w wiezowcu? Ja na pewno nie...

    • 0 0

    • super blok, super lokalizacja (1)

      ja :)
      mieszkałam w bloku, teraz mieszkam w domu jednorodzinnym, ale chcę wrócić do bloku... a ten jest idealnie położony, super lokalizacja

      • 0 0

      • przymusu nie ma;-)

        ja chętnie bym tam zamieszkała, gdyby tylko bylo mnie stać

        • 0 0

  • Nie więcej niż 1000 kroków...........

    Nie wiecie dlaczego te wieżowce muszą powstać właśnie tutaj??? W Szabat nie można zrobić więcej niż 1000 kroków i musimy mieć Synagogę w pobliżu.

    • 0 1

  • Panie Prezydencie Adamowicz - fakty i mity

    • Godziny szczytu, paraliż i korki w okolicy Manhattanu, przyległe ulice - Batorego, Matki Polki, Partyzantów, Jaśkowa Dolina, Pniewskiego Grunwaldzka, z zakazami parkowania i postoju, a na dokładkę 700 m2 biur, wiele sklepów, 280 apartamentów (w których docelowo zamieszkają majętne rodziny standartowo posiadające po 2 samochody) i tylko 300 miejsc parkingowych dla nowych mieszkańców dostawców i klientów.
    Czy przeprowadzono badania natężenia ruchu oraz prognozy jego zwiększenia w związku z budową 4 wieżowców oraz planami budowy wylotu 2 nitki ul. Słowackiego
    Czy zapewniono odpowiedni teren na poszerzenie jezdni w planach miejscowych? Wcześniej za centrum handlowym był ogromny parking dla klientów .
    • System kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej niewydolny i niedostosowany do odbioru wody w trakcie ulew powodujący zalanie podziemnych kondygnacji Manhattanu jak również terenów Centrum Bis, które do tej pory pełniły rolę zbiornika retencyjnego dla wód spływających ze wzgórz morenowych oraz ulic: Jaśkowej Doliny Matki Polki i Partyzantów.
    • Czy przewidziano, że Szkoła Podstawowa nr 45 będzie musiała funkcjonować w systemie dwuzmianowym i czy jest przystosowana do przyjęcia zwiększonej ilości uczniów?
    • Czy przeprowadzono badania wpływu całkowitej utraty światła słonecznego w godzinach zajęć szkolnych oraz w domach okolicznych mieszkańców ?
    • Jaka jest opinia Wojewódzkiego i Miejskiego Konserwatora Zabytków w związku sąsiedztwem obiektów wpisanych na listę zabytków ( Synagoga, zabytkowe kamienice ) oraz bezpowrotnie utraconym charakterem i klimatem zabytkowej dzielnicy z jej walorami historycznymi niepowtażalnym klimatem ?
    • Czy Władze Miasta konsultowały się z mieszkańcami na etapie wydawania warunków zabudowy i pozwolenia na budowę celowo opóźniając sporządzenie planu miejscowego?
    • Czy Miasto zamierza zrekompensować utratę wartości okolicznych nieruchomości na skutek kuriozalnych decyzji oraz usunąć wszystkie ww. niedogodności.
    • Dlaczego zwiększono intensywność zabudowy w wyniku zainteresowania się terenami przez dewelopera HINES nie biorąc pod uwagę dominującej okolicznej zabudowy jedynie architektoniczne kuriozum „dolarowiec”

    • 0 0

  • irek_62

    Dokładnie, ale dla wielu zwolenników „postępu” czyli budowania gdzie popadnie bez konsultacji i opinii jest oznaką Zachodu. Przynajmniej tak im się wydaje.

    • 0 0

  • Getto Towers

    Przedstawiciel firmy HINES na spotkaniu 9 października przyznał, że w USA i części Europy na zachód od Polski nie byłoby możliwe bez konsultacji z mieszkańcami sąsiednich działek. Powiedział też, że w Polsce takich procedur się nie stosuje.
    W Moskwie i Szanghaju też nikt zwracania uwagi na opinię mieszkańców. Niestety, Pomysł budowy blokowiska w centrum Wrzeszcza pokazuje, że jesteśmy bliżej kultury azjatyckiej niż zachodnioeuropejskiej.

    • 0 0

  • gegroza

    Serdeczne wyrazy współczucia z okazji przyznania pokojowej nagrody Alowi Gore'owi i IPCC.

    • 0 0

  • gegroza

    Dla ciebie ekosystem wytwarzany przez miliony lat ewolucji nic nie znaczy (więc słonie afrykańskie Ciebie nie obchodzą i może je szlag trafić). Ważny jest tylko asfalt.
    Ja nie mówię o cofaniu się na drzewa. Ja mówię o zastanowieniu się nad tym do czego Gegrozowa lub dla Czechów - Klausowa forma rozwoju prowadzi. Ja nie chcę zaorywać dróg. Ja po prostu nie chcę następnych.
    Wierz mi gdyby nas było 10 mln w IV RP to kichałbym na autostrady, bo ich wpływ na środowisko byłby znikomy, ale jest nas 38 mln i wciąż przybywa i będzie przybywać według ostatnich danych.
    Na świece zaś Chiny i Indie (twoji idole) rozwijają sie tak, że surowów na ziemi nie starczy za chwilę. Czy pomyślałeś chociażby o tym? Nie, nie pomyślałeś. I przestań pieprzyć o Zimbabwe, bo mentalnościowo to bliżej Zimbabwe jesteś Ty, czyli rabunkowa gospodarka ziemi, a po na choćby potop.

    • 0 0

  • nie piszemy o słniach - tylko motoryzacji

    dlatego to dla ciebie ekologiczne kraje. asfaltu tam nie wiele - a przeceż to wyznacznik postępu...

    • 0 0

  • gegroza

    Cos Tobie się chyba pomyliło. Zimbabwe ma z ekologią tyle wspólnego co Ty. Korupcja, dyktatura, kłusownictwo i polowanie na słonie afrykańskie. Mali zaś to strefa Sahelu, tam zaś lasów jak na lekarstwo więc trudno to porównywać do naszej kochanej polskiej przyrody.
    Ja nie chcę ograniczenia motoryzacji. Ja nie chcę tylko dalszego jej wzrostu kosztem przyrody. A to jest różnica.

    • 0 0

  • dla antypolityka postępem jest likwidacja motoryzacji

    i cofnięcie sie najlepiej do epoki kamienia - wtedy ludzie nie mieli dużego wpływu na środowisko. Teraz rajem dla przyrody jest np. Zimbabwe lub Mali. Najbardziej postępowo - ekologiczne kraje !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane