• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy wybiorą imiona kolejnym Pesom

Krzysztof Koprowski
20 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ruszył plebiscyt na imiona dla gdańskich Pes
Obecnie tylko dwie PESY mają patronów - są nimi Władysław Czerny i Daniel Gralath. Obecnie tylko dwie PESY mają patronów - są nimi Władysław Czerny i Daniel Gralath.

Za kilka dni ruszy plebiscyt internetowy, w którym będzie można wskazać patronów kolejnych tramwajów Pesa, które będą jeździć po Gdańsku.



Czy jechałeś już tramwajem Pesa?

Poza "Danielem Gralathem" i "Władysławem Czernym" po Gdańsku jeżdżą jeszcze dwie "nienazwane" dotąd Pesy, a do końca roku do miasta dojedzie jeszcze trzecia.

- W ogłoszonym przez nas rankingu będzie można zarówno wybrać trzy nazwiska z listy, ale i dopisać do niej własne propozycje - informuje Emila Salach-Pezowicz z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na liście jest ponad 25 nazwisk osób związanych z Gdańskiem i jego historią. Są wśród nich m.in.: fizyk Gabriel Fahrenheit, malarz i rysownik Daniel Chodowiecki oraz biskup warmiński Maurycy Ferber. Jest także astronom Jan Heweliusz, który będzie patronem roku 2011.

Na liście przygotowanej przez urzędników nie ma Antoniego Szczyta, zmarłego kilka dni temu szefa Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego, a wcześniej wieloletniego zastępcy dyrektora wydziału gospodarki komunalnej w gdańskim magistracie, który utonął w drugim tygodniu grudnia podczas urlopu w RPA. Jego nazwisko będzie można jednak dopisać jako własną propozycję.

W pierwszej kolejności imiona dostaną tramwaje PESA, które już kursują po Gdańsku. Zwyciężą oczywiście propozycje z największą ilością głosów. Rozstrzygnięcie plebiscytu nastąpi w połowie stycznia 2011 roku.

Opinie (263) ponad 10 zablokowanych

  • Jan III Sobieski

    Kazimierz Wielki

    • 0 0

  • (2)

    te tramwaje to nie jest standard zachodni. siedzi 10 osób, a 30 osób stoi i rzuca ich po całym tramwaju. w środku to wygląda jakby ktoś pożałował pieniędzy na siedzenia. oni powinni się wycofać z pomysłu o pojedynczych siedzeniach po obu stronach tramwaju. z pojedynczymi tramwaj wygląda jak niedokończony. wygląda biednie. jeździ się nim strasznie. nawet jak się siedzi to buja pasażera. wiem, że to wina torów. ale tymczasem z tego powodu komfort jazdy jest żaden.

    dla mnie te pojedyncze siedzenia to porażka. wsiadasz a tam 50 ludzi stoi. chyba jesteśmy na tyle rozwiniętym krajem, by ludzie mogli siedzieć w swoich środkach komunikacji, a nie stać, bo ktoś chciał zaoszczędzić parę złotych nie na tym, co trzeba!

    dla mnie to jest bardzo bezczelne zagranie. ja z powodu tych tramwajów pesy i z powodu całego systemu informacji o czasie przyjazdu zbiorkomu. serio zastanawiam się nad wyprowadzką z Gdańska do innego dużego polskiego miasta.

    bo aż żal patrzeć na te swingi niedorobione.........!

    • 12 4

    • tym bardziej jest to racja, jeżeli się popatrzy na długość tras 8 i 11

      Czyli ponad godzinę trzeba jechać na stojąco!!!!

      • 0 0

    • można wprowadzic tańsze bilety na miejsca stojące. emeryci nie będą wpychac się na przystankach a miejsca siedzące będą puste. Potem można zamówic kolejne tramwaje bez miejsc siedzących. Zmieści się 2 razy więcej ludzi, tramwaje będą tańsze i ZKM zarobi tyle samo

      • 0 0

  • a czy Antoni Szczyt dokonał czegokolwiek, co poprawiłoby komunikację miejską - z perspektywy pasażera-klienta? (6)

    Sam woził cztery litery samochodem. Organizacja ruchu tramwajowego i autbusowego w Gdańsku jest gdzieć w ogonie cywilizacyjnym...

    A może się mylę?...

    • 104 14

    • akurat Antek to rowem się woził (3)

      stąd też tyle km ścieżek rowerowych w Gdańsku

      • 9 5

      • rowerem kabrioletem?

        Tylko czemu to cudo miało wyraźną rurę wydechową???

        • 1 0

      • stąd nie można korzystać z CHODNIKÓW które są dla pieszych nie dla rowerów

        • 4 9

      • sorry - ROWEREM

        • 4 3

    • To ja zacznę...

      Pan A.S. to miał fantazję:

      1) Pamiętam jaka fajna synchronizacja była między kolejką a autobusami nocnymi w Gdańsku Głównym, jak się podbiegło z SKM-ki to akurat starczało czasu na obejrzenia tylu odjeżdżającego autobusu.
      2) Bilety czasowe co 10 min. Jak dobrze że ich już nie ma :)
      3) Bilety-karnety kupowane u kierowcy takie nierozrywalne (były krótko ale może jeszcze ktoś pamięta, zabronione było rozrywanie karnetu kupionego u kierowcy no i powstawał problem jak skasować bilet środkowy)
      4) Promowanie jazdy z przesiadkami. Tramwaje miały mieć pociachane trasy na jak najmniejsze kawałki, zawracać gdzie się dało i dzięki temu częściej pojawiać się na przystanku. Ten pomysł nigdy nie został na szczęście zrealizowany ale zawsze miałem wrażenie że do tego się dąży. Tylko ktoś kto wozi tyłek samochodem mógł na coś takiego wpaść.
      5) Trasa tramwaju 1 świeżo po otwarciu pętli na Chełmie, nie jechał z Chełmu koło lotu ale koło urzędu miejskiego. (Zły kierunek jazdy i za krótka trasa) Codziennie ludzie tracili ileś tam minut rano spiesząc się do roboty. Przebić się przez Hucisko nie jest łatwo tramwajom. Do tego tramwaj stawał na rondzie i wystawał na jezdnie co blokowało jezdnię kierowcom. Dopiero interwencja Boska, tzn. podmycie torów koło urzędu wymusiło zmianę trasy.
      6)Konstrukcja pętli na Chełmie, brak chodnika w kierunku Tesco (niewygoda, błoto i niebezpieczeństwo rozjechania przez autobus bądź tramwaj, codziennie klnę architekta i tego kto zatwierdził te plany)
      7)Tramwaj złośliwie podjeżdżający na Chełmie (stoi sobie na przystanku mógłby Cię wpuścić do środka ale nie zrobi tego bo jest złośliwy, taki drobiazg a jak potrafi zepsuć dzień)
      8) Budowa kolejnej pętli na Chełmie w odległości 3 km od poprzedniej (Stać nas na te wszystkie pętle? Czy nie stać nas na dłuższe trasy więc będziemy robić po kawałku i co parę km budować pętlę?)

      ... jak czegoś zapomniałem to dopiszcie

      • 16 2

    • oczywiście, ze dokonywał .. szczytował w urzedzie

      specjalista od zakorkowania miasta

      • 9 3

  • travail prive

    Bardzo dobrze, z tym że Jasiu, jeżeli używasz "wzrotu":

    "Na liście przygotowanej przez urzędników nie ma Antoniego Szczyta,...
    ...Jego nazwisko będzie można jednak dopisać jako własną propozycję..."

    zostawiaj takie niedomówienie
    więcej inteligentnie
    poza tym bardzo dobrze

    • 1 0

  • arka gdynia (1)

    tak powinien się nazywać

    • 2 1

    • chyba arka budynia ;)

      • 0 0

  • błąd? (2)

    Poza "Danielem Gralathem" i "Władysławem Czernym" po Gdańsku jeżdżą jeszcze dwie "nienazwane" dotąd Pesy, a do końca roku do miasta dojedzie jeszcze trzecia.

    2+2+1=5 nie wiem skad wysło redaktorowi, że dojedzie 3 skoro 4 juz jeżdża, jak juz to dojedzie 5!!!!

    • 0 0

    • 3cia nienazwana + 2 nazwane = 5

      po Gdańsku jeżdżą jeszcze dwie "nienazwane" dotąd Pesy, a do końca roku do miasta dojedzie jeszcze trzecia.(nienazwana)

      • 0 0

    • chodzi o to, że dojedzie trzecia bezimienna

      • 1 0

  • im.WOJSKOWEJ RADY OCALENIA NAROSOWEGO

    Bandytów z WRONY!!
    WRacaj EDEK bedizem kwita lepszy złodziej niż bandyta!
    pamiętacie

    • 1 0

  • stawiam na TOLKA BANANA!!

    • 0 0

  • Na marginesie co z tym gdanskiem ,mialem przyjemnosc podrozwac waszymi

    autobusami same pojazdy sa ok ,ale jedna rzecz mnie zaciekawila .Otoz dwa razy mialem sytuacje .Pytam sie kogos czy jechal juz ten czy ten autobus dostaje spokojna odpowiedz WYPADŁ i zero newow jakby to bylo cos normalnego przedziwne macie obyczaje

    • 0 0

  • ??? a tak wogóle po co to imiona ??? (9)

    • 115 13

    • (3)

      To jest przykre nawet.

      Czy naprawdę zakup tramwaju był tak wielkim osiągnięciem że teraz będziemy się cieszyć, nazywać go, tulić i całować?

      Może faktycznie jesteśmy tak zacofanym społeczeństwem że rzecz wydawałoby się normalną (zakup środka komunikacji) musimy pod niebiosa wynosić bo to był taki wielki wysiłek przecież organizacyjny i finansowy.

      Gdyby w pracy szef kazał nazwać imieniem nowo zakupioną wiertarkę to bym się zastanawiał czy ma w głowie po kolei.

      Chyba jednak jesteśmy zacofani :(

      • 29 3

      • ...a niech taki tramwaj będzie miał nieprzyjemną w skutkach kolizję, to wszyscy zaczną omijać taki tramwaj i będzie kursował pusty. Tylko nieświadomi będą nim jeździć.

        • 1 0

      • dobrze to ujales

        Tramwaj bedzie mial imie - zenada.

        • 2 0

      • Nic dodać, nic ująć.

        W cywilizowanych krajach działania takie jak wymiana taboru, oraz remonty i budowa dróg są zupełnie niedostrzegalne dla mieszkańców, bo traktowane jako coś oczywistego, wpisanego w porządek funkcjonowania miasta.

        Nam niewiele już brakuje do otwierania każdego ODŚNIEŻONEGO odcinka chodnika przy akompaniamencie orkiestry dętej i z przecięciem wstęgi. Pisząc to przypominam sobie chodniki przed dworcem we Wrzeszczu i przy tamtejszej pętli autobusowej. Dobrze, że tego zadupia nie odwiedza zbyt wielu gości "zza granicy" - wstyd i hańba. :/

        • 17 2

    • by zylo sie jak na szczycie

      glupoty w tym durnym miescie.

      • 5 2

    • Bo każda okazja żeby wypić jest dobra. A chrzciny w szczególności. ;)

      • 5 3

    • bo cud sie stal

      pan buk zeslal tramwaj z nieba, ksiedza i kropidlo!

      • 6 3

    • ano po to (1)

      aby mogli świetować imieniny w zajezdni ;)

      • 43 3

      • :)

        • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane