• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy wybiorą imiona kolejnym Pesom

Krzysztof Koprowski
20 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ruszył plebiscyt na imiona dla gdańskich Pes
Obecnie tylko dwie PESY mają patronów - są nimi Władysław Czerny i Daniel Gralath. Obecnie tylko dwie PESY mają patronów - są nimi Władysław Czerny i Daniel Gralath.

Za kilka dni ruszy plebiscyt internetowy, w którym będzie można wskazać patronów kolejnych tramwajów Pesa, które będą jeździć po Gdańsku.



Czy jechałeś już tramwajem Pesa?

Poza "Danielem Gralathem" i "Władysławem Czernym" po Gdańsku jeżdżą jeszcze dwie "nienazwane" dotąd Pesy, a do końca roku do miasta dojedzie jeszcze trzecia.

- W ogłoszonym przez nas rankingu będzie można zarówno wybrać trzy nazwiska z listy, ale i dopisać do niej własne propozycje - informuje Emila Salach-Pezowicz z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na liście jest ponad 25 nazwisk osób związanych z Gdańskiem i jego historią. Są wśród nich m.in.: fizyk Gabriel Fahrenheit, malarz i rysownik Daniel Chodowiecki oraz biskup warmiński Maurycy Ferber. Jest także astronom Jan Heweliusz, który będzie patronem roku 2011.

Na liście przygotowanej przez urzędników nie ma Antoniego Szczyta, zmarłego kilka dni temu szefa Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego, a wcześniej wieloletniego zastępcy dyrektora wydziału gospodarki komunalnej w gdańskim magistracie, który utonął w drugim tygodniu grudnia podczas urlopu w RPA. Jego nazwisko będzie można jednak dopisać jako własną propozycję.

W pierwszej kolejności imiona dostaną tramwaje PESA, które już kursują po Gdańsku. Zwyciężą oczywiście propozycje z największą ilością głosów. Rozstrzygnięcie plebiscytu nastąpi w połowie stycznia 2011 roku.

Opinie (263) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • głosuje

    Ja głosuje na Henie oczywiscie Krzywonos ,solidarność i stoczniowiec trzy fajne nazwy

    • 0 0

  • Po dłuższej chwili namysłu proponuję PAWEŁEK !!!! (2)

    Popierajcie tę propozycję będzie słodziutko ....a co dziesiąty pasażer PAWEŁKA otrzyma w prezencie najprawdziwszy w świecie BUDYŃ z gdańskiej fabryki Dr.- a!!!

    • 0 0

    • co za głópota (1)

      • 0 1

      • głupotą jest pisanie wyrazu głupota przez ó !!!!

        I to w dobie internetu gdzie wystarczy sprawdzić pisownię praktycznie jednym kliknięciem...cóż jak to mowią wyprany mózg nie daje rady i kopiuje zachowanie leminga !!!
        Na koniec rada : UCZ SIĘ PILNIE JAK MICKIEWICZ W WILNIE, ZNOŚ DZIELNIE TROSKI JAK JANEK KOCHANOWSKI !!!

        • 0 0

  • Autobusy i tramwaje (42)

    Trzeba prawdzie oddać, że w ostatnim czasie wycofano wszystkie autobusy "rzęchy" zastępując je nowymi, z klimatyzacją; że przybywa nowych tramwajów. Fakt, że każdy tramwaj ma mieć swoje imię jest sympatycznym pomysłem, ale wg mnie nie najważniejszym. Ważniejszy jest fakt, że te nowo zamówione tramwaje z Bydgoszczy nie mają podwójnych siedzeń, czyli co... większość pasażerów musi stać. Na pewno nie zachęca to zmotoryzowanych, by częściej korzystali z komunikacji miejskiej.

    • 66 114

    • widzisz to ja (4)

      wiecej minusow niz plusow ale czego sie spodizewac po pasazerack komunikacji miejskiej?
      oni uważają ze jak ktoś zapie...a 12 godzin w fabryce non stop na nogach to brak miejsc siedzących nie powinien być dla niego problemem bo skoro przez 12 godzin stał przy taśmie to jeszcze ta 1 może postać
      i jak tu się przesiąść na zkm? to ja już wole wygodnie samochodem tam przynajmniej nogi odpoczywają

      • 3 1

      • Dziękuję za ciekawą opinię (3)

        Prawdę mówiąc mnie dziwi ten fakt, że tutaj większości nie przeszkadza marazm i byle jakie nas pasażerów traktowanie. Ale skoro im tłok w tramwajach czy korki na ulicach nie przeszkadzają "bo się nie da", to z całą pewnością władze z tymi naszymi miejskimi patologiami nie będą robić NIC.

        • 1 1

        • "tłok w tramwajach" (2)

          A może te minusy stąd, że większości przeszkadzają Twoje pomysły na (wątpliwą) poprawę ich życia?

          Największą bolączką gdańskich tramwajów nie jest brak podwójnych siedzeń a zbyt mała liczba składów. W obecnej sytuacji podwójne siedzenia zamiast poprawić to pogorszyły by komfort jazdy.

          Moim zdaniem nawet jakby było by nas stać na odpowiednio dużą liczbę tramwajów to większa liczba siedzeń nie była by potrzebna. W dzisiejszych czasach kiedy dziesiątki osób mają siedzący tryb pracy, postanie chwile w komunikacji miejskiej (przecież to nie pociągi dalekobieżne w których spędzało by się kilka godzin) może wyjść tylko na zdrowie. Obecnie montowana liczba siedzeń powinna w sam raz wystarczyć dla osób chorych, starszych itp.

          Argumenty typu, że brak miejsc siedzących zniechęci kierowców do przesiadki na komunikacje miejską są na wyrost. Komunikacja miejska ma wiele zalet ale również i wiele wad (w tym takie które można i powinno się minimalizować jak i te które będą zawsze) przy których brak gwarancji miejsca siedzącego to naprawdę drobiazg. Jeśli ktoś teraz mówi, że nie pojedzie tramwajem bo nie będzie miał zagwarantowanego miejsca siedzącego to prawdopodobne szybko znajdzie jakąś inna wymówkę nawet jeśli w każdym składzie wstawić by specjalny fotel tylko dla niego.

          • 3 2

          • (1)

            To oczywiste że potrzebna większa ilość składów ale piszesz że siedzenia zbyteczne. Czyli ci na zachodzie niepotrzebnie robią podwójne siedzenia i powinni przyjechać na szkolenie do Gdańska zobaczyć jak się to powinno robić?

            • 0 0

            • zdecydowanie warto brać przykład z krajów gdzie komunikacja miejska jest na wyższym poziomie ale trzeba to robić z głową

              Jak komunikacja miejska ma duże zdolności przewozowe w porównaniu do liczby przewożonych pasażerów (a w wielu przypadkach tak właśnie jest na zachodzie) to można i myśleć o zwiększaniu liczby miejsc siedzących.

              Jednak tam gdzie potoki pasażerskie są duże (a zawsze takie będą na głównych liniach w Gdańsku) to i na zachodzie nie stosuje się podwójnych siedzeń lub stosuje się je w takim układzie, że miejsc siedzących jest niewiele więcej niż w rozwiązaniu klasycznym. Dodatkowe siedzenia nie tylko zmniejszają tak krytyczną obecnie u nas pojemność pojazdu ale i spowalniają wymianę pasażerów.

              • 0 0

    • (9)

      Zawsze się zastanawiałem, skąd tylu emerytów i rencistów w godzinach szczytu w tramwajach. Gdzie oni tak zajadle podróżują? Przecież nie do pracy.

      • 30 13

      • na dzialke (2)

        • 8 0

        • do akapulko (1)

          • 1 0

          • do przychodni na plotki

            • 2 0

      • na ryneczek

        • 12 0

      • odpowiedź jest prosta (1)

        do dzieci, które w godzinach szczytu jadą do pracy. Opiekować się wnukami.

        • 19 4

        • To powinni jechać wcześniej, przed szczytem, bo w szczycie jadą ich dzieci. A wnuki same w domu.

          • 13 4

      • do kościółka carrefourka :P (1)

        • 15 4

        • Do Galerii
          Na Impre
          Za Granice
          W Kosmos

          • 5 9

      • do kościółka :D

        • 14 5

    • Bardzo dobrze, że nie ma podwójnych siedzeń (8)

      W Bombardierze często powoduje to ścisk i trudność minięcia się dwóch osób pomiędzy siedzeniami.

      • 45 20

      • (6)

        Bardzo źle, że nie ma podwójnych siedzeń. Bardzo źle, że rządzący więcej taboru wycofali jak kupili. Bardzo źle że powrócił ścisk w tramwajach i znowu jak za komuny pasażerowie jeżdżą ściśnięci jak śledzie w beczce, bo dla Adamowicza ważniejsze jest ECS.

        • 15 22

        • (5)

          Więcej wycofali niż kupili? To znaczy, że niektóre linie są zlikwidowane? Ja tam zauważam nowe linie...

          • 6 10

          • (4)

            Nie nowe linie tylko jest jedna nowa linia na Chełm. Do niedawna niektórych linii tramwaje miały trzy składy starego taboru, czemu teraz mają tylko dwa, a 4-ka nawet jeden?

            • 3 7

            • Popieram

              • 0 2

            • A po co na "czwórce" (2)

              więcej wagonów? Żeby więcej powietrza woziły?

              • 8 1

              • Czytaj ze zrozumieniem

                Przecież tutaj nie o to chodzi, żeby czwórka miała dwa wagony.

                • 0 4

              • Fakt, ZKM nie potrafi ogrzać nawet jednego wagonu. "4" to jeżdżąca lodówka.

                • 3 2

      • Wszystko przez takich tłumoków, którzy albo wstydzą się powiedzieć "przepraszam" albo są tacy niedotykalscy... Oraz nie potrafią zająć optymalnego miejsca, skoro od początku wiedzą z grubsza, gdzie będą wysiadać.

        • 38 7

    • (4)

      Nigdy nie jechalem jeszcze Pesa, ale moim zdaniem brak miejsc siedzacych jste akurat najmniejszym problemem przy przesiadce z auta na tramwaj. Najwiekszym jest losowosc kursowania i przepelnienie wg mnie.

      • 63 10

      • Niech zaczną grzać w tramwajach a nie zabierają się za nazywanie. Propaganda rodem z PRL.
        Proponuję nazwy:
        Spitsbergen, Hornsund, Syberia, Plateau Station, Grenlandia... .

        • 8 1

      • (1)

        Jesteś młody to dla ciebie brak miejsc siedzących nie jest problemem, możesz sobie postać. Ale nie potrafisz się wczuć w problemy ludzi innych, tutaj ludzi starszych i prawie zawsze w starszym wieku schorowanych.

        • 18 36

        • Mało popularna opinia:)

          • 19 8

      • Jak w całej UE w Gdańsku komuna wróciła to co się dziwisz że i losowość kursowania i tłok w tramwajach wrócił.

        • 13 33

    • Najważniejsze, żeby ulgi znieśli dla darmozjadów, (1)

      to i tłok się skończy.

      • 25 7

      • Masz na myśli byłych z PZPR lub z milicji? Nie wydaje mi się żeby Adamowicz się odważył z nimi zadzierać.

        • 5 5

    • .. widać jak głupia i złodziejska jest nasza władza, każda głupota

      z przetargiem i prowizja do kieszeni jest dobra

      • 2 4

    • racja

      te pesy są strasznie ciasne. Dortmundy rządzą... i te piękne retro wykończenie:)

      • 7 2

    • Wady Pesy (2)

      1) Trochę za gwałtownie przyśpiesza i hamuje, (mam nadzieję że to minie dotrze się czy motorniczy się naucz jeździć)
      2) Brak podwójnych siedzeń (ale rozumiem to ma mieć dużą pojemność, nie jesteśmy rozwiniętym na tyle społeczeństwem by liczyć na luksusy, jak dojedziemy z punktu A do B powinniśmy się cieszyć)
      3) Brzydki sposób wyświetlania informacji na monitorach wewnątrz (widać że robił to a) jakiś amator b) kompletnie bez zmysłu artystycznego) na obronę powiem że wyświetlanie jest czytelne, minusem jest może nie wyświetlanie całej trasy tylko prezentowanie jej po kawałku. Dla mnie, mieszkańca Gdańska to nie robi różnicy ale przyjezdnych może trochę niepokoić.
      4) ZŁE UMIESZCZENIE KASOWNIKÓW (koło drzwi to porażka tak poza tym to są ukryte i trzeba ich szukać)

      • 6 7

      • sorry,ale wkońcu tramwaj musi mieć kopa, a mnie śmieszy że jedna z pań motorniczych 20km/h jeżdzi (1)

        • 10 5

        • to trzeba bylo sie przyjac

          • 0 3

    • I bardzo dobrze! (1)

      Człowiek stojący zajmuje mniej miejsca

      • 12 7

      • A ile masz lat?

        • 4 5

    • Lech Walesa Airport. Mieszkamy w Polsce piszmy w końcu po polsku

      LECH WALESA TRAM!!! Jest już LECH WALESA AIRPORT to niech ma tramwaj za życia

      • 10 6

    • Zbędne bajery.

      Zgadzam się że rozmieszczenie miejsc w nowych Pesach jest dziwne. Część krzesełek umiejscowiona jest pod skosem, dużo miejsca zmarnowali. Coś mi się wydaje, że te tramwaje miały w założeniu dobrze wyglądać, a funkcjonalność to sprawa drugorzędna.

      • 23 5

    • (1)

      malo miejsc siedzacych to jedno, drugie - malo "punktow zaczepienia" - dla mnie pesy sa jedna wielka porazka - jestem niska i nie mam sie czego zlapac..

      • 17 7

      • zapraszam

        stań obok mnie a na pewno będziesz miała się za co złapać.

        • 27 5

  • tylko jedno imię... (1)

    BOŻENA

    • 0 0

    • to głupi pomysł

      • 0 1

  • a może lolek albo bolek

    • 0 0

  • IMIONA TRAMWAJĄ - BANDA KRETYNÓW!!!!!!!!!!!! (3)

    • 0 1

    • kto się przezywa to się sam nazywa

      • 0 0

    • to głópota że tak piszesz tramwaje muszą mieć imiona

      • 0 0

    • a twoje dzieci to

      12983 i 12983mk2

      • 0 0

  • może mieć naimie pesek

    • 0 0

  • Bredzisław Komoruski

    • 3 0

  • moja propozycja to oczywiście szef ZKM :) Jerzy Zgliczyk he. he. i Józio Nowicki szef C. R.

    • 0 0

  • TRAMWAJOM OCZYWIŚCIE ;)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane