Fakty i opinie

Mieszkaniec: jak parkować w centrum Gdyni?

artykuł czytelnika
Najnowszy artukuł na ten temat 9 nowych płatnych parkingów w Gdyni od 1 lipca
Nieliczni szczęściarze mają w Śródmieściu garaże. Inni muszą szukać miejsc - np. przy ul. 3 Maja.
Nieliczni szczęściarze mają w Śródmieściu garaże. Inni muszą szukać miejsc - np. przy ul. 3 Maja. fot. galeria Trojmiasto.pl

Znalezienie miejsca parkingowego w centrum Gdyni to często 20-30 minut krążenia, a władze właśnie likwidują kolejne miejsca. Mieszkańcy centrum w zamian za tak poszukiwane miejsca parkingowe otrzymają wątpliwej urody kwietniki, przyciągające niestety osoby żebrzące i uzależnione, które będą miały gdzie sobie "przycupnąć" pomiędzy nagabywaniem przechodniów - pisze nasz czytelnik, pan Piotr z Gdyni.



Czy masz kłopoty z parkowaniem w okolicach domu?

nie, nigdy 29%
tak, ale mieszkam w centrum 25%
tak, mimo że mieszkam daleko od centrum 46%
zakończona Łącznie głosów: 2417
Przypomnijmy: zarówno władze miasta, jak i radni dzielnicy Śródmieście przekonują, że w centrum miasta powinno być więcej zieleni. Nawet kosztem miejsc parkingowych.

Zieleń i piesi najważniejsi w Śródmieściu

Nie wszystkim to się jednak podoba. Prezentujemy list mieszkańca centrum Gdyni - pana Piotra - który opisuje, jak już teraz trudno jest zaparkować nieopodal własnego mieszkania. Oto jego przemyślenia:
***

Gdynię uważam za najpiękniejsze miasto w Polsce, od dziecka byłem nią zafascynowany. Dowodem mojej fascynacji miastem była napisana przeze mnie praca magisterska poświęcona Gdyni jako modernistycznemu miastu, w którym tak cudownie się żyje i mieszka... Jednak w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej inwestycji, koncepcji i pomysłów, które bezpośrednio utrudniają życie mieszkańcom centrum. Jestem mieszkańcem kamienicy przy ul. 10 Lutego 19Mapka i mam wykupione "miejsce" w strefie płatnego parkowania. Strefa ta ogranicza się do możliwości pozostawienia samochodu w kwadracie ulic:

W Strefie Płatnego Parkowania obszar ten określony jest jako 200 m od miejsca zamieszkania. A teraz fakty: problem z parkowaniem w tej strefie był zawsze. Jest to związane zarówno z liczbą sklepów, restauracji i innych punktów usługowych, jak i z bliskością C.H. Batory. Problem z miejscami był szczególnie w ciągu dnia, w sezonie oraz w godzinach popołudniowych przez cały rok. Piszę "problem", bo najczęściej wystarczyło jednorazowe, dodatkowe objechanie strefy, żeby takowe miejsce znaleźć.

Samochodów przybywa, Gdynia "upiększa" okolicę



W tym miejscu chciałbym zaznaczyć jeszcze jedną ważną rzecz: kamienice w centrum w ok. 50 proc. są zamieszkiwane przez osoby starsze, które nie posiadają samochodów. Cały czas ze względu na - nazwijmy to - "zmianę pokoleniową" w ich miejsce pojawia się coraz więcej nowych mieszkańców, którzy to samochodami już dysponują i muszą gdzieś parkować.

Co na to Gdynia? Gdynia uruchamia inicjatywę, która ma na celu "upiększenie" naszego miasta. Jak to zrobić? Na ul. 10 Lutego powstaje nowy budynek mieszkalny, na ul. Batorego powstał nowy budynek mieszkalny, kolejny nowy budynek mieszkalny to inwestycja "Plac Unii" powstająca przy ul. Armii Krajowej. Trzy potężne inwestycje zwiększające liczbę mieszkańców centrum, a co za tym idzie niezbędnych miejsc parkingowych, bo dość często, pomimo zakupionego miejsca w hali garażowej, rodzina posiada drugi samochód, który będzie musiała postawić w strefie. Co robi Gdynia dla mieszkańców centrum?

  1. Likwiduje całkowicie miejsca parkingowe na ul. 3 Maja.
  2. Zmniejsza o sześć liczbę miejsc na ul. Władysława IV, rzekomo powstaje miejsce na wyładunek towaru dla okolicznych punktów usługowych, ale ani jeden z punktów usługowych z tego nie korzysta. Wszystkie punkty usługowe w obszarze ulic 10 Lutego i Władysława IV zaopatrzenie przyjmują od "podwórka", od strony ul. Batorego i robią to od godziny 5 rano codziennie. C.H. Batory oraz C.K Kwiatkowski mają własną strefę rozładunkową wewnątrz budynku.
  3. Likwiduje całkowicie największą liczbę miejsc parkingowych (dostępnych w mojej strefie), czyli cały pas ul. 10 Lutego.

Co w zamian? Zamiast tak poszukiwanych miejsc parkingowych będą wątpliwej urody kwietniki, przyciągające niestety osoby żebrzące i uzależnione, które będą miały gdzie sobie "przycupnąć" pomiędzy nagabywaniem przechodniów.

Znalezienie miejsca w obecnych realiach to często ok 20-30 minut krążenia w dzień. Wieczorem jest łatwiej, ale pamiętajmy, że zamknięte są centra handlowe, siłownie, a restauracje serwują posiłki tylko na wynos (co będzie, gdy wszystko znów zostanie otwarte?) Co z małymi/lokalnymi przedsiębiorcami, które Gdynia tak zawsze wspierała, czy z pozostałymi usługami prowadzonymi przy ul. 10 Lutego? O ile spadnie im sprzedaż, skoro nie będzie gdzie zaparkować?

Zieleni i lasów przecież w Gdyni nie brakuje



Gdynia to jedno z nielicznych miast w Polsce, w którym z każdej dzielnicy można dojść spacerem do lasu.
Gdynia to jedno z nielicznych miast w Polsce, w którym z każdej dzielnicy można dojść spacerem do lasu. fot. Marek Sałatowski/galeria Trojmiasto.pl
Gdynia jako jedno z nielicznych, a może jedyne miasto w Polsce, dysponuje dostępem do lasów z każdej swojej dzielnicy. Nawet z centrum jest 10-15 minut piechotą, by znaleźć się w lesie na Działkach Leśnych i móc odsapnąć od gwaru Śródmieścia.

Ostatnio pojawiła się informacja dotycząca poszerzenia strefy płatnego parkowania. Mieszkańcy zyskaliby aż 100 m więcej do parkowania od miejsca zamieszkania. W moim przypadku oznacza to, że mógłbym zaparkować (a raczej upolować miejsce) 300 m od domu, wypakować dzieci (mam dwójkę małych), zakupy, psa i ruszyć obładowany na 300-metrowy spacer, zadowolony, że w końcu gdzieś udało się znaleźć miejsce. Najlepiej niech jeszcze pada deszcz.

Uśmiechnij się... chyba że mieszkasz w centrum



Ostatnia kwestia to odtworzenie historycznego szpaleru drzew wzdłuż ul. 10 Lutego i inne tego typu pomysły. W przedwojennej Gdyni jeździły konie, a samochód pojawiał się raz, dwa razy dziennie. Gdynia nigdy nie potrzebowała historii, to Gdynia tworzyła historię, będąc najbardziej nowoczesnym miastem w Polsce. To mieszkańcy Gdyni zawsze stali murem za rządzącymi, bo rządzący chcieli dla mieszkańców jak najlepiej.

Obecnie stanowisko władz miasta mówi jasno: Gdynia nie ma być przyjazna mieszańcom centrum i innych dzielnic, a ewentualnie turystom, którzy zjadą tłumnie zachwycać się kwietnikami. A hasło naszego pięknego miasta powinno być zmodyfikowane na: Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni (chyba że mieszkasz w centrum, bo wtedy nie masz powodów do śmiechu).
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.

Opinie (674) ponad 20 zablokowanych

  • (118)

    Ciekawe czy w Nowym Jorku też marudzą że nie mają gdzie parkować. A nie, przepraszam, tam każdy normalny korzysta z transportu publicznego a nie wypisuje dyrdymały o tym że nie umie znaleść miejsca do parkowania. Po drugie, na płatnym parkingu obok batorego są cały czas wolne miejsce, to jakieś 3 minuty od miejsca zamieszkania czytelnika.

    • 256 554

    • Bo czytelnik koniecznie w centrum musi mieć 2 samochody i basta (11)

      Utknął w 20 wieku

      • 70 78

      • w centrum, jak nie masz własnego garażu (10)

        to wykupujesz miejsce na prywatnym. Proste.

        • 39 9

        • dokładnie (9)

          czytelnik ma kilka w centrum, powinien zapłacić i tam parkować

          • 21 8

          • (4)

            ale Janusz, pardon Piotr, musi pod wejściem do klatki parkowac swojego passata.

            • 27 21

            • podobno nawet dwa passaty

              • 13 10

            • (2)

              Niezbyt inteligentny człowiek nadal nie może zrozumieć, że auto jest dziś takim samym narzędziem jak telefon.

              • 22 17

              • a co ma telefon wspólnego z parkowaniem?

                w sensie, że ma w domu sobie te samochody trzymać i ładować?

                • 16 9

              • Niezbyt inteligentny człowiek nie potrafi sobie przemnożyć liczby mieszkańców przez powierzchnię miejsca postojowego.

                • 0 3

          • (3)

            dlaczego tak wszystkich bolą miejsca dla mieszkańców w centrum? dlaczego pod blokiem na witominie, pogórzu czy redłowie mogę zaparkować bez żadnego problemu, bez opłat, bez wykupowania prywatnego miejsca parkingowego - mogę zaparkować pod blokiem, czasem na terenie wspólnoty, czasem przy ulicy, ale zawsze w pobliżu. a gdy tego samego chcą mieszkańcy śródmieścia, to jest wielkie larum i dziesiątki ludzi tu nie mieszkających próbujący przekonać do tego, że jak jesteś mieszkańcem śródmieścia, to chęć zaparkowania w rozsądnej odległości od miejsca zamieszkania jest jakąś fanaberią?

            • 38 15

            • ale jakie larum

              to czytelnik-Piotr kręci tu jakąś zadymę, że niby nie ma gdzie samochodów parkować

              • 12 20

            • Nie mam klopotow (1)

              z parkowaniem, a mieszkam w śródmieściu i posiadam abonament. Jedynie kiedy mam problem to w weekend bo miasto do dziś nie potrafi ani wprowadzić płatnego parkowania w weekend ani śródmiejskiej strefy która jeszcze bardziej zwiększa w innych miastach rotacje. Może za kolejnych pare lat?

              • 1 5

              • To nie miasto nie potrafi wprowadzić płatnego parkowania w weekendy tylko jest to wbrew obowiązującym przepisom. Sopot tak zrobił to sąd kazał im zmienić z powrotem na pon - pt.

                • 1 1

    • (37)

      Nie porównuj Gdyni do Nowego Jorku gdzie masz więcej kilometrów lini metra niż drug szybkiego ruchu w północnej Polsce...

      • 100 25

      • A dlaczego mam dorabiać jakichś znajomych krolika (21)

        Płacąc za prywatny parking?
        Jestem mieszkańcem, rozliczam tu podatki, opłacam abonament parkingowy w SPP.
        Chciałbym normalnie żyć w Śródmieściu wraz z autem. Najwięcej do powiedzenia mają jak zwykle Ci, którzy do Śródmieścia to raz w roku i do tego autem (najlepiej zaparkowanym na trawie)

        • 103 28

        • skoro tak - to kraz dalej 30 minut dziennie szukajac wolnego miejsca (14)

          mam nadzieje, ze miasto nadal bedzie redukowalo ilosc miejsc parkingowych w centrum. Kup sobie czlowieku mieszkanie z garazem podziemnym. Na przeciwko moderna buduje - tam nie bedziesz mial problemu z parkowaniem. A ten twoj abonament to sa smieszne grosze. Miasto powinno skasowac znizki na abonament parkingowy w SPP dla mieszkancow centrum. Wszyscy mieszkancy Gdyni powinni placic tyle samo za parkowanie na miejscach publicznie dostepnych.

          • 32 78

          • ludzie powinni się w końcu nauczyć (1)

            że przestrzeń miejska kosztuje.

            • 24 21

            • Mistrz rozumowania, przestrzeń miejska kosztuje, filozof kosmosu. (facepalm) Zastanów się korpo* jeszcze raz nad porządkiem świata w swojej najbliższej przestrzeni.
              pozdrawiam

              • 0 1

          • Gdybym nie stracił pracy przez pandemię koronawirusa i miał zdolność kredytową to bym kupił.

            • 17 6

          • ta znizka jest wlasnie za krazenie w poszukiwaniu miejsca

            przyjedz wieczorem na swietojanska i zobacz ile aut tu stoi, to wlasnie auta mieszkancow. w dzien ich zazwyczaj nie ma bo jada gdzies do pracy. Sajgon zaczyna sie w weekend, bo wtedy faktycznie nie ma gdzie parkowac. Bywalo ze latem stawalem na slaskiej.
            Ale czy mam o to do kogos pretensje? nie. Nie wiem skad ten lament mieszkanca. Chyba naprawde musi zaparkowac pod klatka, dlatego czeka pol h.

            • 15 7

          • Zapewne nie mieszkasz w centrum (7)

            Najlepiej tak pisać, gdy się mieszka poza centrum. W takim razie, proszę bardzo, niech wszyscy mieszkańcy, nawet odległych dzielnic płacą za parkowanie na ulicy w okolicy domu. Co to za bzdury wypisujecie, że powinien sobie wykupić miejsce na prywatnym parkingu? Mieszkając w centrum mieszka się najczęściej w prywatnych kamienicach nie mających podziemnych parkingów. I co wówczas, należy zmienić dzielnicę? czy naprawdę przez to, że mieszka sie w centrum należy być dyskryminowanym parkingowo? Dlaczego Gdynia nie ma być przyjazna dla własnych mieszkańców, jak słusznie zauważył ktoś, a jedynie dla turystów? Czy panowie zarządzający miastem, dowożeni samochodami z odległych dzielnic i nie mający problemów z parkingiem są w stanie to zrozumieć? jak również i ci wszyscy zawistnicy, bo nie umiem znaleźć innej przyczyny, dla której tak ostro wypowiadają sie o mieszkańcach centrum z góry zakładając, że pan Piotr ma dwa samochody? Skąd w was tyle jadu i niechęci?

            • 22 4

            • przecież ma abonament, może parkować (4)

              o co ci chodzi

              • 2 6

              • za tę cenę parkuje się na miejscach wspólnych (3)

                jak chce dedykowane dla siebie, to niech wykupi na prywatnym parkingu. Inni musieli zapłacić za garaż 30 000, a teraz jeszcze płacą za ich utrzymanie, a tu by chciał za grosze mieć własne miejsce w przestrzeni publicznej.

                • 4 2

              • (2)

                A może by tak czytać ze zrozumieniem? Nie chcemy własnych miejsc. Chcemy, żeby w ogóle były jakieś miejsca, bo za chwilę nie będzie żadnych.

                • 4 3

              • czyli chcecie zajmowac przestrzen publiczna swoimi autami (1)

                za darmo, albo jakies psie pieniadze

                • 4 5

              • Czytaj ze zrozumieniem

                Płaci normalnie, jak każdy, nie "psie" pieniądze. Problem jest ze zmniejszaniem miejsc parkingowych, a nie z ceną. Musi szukać miejsca parkingowego przez co zatruwa środowisko. Władze zmniejszają ilość miejsc parkingowych na rzecz betonowych kwietników jednocześnie sprzedając tereny deweloperom lejącym kolejny beton na ulice. Proszę o logiczne komentarze nie zacietrzewionych rowerzystów, którzy pracują specjalnie utworzonych jednostkach budżetowych, uprzejmie dziękuję.

                • 0 4

            • Mieszkam w centrum i mam wlasne miejsce w hali garazowej (1)

              Oplaty za parkowanie sa po to zeby wymusic rotacje na miejscach parkingowych. Miejsc jest mniej niz potencjalnych chetnych do parkiwania a ilosc aut wjezdzajacych do centrum zapycha je dokumentnie. Jak zmniejszyc ilosc aut wjezdzajacych do centrum bez robienia z centrum wielkiego zakorkowanego parkingu? Najsensowniej ograniczyc ilosc miejsc parkingowych.

              • 4 7

              • Prawda jest taka, że w centrum nic nie ma. Jak mam ochotę pojechać do restauracji to zawsze jade za miasto... ewentualnie dl Sopotu, ale tam restauracja do której jeżdżę ma swój prywatny parking, fakt na 5 samochodów. Zresztq vo to za problem pojechać gdzies uberem czy taksowka

                • 0 1

          • I ty pod blokiem też.piecset miesięcznie

            • 0 0

          • To komentarz przybysza z zewnątrz.

            • 1 0

        • ahh jakie to Polskie (4)

          żeby tylko nie dać komuś zarobić. Sprzedaj samochód to nie będziesz nikogo dorabiał, włącznie z mechanikiem, wulkanizatorem, koncernem paliwowym i towarzystwem ubezpieczeniowym

          • 26 16

          • (3)

            polskie to jest przycinanie na opłacie za parkowanie albo garaż. miejsce parkingowe jest tak samo kosztem utrzymania samochodu jak pozostałe składniki które wymieniłeś. nie stać Cię na parking/garaż? nie kupuj samochodu. masz szczęście że miasto jest nieporadne i nie potrafi walczyć z hołotą parkującą gdzie popadnie to jako że dostałeś palec chcesz teraz całą rękę. wracaj skąd przyjechałeś

            • 21 13

            • (2)

              Jak juz wszyscy kierowcy beda placic ile sie da to zabiora sie za rowerzystow. Bo kto to widzial, zeby nie placic za miejsce dla roweru? Stac cie na rower to za niego plac. A jak juz bedzie porzadek z rowerami to przyjdzie kolej na pieszych. Ulice maja byc wolne od plebsu. Plebs niech sie najlepiej przemyka bokiem i mieszka daleko zeby nie razil oczu.

              • 13 6

              • (1)

                Przede wszystkim blachy do rowerów! Co to ma być, ze ktos anonimowo poruszać się po drogach publicznych

                • 6 3

              • i piesi tez blachy

                do tyłka poprzyczepiane

                • 1 0

        • mieszkałem w ścisłym centrum 6 lat i od razu wiedziałem, że kwestia miejsca postojowego to

          świadomy wybór. Mogłem wynajmować mieszkanie tańsze ale bez własnego przypisanego miejsca, wybrałem mieszkanie droższe z gwarantowanym miejscem postojowym. To, że ktoś ma nieruchomość i samochód automatycznie nie musi oznaczać gwarancji miejsca parkingowego... Teraz mieszkam na obrzeżach i wybór był jasny - albo wykupie sobie miejsca w cenie 25-30k/sztuka albo nie będę miał nigdy gwarancji, że w pobliżu domu zawsze zaparkuję.

          • 2 0

      • porównywać można nawet mrówkę ze słoniem (12)

        istotne jest, jakie kryteria stosuję oraz jakie wnioski wyciągam. Jeśli w Nowym Jorku poradzili sobie z nadmiarem samochodów (nie tylko budując metro, ale także np. wstawiając składane krzesła na Times Square), to i Gdynia sobie z nadmiarem samochodów (samochodozą) poradzi. Skądinąd lepiej porównywać Gdynię np. do Kopenhagi - tam od 1968 roku konsekwentnie wdraża się program uwalniania ulic od jeżdżących i parkujących samochodów. Autor tekstu wykazuje przebłyski zdolności do refleksji, ale z wyobraźnią jest kiepsko. Żadne dobrze zarządzane miasto nie myśli o udostępnianiu przestrzeni miejskiej dla dwóch samochodów na gospodarstwo domowe za darmo.

        • 22 33

        • z tą Kopenhagą to żeś trafił, jest dokładnie odwrotnie, inwestuje się przede wszystkim w porządną infrastrukturę dla rowerów (8)

          , a nie malowanie farbą ścieżek na ulicach. Od ok. 2010r natomiast tworzy się infrastrukturę parkingową dla samochodów. Analogicznie Calais, Rotterdam, Hamburg, Brema. W Gdyni kilku pajaców podnieca się anachronicznym rugowaniem ruchu samochodowego z centrum :)

          • 27 9

          • u nas też się tworzy (4)

            na Karwinach obok PKM będzie duży parking

            • 4 2

            • Będzie.... (3)

              ....tak jak lodowisko?
              Tak jak stadion lekkoatletyczny?
              Tak jak ogólnie dostępny taras widokowy?

              Będzie.....

              Jedyne ci będzie to niejedna zmiana mpz aby deweloperzy mogli zalać coś betonem.

              • 11 4

              • nie, będzie tak jak jest w planie (2)

                • 2 2

              • Ile było planów lodowiska? (1)

                • 5 1

              • jeden

                • 1 1

          • jeżeli uwalnianie centrum z jeżdżących i parkujących samochodem (rugowanie samochodów z centrum) (2)

            jest anachronizmem, to znaczy że nazywam się Hans Dietrich Genscher (co jest nieprawdą). Jeśli ktoś mówi, że w centrum Kopenhagi tworzy się (darmową) infrastrukturę parkingową dla samochodów to znaczy że jest totalnie zarażony samochodozą i odklejony od rzeczywistości.

            • 5 10

            • Gdynianka (1)

              Byłam i widziałam , darmowe parkingi samochodowe w Kopenhadze i do tego przy każdym miejscu parkingowym ładowarka do elektryków. Może to porównamy - jaka jest infrastruktura zachęcąjąca ludzi do kupowania samochodów elektrycznych ( bo takie powinny jeździć po mieście). Niestety władze Gdyni potrafią tylko zakazywać i stawiać parkomaty .

              • 6 2

              • i znowu się popisałaś

                to było miejsce do ładowania samochodów elektrycznych, a nie darmowy parking

                • 1 3

        • Widzisz, dziubdziusiu, pała z historii (2)

          Kolejność wydarzeń w cywilizowanych miastach:
          1) budowa sprawnej sieci komunikacji publicznej opartej o transport szynowy
          2) budowa węzłów przesiadkowych przy krańcowych stacjach komunikacji miejskiej z tanim parkingiem, którego abonament stanowi jednocześnie bilet komunikacji
          3) wprowadzenie wysokich opłat parkingowych
          4) likwidacja większości miejsc parkingowych w centrum

          Kolejność wydarzeń w szczurolandzie:
          1) wprowadzenie wysokich opłat parkingowych
          2) likwidacja większości miejsc parkingowych w centrum

          • 31 13

          • Kubusiu zapomniałeś o jednym ważnym elemencie (1)

            w Niemczech w latach 30-tych w centrach miast budowano wydzielone drogi dla rowerów by rowerzyści nie przeszkadzali kierowcom w "płynnej jeździe" - wówczas skala ruchu rowerów w wielu miastach była porównywalna z ruchem samochodów. W Danii w latach 50 tych partia socjaldemokratyczna dążyła do zapewnienia każdej rodzinie robotniczej posiadanie samochodu (snuła taką wizję). W dobrze zarządzanych miastach Danii i Holandii jednak już w latach 60-tych zakwestionowano rolę samochodów w mieście i zaczęto poważnie traktować ruch pieszych i rowerzystów. W żadnym mieście postawienie na rozwój komunikacji publicznej nie doprowadziło do rezygnacji znaczącej liczby kierowców do rezygnacji z samochodu i wynikającej z tego poprawy jakości przestrzeni publicznych. Dopiero zdecydowane działania na rzecz obciążania użytkowników samochodów opłatami za postój, uwalnianie centrum i okolic stacji kolejowych z jeżdżących i parkujących samochodów zmieniło zachowania mieszkańców, którzy przestali marzyć o domku na przedmieściach z dwoma samochodami parkowanymi za darmo wszędzie gdzie się da i powrót do idei miasta krótkich odległości , w których priorytetowo traktuje się ruch pieszych (a przy okazji stwarza się normalne warunki ruchu rowerów).

            • 5 5

            • Zmienilo zachowania mieszkancow czy wygonilo ich z miast? U nas juz powoli widac suburbanizacje.

              • 7 1

      • O, na pewno!

        Tym bardziej, że "drug" nie ma tu w ogóle ;)

        • 6 1

      • Jezu, jak można pisać drug przez u zwykle w czasach autokorekty.

        • 5 1

    • Tokyo - nie zarejestrujesz samochodu nie mając wcześniej zapewnionego miejsca parkingowego. (25)

      Wymóg związany z posiadaniem własnego miejsca parkingowego. Przed zakupem auta na najbliższej komendzie trzeba złożyć tzw. chushajo shomeisho, czyli poświadczenie, że posiada się miejsce parkingowe. Najłatwiej mają właściciele domu z własnym podjazdem. Kto nie posiada jednak prywatnego garażu na posesji musi mieć dokument poświadczający fakt, że wynajmuje się miejsce postojowe i to w odległości 2 km od miejsca zamieszkania trzeba wręcz przedstawić rozrysowaną mapę.

      Ciekawe czy skośnoocy też wypisują takie bzdury na lokalnych portalach.

      • 70 66

      • (7)

        Problem w Gdyni jest z prawem podaży. Jeżeli w Japonii od samego początku wprowadzili niski podaż na miejsca parkingowe, to i mało samochodów jest użytkowanych. Jeżeli dajesz dużą ilość miejsc parkingowych, to i mieszkańcy kupują więcej samochodów. Nagle chcesz ograniczyć tą liczbę o połowę.

        • 14 17

        • problem jest raczej w tym, ze w PL dopuszcza sie do ruchu zlom - auta warte 5k PL (1)

          byle dziad jezdzi wlasnym autem. Gdyby przeglady okresowe rzetelnie sprawdzalyby auta - ilosc zlomu na ulicach spadlaby drastycznie. Tak samo narzekania, ze placi jeden abonament SPP w centrum i musi 30 minut szukac miejsca parkingowego. Nie kazdy dziad powinien miec wlasne auto.

          • 16 26

          • Złomy

            Całkowita racja dodatkowo paliwo za 15 zł

            • 1 5

        • nie nagle, kubusiu, tylko stopniowo (3)

          Słowo podaż używaj zgodnie z jego sensem. Wielkość dostępnej podaży jest limitowana zabudową terenu miasta, a także liczbą samochodów. Miasto sensownych - krótkich odległości stosuje politykę zarządzania popytem na transport: w tym głównie popytem na miejsca do parkowania stosując wysokie opłaty. Alternatywą kiedyś wydawało się budowanie (za czyje pieniądze?) wielopoziomowych parkingów. Okazało się, że nie ma chętnych do płacenia stawek, które umożliwiły pokrycie kosztów ich budowy i utrzymania. Gdyby były darmowe, to znaczy że miasto dopłacałoby do jaśniepanów z ograniczoną wyobraźnią: mających trudności ze zrozumieniem prostej prawdy: samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście.

          • 8 15

          • Siostro, pacjent majaczy

            • 4 8

          • może być ale w kosztach samochodu trzeba wliczać koszty parkowania / garażowania a nie liczyć że miasto zbuduje darmowe miejsce

            • 6 4

          • Ale chętnych do płacenia za ścieżki rowerowe tez przecież brak

            • 1 0

        • jednym słowem ludzie się strasznie rozbestwili

          • 6 0

      • Ludzie porównujący Gdynię do Tokio, Nowego Yorku, Londynu, Kopenhagi itd. (5)

        Czy z wami jest wszystko w porządku?

        • 55 11

        • oczywiście. Można także porównywać Gdynię do Tbilisi, Noworosyjska i Radomia. (3)

          ważne są kryteria, które się stosuje i wnioski, które się formułuje.

          • 14 7

          • W Tbilisi jest metro. (1)

            Także tego...

            • 17 4

            • W Radomiu też jest ujowe lotnisko

              Ale przynajmniej działa, he he...

              • 14 3

          • Widać że nigdy nawet nie widziałeś Tbilisi, czy nawet Radomia, ale zes pierd...ą

            • 4 7

        • skoro jest Pekin i Szanghaj

          to może być również Tokyo. Proszę jakie to światowe miasto.

          • 4 0

      • W Pekinie jest loteria

        nie kupisz auta poki nie wygrasz prawa do jego rejestracji.

        • 5 2

      • Masz pojęcie ilu ludzi mieszka i pracuje w Tokio a ilu w Gdyni ? O czym ty bredzisz na forum ? Idąc twoim tokiem rozumowania prywatny parking powinen mieć również leśniczy w Borach Tucholskich.? Odstaw leki albo zmniejsz ich dawkę o połowę.

        • 17 5

      • Czy Tokio nie jest

        w Japonii czasem? W tym samym kraju, gdzie wymyślono kamikadze, harakiri/sepuku? Tak tylko pytam :D

        • 5 5

      • A na Marsie nie ma tlenu... (7)

        Tokyo ma jedynie tyle wspólnego z Gdynią i naszymi realiami i problemami, że jest także miastem. Tak jak Mars ma jedynie tyle wspólnego z ziemią , że jest także planetą.

        • 9 6

        • a Kraków? (6)

          tam już wyeksportowali ruch aut z centrum i wszyscy są zadowoleni.

          • 5 1

          • (3)

            Znam kilkanascie rodzin, ktore w ostatnich latach przeprowadzily sie do Trojmiasta z Krakowa (to kilkadziesiat osob) i ani jednej, ktora przeprowadzila sie w druga strone. Wiec chyba nie sa zadowoleni.

            • 4 3

            • No, tylko że oni uciekają przed smogiem, a nie brakiem parkingu :) (1)

              A urbanistykę i transport Kraków ma duzo lepsza od trojmiasta i do tego tańsze mieszkania.

              • 9 0

              • chciał zasugerować

                że przeprowadzili się do 3city, bo w Kraku nie mieli gdzie parkować, ale mu nie wyszło ;)

                • 5 1

            • Przeprowadziłem się z Krakowa do Trójmiasta 2 lata temu i nie popełniłbym drugi raz tego samego błędu. Trójmiasto jest jakieś 10-15 lat za Krakowem w kwestiach zarządzania transportem w mieście. Trójmiasto nadal nie wyrosło z modernistycznego snu o samochodzie dla każdego, który zabija to miasto i powoduje, że życie tutaj jest bardzo uciążliwe.

              • 0 0

          • Gdynianka (1)

            Ale Kraków ma wiekową starówkę którą trzeba chronić. A co ma Gdynia ??? Donice na Skwerze Kościuszki hehehe.

            • 7 2

            • i co z tego

              centrum jest centrum, ma byc dla ludzi, a nie samochodów. Po 100ktoć wolę donicę od przestrzeni zawalonej złomami.

              • 2 3

    • ale gdynia to nie nowy york (1)

      zejdź na ziemię i racjonalnie pomyśl. Całkowicie inna skala i historia.

      • 36 11

      • tak, przede wszystkim pod względem mentalności

        utknęliśmy gdzieś na początku lat 90

        • 8 4

    • Gdynianka (13)

      W Nowym Jorku maja metro. Pomyśl , zanim cos napiszesz.

      • 36 13

      • W Nowym Jorku już 11 lat temu przemalowano Times Square i wstawiono donice z drzewami (1)

        oraz składane krzesła, zabierając przestrzeń jeżdżącym i parkującym samochodom, z korzyścią dla wszystkich mieszkańców.

        • 13 22

        • śmieszą mnie minusujący

          Na Times Square w Nowym Jorku faktycznie są składane krzesła i przestrzeń odebrana samochodom.

          • 5 1

      • leming ty nieucz myslenia skoro sam niepotrafisz w Trójmiescie mamy PKM i SKM!! (9)

        • 9 11

        • które nijak się ma do metra, SKM to złom który nie ma szans kursować co 2 min, a PKM to szybciej idzie (3)

          na plakacie zobaczyć niż na peronie tak często kursuje

          • 10 6

          • a Gdynia to nie 10 milionów ludzi (2)

            żeby tu metro budować

            • 11 0

            • Gdynianka (1)

              Więc skoro to nie 10 milionów to czemu nam te kilka samochodów przeszkadza?

              • 4 2

              • skoro tych samochodów jest tylko kilka to chyba nie ma problemów z parkowaniem?

                Kilka miejsc parkingowych w centrum bez problemu sie znajdzie dla tych kilku samochodów

                • 2 1

        • Pkm z Gdyni jaki ma takt? 60 minut?

          A z centrum na Obłuże jak często jeżdżą?
          Częściej niż prezydent swoją limuzyną na Wiczlino?

          • 11 5

        • Gdynianka (3)

          Które jeżdżą po linii prostej i nie dojedziesz nimi wszędzie . A od PKM i PLK musisz dojechać jeszcze innym środkiem lokomocji do miejsca docelowego. Nadal myślenie zawodzi.

          • 4 2

          • a ty myslisz, ze metro to ludzi pod same drzwi zawsze podwozi? (2)

            no faktycznie, myślenie zawodzi

            • 2 1

            • cisza...

              chyba faktycznie tak myślała

              • 1 0

            • W Nowym Jorku tak.

              Nawet w poradzieckim Sankt Petersburgu, gdzie masz 5 linii metra, dojedziesz nim właściwe wszędzie.

              • 0 0

      • a Gdynia ma SKM i trolejbusy

        też pomyśl zanim coś napiszesz

        • 9 9

    • w nowym jorku łatwiej zaparkować niż w Gdyni.. (2)

      oczywiście jak się ma $$, nie ma problemu z zaparkowaniem za $75 noc, nawet przy TIme Square.. problem w tym że w PL wszyscy chcą za darmo parkować, wtedy nie opłaca się tworzyć podziemnych / naziemnych parkingów żeby temat ogarnąć.

      • 12 7

      • (1)

        A dlaczego prawo do parkowania maja miec tylko bogaci? Maja juz dosc duzo przywilejow i mamy im jeszcze ustapic z ulic?

        • 3 9

        • Nie nie. Każdy, biedny tez, ma prawo do parkowania i musi zapłacić tyle samo.

          I to jest sprawiedliwe. Tak samo jak każdy może kupić sobie telewizor 100 cali. Jakoś nie widziałem bezrobotnych żeby stali pod mediamarktem i smucili że ich nie stać. A telewizory droższe niż parkingi.

          • 6 0

    • A słyszałeś o metrze w Gdyni????

      A słyszałeś o metrze w Gdyni? NIE? A o metrze w NY? Widzisz różnicę jełopku? W NY możesz dojechać praktycznie wszędzie a u nas skmka kończy się 3 km od bloku gdzie mieszkasz więc ludzie korzystają z samochodu bo przecież musieliby mieć 4 przesiadki.

      • 25 12

    • Taki mądry a pewno na auto go nie stać pewwno i na wakacje jezdzi transportem publicznym z żona i dziecmi zapakowani jak cyganie pogadamy jak turyści w lecie zjada i będę stawać gdzie popadnie.

      • 9 8

    • Porównuj Nowy Jork do Gdyni :D

      • 2 2

    • Bo tam JEST transport publiczny. (2)

      Taki, że dotrzesz nim wszędzie. Plus na bogatym Manhattanie jest multum stosunkowo niedrogich taksówek.

      • 10 4

      • to tak jak u nas (1)

        tez jest transport publiczny i tanie taksówki

        • 8 7

        • Jest transport publiczny którym dojeżdżasz do miejsca docelowego ponad 2 razy dłużej niż autem.

          W NY masz metro, które jest szybsze od samochodu i dojedziesz nim wszędzie. W Trójmieście masz skm, ale ona ma delikatnie rzecz ujmując, ograniczony zasięg i jeździ zbyt rzadko. O pkm nie wspominam, bo stacje ma na zad*piach dzielnic w łysym polu i jeździ co godzinę. Rozwiązaniem mogłoby być zbudowanie ogromnych parkingów przy stacjach skm i pkm, gdzie możnaby wykupić sobie abonament np w pakiecie w biletem okresowym.

          • 2 0

    • A ja mam nadzieję

      Że frustrat, miłośnik urawniłowki co tu się produkuje walnie się w łeb i może Bóg mu rozum wróci.

      • 3 2

    • Zapomniano o starszych i niepełnosprawnych. (5)

      W centrum Gdyni władze dopuściły do jej całkowitego zabetonowania nowymi budynkami.Mieszkańcem tego pięknego miasta jestem od dziecka.
      Pytanie do Prezydenta miasta: gdzie mają wyjść teraz na spacer matki z wózkami?
      -jak dowieżć osoby starsze i niepełnosprawne do Bulwaru.
      Czy oni nie mają już żadnych praw w temacie parkingów?
      A może mniej aut do Centrum,będzie oznaczać brak potrzeby np.budownia nowych dróg z Pogórza,Oksywia.Obłuża.
      Dlaczego pozwalacie rozbudowywać,te dzielnice i Centrum Gdyni i zabieracie Parkingi.
      Jak starzy Indianie mówią,jak niewiadomo o co chodzi,to jednak wiadomo.

      • 10 7

      • miejsc dla niepełnosprawnych jest akurat mnóstwo !

        • 8 1

      • przecież jest pełno miejsc dla osób z niepełnosprawnościami (2)

        więc też już nie zmyślaj, praw macie bardzo dużo

        • 8 2

        • Pełno to jest kostki bauma i betonowych "apartamentowców". (1)

          • 4 7

          • to i tak nic w porównaniu z tym ile jest samochodów

            • 5 1

      • Betonowanie miasta?

        Gdzie budować mieszkania? W lesie?

        • 4 0

    • w NY jest metro ze świetnie rozbudowana siatką połączeń...

      A to różnica. Przed pandemią znalezienie wolnego miejsca na dużym parking przy CH Batory też graniczyło z cudem (w pewnych godzinach)... Kasując płatne miejsca parkingowe urzędasy sami "wyjmują" pieniądze z kasy miasta. A budżet miasta, szczególnie po odlotowej decyzji budowy lotniska, wygląda słabiutko.

      • 4 2

    • Przestań pierdoły opowiadać, najwyraźniej kompletnie nie zrozumiały jest dla Ciebie problem który opisał czytelnik. (2)

      Znakomitej większości mieszkańców nie interesuje Nowy Jork, Amsterdam i Tokjo. Natomiast bardzo interesuje to aby nikt nie potkładał kłód i nie piętrzył dodatkowych problemów dnia codziennego. Facet jest mieszkańcem centrum , ma samochód, nie napisał nigdzie, że ma dwa lub więcej. Płaci podatki, wykupuje abonament parkingowy, a i tak nie może znaleźć miejsca. Propozycja żeby parkował 300 czy też 500m od domu jest skrajnym i**otyzmem. Wystarczy postawić się w sytuacji takiego mieszkańca, żeby zrozumieć dlaczego. Można funkcjonować bez auta, jak jedynym obowiązkiem dnia codziennego, jest dojazd do pracy, oddalonej o zaledwie parę kilometrów. Kiedyś było zdecydowanie mniej aut, nie dlatego że ludzi ich nie chcieli kupować. Tylko dlatego , że ich na nie nie było stać. Większość ludzi, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, ze auto ułatwia im codzienną egzystencję. A czasami jest wręcz niezbędne. Jeżeli ktoś ma dużo wolnego czasu i lubi popylać na kolarzówce do pracy oddalonej o kilka kilometrów, popijając przy tym sojowe latte, to super. Ale niech nie zmusza innych do tego samego.

      • 19 7

      • alternatywą jest zmuszanie ludzi do płacenia za cudze miejsca do parkowania

        a nie zmuszanie do poruszania się rowerem

        • 5 2

      • Nikt Ci nie broni posiadania auta.

        Chcesz mieć samochód to wykup sobie prywatne miejsce parkingowe lub garaż.

        • 4 2

    • (1)

      W nowym jorku jest metro!!!!

      • 0 4

      • ojej, serio? W Warszawie też jest

        • 1 0

    • Człowieku, przeczytaj co naskrobałeś i pomyśl. Ja tylko proszę. Pewnie masz chałupę poza centrum i nie przyjeżdżasz do śródmieścia. Dlaczego mamy jęździć autobusami skoro kupiliśmy sobie samochody. To miasto ma coś zrobić.

      • 2 1

    • Gdynia to nie Nowy Jork

      • 2 0

    • Ale ten Pan chce parkować za pół darmo w ramach 20zł abonamentu na mieszkańca. Ludziom jest trudno zrozumieć, że mieszkanie w centrum wiąże się z niedogodnościami i tyle w temacie.

      • 2 3

    • Ny

      a czy wie pan-ni ,ile stacji metra ma NY ? porównywanie do ny jest śmieszne .

      • 0 0

  • (9)

    Po co jechać do centrum samochodem, to absurd. Do centrum jeździ tyle linii autobusowych z każdej dzielnicy.
    Z Chyloni za to jest SKM.

    • 152 345

    • a) chyba, że mieszka się w centrum,
      b) chyba, że jest pandemia i jazda komunikacją zbiorową w obecnym stanie to proszenie się o samego wirusa,
      c) ponieważ niekiedy, kiedy zdarzają się wydarzenia - takie jak bieg - Gdynia nie udostępnia miejsc, gdzie można wziąć prysznic i pozbyć się "zapachów" z siebie, a jazda komunikacją miejską wydając z siebie takie "zapachy" to nie jest przyjemna sytuacja dla reszty pasażerów.

      • 48 10

    • (4)

      Fajnie fajnie to ja bym chciał zamówić u Ciebie zakupy na sobotę na 5 os. Rodzinę i najlepiej z chali bo tylko tam robię zakupy i oczywiście nie zapomnij przyjechać autobusem

      • 24 9

      • to mieszkasz na takim wygwizdowie, że sklepów nie ma?

        • 10 12

      • I teraz budujta mnie parkingi (2)

        bo jaśnie pan musi sobie kobzą pod halą zaparkować

        • 14 22

        • Przypominam tylko ze ruch rowerowy to w Gdyni 2% i to w sezonie , wiec tak będziemy budować parkingi (1)

          • 9 5

          • to super

            odpisz szybko Panu Piotrowi, ze bedziecie budowac parkingi, na pewno sie ucieszy :)

            • 7 1

    • on tam mieszka

      • 4 3

    • ale, po co w ogóle jechać co centrum G ? Odmawiam prac w centrum. W Gdańsku za "wymuszone" dojście serwisy kasują +200 zł

      • 2 1

    • W Chyloni też nie ma gdzie parkować ;D
      Już pomijam jak się jest turystą przyjezdnym to gdzie zostawić to auto? Nie ma żadnych większych parkingów a węzły integracyjne są w planach...

      • 2 1

  • Wynajem (11)

    Tak to jest gdzie tylko kawałek placu już stawia się budynek. Efekt taki ze czasami można wziąść deskę i przejść z balkonu do drugiego bloku na balkon. Taki przykład ul. Władysława IV na rogu mógł tam zostać taki mały teren zielony i mały parking ale nie trzeba było postawić gmach gdzie balkony od strony ulicy na wiacie przystanku. Ale cóż większość ma takie mieszkania na wynajem. To są nasi biedni adwokaci, lekarze, Prezesi i itp bo to oni tam kupują na wynajem po kilka mieszkań tak to się odbywa jak ktoś ma w biurze nieruchomości znajomych to wie o czym mowa.

    • 232 23

    • Taki news odnośnie kompleksu na Władysława IV - tam powstaje kompleks 3 budynków mieszkalnych i 1 hotel, gdzie na sam Hotel być może nie przewidzieli miejsc parkingowych.

      • 15 2

    • Piotr maruda (5)

      Matko - co za marudzenie. Facet - płacisz aboslutne grosze za abonament parkingowy. Inni musieli płacić ciężkie tysiące złotych za garaże, albo miejsca w hali garażowej, więc nie rób z siebie ofiary, że trzeba się 300 metrów przespacoerować. Jak nie pasuje to w centrum jest kilka prywatnych parkingów na których miejsca nie brakuje, no, ale tego rozwiązania pewnie Pan Piotr nie brał pod uwagę, bo trzeba by za to zapłacić cenę rynkową. A za radę spacerowania z centrum do lasy przy Działkach Leśnych bardzo dziękuję, wolę zieleń pod domem.

      • 18 28

      • mhm

        Radziu, na pewno za swój luksusowy apartament 47m w Pierdziszewie Większym płaciłeś dokładnie tyle, co za mieszkanie w centrum Gdyni.
        A nie, przepraszam, grube tysiące za garaż trzeba było zapłacić ;)

        • 11 7

      • Pan Piotr pisze o tym, że 30 minut traci na szukanie wolnego miejsca do zaparkowania. Jeśli to jest prawda (3)

        to powinien dawno sprzedać (drugi) samochód i korzystać z taksówki lub innej alternatywy dojazdu do domu/pracy. Innym wyjściem jest podniesienie opłat za parkowanie, by inni przestali zajmować mu miejsce, gdzie mógłby zaparkować wnosząc odpowiednią opłatę.

        • 9 13

        • sprzedac mieszkanie

          • 4 2

        • Drugi samochód? (1)

          Co wy wszyscy z tym drugim samochodem? Nie napisał nic o drugim! Ma problem z zaparkowaniem pierwszego mimo, ze tam mieszka. Czy mieszkaniec centrum w zamian za ten "przywilej" ma nie posiadać samochodu?! Wszyscy z was, którzy tak śmiało wyrażacie te opinie o cenach, kosztach, parkingach i ilości samochodów wyraźnie widać, że nie mieszkacie w centrum. P. Piotr pisze o likwidacji miejsc parkingowych w centrum w zamian za wątpliwej jakości i przydatności kwietniki. Chyba nigdy nie widzieliście miast na zachodzie Europy, gdzie stoi w centrum samochód przy samochodzie, za wyjątkiem zabytkowych centrów miast i jakoś to działa.

          • 9 0

          • ja mieszkalem 10 lat w srodmiesciu, nie mialem samochodu, bo byl niepotrzebny

            mimo ze mialem miejsce. Ale ja jestem inzynierem, potrafie liczyc pieniadze i czas, nie musze jechac samochodem zawsze i wszedzie, dlatego ze mam samochod

            • 0 1

    • nie kupowac mieszkan w centrum gdyni (1)

      • 6 2

      • Tylko Obłuże lub Dąbrowa.

        • 1 0

    • Co ty piszesz? Nie ma słowa wziąść!

      Analfabeto - w z i ą ć

      • 2 1

    • Wziąć ?

      • 2 0

  • (12)

    P. Piotrze, ma pan całkowitą racje, zgadzam sie z Panem w stu procentach.

    • 416 81

    • Mieszkaniec Centrum (5)

      Popieram w 100%. Jest coraz gorzej. Kilka lat temu kupiłem mieszkanie w centrum i niestety mysle juz o wyprowadzce. W Środmieściu zostaną sami turysci, starsi ludzie bez samochodów, wszelkiego rodzaju rowero, eko, hipsterzy w większoci rownież w wynajmowanych mieszkaniach.

      • 25 3

      • nie ma obowiązku posiadania samochodu (3)

        • 10 17

        • Ale konia też nigdzie nie zaparkuje w centrum Gdyni (2)

          A co dopiero z dorożką. Nawet osiołka się już nie da. I oto mamy XXI wiek w Gdyni :)

          • 14 5

          • serio? Nie gadaj. (1)

            a ja byłem pewien, że ludzie w Gdyni kozy trzymają

            • 6 0

            • Kiedy wybory najbliższe ? Już nie mogę się doczekać aby zagłosować na kogoś innego, kto odmieni tą obecną chorą politykę miasta.

              • 1 0

      • Świętojańska to chyba połowa pod wynajem poszła, widać po ilości czerwonych blyskawic w oknach ze tam młodzież przyjezdna i strajkujaca mieszka w większych grupach

        • 7 14

    • A gdzie turyści zaparkują?

      Głosujcie nadal na Samorządność Szczurka to nic się nie zmieni.

      • 14 3

    • P. Piotrze. Taka jest specyfika mieszkania w centrum każdego miasta. Tak samo mają przerąbane mieszkañcy Gdańska i Sopotu. Ja sam wyprowadziłem z centrum Sopotu na Przylesie. Polecam zrobić to samo. Właściwie niewiele jest plusów z mieszkania w centrum, zwłaszcza jak się ma małe dzieci.

      • 7 2

    • Ciekawe, co na to "miasto wspólne"

      Pewnie mają zupełnie przeciwne zdanie, odnośnie działań władz Gdyni ;)

      • 3 0

    • Również popieram (1)

      Po 35 latach mieszkania w centrum Gdyni zdałam sobie sprawę, że konieczność zaparkowania samochodu po powrocie z pracy staje się powoli przeżyciem traumatycznym. Przez całą drogę do domu zastanawiałam się czy uda mi się sensownie zaparkować - a jeśli już się to udało - nie ruszałam się z domu samochodem, nawet wtedy kiedy trzeba było pojechać na większe zakupy lub np. do lekarza. Dodam jeszcze, że oprócz kłopotów z parkowaniem są duże utrudnienia w związku z organizacją licznych biegów, wyścigów, procesji itp. Moja dzielnica (Kamienna Góra) często jest wtedy odcięta od świata przez kilka godzin. W którymś momencie zdałam sobie sprawę, że jestem niewolnikiem w swoim domu i podjęłam decyzję o wyprowadzce.....

      • 8 2

      • Centrum dla turystów

        Ja mieszkam w centrum 37 lat. Mam identycznie jak Pani miała - jadę do domu i już zastanawiam się czy będę miała gdzie zaparkować. Jak już zaparkuję to wolę się nigdzie nie ruszać. Ostatnio musiałam podjechać autem z chorym dzieckiem do przychodni na Abrahama to 4 razy robiłam kółko. W końcu znalazłam miejsce, ale na Władka i musiałam kawał iść z chorym dzieckiem w deszczu. Też mam wrażenie, że w centrum wszystko robi się pod turystów. U nas w bloku też już mnóstwo mieszkań jest pod wynajem krótkoterminowy. Też szukamy mieszkania poza centrum.

        • 0 1

    • Ja sie nie zgadzam.

      • 0 0

  • (2)

    Jak parkować?Wcale,nie da się,nie ma miejsca i drogo.Wszystko dla mieszkańców,ale sami od lat wybierają marazm,widać tak pasuje.

    • 166 26

    • Jakby Ciebie wybrali to mogli by liczyć co najwyżej na mądre komentarze.

      • 7 3

    • mieszkancy wyprowadzajcie sie niech zostanie sam urzad miejski

      • 9 1

  • zezłomuj. proste (12)

    prywatny samochód trzyma się na prywatnym terenie. proste.

    Centrum Gdyni i tak wygląda jak jedno wielkie złomowisko.
    Miejsc parkingowych rozsianych po całym śródmieściu jest zdecydowanie za dużo.

    • 126 333

    • kiedy zdasz egazmin na prawo i zamieszkasz w centrum

      to podyskutujemy

      • 28 15

    • (5)

      Jeżeli na początku przedstawiasz podaż na ilość miejsc parkingowych, a następnie je ograniczasz, to powinieneś ponosić za to konsekwencje. I obecnie już mieszkańcy ponoszą za to konsekwencje.

      Dla przykładu, za Alfa Plaza parking w przeciągu godziny 8-16 jest bardzo mocno zajęty. Widać, że to wskazuje na duże zapotrzebowanie, duży popyt na miejsca parkingowe.

      • 10 9

      • parking przy Batorym, parking w Batorym - puste! (4)

        miejsc jest mnostwo.... nie marudzic, jak was nie stac to sie przesiadzcie do SKM czy ZKM

        • 18 26

        • warto spokojnie promować także korzystanie z SKM i hulajnóg elektrycznych na ostatnią milę (1)

          Rower lub rower wspomagany elektrycznie także jest alternatywą, którą warto poważnie rozważać przez większą część roku. Po jednym sezonie kondycja się znakomicie wzmocni i jazda całoroczna znajdzie się w granicach wyobraźni. W 30 minut rowerem można dojechać swobodnie dojechać do centrum z większości dzielnic Gdyni - zamiast, tak jak Pan Piotr - tracić "codziennie" 30 minut na szukanie miejsca do zaparkowania bryki (w co nie wierzę).

          • 5 24

          • Dla singli i starszych małżeństw i par bezdzietnych tak.

            • 4 2

        • Parking w (pod?) Batorym nigdy nie jest pusty. Co akurat mnie dziwi, bo ten parking to nieśmieszny żart. Miejsca mega wąskie, a wjazd stromy i ciasny. Wiele samochodów zwyczajnie nie jest w stanie tam wjechać.

          • 3 1

        • Sie nowobogacki odezwal

          Widze kompleksy kompleksy i kompleksy ale nie martw się to ze jestes malutki nic nie oznacza :)

          • 0 0

    • Taki mądry a wieczorami dresik założony i marzy o BMW ....

      • 9 2

    • A gdzie konia zaparkuję lub osiolka w centrum

      Aby było ECO oczywiście. XXI wieku w Gdyni :)

      • 2 2

    • Hahahaha

      Ty chyba nie bardzo jarzysz, że mając samochód płaci się dodatkowe podatki na budowę infrastruktury drogowej. Z której to infrastruktury korzystają również auta dowożące chleb i bułeczki do twojej ulubionej piekarni.

      • 3 3

    • sam się zezłomuj

      nic innego Ci nie pozostało z takim poziomem iq.

      • 7 1

    • Czemu mam dokładać się w takim razie do budowy ścieżek rowerowych skoro nie korzystam? Teraz łapiesz swój tok myślenia?

      • 4 1

  • Śródmieście Gdyni (8)

    Bo miasto Gdynia, poprzez złe zarządzanie stało się wrogie dla jego mieszkańców!

    • 340 51

    • Miasto Gdynia, dzięki stopniowo, lecz konsekwentnie wprowadzanym zmianom (6)

      powoli staje się bardziej przyjazne mieszkańcom niż pojazdom, z których niektórzy mieszkańcy korzystają. Z akcentem na "niektórzy".

      • 7 30