• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milion zł za remont al. Grunwaldzkiej w Oliwie

Michał Brancewicz
27 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Remont jezdni al. Grunwaldzkiej w stronę Sopotu rozpocznie się nie wcześniej niż 29 maja. Remont jezdni al. Grunwaldzkiej w stronę Sopotu rozpocznie się nie wcześniej niż 29 maja.

Pięć firm jest chętnych do przeprowadzenia remontu 600-metrowego odcinka jezdni al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie w wysokości 1,6 mln zł. Prace rozpoczną się nie wcześniej niż pod koniec maja i potrwają ok. trzech miesięcy.



Jak często jeździsz odcinkiem Grunwaldzkiej w Oliwie?

Prace polegające na wymianie nawierzchni, przebudowie zjazdów oraz wymianie krawężników na kamienne odbywać się będą na odcinku al. Grunwaldzkiej od skrzyżowania z ul. Abrahama, do miejsca, gdzie powstaje biurowiec Wave. Ten fragment jezdni w kierunku Sopotu liczy ok. 600 metrów.

W przetargu wpłynęły oferty pięciu firm:

  1. Kruszywo - 1,065 mln zł
  2. MTM - 1,094 mln zł
  3. WPRD Gravel - 1,26 mln zł
  4. Eurovia Polska - 1,287 mln zł
  5. Strabag SA - 1,331 mln zł

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zabezpieczyła na ten cel 1,6 mln zł.

Żeby zmniejszyć uciążliwości związane z remontem, prace odbywać się będą w dużej mierze w sezonie letnim. Zastrzeżono bowiem w specyfikacji przetargowej, że roboty mogą się rozpocząć najwcześniej 29 maja. A cały odcinek ma zostać zmodernizowany do 31 sierpnia.

W tym roku remonty przejdą również fragmenty al. Halleraul. Chłopskiej.

Rozpoczynająca się w marcu modernizacja al. Hallera odcinku od Okrzei do ul. Kościuszkii pochłonie 2,85 mln zł. Natomiast przebudowa ul. Chłopskiej między PiastowskąObrońców Wybrzeża - Bora Komorowskiego

Tegoroczny budżet na realizację programu "Modernizacja dróg na terenie Gdańska" wynosi ok. 10 mln złotych.

Opinie (85) 5 zablokowanych

  • Kruszywo -Wakoz

    Jak to u nas w Polsce jest robisz przekrety w jednej firmie Wakoz doprowadzasz do bankructwa podwykonawców zakładasz kolejna firmę kruszywa i dalej robisz to ci wcześniej. I wszyscy są zadowoleni bo najniższe ceny daje.A z powodu niedoszacowania ofert Wakoz "padł".Czemu społeczeństwo włodarze nie wyeliminuje takiej firmy ???pokazać solidarność z tymi co zostali oszukani przez Wakoz

    • 1 0

  • Wszystkie środki na Nowa Sudecka (2)

    A 300m odcinek planowanej i niebezpiecznej ul. Nowa Sudecka ma kosztować 21 mln.... w CBA przysnęli?

    • 2 2

    • Dno dna (1)

      Nowa Sudecka jest tam potrzebna jak d...pie trabka, szczegolnie szkole i mieszkancom osiedla gorski. Ale co tam, wazne zeby bylo jak najlepiej dojechac pomidorkom do szklarni

      • 1 0

      • Dokładnie - zupełnie niepotrzebna. Bez konsultacji z mieszkańcami - tzn było jedno spotkanie na którym byłem - ale urzędnicy w ogóle nie brali pod uwagę głosów mieszkańców. Trzeba zablokować ta inwestycje, bo zagraża bezpieczeństwu dzieci, zniszczy strukturę starej Oliwy i jest wałkiem finansowym z dewelopetem

        • 0 0

  • kiedy remonty i nowe drogi na południu Gdańska? (3)

    wydali zgodę na budowę tysięcy bloków a drogi jak 50 lat temu.

    • 42 27

    • Nigdy.

      Za zgody kasę dostajesz a na drogi wydajesz. Nie budujesz dróg, to tylko dostajesz.
      Proste.

      • 0 0

    • Niech developerzy buduja. I jak sie sloiki zamelduja

      • 18 3

    • 50 lat emu tam było pole.

      Wyprowadziłeś się na pole to do dewelopera pretensje gdzie droga.

      • 26 4

  • Kiedy u. Nowiny na Oruni

    • 1 0

  • ta trasa powinna być równa jak stoł i być wizytówką miasta (9)

    najgorszy odcinek to jak wjeżdża się do Gdyni od strony Sopotu.

    • 123 6

    • niestety autobusy miejskie niszczą tą drogę na potęgę... (1)

      to najgorszy, najmniej ekonomiczny i nieekologiczny środek transportu miejskiego, funkcjonujący wyłącznie dla tego że nie wlicza sie szkód wyrządzanych przez niego w infrastrukturze miejskiej do kosztów eksploatacji. Taki ZUS wśród transportu ;)

      • 7 5

      • niby beka ale

        jeśli przyjrzeć się jak wygląda plac Konstytucji w Gdyni (przed dworcem kolejowym), po którym z cięższych pojazdów jeżdżą prawie tylko autobusy, to coś w tym jest.

        • 0 0

    • tej zabudowy tam nie powienno byc (1)

      z warszawskiego mordoru uciakaja firmy bo wyjazd z parkingu w godz powrotnych to koszmar nie mowiec o calym wyjezdzie z tamtego miejsca. Firmy wyprowadzaja sie a biurowce przebudowuja na mieszkalne. U nas na srodku glownej drogi wybudowano takie cos i na dodatek nadal buduja nastepne. Podziekujecie jeszcze tym co wydali pozwolenia. Ja jezdze rowerem, wiec mam gdzies korki ale i tak biznesowe moloch powinny byc w okolicy obwodnicy.

      • 1 2

      • zapraszam do żukowa

        *nie bedziemy tesknic

        • 2 0

    • W Gdansku konsekwentnie remontuja (3)

      Czas by i Gdynia zabrała się do roboty

      • 23 3

      • Ten odcinek nazwać imieniem miernego urzędnika z Gdańska

        • 4 5

      • A nie OBC i Alhemia powinny remontować ?

        • 10 6

      • W Gdyni wolą wydawac na imprezy niz na remonty infrastruktury

        • 25 1

    • zgoda, pod warunkiem zamontowania fotoradarów

      • 4 4

  • Jak zwykle praca pozorowana bo nikogo nie uświadczysz na budowię tak jak w całym Gdańsku

    • 1 0

  • W Polsce a szczególnie w Gdańsku wszystko idzie długo i cięzko oraz z płaczem jak Nowa Bulońska 5 lat to zamało

    Tu ludzie pracują tylko 6 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu

    • 1 1

  • tunel pieszo - rowerowy (6)

    by się tam przydał, pod torami, na wysokości Abrahama. Ew dorzucić po jednym pasie w każdą stronę. Od Kołobrzeskiej do Lewoniewskich nie ma jak przekroczyć torów.

    • 37 15

    • dobry pomysł

      • 0 0

    • Kiedyś były plany aby połączyć Abrahama z Hynka? (4)

      No właśnie, takie połączenie by się przydało

      • 10 1

      • cały czas są plany (3)

        droga samochodowa 2x2, rowerowa, chodniki i tramwaj między zajezdnią a Rzeczypospolitej

        • 5 1

        • 2x2 (2)

          za dużo, korki i tak będą, nie ma co dokładać asfaltu na siłę

          jak ktoś myśli, że dziś są korki, to niech poczeka 10-15 lat, aż dzieci ludzi, którzy wyprowadzili się na suburbia, Banina itp będą mialy 18 lat i pierwsze, co zrobią, to prawo jazdy i jakiś gracik ze zrzuty od rodziców i babci. Teraz się narzeka, że ludzie robią korki, bo wożą dzieci do szkół itp. Jak te same dzieci będą dorosłe i każde będzie miało auto, to dopiero będzie cyrk:)

          4 pasy obwodnicy i OPATy i inne sr*ty nie pomogą.

          • 5 2

          • nie do końca (1)

            częśc korkujących dzisiaj za 10-15 lat będzie poruszała się po niebiańskich drogach, a poza tym jak takie rządy będą kontynuowane to tu będzie po ulicach hulał wiatr tylko.

            • 1 2

            • to, że Ciebie frustruje to i owo

              nie zmienia faktu, że ludzie walą do Gdańska drzwiami i oknami, co odzwierciedla się doskonale w cenach nieruchomości.

              • 1 1

  • Niech żyje organizaja.Trzy miesiące co powinno trwać max trzy tygodnie.

    • 4 0

  • To jest chore! zamkną ulice na 3 miesiące a będą pracować 2 tygodnie!

    Tak było w ubiegłym roku gdy remontowano al. Grunwaldzką od Opackiej do Abrahama
    zamknęli jeden pas ruchu - ustawili tak maszyny drogowe i dopiero po miesiącu wzięli się do roboty.
    żadnego nadzoru ze strony Biura Rozwoju Miasta

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane