• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Minister infrastruktury dostanie 5 tys. pocztówek popierających OPAT

Michał Sielski
13 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą. Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą.

5 mln zł przeznaczy 13 pomorskich samorządów na przygotowanie dokumentacji dla Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Trasa warta ponad miliard nie powstanie jednak bez pieniędzy z ministerstwa infrastruktury, więc zaczyna się nowa faza lobbingu.



Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi. Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi.
Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast. Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast.
- Problem jest poważny. Wystarczy spojrzeć na kierowców stojących codziennie w korkach od końca obwodnicy do zjazdu na Hel w Redzie - mówił podczas piątkowego happeningu w Rumi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

W piątek w godzinach popołudniowego szczytu - choć przy zakorkowanym przez cały dzień skrzyżowaniu to niespecjalnie trafne określenie - na rondzie nieopodal Castoramy w Rumi odbyła się akcja, zorganizowana przez 13 samorządów.

Liderzy samorządów, które przeznaczą 5 mln zł na wykonanie dokumentacji, wraz z hostessami rozdawali kierowcom stojącym w korku ulotki. Były nimi... kartki pocztowe z naklejonym znaczkiem i gotowym tekstem do ministra infrastruktury. Czytamy w niej m.in.:
"(...) na odcinku od zjazdu w Gdyni z obwodnicy do zjazdu na Puck w Redzie muszę pokonać 56 skrzyżowań lub przejść dla pieszych. Przepustowość drogi w godzinach szczytu zbliża się do 0%." Dalej jest informacja o nowej drodze i deklaracja poparcia dla jej budowy.

Walka o OPAT wkracza bowiem w kolejną fazę. Samorządy chcą postawić pod ścianą ministerstwo infrastruktury, które nie chce sfinansować budowy drogi. Za 5 mln zł przygotują dokumentację. Wcześniej zakończyły się już - także finansowane przez samorządy - konsultacje społeczne. Wwykonane zostało także studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Brakuje tylko projektu i pieniędzy na wykonanie. Według wstępnych szacunków to ok. 1,1 mld zł.

- Nie mamy szans sfinansować takiej inwestycji nawet przy wydatnej pomocy samorządu województwa pomorskiego. A minister infrastruktury twierdzi, że to droga o charakterze lokalnym. Zapraszam, niech przyjedzie do nas nawet dziś własnym, a nie rządowym samochodem i spróbuje przejechać na Hel. Zobaczy czy to ruch lokalny oraz ile on zajmuje - mówi burmistrz Rumi Elżbieta Rogala-Kończak.

Dziś przez Rumię i Redę przejeżdża 60-80 tys. samochodów na dobę.

- De facto i tak wszyscy stoją. Dziś z Warszawy do Trójmiasta jedzie się tyle samo czasu co z Trójmiasta na Hel - mówi Tyberiusz Narkowicz, burmistrz Jastarni.

Nierzadko korek zaczyna się jeszcze na obwodnicy i ciągnie do samego półwyspu helskiego. - Nic dziwnego, w samym Władysławowie, liczącym 15 tys. mieszkańców, w sezonie jest 100 tys. osób - zauważa burmistrz Władysławowa Grażyna Cern.

W planie inwestycji drogowych ministerstwa infrastruktury, który obowiązuje do 2015 roku nie ma budowy OPAT-u. Według ministerstwa droga nie jest priorytetowa, bo... ma charakter lokalny.


Zobacz, jak może wyglądać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Film powstał na zlecenie firmy WYG International, która przygotowała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - OPAT.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (w skrócie OPAT) ma liczyć ok. 14 km długości. Będzie przedłużeniem trójmiejskiej obwodnicy. Umożliwi ominięcie największego korka w Rumi i Redzie, a połączy się z krajową szóstką w kierunku Wejherowa oraz przy wylocie na półwysep helski. Droga będzie miała przekrój dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu.

Opinie (220) 2 zablokowane

  • fajna akcja, fajne dziewczyny

    • 4 3

  • o.k. ale...

    moim zdaniem dobrze by było gdyby ta obwodnica łaczyła sie z planowaną S6 do Lęborka a nie kończyła się w Wejherowie (do wejherowa oczywiście zjazd).

    • 5 2

  • swiatla w redzie to swoja strona ale cala trasa z redy do wladka nie ma gdzie sie korkowac (1)

    po prostu w redzie blokuje sie oraz kierowcy blokuja..... brak dynamiki jazdy...jedno auto jedzie, za nim kolejne w odleglosci 20-30m, nastepne tez z reguly 20m dalej. to ci co boja sie jechac zderzak w zderzak :) jeszcze sa inni - po co jechac plynnie jak mozna podjezdzac pod zderzak mocno hamowac :)czesc ludzi stoi w korku i jedzie 4godziny z chalup do redy a czesc osob jedzie przez jastrzebia gore-krokowa-wejherowo-nowo dwo wejherowski-chwaszczyno--> obwodnica

    • 5 5

    • DUEL

      ostatnio na prostej przed Puckiem wyprzedziłem NARAZ 9 samochodów jadaących w odleglościach ok 10 metrów od siebie, przy wyprzedzaniu ostaniego moja predkość wynosiła zaledwie 110 Km/h. Podczas rozpoczęcia tego manewru ok 50-60 km/H - taka samą jechał za mną niekonczący się w moim lusterku sznur samochodów. NA przedzie kolumny rzucił mi się w oczy widok wielkiego mercedesa ML i przyklejonej do przedniej szyby blondynki kurczowo trzymającej się kierownicy. Przed Pólwyspem podobna sytuacja z tym, że tam nie było już jak wyprzedzać bo na przeciwnym pasie ciągle widziałem swiatła a na moim zderzaku nerwowo skaczący Passat rozpoczynał od 15 min manewr wyprzedzania... kocham nasze drogi !

      • 1 0

  • Interesujące jest to, e Szczurek

    robi akcję w czasie kampanii wyborczej. Może lepiej przestałby roić sny o potędze i wywalać pieniądze na budowanie lotniska na terenie sąsiedniej gminy Kosakowo ( taka ta znakomita większość Babich Dołów tam też) i te dziesiątki milionów przeznaczył na drogi.

    • 15 6

  • kasa jest tylko

    ministerstwa infrastruktury woli budować obwodnice Metropoiltańską i posadzić tam koleś by kasowali za opłaty niż rozwiązywać problemy drogowe.

    • 5 3

  • Ważniejsza jest trasa lęborska niż OPAT (4)

    OPAT ma znaczenie lokalne. Ponad lokalne wyłącznie przez dwa miesiące roku !Dlatego ważniejsze jest wybudowanie trasy lęborskiej ponieważ dzięki temu cały ruch drogowy Gdańsk— Lębork— Słupsk— Koszalin— Szczecin i dalej Berlin/ Hamburg przeniesie się na Trasę Lęborską zwalniając dotychczas wykorzystywaną trasę ( m.in. przez Gdynię, Rumię, Wejherowo, etc.).

    • 20 8

    • OPAT tak samo ważny jak trasa KASZUBSKA (1)

      DLACZEGO? Dzisiaj wszyscy,którzy jadą z południa na obwodnicy zjeżdżają na węźle Gdańsk-Osowa (kier. Wejherowo przez CHWASZCZYNO) wykorzystując drogę 218 omijając w ten sposób całe małe trójmiasto wraz z korkami.A więc ludzie mają alternatywę Ci,którzy jadą na hel już nie. No chyba ,że uruchomimy Stenaline na HEL !!!

      • 3 2

      • bylebyście nie żądali tunelu pod zatoką ;)

        • 2 0

    • (1)

      "Ważniejsza jest trasa lęborska niż OPAT" Dla kogo? Bo dla mnie - mieszkańca Redy nie ma ona najmniejszego znaczenia. Wolałbym za to trasę Reda - Gdańsk (miejsce pracy) czyli raptem 30 km pokonywać w 20 minut, a nie w 70 i to przy dobrych wiatrach.A nie jestem jedyny w takiej sytuacji. Dla turystów jadących z Polski na Wybrzeże ta trasa też nie ma najmniejszego znaczenia. To tylko udogodnienie dla naprawdę niezbyt sporego ruchu Kołbaskowo - Gdańsk.

      • 0 3

      • niezbyt dużego tranzytu to skąd są korki na drodze nr 6 w Rumi i Redzie np późną jesienią?Wtedy nikt nad morze nie jedzie a problem istnieje

        • 2 0

  • Nieporadność (5)

    Gdyby Szczurek i jego "familia" skupiliby się na pracy organicznej i skutecznie lobbowali na rzecz Pomorza - jak to robi Adamowicz i jego ludzie - to byłyby jakies efekty, a tak to tylko PR i durne festyny.

    • 12 13

    • jaki znów helikaon (4)

      podpisz sie troll budyniowy

      • 3 4

      • ja bym go zapytał jak tam np. Spacerowa? (3)

        • 4 2

        • Egoizm (2)

          Patrzycie tylko przez pryzmat własnego ogródka i nie widzicie że miasto Gdańsk się zmienia. Chcielibyście większych zmian - to dobrze. Ale skąd brać na to pieniądze? Zaden z krytyków tego nie powie.

          • 5 3

          • gdansk (1)

            no zmienia sie. zaje.... zakorkowane, budyń oddaje czarnym ziemie za 1% wartości. buduja centra solidarnosci i inne zbędne molochy, duzo marketów, bużą stocznie. Gdańsk jest zajefany i rozwojowy

            • 3 1

            • Narzekacze

              No to podaj przykład miasta idealnego gdzie nie ma korków. Czepiasz się marketów..., ale one spełniają bardzo ważną rolę społeczną: jest się gdzie wysikać :) Spróbuj to zrobić w Gdyni :(

              • 4 2

  • Trasy Lęborskiej (S6) NIKT W TRÓJMIEŚCIE NIE CHCE (3)

    potrzebna jest obwodnica metropolitalna, kolej metropolitalna i przede wszystkim OPAToczywiscie obwodnica metropolitalna kończąca się na południowych rogatkach Gdyni to celowe działanie gdańskich vel platformerskich polityków - wg zasady Gdańsk jest i będzie zatkany to niech i Gdynia się zatka.

    • 10 11

    • Masz problem z pojmowaniem rzeczywistości

      • 3 0

    • (1)

      ja chce !!!!

      • 0 1

      • zenonie ze Słupska, jak chcesz to sam wybuduj

        • 2 0

  • Dajcie spokój z OPAT.

    Widać warsiawka lubi stać w korkach, skoro dla nich daleko ważniejsza jest Obwodnica Metropolitalna. A przepraszam, zapomniałem, ci co podejmują decyzje nie stoją w korkach, tylko lecą sobie na Hel śmigłowcem.

    • 13 1

  • OPAT powinna poprzeć cała POLSKA!!! (1)

    przeciez to turyści głównie stoją w tych korkach

    • 5 10

    • turyści stoją w korkach max 2 miesiące. ale zapraszamy na drogę gdynia-reda w ciągu roku, ok. godz. 15-18. można swobodnie przeczytać całą gazetę siedząc za kółkiem. poza tym nie ukrywajmy, ale mieszkańcy redy, rumi też by się nieco ucieszyli, gdyby im część tirów ciągnących na wejherowo i z niego nie przejeżdżała bezpośrednio pod oknami.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane