• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Minister infrastruktury dostanie 5 tys. pocztówek popierających OPAT

Michał Sielski
13 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą. Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą.

5 mln zł przeznaczy 13 pomorskich samorządów na przygotowanie dokumentacji dla Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Trasa warta ponad miliard nie powstanie jednak bez pieniędzy z ministerstwa infrastruktury, więc zaczyna się nowa faza lobbingu.



Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi. Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi.
Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast. Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast.
- Problem jest poważny. Wystarczy spojrzeć na kierowców stojących codziennie w korkach od końca obwodnicy do zjazdu na Hel w Redzie - mówił podczas piątkowego happeningu w Rumi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

W piątek w godzinach popołudniowego szczytu - choć przy zakorkowanym przez cały dzień skrzyżowaniu to niespecjalnie trafne określenie - na rondzie nieopodal Castoramy w Rumi odbyła się akcja, zorganizowana przez 13 samorządów.

Liderzy samorządów, które przeznaczą 5 mln zł na wykonanie dokumentacji, wraz z hostessami rozdawali kierowcom stojącym w korku ulotki. Były nimi... kartki pocztowe z naklejonym znaczkiem i gotowym tekstem do ministra infrastruktury. Czytamy w niej m.in.:
"(...) na odcinku od zjazdu w Gdyni z obwodnicy do zjazdu na Puck w Redzie muszę pokonać 56 skrzyżowań lub przejść dla pieszych. Przepustowość drogi w godzinach szczytu zbliża się do 0%." Dalej jest informacja o nowej drodze i deklaracja poparcia dla jej budowy.

Walka o OPAT wkracza bowiem w kolejną fazę. Samorządy chcą postawić pod ścianą ministerstwo infrastruktury, które nie chce sfinansować budowy drogi. Za 5 mln zł przygotują dokumentację. Wcześniej zakończyły się już - także finansowane przez samorządy - konsultacje społeczne. Wwykonane zostało także studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Brakuje tylko projektu i pieniędzy na wykonanie. Według wstępnych szacunków to ok. 1,1 mld zł.

- Nie mamy szans sfinansować takiej inwestycji nawet przy wydatnej pomocy samorządu województwa pomorskiego. A minister infrastruktury twierdzi, że to droga o charakterze lokalnym. Zapraszam, niech przyjedzie do nas nawet dziś własnym, a nie rządowym samochodem i spróbuje przejechać na Hel. Zobaczy czy to ruch lokalny oraz ile on zajmuje - mówi burmistrz Rumi Elżbieta Rogala-Kończak.

Dziś przez Rumię i Redę przejeżdża 60-80 tys. samochodów na dobę.

- De facto i tak wszyscy stoją. Dziś z Warszawy do Trójmiasta jedzie się tyle samo czasu co z Trójmiasta na Hel - mówi Tyberiusz Narkowicz, burmistrz Jastarni.

Nierzadko korek zaczyna się jeszcze na obwodnicy i ciągnie do samego półwyspu helskiego. - Nic dziwnego, w samym Władysławowie, liczącym 15 tys. mieszkańców, w sezonie jest 100 tys. osób - zauważa burmistrz Władysławowa Grażyna Cern.

W planie inwestycji drogowych ministerstwa infrastruktury, który obowiązuje do 2015 roku nie ma budowy OPAT-u. Według ministerstwa droga nie jest priorytetowa, bo... ma charakter lokalny.


Zobacz, jak może wyglądać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Film powstał na zlecenie firmy WYG International, która przygotowała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - OPAT.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (w skrócie OPAT) ma liczyć ok. 14 km długości. Będzie przedłużeniem trójmiejskiej obwodnicy. Umożliwi ominięcie największego korka w Rumi i Redzie, a połączy się z krajową szóstką w kierunku Wejherowa oraz przy wylocie na półwysep helski. Droga będzie miała przekrój dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu.

Opinie (220) 2 zablokowane

  • Ci ludzie, którzy tam rządzą są wyjęci z realnego świata chyba ... mógłby taki jeden z drugim ruszyć swoje 4 litery i sprawdzić na własnej skórze jak wygląda sytuacja ... no ale prawa w terenie to nie dla nich, no chyba, ze się otwiera jakaś inwestycje i trzeba przeciąć wstęge i uśmiechnąć do kamery ...droga lokalna, śmiech i kpina ...

    • 4 2

  • OPAT tak samo ważny jak trasa KASZUBSKA (6)

    OPAT tak samo ważny jak trasa KASZUBSKA DLACZEGO? Dzisiaj wszyscy,którzy jadą z południa na obwodnicy zjeżdżają na węźle Gdańsk-Osowa (kier. Wejherowo przez CHWASZCZYNO) wykorzystując drogę 218 omijając w ten sposób całe małe trójmiasto wraz z korkami.A więc ludzie mają alternatywę Ci,którzy jadą na hel już nie. No chyba ,że uruchomimy Stenaline na HEL !!!

    • 5 2

    • (4)

      jadąc na Hel też masz kilka wariantów ja widziałem PKS z Warszawy do Władysławowa na Hutniczej koło Makro w Gdyni jak widać jak się chce to się znajdzie wiele wariantów objazdu ale większość jest zbyt ociężała umysłowo wolą stać i się kisić w korku trudno ich strata

      • 2 2

      • Hutnicza to jeden wielki korek , ludzie znają ten objazd

        • 3 0

      • No i co takiego miałby zmienić ten PKS z Warszawy do Władysławowa? (2)

        Co z tego, że widziałeś go na Hutniczej? Tam jest stanowisko jego odlotów na Hel? :>> Bo nie bardzo rozumiem w jaki sposób przemieszczanie się PKSu na Hel miało się różnić od przemieszczania się samochodu osobowego na Hel.

        • 3 0

        • (1)

          to zmienił że gość umiał zakombinować nie trzymał się kurczowo jednej trasy i był z pewnością z godzinę półtorej do przodu poza tym Hutnicza nie korkuje się w weekendy jadąc z Władysławowa do Warszawy w Rumi skręcił w lewo przy dworcu i jechał przez Janowo Dąbrowskiego i Hutniczą do dworca w Gdyni jeżeli się chce to się znajdzie dlaczego jak jest korek na Morskiej do Grabówka tak mało jedzie np Komandorską?Bo ludzie są leniwi nie chce im się myśleć

          • 1 2

          • Hutnicza nie jest żadnym remedium na korki w Rumi

            " poza tym Hutnicza nie korkuje się w weekendy" ****Ale co ma Hutnicza do korków w Rumi czy Redzie?? Co z tego, że PKS nie jedzie Morską, jeśli na rondzie przy Castoramie w Rumi (albo i wcześniej) wbija się w taki zator, że głowa mała. Faktycznie - zaoszczędzi 15 minut :>

            • 2 0

    • jaki idiota z ciebie! Jakby był OPAT, do tego obwodnica metropolitalna

      to żadne S6 czy trasa kaszubska potrzebne nie są.potrzebna za to jest nowa Spacerowa, czy trasa od obwodnicy do Sopotu, Nowa Kielnienska i tyle.

      • 1 2

  • Warszawa i obecny rząd mają nas

    w d.... To tyle

    • 6 4

  • Problemem jest alienacja władzy (2)

    Władza żyje w swoim własnym świecie. Świecie kilkunastotysięcznej wypłąty miesięcznie, świecie darmowego paliwa, świecie bez korków (albo helikopter albo konwój na sygnałach), czy świecie ze zniżkami na wszystko (legitymacja poselska). To jest przyczyną - alienacja władzy. Władza nie wie co to znaczy żyć w realnym świecie.

    • 12 3

    • zgadzam się (1)

      te konwoje limuzyn w Sopocie bezczelnie przeciskające się i spychające ludzi na pobocza, tak lokalni kacykowie pokazują swoją wyższość nad plebsem. Ich korki nie dotyczą, więc po co je likwidować?

      • 4 2

      • nie zgadzam się

        myślenie w mieście tylko o dojeżdżaniu samochodem to nie jest cecha tylko władzy ale i wielu tych, którzy na nią pomstują ale wszędzie chcieliby za darmo parkować i spychają pieszych i cyklistów w kosmos

        • 1 1

  • (4)

    To jakaś paranoja- ministerstwo nie chce dać na OPAT ale finansuje jakiś idiotyzm w postaci obwodnicy metropolitalnej przeciwko której wszyscy protestują! Zamiast naprawde potrzebnego przedłużenia obwodnicy które odciąży Rumię i znacznie skruci czas tranzytu na zachód minister chce nam zafundować drogę z Chwaszczyna do Żukowa - i twierdzi że to tranzyt!!! Gdzie tu logika!

    • 9 10

    • Jaki tranzyt?, metropolitalna w obecnych wariantach to również obwodnica Chwaszczyna i nowa DK 20 - planowana od 10 lat. Brawo GDDKiA bo warianty w tym korytarzu zakładają jak najmniej wyburzeń

      • 1 1

    • Metropolitalna ma przecież odkorkować obecną obwodnicę, ułatwić dojazd do 3m z okolicznych gmin. (1)

      • 3 1

      • no i?

        "Metropolitalna ma przecież odkorkować obecną obwodnicę, ułatwić dojazd do 3m z okolicznych gmin"Ale co ma Metropolitalna do powiatu puckiego i wejherowskiego???

        • 0 1

    • Klemens !!!! Marudzisz !!!!!!!

      • 1 0

  • To nie jest rondo :)

    • 0 2

  • He he gryzoń jest doprawdy (1)

    żałosny. Jego nieskuteczność w lobingu jest doprawdy porażająca.Jedyne co mu wychodzi to straszenie Gdańskiem dzięki temu ma 90% poparcia w wyborach.

    • 13 8

    • Tak samo jak

      PO straszy PiSem i ma dzięki temu poparcie.

      • 7 1

  • Niech Szczurek zamiast wyrzucać kasę na bezsensowne lotnisko, przeznaczy pieniądze na OPAT! (2)

    Po co lotnisko w Gdyni, skoro wkrótce gotowe będzie rozbudowane lotnisko w Rębiechowie?

    • 13 6

    • (1)

      a po to zeby bylo rezerwowe, jak to w gdansku zaleje ale zdmuchnie..

      • 2 5

      • 120 mln wydać, by w razie zalania miały gdzie lądować wizzairy ?

        • 6 1

  • Czy to prawda, że Szczurek ma wspólnie z SLD wystawić swoich kandydatów do Senatu?

    Jakiś czas temu były informacje, że Szczurek będzie chciał dołączyć się do tej inicjatywy "Obywatele do Senatu", co razem z SLD wystawiają własnych kandydatów.Ostatnia aktywność wskazuje, że chyba chce wejść do krajowej polityki...

    • 4 1

  • A może trzeba tak jak z Zakopianką...

    Prostetujmy, że nie chcemy obwodnicy, to na pewno nam wybudują.Górale nie chcą, a ministerstwo chce budować i ich przekonuje. Do nich turyści jeżdżą cały rok, a do nas tylko przez 2 miesiące. ;-)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane