• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mocno oryginalne reklamy wyborcze. Kandydaci daleko za Monty Pythonem

Michał Sielski
18 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wszyscy posłowie z Pomorza

Śledziem po twarzy - czyli sposób na zainteresowanie po gdyńsku.


Jedni chcą być niczym karetka reanimacyjna, inni po chrześcijańsku nadstawiają drugi policzek, by otrzymać cios... śledziem. Kandydaci na posłów i senatorów prześcigają się w - ich zdaniem - zabawnych hasłach i reklamówkach przedwyborczych. Poziom humoru oceńcie sami.



Nawiązywanie do seksualności to nie tylko polska specjalność. W Niemczech plakat Very Lengsfeld i Angeli Merkel z hasłem "Oferujemy więcej" tak się spodobał, że większość została szybko ukradziona... Nawiązywanie do seksualności to nie tylko polska specjalność. W Niemczech plakat Very Lengsfeld i Angeli Merkel z hasłem "Oferujemy więcej" tak się spodobał, że większość została szybko ukradziona...
Największą odwagą wykazał się gdyński poseł PO Tadeusz Aziewicz, który zaufał Młodym Demokratom, przygotowującym krótki film, dostępny w Internecie. - To młode pokolenie, wychowane na skeczach w stylu Monty Pythona. Film miał zachęcić do odwiedzenia mojej strony internetowej - mówi poseł.

Scenariusz z pewnością nie jest oscarowy. Troje młodych ludzi wpatruje się z nadzieją w gdyńskie niebo. Nagle na nieboskłonie pojawia się lecąca ryba - śledź - którą dostają... w twarz. I na koniec hasło: "Śledź nas".

- Skutek został osiągnięty. Ilość wejść na moją stronę radykalnie wzrosła. A tam można zobaczyć dużo poważniejszy film o sprywatyzowanym gdyńskim Radmorze, który osiąga coraz większe sukcesy - podkreśla Tadeusz Aziewicz.

Czy politycy mają poczucie humoru?

Walka o głosy toczy się nawet pomiędzy posłami z tych samych list. Zwłaszcza gdy sami układający kolejność liczą na to, że wyborcy się pomylą. Na gdańskiej liście PO dziewiąte miejsce ma poseł, były wojewoda pomorski Piotr Paweł Ołowski, a tuż za nim jest poseł, były wiceprezydent Sopotu Paweł Orłowski. Ten drugi na plakatach odróżnia się więc od swojego partyjnego kolegi, poprzez czerwoną - a według niektórych "platformersko pomarańczową" - literę "R". Ołowski postawił za to na mundur (jest z zawodu pilotem) i hasło "Kandydat wysokich lotów".

Minister edukacji Katarzyna Hall (PO), skrytykowana ostatnio za sesję zdjęciową w jednym z tabloidów, w którym pozowała ze spuszczonymi spodniami u lekarza, najwyraźniej chce podkreślić, że był to tylko wypadek przy pracy. Swoją fachowość próbuje więc podkreślić hasłem: "Wiem co robię".

Na razie pomorscy kandydaci nie wymyślają jednak tak "chwytliwych" haseł, jak choćby specjalista od rymów częstochowskich Paweł Nogalski, który podczas wyborów do Rady Miasta Gdyni w 2006 roku, lansował się hasłem: "Szczurek, oddaj sznurek", opowiadając, że ludzie prezydenta niszczą jego plakaty. Elektorat najwyraźniej uwierzył, bo autor tego krótkiego wiersza został radnym z ramienia PiS.

Tym razem kandydaci na posłów stawiają na sprawdzone slogany: skuteczność, doświadczenie itp. Zaskakują za to partie. PSL w spocie lansuje hasło: "chodźmy szybko za stodołę", po czym okazuje się, że para młodych ludzi gra tam w tenisa. Wyjaśnieniem ma być podpis: "Nie wszystko jest takie jak myślisz. Spójrz na nas z innej strony!".

Jak dotąd w Trójmieście nie mamy zbyt wielkiej kolonii żartownisiów, ale obserwacja innych regionów, może budzić spore nadzieje. W Koszalinie kandydująca z czwartego miejsca na liście PiS Anna Mętlewicz pozuje w czerwonym sweterku, spod którego wystaje czarny stanik. Na plakacie jest też hasło: "Inteligentna czwóreczka". Kandydatka przyznaje, że zainspirował ją plakat przedstawicielki niemieckiej CDU, która sfotografowała się z kanclerz Angelą Merkel. Obie miały wyeksponowane biusty, a hasło brzmiało: "Oferujemy więcej". Inni kandydaci całkowicie zrezygnowali z ulotek. Znany ze skandali Piotr Gadzinowski (SLD) zamierza w Warszawie rozdawać... prezerwatywy.

Czekamy zatem z nadzieją na więcej, bo - jak głosi hasło wyborcze PJN - "Wszystko jest możliwe"...

Zobacz także

Opinie (119) 4 zablokowane

  • arena polityczna... (3)

    coraz bardziej przypomina cyrkową.. klownów nie brakuje po obu stronach...

    • 88 0

    • Ale (2)

      mamy największy cyrk w Europie na Wiejskiej !!

      • 13 1

      • Paradoksalnie nawiększy clown ma najniższy wzrost :) (1)

        • 8 6

        • odczep się od tuska

          • 3 4

  • z tego wynika, że "reklama dźwignią polityki" (4)

    • 29 1

    • te reklamy to polskie dno (1)

      do tego ta wszedobylska nienawisc miedzy ludzmi, zawisc, jad, agresywne spojrzenia frustratow. Pozdrawiam ze slonecznych Niemiec. Tu sa ludzie usmiechnieci, wszystko jest tak jak trzeba, a rozrywek multum.

      • 5 5

      • to zostań tam na zawsze, frustratów mamy dość w kraju

        • 5 4

    • Jaka reklama?

      Nie obrażaj branży :) Już nie pamiętam dobrej reklamówki wyborczej, pamiętam za to złe, gorsze i żenujące :] Tegoroczne chyba przebijają wszystko poziomem głupoty... ten bubel ze śledziem prezentowany powyżej to jedna z perełek :)

      • 2 3

    • chyba "media dźwignią polityki"

      • 9 1

  • Za to Nowak chce zdobyc popularnosc dzieki Nergalowi!!!

    • 7 1

  • żałosne są te pudrowane photoshopem pokemony z uśmiechem "angielskiej królowej"

    sporo z nich prawie wieku emerytalnym, nie potrafią zadbać o siebie a co dopiero o sprawy państowe... ?

    • 2 1

  • Czekamy aż Śniadek z Guzikiewiczem rozkręcą kampanię wyborczą PIS (1)

    ciekawe, czy będzie palenie opon i koczowanie pod domem Premiera?

    • 9 3

    • dziś w Krakowie mały troll dał kolejne przedstawienie - brakowało tylko swastyk i pochodni

      • 5 3

  • najbardziej oryginalna jest reklama arciszewskiej. ta bezczelna ci.a powninna miec odrobinę wstydu i nie kandydować

    • 11 2

  • (2)

    Pomóżmy panu Rostowskiemu i jego kolegom wyjechać z rodzinami do USA. Może jakiś apel Polonii do amerykańskich władz o nadzwyczajne wydanie im wizy?

    • 5 1

    • Niech jadą (1)

      Tylko ,żeby tam zostali na parę lat.No cóż można mieć marzenia ,jak bardzo chcieć to POnoć się sprawdzają,wystarczy tylko CHCIEĆ.

      • 2 1

      • Wielki przyjaciel (jednostronny) USA - Jarosław

        nie załatwił tych wiz przez tyle lat. To nie ma się co martwić - wiz nie będzie ;)

        • 2 1

  • 'skutek został osiągnięty" (6)

    pomijając już to, że skutek osiąga się zawsze, choć nie zawsze jest on zgodny z celem to jeżeli 'skutkiem' tego filmu miało być danie stronie szansy na wytłumaczenie, że Aziewicz nie jest kompletnym debilem to owszem, udało się. Fantastyczna kampania - najpierw wrzeszczymy"Ludzie, zobaczcie jakim kretynem jestem" a potem, jak ludzie chcą się bliżej przyjrzeć nadajemy "A kuku, wcale nie jestem kretynem tylko sztywniakiem'

    • 15 3

    • Popatrzmy jednak na to z innej strony (5)

      Czy ktoś by się zainteresował bez tej reklamy? Pewnie nie.

      • 4 3

      • Spójrzmy na to jeszcze dalej. (4)

        Jak przyjdzie do głosowania to większość ludzi wie na jaka partię zagłosuje, ale nie wie na kogo konkretnie. A tak nazwisko im się skojarzy, choć nie będą wiedzieli skąd i pyk, jest głosik.

        • 1 0

        • (3)

          proponuję doczytać o warunkowaniu, rodzaju bodźcow czy sielniej zapamiętywane są emocje czy komunikaty racjonalne, co to jest bodziec awersywny itd. itp. może wtedy w końcu w Polsce przestanie się robić marketing na zasadznie "nie ważne jak, byle mówili'

          • 1 0

          • Dużo mądrych książek napisano (2)

            A życie życiem. Komunikaty racjonalne ludzie mają gdzieś, bo ich po prostu nie rozumieją.

            • 3 0

            • (1)

              toteż właśnie nie zadział bodźcowanie "Aziewicz - skądś znam' tylko 'Aziewicz - debil". Co mnie w sumie cieszy, nie lubię lemingów.

              • 0 0

              • Czyli oceniasz coś do czego z zasady

                jesteś negatywnie ustosunkowany:) Wiarygodne:)

                • 1 0

  • Naprawdę (3)

    czy tak trudno dostrzec, że ten flimik jest prześmiewczy? Ludzie, gdzie Wasze poczucie humoru?

    • 7 7

    • (2)

      bardzo łatwo jest dostrzec, że ten filmik miał być prześmiewczy. A że wyszło debilnie...

      • 12 0

      • Ludzie (1)

        żrecie śledzie, szprotki i inne paskudztwa, ale jak ktoś dostanie tym w twarz to gadacie, że wyszło debilnie:) śmiesznie wyszło - ja tam się uśmiałem:)

        • 0 7

        • no cóż.. każdemu jego porno...

          • 1 1

  • ciekawa okładka nowego Newsweeka z Palikotem... :))) (1)

    • 4 6

    • poniżej spadających liści!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane