• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mocno oryginalne reklamy wyborcze. Kandydaci daleko za Monty Pythonem

Michał Sielski
18 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wszyscy posłowie z Pomorza

Śledziem po twarzy - czyli sposób na zainteresowanie po gdyńsku.


Jedni chcą być niczym karetka reanimacyjna, inni po chrześcijańsku nadstawiają drugi policzek, by otrzymać cios... śledziem. Kandydaci na posłów i senatorów prześcigają się w - ich zdaniem - zabawnych hasłach i reklamówkach przedwyborczych. Poziom humoru oceńcie sami.



Nawiązywanie do seksualności to nie tylko polska specjalność. W Niemczech plakat Very Lengsfeld i Angeli Merkel z hasłem "Oferujemy więcej" tak się spodobał, że większość została szybko ukradziona... Nawiązywanie do seksualności to nie tylko polska specjalność. W Niemczech plakat Very Lengsfeld i Angeli Merkel z hasłem "Oferujemy więcej" tak się spodobał, że większość została szybko ukradziona...
Największą odwagą wykazał się gdyński poseł PO Tadeusz Aziewicz, który zaufał Młodym Demokratom, przygotowującym krótki film, dostępny w Internecie. - To młode pokolenie, wychowane na skeczach w stylu Monty Pythona. Film miał zachęcić do odwiedzenia mojej strony internetowej - mówi poseł.

Scenariusz z pewnością nie jest oscarowy. Troje młodych ludzi wpatruje się z nadzieją w gdyńskie niebo. Nagle na nieboskłonie pojawia się lecąca ryba - śledź - którą dostają... w twarz. I na koniec hasło: "Śledź nas".

- Skutek został osiągnięty. Ilość wejść na moją stronę radykalnie wzrosła. A tam można zobaczyć dużo poważniejszy film o sprywatyzowanym gdyńskim Radmorze, który osiąga coraz większe sukcesy - podkreśla Tadeusz Aziewicz.

Czy politycy mają poczucie humoru?

Walka o głosy toczy się nawet pomiędzy posłami z tych samych list. Zwłaszcza gdy sami układający kolejność liczą na to, że wyborcy się pomylą. Na gdańskiej liście PO dziewiąte miejsce ma poseł, były wojewoda pomorski Piotr Paweł Ołowski, a tuż za nim jest poseł, były wiceprezydent Sopotu Paweł Orłowski. Ten drugi na plakatach odróżnia się więc od swojego partyjnego kolegi, poprzez czerwoną - a według niektórych "platformersko pomarańczową" - literę "R". Ołowski postawił za to na mundur (jest z zawodu pilotem) i hasło "Kandydat wysokich lotów".

Minister edukacji Katarzyna Hall (PO), skrytykowana ostatnio za sesję zdjęciową w jednym z tabloidów, w którym pozowała ze spuszczonymi spodniami u lekarza, najwyraźniej chce podkreślić, że był to tylko wypadek przy pracy. Swoją fachowość próbuje więc podkreślić hasłem: "Wiem co robię".

Na razie pomorscy kandydaci nie wymyślają jednak tak "chwytliwych" haseł, jak choćby specjalista od rymów częstochowskich Paweł Nogalski, który podczas wyborów do Rady Miasta Gdyni w 2006 roku, lansował się hasłem: "Szczurek, oddaj sznurek", opowiadając, że ludzie prezydenta niszczą jego plakaty. Elektorat najwyraźniej uwierzył, bo autor tego krótkiego wiersza został radnym z ramienia PiS.

Tym razem kandydaci na posłów stawiają na sprawdzone slogany: skuteczność, doświadczenie itp. Zaskakują za to partie. PSL w spocie lansuje hasło: "chodźmy szybko za stodołę", po czym okazuje się, że para młodych ludzi gra tam w tenisa. Wyjaśnieniem ma być podpis: "Nie wszystko jest takie jak myślisz. Spójrz na nas z innej strony!".

Jak dotąd w Trójmieście nie mamy zbyt wielkiej kolonii żartownisiów, ale obserwacja innych regionów, może budzić spore nadzieje. W Koszalinie kandydująca z czwartego miejsca na liście PiS Anna Mętlewicz pozuje w czerwonym sweterku, spod którego wystaje czarny stanik. Na plakacie jest też hasło: "Inteligentna czwóreczka". Kandydatka przyznaje, że zainspirował ją plakat przedstawicielki niemieckiej CDU, która sfotografowała się z kanclerz Angelą Merkel. Obie miały wyeksponowane biusty, a hasło brzmiało: "Oferujemy więcej". Inni kandydaci całkowicie zrezygnowali z ulotek. Znany ze skandali Piotr Gadzinowski (SLD) zamierza w Warszawie rozdawać... prezerwatywy.

Czekamy zatem z nadzieją na więcej, bo - jak głosi hasło wyborcze PJN - "Wszystko jest możliwe"...

Zobacz także

Opinie (119) 4 zablokowane

  • kandydat wysokich lotów

    czyzby już wśród aniołków?

    • 0 1

  • wiem co robie ....

    pod siebie zanim spuszczę wodę.

    • 1 2

  • Anna Fotyga (1)

    postawiła na naturalność ,jej plakaty przyciągają wyborców wyrazem twarzy tęskniącej za rozumem.

    • 23 7

    • A jaki wyraz twarzy ma miec dziecko z probowki?

      • 2 4

  • Te ślecie to symbol całej kampanii PO

    która jest kierowana do ludzi, którzy wolą czekać na świętego Mikołaja niż z rozsądkiem przeanalizować obecny sposób rządzenia Polską.

    • 1 4

  • Od dawna twierdzę, że łapanka na Dworcu kolejowym w Gdańsku pozwoliłaby sformułować lepszy rząd, niż obecny.

    • 6 1

  • Polityk

    i poczucie humoru !!! oni tylko ładnie obiecują i kłamią .

    • 3 1

  • :) (3)

    Tylko chory idzie na wybory-od 20 lat jak zwykle nie idę - nie ma na kogo glosowac ciągle te same twarze tak czy siak nie poprawi to sytucji z cenami i jakościa zycia w tym chorym kraju.Biore sprawy w swoje rece-nie ogladam tv i nie czytam gazet.Amen.

    • 8 12

    • Charaszo malczik, charaszo!

      • 2 0

    • a wcześniej chodzięłś bo było w czym wybierać/

      • 3 2

    • zagłosuj na KNP jeśli tylko reżim nam na to pozwoli

      • 4 2

  • Hall wie co robi ?

    Widocznie jest to wiedza wysoce hermetyczna, bowiem 99,9 % społeczeństwa nie ma pojęcia co ta pani wyprawia.......

    • 9 2

  • Wiem na kogo nie głosować:] (1)

    • 44 0

    • Na pewno nie na Arciszewską!

      Na Szczypińską też nie. Szybciej na Millera niż na te dwa obiboki!

      • 15 15

  • święto na trojmiasto.pl

    w końcu sensowna ankieta!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane