• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Moment wypadku w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
9 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

W poniedziałek rano w tunelu pod Martwą Wisłą doszło do wypadku. W auto osobowe stojące w korku na wyjeździe na rondo w Letnicy uderzył dostawczak. Tunel został zamknięty na prawie dwie godziny, co wywołało duże utrudnienia w ruchu. Ponownie otwarto go ok. godz. 9:30.



Do zdarzenia doszło ok. godz. 8 na prawym pasie w kierunku Letnicy. Na wyjeździe na rondo przy Marynarki Polskiej utworzył się kilkusetmetrowy korek. W stojące w nim auto marki Renault Megane nagle uderzyło auto dostawcze, które nie zdążyło zmienić pasa z prawego na lewy.



Wypadek spowodował duże utrudnienia w ruchu. Tunel został zamknięty na prawie dwie godziny. Ruch w kierunku Brzeźna, Zaspy i Przymorza odbywał się przez centrum Gdańska. Na efekty długo nie trzeba było czekać. Korek na Podwalu Przedmiejskim sięgał ul. Elbląskiej.

W zderzeniu ucierpiał pasażer renault. Z urazem nogi trafił do szpitala. Kierowcy obu pojazdów byli trzeźwi.

Przed godz. 10 udało się udrożnić przejazd tunelem. Ruch powoli wraca do normy.

Opinie (327) 8 zablokowanych

  • Jeżeli kierowca jest ślepy albo rozkojarzony i nie widzi stojących przed nim samochodów to zabrać mu prawo jazdy i niech przesiądzie się na taczkę, a może jechał z komórką w ręku i był zajęty szukaniem w tunelu zasięgu - a usprawiedliwienia w światłach awaryjnych to może zameldować koniowi na Helu

    • 1 0

  • Wypadki są nie tylko na otwartej przestrzeni

    Statystycznie w tunelu też mogą być wypadki więc nie ma co robić z tego specjalnego rabanu. Gdyby jechał w ten sposób po Grunwaldzkiej to też by było BUUUM. Tyle, że w tunelach nawet mała stłuczka może mieć poważne konsekwencje w postaci np. pożaru. Z tego powodu w tunelach jest monitoring (automatyczny zazwyczaj) i przy znacznym spowolnieniu ruchu wyświetlane są ograniczenia prędkości a przy wykryciu zatrzymania nawet może zapalić się światło czerwone na wjeździe by nie pogarszać sytuacji. Coś mi się jednak zdaje, że tak jest w krajach które dbają o drogi i kierowców a nie u nas. :-((. My budujemy scieżki rowerowe tak, że rowerzyści wolą nadal jeździć po jezdni.

    • 0 0

  • (2)

    Kierowca Euro RTV AGD i mam nadzieje ze to ten smiec i konfident ktory mnir kiedys sprzedal za pewna sytuacje i przez niego tam nie pracuje i mam wielka nadzieje ze to ty pajacu karma wraca gnoju!!! W eurobusach jest blokada do 90km/h

    • 3 1

    • tak to on

      • 0 0

    • opisz bliżej krętaczu tamtą sytuację

      • 0 0

  • Ale zap. (1)

    Co za mózg.

    • 16 1

    • jechal tyle co inni

      wiec jakie zap...l?
      do innych sie nie przyczepisz?

      • 0 0

  • Drugi samochód, samochody w korku - tam prawie każdy by dostał mandat... (1)

    Drugi samochód za dostawczakiem też prawie uderzył. Może czas przypomnieć parę zasad drogowych panujących w tunelu:
    - MINIMUM 50 metrów odstępu od poprzedzającego samochodu w czasie jazdy
    - MINIMUM 5 metrów odstępu od poprzedzającego pojazdu w czasie postoju (a w koreczku wszyscy zderzak w zderzak)
    - w przypadku takiego korku to zapewne ograniczenie prędkości było do 50 km/h i mam nadzieję, że był komunikat o korku w tunelu. Dostawczak nie dostosował prędkości, bo tak jak piszą przedmówcy, czas na reakcję był i można było tego uniknąć.

    PS. Włączajcie awaryjne, kiedy jesteście ostatni w korku.

    • 28 4

    • drugi za dostawczakiem

      nic nie widzial bo dostawczak mu zaslanial

      • 1 0

  • Awaryjne (4)

    A może by tak zacząć włączać awaryjne w przypadku takiego hamowania?

    • 17 24

    • A to ciekawe

      Jeszcze niedawno policja przypominala do czego sa swiatla awaryjne i ostrzegala przed stosowaniem ich w takich sytuacjach (dotyczylo to korkow na autostradzie). Podobno to niezgodne z przepisami itd.

      • 1 0

    • to nie jest wymóg (2)

      dwa

      to nie droga expresowa zeby tak zapi...

      trzy

      wstawic odcinkowy pomiar predkosci i kazdy bedzie jechal max 70 kmh

      • 16 3

      • Wina kierowcy dostawczaka, ALE...

        Awaryjne warto włączać przy takich nietypowych sytuacjach. Ludzie często przysypiają, gadają przez telefon, mrygające światło zwiększa szansę bycia zauważonym

        • 4 2

      • Problem w tym ze on jechał 70...do końca...

        • 6 1

  • Światła awaryjne

    No i co z tego że nie jest obowiązkiem włączanie świateł awaryjnych i nie uczą na kursie trzeba użyć mózgu dzieje się coś przede mną najlepszym rozwiązaniem jest włączenie świateł awaryjnych żeby kierowcy za mną zwolnili i żeby nie doszło do efektu domina

    • 0 0

  • Pytanie zasadnicze

    Dlaczego był korek!, Widać rozjazdy z tunelu są źle zaprojektowane-może tutaj jest problem.
    Pomijam ewidentny problem kierowcy dostawczaka, który jadąc ze znaczną prędkością nie zachował bezpiecznej odległości. co jest bezdyskusyjne.
    A tak nawiasem, czy zastała zbadana trzeźwość wszystkich kierowców stojących w korku?
    a więc policja podejmuje bezsensowne i bez-istotne działania. Nic dziwnego,że potem tonie w stosach makulatury. Ewidentną i prostą sprawę rozdmuchuje się do niewiadomo jakiej afery -a przecież tak naprawde nic si e nie stało ( po minucie ruch powinien wrócić do normy -ta minuta byłavy potrzebna na udzielenie pomocy rannemu.
    Był monitoring - wszystko widać dokładnie i jednoznacznie .

    • 1 1

  • Bezkarność za nagminne przekracznie dozwolonej prędkości jazdy w tunelu.

    Można śmiało stwierdzić że zdecydowana większość kierowców bezmyślnie przekracza i tak wyśrubowaną dozwoloną prędkość, czując się bezkarnym co wiadomo że jest to droga prowadząca do tragedii.

    • 1 0

  • Żart? XXI wiek, tunel nie pierwszy na świecie a ruch przekierowany przez miasto?

    W cywilizowanych nowoczesnych krajach korzysta się z tymczasowych szybkich rozwiązań czyli awaryjnie ruch obustronny jest w puszczany drugim tunelem.
    Gdzie nasi architekci uczyli się swego fachu? Gdzie korzystanie z doświadczeń innych?
    Brak słów...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane