• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Morze i kolej

Jadwiga Bogdanowicz
6 listopada 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Niewykluczone, że brytyjscy inwestorzy będą zainteresowani prywatyzacją naszej SKM. Pracownicy polskiej administracji morskiej będą wyjeżdżać na kolejne staże do Wielkiej Brytanii. David Jamieson, minister transportu Wielkiej Brytani, rozmawiał w Urzędzie Morskim w Gdyni o możliwościach współpracy polsko-brytyjskiej.

Minister David Jamieson jest jednocześnie posłem z okręgu Plymouth, a Plymouth jest od dawna miastem bliźniaczym Gdyni, dlatego minister bardzo interesuje się sprawami tego miasta i współpracą. Władze Gdyni przedstawiły wczoraj jak ta współpraca się układa. Minister zapoznał się też z polską administracją morską i sprawami bezpieczeństwa transportu morskiego.

- Urząd Morski w Gdyni od dawna ściśle współpracuje z podobną organizacją w Wielkiej Brytanii - Maritime Coast Guard Agency - mówi Andrzej Kanthak, honorowy konsul brytyjski w Gdańsku. - To współpraca na wysokim poziomie i może służyć za przykład.

- Nasze Centrum Bezpieczeństwa Morskiego jest częściowo finansowane z funduszy UE, ale w kooperacji z Wielką Brytanią - wyjaśnia Igor Jagniszczak, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni. -Minister ma okazję zobaczyć ukończoną inwestycję, która już działa. Współpraca polsko-brytyjska cały czas przynosi nam korzyści. Właśnie podpisałem dokumenty dotyczące wyjazdów naszych pracowników na staże. Wspólnie realizujemy też zalecenia w ramach IMO czy europejskiej struktury bezpieczeństwa. Wymieniamy też informacje i tworzymy dokumenty, które będą wspólnie korygowane i sprawdzane - chodzi o fałszerstwa dokumentów żeglarskich, certyfikatów, szkoleń. Tworząc administrację na poziomie europejskim chcemy, żeby była ona całkowicie spójna.

W Urzędzie Morskim rozmawiano też o prywatyzacji SKM i regionalnego transportu kolejowego.Wiadomo, że prywatyzowane są nieruchomości kolejowe i tzw. działalność pomocnicza, ale jeżeli chodzi o linie kolejowe, to jako jedna z pierwszych w Polsce ma być sprywatyzowana właśnie SKM. Bardzo tym tematem był zainteresowany Colin Poole, brytyjski wiceminister ds. transportu kolejowego.

Głos WybrzeżaJadwiga Bogdanowicz

Opinie (30)

  • Entliczek, pentliczek...

    ...co powie latarniczek?
    A jak tam u was na Oruni. Chłopaki nieźle działają co?

    • 0 0

  • Będą jeszcze obrzucać kamieniami jak ostatnio dresiarstwo z
    Obłuża.

    • 0 0

  • wy tu gadu gadu a.....

    ....a znajac zycie nowy inwestor wyremontuje sklady SKM a dresy beda mieli co demolowac a pseudo-skejci (bardziej pieprzone drechy) beda malowac je tak jak jest to teraz. krasc w pociagach beda nadal. cwelostwo sie kreci wszedzie. niestety. zal mi tych ludzi ktorzy tak postepuja. DRESY DO SMIECI!!!!

    • 0 0

  • tobie jeszcze gorzej
    widać że cienko przędziesz i nie miałeś się już do czego przyczepić
    wyrazy współczucia
    ;P

    • 0 0

  • gallux

    tu marnie ci poszlo
    malo bluzgow a ty to tak lubisz

    • 0 0

  • SKM i nie tylko!!!

    Taka prawda, że SKM potrzebuje inwesora. Mimo, że na razie przynosi zyski, to pod wodzą PKP nie ma szans rozwoju. A gdyby była prywatna, byłaby wreszcie szansa na budowę stacji Gdańsk Południe, czego od lat nie można się doczekać. Myślę, że zostałyby zakupione nowe składy, byłby wyższy komfort, właściciel rozprawiłby się wreszcie grafficiarzami i chuliganami.
    Ale oprócz SKM była też mowa o przewozach regionalnych. W tej chwili to one potrzebują natychmiastowej pomocy! Panowie prezydenci, zróbcie coś, by kolej wróciła do swej dawnej świetności, a nasz kraj został uwolniony od przekleństwa motoryzacji!!!

    • 0 0

  • szary,

    w Wielkiej Brytanii ŹLE PRZEPROWADZONO prywatyzację kolei! i nic na to nie poradzisz. Podobno chcą teraz renacjonalizować, myślę, że jeśli po to,aby znów sprywatyzować, tylko lepiej, to DOBRZE.

    Kolej powinna być prywatna. Nie ma sensu, aby państwo ją utrzymywało, i wydawało 1,.5 mld dolarów (6 mld zł) rocznie. Trzeba sprywatyzować, zmodernizować, wymienić składy, rozbudować trasy (różne badania pokazują np. że odbudowa trasy w kierunku Kiełpinka miałaby duże szanse powodzenia, a trasa cieszyłaby się dużą popularnością; wszak trasy samochodowe w tamtym kierunku są zapchane; kolejka stająca niedaleko Auchan przewoziłaby na pewno mnóstwo ludzi), wyposażyć w porządną ochronę, przed którą chuligani będą drżeć ze strachu (taką, co to złapanego np. na smarowaniu sprajem czy wybijaniu szyb chuligana najpierw bije w co popadnie, a potem dostarcza go na policję). Tylko że trzeba to DOBRZE zrobić. Nie wiem, czy Brytyjczycy będą tu najlepszym przykładem ... To trochę tak jak z prywatyzacją energetyki na Florydzie (IDEALNA), oraz 'prywatyzacją' energetyki w Kalifornii (BEZNADZIEJNA).

    Pozdrawiam!!
    Krzysiek (Critto)

    • 0 0

  • oj Macieju

    Jako ten któremu wypominają startowanie w wyborach samorządowych powinieneś większą wagę przywiązywać do rozróżniania pieniędzy publicznych. To nie jest tak do końca, że to idzie z jednego wora. Zwłaszcza, że mają się zmienić zasady finansowania gmin (PIT i CIT)

    • 0 0

  • Mr. Jamieson, what about Ryanair ??

    dziś G Wybiórcza napisała że tylko Gdańsk ma szanse na Ryanaira. Inne lotniska albo mająza krótkie pasy albo są własnością Portów Lotniczych a nasze - samorządu ! :-) Więc sąwielkie szanse na tanie połączenia. Ciżby jakaświększa współpraca UK - Gdańsk ???? W świetle wyników badań IQ powinnismy współdziałać z najlepszymi :-)))

    • 0 0

  • olis"
    dotacja do SKM z budżetu marszałka województwa"
    jakie ma znaczenie kolor i rodzaj skóry PORTFELA??

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane