• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motocykle i rowery "niewidoczne" na skrzyżowaniach

Maciej Karpowicz
12 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Ta pętla indukcyjna nie zauważa jednośladów. Zielone światło zapala się tylko dla samochodów.

Po naszym tekście o podczerwieni, która ma wykrywać pieszych w Gdyni i automatycznie włączać im zielone światło, czytelnicy zareagowali entuzjastycznie. Niektórzy zwracają jednak uwagę, że wcześniej zastosowane rozwiązania są dalekie od ideału. Oto tekst naszego czytelnika, Macieja Karpowicza z Gdyni.



Jaką detekcję powinno się stosować na skrzyżowaniach?

Jak zapowiada Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, na Pogórzu pojawią się innowacyjne detektory wywołujące zielone światło dla pieszych. Ogromnie cieszy mnie, że przy projektowaniu nowych ulic i skrzyżowań bierze się pod uwagę potrzeby pieszych - światło zielone dla nas (bo w końcu każdy jest pieszym) powinno pojawiać się momentalnie.

Innowacyjności tej zabrakło jednak na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Derdowskiego zobacz na mapie Gdyni, gdzie od ponad dwóch lat pieszy ma zawsze zielone, a przejazd pojazdom przez skrzyżowanie umożliwiany jest przez pętlę indukcyjną. Tylko czy aby na pewno wszystkim?

Dwóch kółek detektor nie widzi



Detektor pojazdów na tym skrzyżowaniu zupełnie nie wykrywa rowerów oraz motocykli. Jeżeli osoba jadąca jednośladem trafi tu na czerwone, to musi czekać na przyjazd jakiegoś samochodu, aby zapaliło się zielone. Najczęściej jednak kończy się to tak, że rowerzyści mają dość i przejeżdżają przez skrzyżowanie chodnikiem i przejściem dla pieszych.

Problem ten został zgłoszony już w połowie 2017 roku. Zgłoszenie ponowiłem w tym roku - poprzez nową, innowacyjną gdyńską aplikację na smartfony. W odpowiedzi zgłoszenie zostało zamknięte, a pętla nadal nie działa jak powinna.

Po co podczerwień? Można zastosować sprawdzone rozwiązania



Czy tak ma wyglądać preferowanie ruchu rowerowego, o którym wspomniał dyrektor Wojciech Folejewski? W mojej ocenie wątpliwa jest już sama konieczność sterowania ruchem na skrzyżowaniu osiedlowych uliczek Żeromskiego i Derdowskiego - strefa "tempo 30" i wyniesione skrzyżowanie równorzędne w pełni zapewniłyby płynność ruchu i bezpieczeństwo pieszym.
Maciej Karpowicz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (175) 2 zablokowane

  • miało być innowacyjnie a wyszło jak zawsze. (1)

    Dno.

    • 29 3

    • ale wszędzie na świecie rowery jeżdżą na czewrwonym przez takie skrzyżowania

      pod warunkiem ustąpienia jadącym na zielonym. W Polsce nie do ogarnięcia temat przez urzędników.

      • 2 0

  • (1)

    W Cewicach też są takie światła, na których motocykl będzie miał czerwone cały czas, dopóki nie przyjedzie jakiś samochód. Kończy się przejeżdżaniem na czerwonym.

    • 6 0

    • W Gdańsku na zawrotce na Elbląskiej za mostem wantowym też można stać bez końca

      Tak samo na Jarowej na skrzyżowaniu z Sobieskiego. Mowa o motocyklu.

      • 1 0

  • i dobrze niech stoją jak się zachciało świateł i naziemnych wszędzie gdzie się da (1)

    przyszłość to przejścia bezkolizyjne, podziemne, wiadukty, kładki itp. nie ma że boli, rowerowa anarchia nie będzie w Polsce dyktować warunków

    • 8 9

    • Tez uwazam, ze samochody powinny jechac wiaduktem nad przejsciem, albo tunelem pod przejsciem.

      • 4 0

  • Lemingrad

    Zamontować metalowe tablice rejestracyjne w każdym śladzie.

    • 2 0

  • rowery wolniej, wolniej!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 2 1

  • (4)

    zobaczcie jak wygląda chodnik i jezdnia...
    samo centrum 240 tys miasta
    trzeci świat
    100% poparcia

    • 36 1

    • (2)

      Zapraszamy na ul. Kielnieńską (tfu, osowską aleję wstydu). Tam jest czwarty, albo piąty świat.

      • 6 0

      • napisz to pod artykułem o Gdańsku a nie napinaj się urzędniczym "patriotyzmem"

        • 2 0

      • Osowa to peryferyjna dzielnica...

        Trudno nawet powiedzieć, czy to jeszcze Gdańsk...
        Piszemy o centrum rzekomo nowoczesnej Gdyni.

        • 8 0

    • Zmień okulary

      • 1 11

  • (2)

    Ja osobiście nie unoszę się honorem i podjechałbym do przejścia dla pieszych i nacisnął guzik. Ale ja chcę dojechać na miejsce możliwie szybko, a nie robić aferę. Ktoś mógłby kwestionować, że jechałbym po chodniku i po przejściu (powoli), cóż, świat nie jest doskonały.

    Za parę lat problem zniknie, taniej wyjdzie kamera niż jakieś pętle w asfalcie. Albo wojna będzie.

    • 14 17

    • Wojny nje będzie

      Bo nie ma wojska. Kto ci pójdzie walczyć, piczki w rurkach?

      • 2 1

    • Dobra, ale skuterem i motocyklem też tak chętnie się wbijesz na chodnik i przejedziesz po przejściu? Bo ja np nie...

      • 6 1

  • Bo kasę trzeba wydać. (1)

    To nie chodzi o to by rozwiązanie działało, tylko żeby szczur mógł wydać kasę i ktoś na tym zarobił.

    • 7 0

    • Bo kasę trzeba wydać

      Dokładnie.A jeżeli urzędnicze rozwiązanie działa to się je likwiduje : patrz butelkomat w Krakowie.Butelkomat w Krakowie zniknął, bo skończyły się pieniądze na jego utrzymanie

      • 3 0

  • To samo jest w Gdańsku

    Na skrzyżowaniu Pomorska - Subisława jest ten sam problem. Spotkałem się z tym jadąc od strony Beniowskiego. Stałem skuterem na światłach przez 3 cykle, dopiero potem podjechał samochód i zmieniło się światło.

    • 1 1

  • Co ma oznaczaj światło zielone ma się zapalać momentalnie ? Czy tak ze kierowca dęba stanie a drugi w d*pę mu wjedzie? I do tego przejada pieszego na pasach? To jakaś wariacja i strach o dzieci

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane