- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (109 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (62 opinie)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (61 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (324 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Motocyklista nie przeżył, bo jechał za szybko
Pierwsze minuty po wypadku. Film z kwietnia 2023
Prokuratura umorzyła śledztwo w sprawie śmiertelnego wypadku motocyklisty na skrzyżowaniu ulic 10 Lutego i Władysława IV w Gdyni z kwietnia ubiegłego roku. Biegli stwierdzili, że kierujący jednośladem jechał za szybko.
Przypomnijmy:
- Do zdarzenia doszło 8 kwietnia 2023 r., ok. godz. 14, w centrum Gdyni.
- Na skrzyżowaniu ul. 10 Lutego i Władysława IV w centrum Gdyni samochód osobowy zderzył się z motocyklem.
- Motocyklista uderzył w słup.
- Jak relacjonowali świadkowie zdarzenia, pierwszej pomocy udzielały osoby postronne.
- Te czynności kontynuowali po przybyciu na miejsce strażacy i zespół pogotowia ratunkowego.
- Mimo reanimacji, nie udało się uratować kierującego jednośladem.
Śmiertelny wypadek motocyklisty w Gdyni
Śledztwo, które mogło pogrążyć 80-latka
Pierwsze relacje z miejsca zdarzenia jako winnego wskazywały 80-letniego kierowcę, który miał wyjeżdżać z ul. Władysława IV. Jeden z motocyklistów, którzy poruszali się w kolumnie, miał odbić w bok i wjechać w słup oświetleniowy, by uniknąć zderzenia z kierującym skodą.
Wypadki motocyklistów na filmach
Chwilę po wypadku było wiadomo, że kierowca 80-latek był trzeźwy. Ruszyło jednak śledztwo prowadzone w kierunku spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym. Kierowca mógł zostać ukarany karą więzienia, w którym spędziłby od sześciu miesięcy do 12 lat.
Biegły: to motocykliści jechali za szybko
Kierowca samochodu za kratki jednak nie pójdzie. Decydująca okazała się opinia biegłego z zakresu wypadków drogowych, który stwierdził, że to motocykliści są winni, bo jechali za szybko.
- Biegły stwierdził, że bezpośrednią przyczyną wypadku było poruszanie się przez motocykle (w tym motocyklistę, który poniósł śmierć) z prędkością znacznie przekraczającą dozwoloną, co spowodowało brak możliwości właściwej oceny sytuacji drogowej przez kierującego samochodem i brak możliwości ustąpienia pierwszeństwa. Prędkość ta uniemożliwiła podjęcia jakichkolwiek działań obronnych przez motocyklistów - tłumaczy Grażyna Wawryniuk, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Kierujący nie przyczynił się do wypadku
Jednocześnie dodaje, że biegły wskazał, że nie istnieją podstawy, aby sądzić, że kierujący samochodem przyczynił się do zaistnienia wypadku.
- Postępowanie zostało zakończone decyzją o umorzeniu wobec stwierdzenia braku znamion czynu zabronionego. Decyzja ta jest prawomocna - kończy Wawryniuk.
Opinie wybrane
-
2024-02-16 07:15
Nie zgadzam sie z wyrokiem. (44)
100 km/h to nie jest jakas niewyobrazalna predkosc aby ocenic wizualnie czy zdaze przejechac/wyjechac przed takim pojazdem. Gdyby na miejscu motocyklisty byl samochod wyrok bylby zapewnie odwrotny. Takie to rowne traktowanie.
- 77 1057
-
2024-02-19 19:21
zmień lekarza albo odstaw medykamenty
- 0 1
-
2024-02-16 20:25
Super, od dzisiaj jeżdżę 100 km/h po mieście!
- 14 2
-
2024-02-16 18:46
100km/h w zabudowanym
gdzie nie ma szans na uniki....narażał nie tylko siebie.
- 21 1
-
2024-02-16 17:00
The/bilu, w tym miejscu powinien jechać nie szybciej, jak 50 km/h. Zginął, bo uważał tak, jak ty.
- 28 2
-
2024-02-16 15:21
Myśle ze ten mocyklista mógł podzielać twoje zdanie hmmm teraz gdyby dostał kolejną szanse mógłby mieć już inne ale drugich szans nie ma
- 18 1
-
2024-02-16 15:04
stówa na budziku i niewielka projekcja jeśli chodzi o powierzchnię czołową
łatwo przeoczyć. Ten 80 latek miał małe szanse na ocenę tej sytuacji
- 17 1
-
2024-02-16 13:10
Przez takie podejście giną następni
- 24 3
-
2024-02-16 12:36
wuj67
oczywiście 100 to nic ale to to było w mieście ,mógł sobie darować
- 24 1
-
2024-02-16 12:32
tu by się przydał pegasus, by służby cię namierzyły i odebrały prawo jazdy
bo masz mentalność bandyty
- 33 3
-
2024-02-16 11:54
Jeżeli dobrze rozumiem to te skrzyżowanie jest w centrum miasta, tak? A jaka jest dopuszczalna prędkość w mieście? Więc 100 km przekracza dopuszczalną prędkość prawda?
- 48 1
-
2024-02-16 11:23
W centrum? (3)
W terenie zabudowanym możesz jeździć o połowę mniej. A w wielu miejscach w mieście masz ograniczenie do 40 a nawet 30 km/h.
Jeżeli tego nie rozumiesz oddaj prawo jazdy bo stanowisz zagrożenie na drodze dla wszystkich innych.- 64 1
-
2024-02-16 13:57
Poważnie? (2)
Tam gdzie mieszkam jest strefa 30 na długości dobrych 3km. Jeżdżę tamtędy codziennie rowerem z prędkością około 25-27km/h a samochody mijają mnie z prędkością conajmniej 50km/h. Zresztą takich miejsc w Gdańsku jest mnóstwo. Kierowcy nawet strefę zamieszkania z dopuszczalną prędkością 20km/h mają głęboko. Kto jest zatem większym bandytą? Ten jeden motocyklista który poniósł największą z możliwych konsekwencji czy całe stada baranów w puszkach?
- 3 18
-
2024-02-16 16:21
Co ma do tego kto jest większym bandytą? Pewnie Putin skoro wykończył Nawalnego
Tutaj rozważać można jedynie zachowanie poprawne lub niepoprawne kierowców w tym konkretnym przypadku.
Skoro motocyklista jechał dużo szybciej niż powinien, to z zasady jest winien. Skoro ograniczenie jest do 50 to drugi uczestnik ma prawo spodziewać się, że nikt nagle nie wyskoczy z zza zakrętu 100 km/h- 10 0
-
2024-02-16 15:18
Poważnie. Każdy odpowiada za swoje czyny
- 4 0
-
2024-02-16 11:09
W łeb się rąbnij.
- 27 0
-
2024-02-16 10:56
Nie no spoko - 100km/h w ścisłym centrum to luzik... (1)
Mógł jechać nieco szybciej to byłby na skrzyżowaniu szybciej i nic by się nie stało - jechał za wolno... Dobrze rozumiem?
- 66 2
-
2024-02-16 13:57
Mało to kierowców tak robi codziennie?
- 0 9
-
2024-02-16 10:52
Masz rację.
Jako były pilot sił kosmicznych muszę powiedzieć, że nawet 300 000 km/h to nie jest niewyobrażalna prędkość. Byłem przy niej w stanie zauważyć, że jestem na kursie kolizyjnym z księżycem Saturna i miałem czas na manewr wymijający.
- 45 1
-
2024-02-16 09:45
cymbał (1)
Jesteś gamoniem bez wyobraźni, szczawiem, któremu się wydaje, że Pana Boga za nogi złapał. Ale z tym pewnie też się nie zgadzasz. Twój problem.
- 58 1
-
2024-02-16 18:01
Dobrze że się podpisałeś odpowiednio do swojego wywodu cymbale
- 1 4
-
2024-02-16 09:15
ale tam jest ograniczenia do 50 więc dam sobie winny
- 56 0
-
2024-02-16 09:14
Właśnie potwierdziłeś (3)
fakt, że wiekszość motocyklistów nie powinna poruszać się jakimikolwiek pojazdami w tym hulajnogami po drogach o jakiekolwiek przestrzeni publicznej.
Nie będę wyjaśniać dlaczego bo i tak nie pojmiesz.- 79 3
-
2024-02-16 13:58
Niczego nie potwierdził. A jeśli takie wyciągasz z tego wnioski to słabo u ciebie z rozumowaniem (2)
- 2 6
-
2024-02-16 16:22
solidarność plemienna? (1)
- 5 0
-
2024-02-16 21:18
Nie. Logika,której Ci brak. Pewnie matematykę miałeś na ostatnim piętrze i nie było po drodze?
- 0 1
-
2024-02-16 09:13
a ja nie zgadzam się z Panem/Panią
Również jeżdzę na motocyklu i w centrum nigdy nie rozwijam takich prędkości, tak przekraczam limty ale minimalnie o 10-naście km/h. 100kmh to jest prawie 30m/s - odległości pmiędzy latarniami, każda sekunda robi olbrzymie znaczenie przy dużym natężeniu ruchu pieszego/kołowego, a w centurm często ludzie wykonują różne manewry.
Jestem ciekaw jak abyła faktycznie ta 'znaczna prędkość', fajnie gdyby podano to oficjalnie.- 72 0
-
2024-02-16 09:13
Nie komentujcie tej wypowiedzi
to jakiś durny prowokator, tego się nie da traktować poważnie przecież
- 46 3
-
2024-02-16 09:03
tego zdania byl tez zmarly motocyklista. Czy motocyklisci nie wiedza ze samochod ma zawsze racje, slodkie bezmozgowie
- 32 4
-
2024-02-16 08:46
(1)
Trudno w ogole to skomentować, może to jakiś zart? Masz środek miasta, pełno ludzi, w różnym wieku. Starsi, dzieci. I po to są te ograniczenia, żeby ty jako kierowca mial czas na reakcje, jak jakies dziecko wybiegnie, albo staruszka nie zdązy przejsc na ulice i dla pieszego, zeby mial ten czas na zmiane decyzji, albo uratowanie sie. Ograniczenia
Trudno w ogole to skomentować, może to jakiś zart? Masz środek miasta, pełno ludzi, w różnym wieku. Starsi, dzieci. I po to są te ograniczenia, żeby ty jako kierowca mial czas na reakcje, jak jakies dziecko wybiegnie, albo staruszka nie zdązy przejsc na ulice i dla pieszego, zeby mial ten czas na zmiane decyzji, albo uratowanie sie. Ograniczenia predkosci to nie jest jakaś opresja, ograniczenie twojej wolnosci. Są po to, żeby dać wszystkim czas. Bo to wszystko trwa - moze ktos patrzy przez chwile w inna strone? Moze coś je, może sie nie wyspal, moze jest rozkojarzonym dzieckiem. Teraz ludzie sa coraz bardziej rozproszeni przez telefony. Zanim ten ktos zauwazy szybko jadacy samochod/motocykl moze to potrwac kilka sekund. Im wolniej jedziesz tym wiecej macie oboje czasu na zauwazenie czegos, pomyslenie co zrobic i wykonanie tego.
- 80 1
-
2024-02-16 09:16
To może po prosty usuńmy wszelkie ograniczenia prędkości ale w tym momencie sprawca wypadku powinien być natychmiast wieszany na najbliższej latarni...a cały jego majątek wraz z majątkiem jego najbliższej rodziny powinien przejść na poszkodowanych w wypadku... Ja bym powiedział, że to by prędziutko usunęło i**otów z naszego życia. Co prawda były
To może po prosty usuńmy wszelkie ograniczenia prędkości ale w tym momencie sprawca wypadku powinien być natychmiast wieszany na najbliższej latarni...a cały jego majątek wraz z majątkiem jego najbliższej rodziny powinien przejść na poszkodowanych w wypadku... Ja bym powiedział, że to by prędziutko usunęło i**otów z naszego życia. Co prawda były by ofiary uboczne ale MY jako gatunek stracilibyśmy tylko osobniki które nie są dostosowane do życia w miastach albo po prostu tych którzy mieli by pecha :D
- 3 9
-
2024-02-16 08:33
bzdury pan prawisz
Skrzyżowanie Władysława i 10 Lutego do najściślejsze centrum Gdyni. Nikt o zdrowych zmysłach nie może się spodziewać i zakładać, że ktokolwiek w tym miejscu, o tej porze mógłby się poruszać z taką prędkością. Szkoda chłopa, ale to był kompletny brak wyobraźni. Piszę to jako kierowca samochodu oraz także jednośladu.
- 95 0
-
2024-02-16 08:28
100!!!!
100 km/h w centrum miasta?!!!! Gdyby sypnął w pieszego? Szanuję motocyklistów ale trzeba mieć trochę wyobraźni siadając na motocykl.
- 91 0
-
2024-02-16 08:27
Serio?
100 km/h po mieście to nie jest szybko? Zastanów się dobrze...
- 77 1
-
2024-02-16 08:16
Weź się podpisz pod postem z imienia i nazwiska (1)
Będzie śmieszniej. Nie wstydź się, proszę ...
- 80 1
-
2024-02-16 08:43
To taki demagog z trajtka
Tego nie zrobi bo już do niego dotarło co wypisuje
- 16 0
-
2024-02-16 07:55
Warszawa, ul. Puławska, dwie lub trzy ofiary śmiertelne (2)
Nie bądź taki pewien. 6 lub 8 lat temu w Warszawie był wypadek w którym ewidentnie nastąpiło "zajechanie drogi", ale winę w całości są przypisano poruszającemu się "na pierwszeństwie" kierującemu samochodem osobowym, który jechał z prędkością około 130 kilku kilometrów na godzinę w miejscu ograniczenia do 50. Tam sąd a nie prokuratura stwierdził że
Nie bądź taki pewien. 6 lub 8 lat temu w Warszawie był wypadek w którym ewidentnie nastąpiło "zajechanie drogi", ale winę w całości są przypisano poruszającemu się "na pierwszeństwie" kierującemu samochodem osobowym, który jechał z prędkością około 130 kilku kilometrów na godzinę w miejscu ograniczenia do 50. Tam sąd a nie prokuratura stwierdził że to właśnie ta prędkość odebrała jakiekolwiek szanse na adekwatną reakcję pozostałych uczestników ruchu w tym również kierującego pojazdem "zajeżdżającym" drogę.
- 59 0
-
2024-02-16 10:20
To samo (1)
powinno tyczyć się rowerów i hulajnóg.
- 5 0
-
2024-02-16 13:55
To niedopuszczalne aby jechać
rowerem w mieście 100 km/h!
- 3 0
-
2024-02-16 07:42
ograniczenie do 50 km/h więc 100 to już o wiele za dużo ale jak ktoś nie myśli to takie komentarze powstają
i dzieją się tragedię... gościa mi nie żal i jego rodziny jak nie potrafił pomyśleć jak i autor komentarza to ma co ma...
- 51 2
-
2024-02-16 07:37
cieszy mnie twoja niezgoda, ofiara podobnej niezgody jest tytulowym motocyklista (1)
- 45 1
-
2024-02-16 08:55
Ten motocyklista nie jest ofiarą niezgody tylko prędkości dwukrotnie wyższej niż dopuszczalna
Czyli w tym przypadku w ciągu jednej sekundy pokonał drogę o długości prawie 28 metrów
- 11 0
-
2024-02-16 07:33
Jakim wyrokiem?
Wyrok wydaje sąd w postępowaniu, gdzie postawiono zarzuty i jest oskarżony. W tym wypadku prokuratura umorzyła śledztwo więc nawet nie doszło do przesłania aktu oskarżenia. Sąd nawet nie brał udziału w tej sprawie.
- 32 0
-
2024-02-16 07:19
To się nie zgadzaj, na pewno sędzia to przeczyta. (1)
Dziadek wymusił pierwszeństwo i nie jest bez winy, biegły i sąd się nad nim zlitowali. Ale przecież motongista też nie był bez winy, skoro mial 105 km/h i to po hamowaniu.
- 35 13
-
2024-02-16 07:31
skąd wy tam macie 100 albo 105 km/h? Z radarem tam staliście?
Myślę, że tam było 205 km/h.
- 19 15
-
2024-02-16 07:04
Straszny wypadek (11)
Szkoda młodego człowieka, życie było przed nim.
Uważajcie na siebie!- 99 102
-
2024-02-16 17:50
Skąd wiesz że był młody?
- 0 0
-
2024-02-16 12:01
Ta w orłowie uniewinnili tak kiedyś sedzine chyba- dzisiaj padło na 80 letniego kasiastego spadkobiercę.
Pod stołem zapewne właściciela zmieniła paczuszka z okrągłą sumką.
- 1 9
-
2024-02-16 11:46
Jak to oni mówią. Ja po prostu lubię zapierd...lać
- 10 2
-
2024-02-16 10:20
Szkoda to tego 80-latka, że miał targane nerwy
Ten co zginął wziął to w ryzyko łamiąc przepisy.
- 26 1
-
2024-02-16 09:13
tak... całe życie
a manetkę gazu to mu ktoś odkręcił na maksa... nie miał na to wpływu
- 30 0
-
2024-02-16 07:55
Skoro nie szanował swojego życia to wypadek był tylko kwestią czasu...
- 54 2
-
2024-02-16 07:36
przed nim byla Skoda i szkoda, ze tak wybral (1)
- 18 8
-
2024-02-16 07:56
Wybrał szaleńczą jazdę ulicami w środku miasta! Narażał swoją bezmyślnością nie tylko siebie ale także innych ludzi!
- 42 3
-
2024-02-16 07:11
Nie taki młody (2)
Miał ponad 40 lat a na prędkościomierziu po wypadku było 105 km/h. Zginął na własną prośbę.
- 63 4
-
2024-02-16 09:03
ciekawe czy skonfiskowano ścigacz? (1)
Bo chyba powinni, zeby potem jakiś syn znowu nie zapier... po miescie.
- 6 2
-
2024-02-16 18:04
Ale ty głupi jesteś
- 3 0
-
2024-02-16 10:15
Jechal szybko ale stan tej drogi jest fatalny i to rzekomo po remoncie (8)
Niech ktoś pojedzie tą drogą jednośladem-nawet skuterem czy rowerem. Hulajnogą jest to niemożliwe.
- 20 67
-
2024-02-16 13:30
kompetnie mi nie jest żal motocyklisty (1)
jak jade po wertepach, to nie cisnę gazu
No ale ja potrafię myśleć...- 11 2
-
2024-02-16 18:40
spokojny strzał ze sprzęgła, otwierasz gaz
i ciśniesz te wertepy na tylnej gumie
ha i to nie jest żart...- 0 2
-
2024-02-16 10:42
Szczurek i Łucyk mają odmienne zdanie o stanie Gdyni
- 2 6
-
2024-02-16 10:37
Nie żebym bronił, ale widocznie zarządca drogi wyszedł z założenia że przy 50km/h to da się ominąć każdą dziurę i koleinę - na co nie wpadł motocyklista.
- 12 1
-
2024-02-16 10:31
Nawierzchnia (3)
Dokładnie, czy ktoś brał pod uwagę nawierzchnię drogi? Autem ciężko się jedzie, a co dopiero motocyklem, który margines błędu ma mniejszy.
- 1 9
-
2024-02-16 17:04
wszyscy wiemy jak po zimie
wyglądają drogi więc tym bardziej nalezy jechać nie za szybko
- 1 1
-
2024-02-16 11:14
A gdy jedzie ponad 100 na 50, to marginesu błędu w ogóle nie ma. (1)
Kiedy to wreszcie do was dotrze?
- 11 0
-
2024-02-16 12:37
nie dotrze
zbyt duża przewaga adrenaliny nad zdrowym rozsądkiem.....
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.