- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (167 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (89 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (205 opinii)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (39 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (181 opinii)
Motorniczy był super! - opowieść pasażerki
Każdego dnia dostajemy od czytelników listy, w których mieszkańcy Trójmiasta narzekają na otaczającą ich rzeczywistość. W poniedziałek dostaliśmy list, po przeczytaniu którego na twarzy pojawia się uśmiech, a świat wydaje się lepszy.
Mogę śmiało napisać, że miałam dziś przyjemność podróżować gdańskim tramwajem numer 11. Prowadził go motorniczy z identyfikatorem - o ile dobrze przeczytałam - numer 3062. Wykazał się on rzadko (niestety) spotykaną uprzejmością i współczuciem dla drugiego człowieka.
Pierwszą rzeczą, na która zwróciłam uwagę, było zachowanie kierowcy na przystanku przy ul. Odrzańskiej. Kiedy zobaczył starszą panią, schodzącą o lasce ze schodów prowadzących na przystanek, wyszedł ze swojej kabiny, pomógł jej zejść, a następnie wsiąść do tramwaju.
Kolejny raz zwróciłam uwagę na jego zachowanie, gdy na przystanku przy Politechnice jeden z pasażerów dostał ataku padaczki. Kierowca zachował zimną krew i pomógł mu aż do przyjazdu pogotowia.
Piszę do Was ponieważ wiem, że kiedyś opisaliście historię kierowcy autobusu, który swoich pasażerów zabawiał śmiesznymi komentarzami. Myślę, że temu motorniczemu także należy się osobna opowieść.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (205) 10 zablokowanych
-
2010-02-15 17:53
Kiedyś byłem niezłym motorniczym (1)
ale teraz jestem niczym.
- 3 4
-
2010-02-16 05:23
oj muniek
zmyslasz.. zreszta jak zawsze
- 1 0
-
2010-02-15 17:54
"Przede wszystkim nie popadajcie w panikę. Jakiś lepszy cwaniak. Matkę po szosie wozi, staruszkę, żeby nas tylko wrobić !" (1)
- 2 1
-
2010-02-16 02:18
Tak, to nam wskazuje na to, że życie stawia przed nami ciągle coś nowego. I to jest raz. A po drugie, musimy mieć jednak różne warianty. I to jest dwa. I dlatego proponuje wariant następujący: A gdyby tu było nagle przedszkole. W przyszłości!
- 0 0
-
2010-02-15 17:54
Wspaniała sprawa
Statystycznie jednak, na 1 kapitalnego motorniczego przypada 10 motorniczych-chamów, więc siłą rzeczy raczej oni tworzą wizerunek komunikacji miejskiej.
- 5 2
-
2010-02-15 17:55
Ale byłby nuemer
gdyby okazało się, że pani wybrała się na tramwaj linii nr.1 ;)
- 2 2
-
2010-02-15 18:01
Do obowiązku pasażera należy: (1)
Do obowiązku pasażera należy: oczekiwać na przystanku trzy minuty przed planowym odjazdem. Skończyłoby się wtedy "dobieganie" i narzekania na kierowcę,że nie poczekał. Widzimy tylko własny interes nikt nie myśli, że na następnym przystanku i następnym też czekają ludzie i oni będą mieli pretensje do kierowcy, który przyjeżdża opóźniony a nie do pasażera, który opóźnił odjazd.
Myśleć o innych a nie tylko o sobie !!!!!!!
Jeżeli komuś nie odpowiadają zasady opisane w regulaminie pasażera może przecież korzystać z taksówki. Tam kierowca poczeka, pogada, pomoże wysiąść itd.- 9 3
-
2010-02-15 18:20
Ojej
Trzy minuty? Tak mało? A nuż pan kierowca będzie miał dobry dzień i zechce w 5h wszystkie kursy zrobić. A wiadomo wszak, że porządny obywatel nie zna lepszych sposobów na spędzanie nadmiaru wolnego zimowego czasu niż koczowanie na przystanku. Swoją drogą za uroczy i tak modny ostatnio patent pt. odjeżdżanie pięć minut przed rozkładem paniska za kierownicą powinny po kieszeniach obrywać.
- 4 2
-
2010-02-15 18:01
Ciekawe co za debile kliknęli w tą ostatnią opcję z ankiety... (1)
jakieś dresy, albo inne szczyny
- 3 0
-
2010-02-16 05:25
???
a skad wiesz ktora odpowiedz byla prawidlowa?
- 0 0
-
2010-02-15 18:02
pserdoawarie (1)
sposób motorniczych ma szybsze kończenie pracy w godzinach popołudniowych, a ludzie muszą wracać pieszo
- 1 3
-
2010-02-20 19:55
chyba pseudo
motorniczy to nie akwizytor ze idzie do domu kiedy chce a kazda awaria jest sprawdzana wiec co ty pieprzysz za bzdury
- 0 0
-
2010-02-15 18:23
Jestem motorniczym
Rzetelnym i obowiązkowym. W imieniu całej naszej motorniczej braci przepraszam Was, pasażerowie, za stratę czasu i nerwów jaką ponieśliście z powodu zachowania opisanego wyżej pana.
- 5 10
-
2010-02-15 19:28
czasy PRL w sondzie pytanie - motorniczy postąpił bardzo uprzejmie, powinien być wzorem dla innych (1)
- 2 1
-
2010-02-15 20:27
czasy III i III i pół RP - motorniczy zachował się jak frajer i powinien dodatkowo dobic pasażera.
- 0 0
-
2010-02-15 19:33
spotkajcie się. z pewnością się dogadacie. Nie chamujcie się...
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.