- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (58 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (563 opinie)
- 3 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (37 opinii)
- 4 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (62 opinie)
- 5 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (570 opinii)
- 6 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (24 opinie)
Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h
Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.
- Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
- Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
- W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.
Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom
- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.
Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.
Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem
Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.
Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.
Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku
Miejsca
Opinie (233) 7 zablokowanych
-
2019-03-27 08:31
szczurek kłamałeś w kampani wyborczej, obiecywałeś inwestycje. dlaczego robisz z naszego miaste inwestycyjną pustynię??? (2)
- 30 2
-
2019-03-29 06:41
Bo betonowa pustynie masz w Gdansku .
przeprowadz sie panie deweloper.Z reszta wasz Szczurek coraz bardziej rozwija wam czerwony dywan..zapraszamy deweloperow,zapraszamy...Dla mieszka cow tylko zageszczenie inzageszczenie i wycinka wszystkiego co zielone .,a emeryta dzialki zabrac..taka polityka nest w Gdansku i u was juz tez.Chciwosc zamieni to miejsce w betonowy pod nadzorem raj.
- 0 0
-
2019-03-28 20:20
A deweloperzy budują... Każdy skrawek Gdyni zabudują.
- 0 0
-
2019-03-28 21:09
Tempo 30 na Brzechwy :)
O ile potrafię sobie wyobrazić 30/h na osiedlowych uliczkach na Karwinach, to jakoś na Brzechwy nie bardzo.
- 0 1
-
2019-03-27 07:07
Świetny pomysł! (16)
Kiedy Tempo 30 na Grunwaldzkiej?
- 92 34
-
2019-03-27 07:53
(10)
Na wszelakich osiedlach to trzeba wprowadzić Strefę Zamieszkania, a nie jakieś pseudo Tempo 30.
Mieszkaniec osiedla ma mieć pełne prawo do bezpieczeństwa na własnej dzielnicy, a tym bardziej na drogach.
Co do tempo 30 na Grunwaldziej, czy na pewno dobrze napisałeś nazwę ulicy? Napisz proszę że NIE...- 11 4
-
2019-03-27 08:02
(4)
Pamietaj ze jak zrobisz strefe zamieszkania to nie mozna parkowac gdzie sie podoba. Malo kto o tym wie
- 11 1
-
2019-03-27 08:11
To zaleta, nie wada. (3)
Szkoda tylko, że tak rzadko jest to egzekwowane.
- 12 4
-
2019-03-27 13:46
(2)
zaleta ale ludzie nie są świadomi, że nagle nie będą mieli gdzie parkować.
- 1 0
-
2019-03-28 10:49
to się dowiedzą (1)
być może zastanowią się wtedy nad sprzedażą drugiego samochodu lub zawahają się przed decyzją o kupnie trzeciego.
- 0 0
-
2019-03-28 17:19
Nie będziesz mi mówił ile mam miec samochodów
- 0 0
-
2019-03-27 08:40
Moje BMW (2)
Nie może jechać 30kmh bo się dusi. Minimalna prędkość to 70 a później to już ogień.
- 6 1
-
2019-03-28 10:50
tia, w korkach na autostradach niemieckich stoją codziennie setki takich bryk
silniki się nie duszą, ale ludzie coraz bardziej
- 0 0
-
2019-03-27 10:43
Czarny dym
nie ma ognia bez dymu
- 3 1
-
2019-03-27 09:13
Ale mieszkańcy tego nie chcą, hi hi (1)
Bo potem okazuje się nagle, że nie można zostawić samochodu w dowolnym miejscu, a na starych osiedlach miejsc parkingowych jest o wiele za mało. Zresztą znam sytuację z Karwin, bo odwiedzam często rodziców. Zaparkowanie na Karwinach w dni robocze po godzinie 21 graniczy z cudem.
- 2 3
-
2019-03-27 09:47
A nikomu nie przejdzie nawet przez myśl, żeby nie kupować drugiego gruzowozu
Bo nie ma gdzie zaparkować. Tylko należy mi się miejsce i już, a jak nie, to sam zagrabię kawałek ziemi.
- 10 3
-
2019-03-27 10:17
(1)
już jest. codziennie między 8 i 9 oraz 15 i 17.
- 4 0
-
2019-03-28 10:51
zwłaszcza na Grunwaldzkiej w Gdańsku
Wały Jagiellońskie aż sie proszą o wprowadzenie strefy TEMPO 30
- 0 0
-
2019-03-28 00:09
we czwartek
tempo 30
- 0 1
-
2019-03-27 09:08
Przypominam
Odcinek ograniczenia do 30 wprowadzono pilotażowo na Alei Zwycięstwa w Dubaju Północy (od Burger King do Stryjskiej pod górę). Co prawda nie było to motywowane troską o dobrostan mieszkańców, tylko testami nowatorskiej technologii remontowania dróg, ale wiadomo, liczą się dobre chęci. Niestety, instalacja pilotażowa nie przyjęła się.
- 4 2
-
2019-03-27 07:55
Janusz musi zasuwać
Bo inaczej mu żyłka pęknie...
- 4 1
-
2019-03-28 10:57
Prezydent Łucyk nie zauważa, że wprowadzenie strefy TEMPO 30
poprawia bezpieczeństwo ruchu nie tylko pieszych i rowerzystów, ale także poprawia bezpieczeństwo kierowców i pasażerów samochodów.
Warto stosować podejście systemowe.- 0 0
-
2019-03-27 07:12
Ja (4)
Ja bym kazał na piechotę chodzić za karę
- 34 5
-
2019-03-27 18:36
zaorać ulice, a zamiast torów wyznaczyc sławne ścieżki rowerowe (1)
- 0 1
-
2019-03-28 10:55
kolejny przejaw maniactwa antyrowerowego
nie znajdującego potwierdzenia w realu
- 1 0
-
2019-03-27 08:43
Masz rację
Za karę szczurek powinien chodzić na piechotę.
- 3 1
-
2019-03-27 07:50
A ja w nagrodę.
- 6 0
-
2019-03-27 07:09
gdzie w szczycie w Gdyni można jechać szybciej niż 20-30 na godzinę? (6)
Szczurek przez brak inwestycji doprowadził do tego że stoimy w korkach na dziurawch drogach. Jest dramat!
- 121 19
-
2019-03-27 13:40
czerwona fala to celowe działanie (1)
- 2 1
-
2019-03-28 10:53
tristar ją minimalizuje
ale piesi czekający na zmianę świateł zakwitają
- 0 1
-
2019-03-27 09:56
Średnia prędkość czy w Gdyni, czy w Gdańsku w ścisłej czołówce miast powyżej 100 tys. mieszkańców. Więc na dramat to bym się raczej dopiero szykował. Póki co mają go piesi.
- 6 5
-
2019-03-27 07:57
łucyk i szczurek przecież wybudowali mega rondo na Puckiej, straszna prowizorka:)))
co do reszty to nie da się:)))
- 13 2
-
2019-03-27 07:26
I prawidłowo. Przynajmniej jest bezpiecznie
- 4 9
-
2019-03-27 07:20
Po chodniku.
- 14 0
-
2019-03-27 07:07
To już kolejna inwestycja roku w gdyni (5)
Nieszalejcie.
- 108 8
-
2019-03-27 07:11
słupki farba i pędzel, Tak szczur inwestuje w mieście :)) (3)
- 17 4
-
2019-03-27 12:09
(2)
Inwestycja to coś, z czego jest jakiś zwrot. Kupno samochodu to typowa konsumpcja. Zresztą z punktu widzenia miasta po zapewnieniu podstawowej sieci transportowej (dostawy itd) lanie asfaltu to też tylko jałowe przepalanie środków. Więcej asfaltu, więcej samochodów, więcej rozjechanych trawników, więc więcej asfaltu - i tak koło się zamyka. Dlatego od dekad rozwinięte kraje przerzucają środki na komunikację miejską.
- 2 3
-
2019-03-28 10:52
zapomniałeś dodać: w tym rowerową
dbając przede wszystkim o komfort i bezpieczeństwo pieszych
- 0 0
-
2019-03-27 17:06
i nie naprawiaja dróg:)))??
- 1 2
-
2019-03-27 13:39
dokładnie
dziur za mało w jezdni - trzeba dołożyć wyboje! Nowy projekt gdyni - "góvvno za podatki"!
- 4 0
-
2019-03-28 10:34
i bardzo dobrze
wariata trzeba w kaftan,
byście normalnie jeżdzili to byście normalnie jeżdzili.- 0 0
-
2019-03-27 07:05
(17)
Osiedlowe ulice na Karwinach były projektowane dla Fiatów 126p i to w ilości 10 razy mniejszej niż obecna ilość samochodów. Jest po prostu ciasno i wąsko.
- 143 8
-
2019-03-27 07:37
racja (2)
ale ograniczenie na Brzechwy to przesada, tam szeroko
- 4 18
-
2019-03-28 09:58
szeroko, ale szkoła i 3 przedszkola obok.
Ale dzieci do szkoły chodzą. W budżecie obywatelskim chcieli tam zbudować progi zwalniające.
To wszystko przez tych kilku wariatów, którzy wyprzedzają na przejściach na Makuszyńskiego i Iwaszkiewicza, gdy ktoś ustępuje pieszym lub skręca w boczne uliczki.
Szkoda tylko, że pod taką górkę to na dwójce trzeba jechać.- 1 0
-
2019-03-27 12:05
ale ludzie przejść przez ulice nie mogą. Dzieci do szkoły tamtędy chodzą. Szeroko to masz na autostradzie.
- 13 2
-
2019-03-27 08:39
Osiedle bylo projektowane dla ludzi (8)
Nie dla samochodow...
Ogon merda psami...- 14 6
-
2019-03-27 09:14
Wiadomix (7)
Samochodami nie jeżdżą ludzie, tylko źli kosmici.
- 7 8
-
2019-03-27 09:51
Zawalone autami chodniki bez możliwoci przejścia i jakość wypowiedzi w necie (5)
kierują trop raczej ku neandertalczykom. A może po prostu mniejszość, która agresywnie zawłaszcza infrastrukturę miejską tworzoną dla wszystkich?
- 13 3
-
2019-03-27 11:17
Zdecydowana mniejszość! (4)
W Gdańsku ta szokująca mniejszość 43% dojeżdżających do pracy wypiera z ulic dominującą większość 5% rowerzystów!!!
- 2 2
-
2019-03-27 12:05
A pozostałe 52% uczestników ruchu umknęło twojej pseudomatematyce (3)
Pewnie w młodości miałeś tylko hulajnogę, więc teraz całe życie wszędzie rowery, o których nawet mowy nie było, widzisz
- 3 1
-
2019-03-27 12:40
Ano widzisz (2)
Choćby skały sr*ły, to kierowcy samochodów są najliczniejszą grupą dojeżdżających do pracy w Gdańsku i ku wielkiemu smutkowi niezrównoważonych miłośników zrównoważonego transportu nie chce być inaczej.
- 2 2
-
2019-03-28 00:24
Ilość nie znaczy jakość
Na świecie jest mnóstwo błota a mało złota.
- 1 0
-
2019-03-27 14:48
Ano, normalni ludzie wiedzą, że 43% to nie większość. Stój sobie w korku do woli, nam to naprawdę nie przeszkadza.
- 1 0
-
2019-03-27 09:46
Koleją też jeżdżą ludzie
Tory pod każdym domem! I to takie pod 250km/h!
- 7 4
-
2019-03-27 11:12
kameralny charakter Karwin tylko w niedziele ,gdy sklepy sa pozamykane
i może noca tylko!
- 2 0
-
2019-03-27 11:07
to na Nałkowskiej
na tej ulicy na karwinach jest po burzy do dzisiaj uszkodzony most, tyle lat a kiedy remont?
- 10 0
-
2019-03-27 08:37
To gdzie są
Te fiaty?
- 0 5
-
2019-03-27 07:55
moża inwestować ale po co:))?? (1)
- 6 9
-
2019-03-27 08:19
w co inwestować?
W autostradę przecinającą osiedle? No genialny plan, brawo.
- 14 7
-
2019-03-27 10:50
Na zachodzie już od dawna odchodzi się od progów zwalniających, bo bardziej szkodzą, niż pomagają. (1)
Stosuje się za to szykany i przewężenia.
- 11 3
-
2019-03-28 09:57
po to wymyślili samocj
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.