• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • szczurek kłamałeś w kampani wyborczej, obiecywałeś inwestycje. dlaczego robisz z naszego miaste inwestycyjną pustynię??? (2)

    • 30 2

    • Bo betonowa pustynie masz w Gdansku .

      przeprowadz sie panie deweloper.Z reszta wasz Szczurek coraz bardziej rozwija wam czerwony dywan..zapraszamy deweloperow,zapraszamy...Dla mieszka cow tylko zageszczenie inzageszczenie i wycinka wszystkiego co zielone .,a emeryta dzialki zabrac..taka polityka nest w Gdansku i u was juz tez.Chciwosc zamieni to miejsce w betonowy pod nadzorem raj.

      • 0 0

    • A deweloperzy budują... Każdy skrawek Gdyni zabudują.

      • 0 0

  • Tempo 30 na Brzechwy :)

    O ile potrafię sobie wyobrazić 30/h na osiedlowych uliczkach na Karwinach, to jakoś na Brzechwy nie bardzo.

    • 0 1

  • Świetny pomysł! (16)

    Kiedy Tempo 30 na Grunwaldzkiej?

    • 92 34

    • (10)

      Na wszelakich osiedlach to trzeba wprowadzić Strefę Zamieszkania, a nie jakieś pseudo Tempo 30.
      Mieszkaniec osiedla ma mieć pełne prawo do bezpieczeństwa na własnej dzielnicy, a tym bardziej na drogach.

      Co do tempo 30 na Grunwaldziej, czy na pewno dobrze napisałeś nazwę ulicy? Napisz proszę że NIE...

      • 11 4

      • (4)

        Pamietaj ze jak zrobisz strefe zamieszkania to nie mozna parkowac gdzie sie podoba. Malo kto o tym wie

        • 11 1

        • To zaleta, nie wada. (3)

          Szkoda tylko, że tak rzadko jest to egzekwowane.

          • 12 4

          • (2)

            zaleta ale ludzie nie są świadomi, że nagle nie będą mieli gdzie parkować.

            • 1 0

            • to się dowiedzą (1)

              być może zastanowią się wtedy nad sprzedażą drugiego samochodu lub zawahają się przed decyzją o kupnie trzeciego.

              • 0 0

              • Nie będziesz mi mówił ile mam miec samochodów

                • 0 0

      • Moje BMW (2)

        Nie może jechać 30kmh bo się dusi. Minimalna prędkość to 70 a później to już ogień.

        • 6 1

        • tia, w korkach na autostradach niemieckich stoją codziennie setki takich bryk

          silniki się nie duszą, ale ludzie coraz bardziej

          • 0 0

        • Czarny dym

          nie ma ognia bez dymu

          • 3 1

      • Ale mieszkańcy tego nie chcą, hi hi (1)

        Bo potem okazuje się nagle, że nie można zostawić samochodu w dowolnym miejscu, a na starych osiedlach miejsc parkingowych jest o wiele za mało. Zresztą znam sytuację z Karwin, bo odwiedzam często rodziców. Zaparkowanie na Karwinach w dni robocze po godzinie 21 graniczy z cudem.

        • 2 3

        • A nikomu nie przejdzie nawet przez myśl, żeby nie kupować drugiego gruzowozu

          Bo nie ma gdzie zaparkować. Tylko należy mi się miejsce i już, a jak nie, to sam zagrabię kawałek ziemi.

          • 10 3

    • (1)

      już jest. codziennie między 8 i 9 oraz 15 i 17.

      • 4 0

      • zwłaszcza na Grunwaldzkiej w Gdańsku

        Wały Jagiellońskie aż sie proszą o wprowadzenie strefy TEMPO 30

        • 0 0

    • we czwartek

      tempo 30

      • 0 1

    • Przypominam

      Odcinek ograniczenia do 30 wprowadzono pilotażowo na Alei Zwycięstwa w Dubaju Północy (od Burger King do Stryjskiej pod górę). Co prawda nie było to motywowane troską o dobrostan mieszkańców, tylko testami nowatorskiej technologii remontowania dróg, ale wiadomo, liczą się dobre chęci. Niestety, instalacja pilotażowa nie przyjęła się.

      • 4 2

    • Janusz musi zasuwać

      Bo inaczej mu żyłka pęknie...

      • 4 1

  • Prezydent Łucyk nie zauważa, że wprowadzenie strefy TEMPO 30

    poprawia bezpieczeństwo ruchu nie tylko pieszych i rowerzystów, ale także poprawia bezpieczeństwo kierowców i pasażerów samochodów.
    Warto stosować podejście systemowe.

    • 0 0

  • Ja (4)

    Ja bym kazał na piechotę chodzić za karę

    • 34 5

    • zaorać ulice, a zamiast torów wyznaczyc sławne ścieżki rowerowe (1)

      • 0 1

      • kolejny przejaw maniactwa antyrowerowego

        nie znajdującego potwierdzenia w realu

        • 1 0

    • Masz rację

      Za karę szczurek powinien chodzić na piechotę.

      • 3 1

    • A ja w nagrodę.

      • 6 0

  • gdzie w szczycie w Gdyni można jechać szybciej niż 20-30 na godzinę? (6)

    Szczurek przez brak inwestycji doprowadził do tego że stoimy w korkach na dziurawch drogach. Jest dramat!

    • 121 19

    • czerwona fala to celowe działanie (1)

      • 2 1

      • tristar ją minimalizuje

        ale piesi czekający na zmianę świateł zakwitają

        • 0 1

    • Średnia prędkość czy w Gdyni, czy w Gdańsku w ścisłej czołówce miast powyżej 100 tys. mieszkańców. Więc na dramat to bym się raczej dopiero szykował. Póki co mają go piesi.

      • 6 5

    • łucyk i szczurek przecież wybudowali mega rondo na Puckiej, straszna prowizorka:)))

      co do reszty to nie da się:)))

      • 13 2

    • I prawidłowo. Przynajmniej jest bezpiecznie

      • 4 9

    • Po chodniku.

      • 14 0

  • To już kolejna inwestycja roku w gdyni (5)

    Nieszalejcie.

    • 108 8

    • słupki farba i pędzel, Tak szczur inwestuje w mieście :)) (3)

      • 17 4

      • (2)

        Inwestycja to coś, z czego jest jakiś zwrot. Kupno samochodu to typowa konsumpcja. Zresztą z punktu widzenia miasta po zapewnieniu podstawowej sieci transportowej (dostawy itd) lanie asfaltu to też tylko jałowe przepalanie środków. Więcej asfaltu, więcej samochodów, więcej rozjechanych trawników, więc więcej asfaltu - i tak koło się zamyka. Dlatego od dekad rozwinięte kraje przerzucają środki na komunikację miejską.

        • 2 3

        • zapomniałeś dodać: w tym rowerową

          dbając przede wszystkim o komfort i bezpieczeństwo pieszych

          • 0 0

        • i nie naprawiaja dróg:)))??

          • 1 2

    • dokładnie

      dziur za mało w jezdni - trzeba dołożyć wyboje! Nowy projekt gdyni - "góvvno za podatki"!

      • 4 0

  • i bardzo dobrze

    wariata trzeba w kaftan,
    byście normalnie jeżdzili to byście normalnie jeżdzili.

    • 0 0

  • (17)

    Osiedlowe ulice na Karwinach były projektowane dla Fiatów 126p i to w ilości 10 razy mniejszej niż obecna ilość samochodów. Jest po prostu ciasno i wąsko.

    • 143 8

    • racja (2)

      ale ograniczenie na Brzechwy to przesada, tam szeroko

      • 4 18

      • szeroko, ale szkoła i 3 przedszkola obok.

        Ale dzieci do szkoły chodzą. W budżecie obywatelskim chcieli tam zbudować progi zwalniające.
        To wszystko przez tych kilku wariatów, którzy wyprzedzają na przejściach na Makuszyńskiego i Iwaszkiewicza, gdy ktoś ustępuje pieszym lub skręca w boczne uliczki.
        Szkoda tylko, że pod taką górkę to na dwójce trzeba jechać.

        • 1 0

      • ale ludzie przejść przez ulice nie mogą. Dzieci do szkoły tamtędy chodzą. Szeroko to masz na autostradzie.

        • 13 2

    • Osiedle bylo projektowane dla ludzi (8)

      Nie dla samochodow...
      Ogon merda psami...

      • 14 6

      • Wiadomix (7)

        Samochodami nie jeżdżą ludzie, tylko źli kosmici.

        • 7 8

        • Zawalone autami chodniki bez możliwoci przejścia i jakość wypowiedzi w necie (5)

          kierują trop raczej ku neandertalczykom. A może po prostu mniejszość, która agresywnie zawłaszcza infrastrukturę miejską tworzoną dla wszystkich?

          • 13 3

          • Zdecydowana mniejszość! (4)

            W Gdańsku ta szokująca mniejszość 43% dojeżdżających do pracy wypiera z ulic dominującą większość 5% rowerzystów!!!

            • 2 2

            • A pozostałe 52% uczestników ruchu umknęło twojej pseudomatematyce (3)

              Pewnie w młodości miałeś tylko hulajnogę, więc teraz całe życie wszędzie rowery, o których nawet mowy nie było, widzisz

              • 3 1

              • Ano widzisz (2)

                Choćby skały sr*ły, to kierowcy samochodów są najliczniejszą grupą dojeżdżających do pracy w Gdańsku i ku wielkiemu smutkowi niezrównoważonych miłośników zrównoważonego transportu nie chce być inaczej.

                • 2 2

              • Ilość nie znaczy jakość

                Na świecie jest mnóstwo błota a mało złota.

                • 1 0

              • Ano, normalni ludzie wiedzą, że 43% to nie większość. Stój sobie w korku do woli, nam to naprawdę nie przeszkadza.

                • 1 0

        • Koleją też jeżdżą ludzie

          Tory pod każdym domem! I to takie pod 250km/h!

          • 7 4

    • kameralny charakter Karwin tylko w niedziele ,gdy sklepy sa pozamykane

      i może noca tylko!

      • 2 0

    • to na Nałkowskiej

      na tej ulicy na karwinach jest po burzy do dzisiaj uszkodzony most, tyle lat a kiedy remont?

      • 10 0

    • To gdzie są

      Te fiaty?

      • 0 5

    • moża inwestować ale po co:))?? (1)

      • 6 9

      • w co inwestować?

        W autostradę przecinającą osiedle? No genialny plan, brawo.

        • 14 7

  • Na zachodzie już od dawna odchodzi się od progów zwalniających, bo bardziej szkodzą, niż pomagają. (1)

    Stosuje się za to szykany i przewężenia.

    • 11 3

    • po to wymyślili samocj

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane