• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na newralgicznych skrzyżowaniach w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Separatory mają się pojawić w miejscu przerywanych linii, by kierowcy nie zajeżdżali sobie drogi.
  • Podobne rozwiązanie ma się też pojawić w wakacje na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej.

Gdańscy drogowcy zastanawiają się nad poprawą bezpieczeństwa i komfortu jazdy na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańskaal. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na granicy Gdańska i Sopotu. W obu miejscach na jezdni mają się wkrótce pojawić separatory, które zapobiegną wzajemnemu zajeżdżaniu sobie drogi przez kierowców. Podobne rozwiązania stosowane są na rondach w Kokoszkach oraz w okolicach przejścia dla pieszych na Hallera.



Czy poruszanie się po rondach turbinowych sprawia ci problemy?

Prace koncepcyjne nad poprawieniem komfortu i bezpieczeństwa jazdy na rondach na Grunwaldzkiej i przy Marynarki Polskiej trwają od kilku tygodni. Drogowcy, po analizie sytuacji w obu miejscach, postanowili, że wkrótce pojawią się tam separatory ruchu.

- W przypadku Grunwaldzkiej chodzi o poprawienie jakości i bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza na wylotach ze skrzyżowania z Czyżewskiego i Drogą Zieloną prowadzącą do Ergo Areny - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Są tam dość ostre zakręty, by sprawnie ominąć wyspę trzeba skręcić najpierw w prawo, potem w lewo i znów w prawo. Przy większej prędkości kierowcy zajeżdżają tam sobie drogę, na wylocie robi się ciasno i dochodzi do stłuczek.

- Z wymuszeniami i jazdą po pasach wyłączonych z ruchu mamy z kolei do czynienia na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej. Choć rondo w tym kształcie funkcjonuje tam już od wielu miesięcy, to kierowcy nadal mają problem z poruszaniem się po nim. Kłopoty sprawia zarówno jazda pasami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Kierowcy zajeżdżają sobie tam drogę, skręcają z pasów służących do jazdy na wprost, a jadą prosto tam, gdzie powinni skręcić. Separatory mają to uporządkować i poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu - dodaje Wawrzonek.
  • Drogowcy zastanawiają się nad wykorzystaniem separatorów podobnych do tych, które zostały zainstalowane na Hallera.
  • Granitowe wygrodzenia na rondzie w Kokoszkach zostały wykonane wraz z budową drogi. By takie same rozwiązanie zastosować w Letnicy potrzebne by były większe środki finansowe i czas.


Drogowcy zastanawiają się obecnie, w jakiej technologii je wykonać. Pod uwagę brane są zarówno elementy gumowe, jakie zastosowano przy przejściu dla pieszych przy Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką, jak i separatory granitowe, z którymi do czynienia kierowcy mają na rondzie w Kokoszkach. W tym drugim przypadku konieczna byłaby jednak kosztowna i czasochłonna ingerencja w nawierzchnię drogi.

- Cały czas szukamy najlepszego rozwiązania, bo musimy pamiętać, że z ronda przy Marynarki Polskiej korzystają samochody ciężarowe, które na rondzie jeżdżą szerzej niż osobówki. W związku z tym zastanawiamy się, czy separatory gumowe wytrzymają takie natężenie ruchu - mówi Wawrzonek.
Jeśli drogowcom uda się znaleźć szybkie i skuteczne rozwiązanie - separatory na jezdni Grunwaldzkiej i rondzie przy Marynarki Polskiej pojawią się w wakacje.

Wideo archiwalne

Opinie (125) 2 zablokowane

  • Sugeruję raczej

    Odbieranie prawa jazdy. Rozumiem stłuczkę z powodu złej widoczności, bo skrzyżowanie zastawione, czy coś, ale jak widzę tych bałwanów zmieniających pas bez kierunkowskaza, przekraczanie ciągłej, pędzenie jak szatan, czy po prostu celowe lub nie umyślne ( bo przecież tych znaków jest za dużo do zapamiętania) łamanie przepisów, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Prawo do poruszania się ciężkim i ekstremalnie zabójczym pojazdem, nie jest dla idiotów. Ostatnio nie ma dnia, bym na swojej, bardzo krótkiej, bo 1,5km drodze, nie widział ostrego łamania przepisów, jak jeżdżenia pod prąd, czy jeżdżenia 70km/h w strefie 30. Jako inwalida, bardzo współczuję pieszym, że mimo chęci, czy konieczności muszą w takim środowisku się poruszać, ja się coraz bardziej boję przebywać poza autem...

    • 0 4

  • "Przy większej prędkości kierowcy zajeżdżają tam sobie drogę, na wylocie robi się ciasno i dochodzi do stłuczek" - tam jest 50 km/h. Jeśli jadą szybciej i dochodzi do stłuczek, to ich problem.

    • 2 1

  • Skoro bydło nie rozumie, albo nie chce rozumieć co oznaczają linie na jezdni to trzeba zapory stawiać

    • 1 1

  • Ku urzędnicze się nudza

    • 0 0

  • Na rondzie koło tunelu, miałem już 2 sytuację gdzie jechałem lewym pasem i skręcamy do tunelu a osoba jadąc prawym pasem nie skręcił do tunelu, tylko jechała dalej na wprost. Jedynie moja czujność uratowała mnie od rozbicia auta. Ludzie nie wiedzą jak się zachować na takim rondzie.

    • 4 0

  • przecież to nie jest takie trudne

    Czemu ludzie mają z tym problem? masz 2 pasy. Jedziesz w prawo lub prosto - wjeżdżasz prawym pasem. Jedziesz w lewo lub zawracasz - wjeżdżasz lewym. Na kursie prawa jazdy tego uczą, to są podstawy

    • 1 3

  • czekam aż magiczny separator straci kolor i wywali kogoś do dachowania

    • 2 0

  • rondo

    Proponuję jeszcze poprawić linię na rondzie ul.Słowackiego przy Intelu linia ciągła a wszyscy z lewego pasa w prawo w kierunku lotniska jaki i Wrzeszcza .

    • 1 0

  • Większość kierowców zachowuje się jak zwykłe buce

    • 2 0

  • 30 km/godz

    Szybkość na rondzie 30 km/godz, jak w innych krajach Europy.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane