• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nadmorska ulica po przebudowie: ładna, ale niefunkcjonalna. Będą zmiany

Maciej Korolczuk
1 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Ulica Pułaskiego w Brzeźnie po przebudowie wygląda ładnie, ale jest niefunkcjonalna. Po naciskach mieszkańców urzędnicy na części ulicy wprowadzą zakaz zatrzymywania się.
  • Mieszkańcy mówią wprost - ulica wygląda lepiej, ale jest niepraktyczna.
  • Problem z przejazdem wąską ulicą mają głównie śmieciarki, które przez kilka dni nie mogły odebrać śmieci od mieszkańców.
  • Wcześniej w tym miejscu parkowały samochody. Dziś odzyskana przestrzeń służy pieszym, jest też więcej zieleni.

Zaledwie kilka tygodni po oddaniu do użytku zmodernizowanej ul. PułaskiegoMapka w Brzeźnie, drogowcy już muszą wprowadzić na niej zmiany. Wkrótce na części ulicy staną znaki zakazu zatrzymywania, bo przebudowana ulica, na której parkują teraz auta mieszkańców i turystów, okazała się zbyt wąska, by mogły przejechać nią śmieciarki czy inne samochody służb.



Czy zdarza ci się parkować komuś pod oknami, by uniknąć opłaty za parkowanie?

Ulica Pułaskiego w Brzeźnie przebiega też przez dawną wioskę rybacką i łączy ul. DworskąMapkaul. PołudniowąMapka, przy której znajduje się zrewitalizowany Dom Zdrojowy. Jesienią ruszyła jej przebudowa. Powstały nowe chodniki i nowa nawierzchnia jezdni, a w miejsce aut parkujących dotąd na wąskim poboczu i części chodnika zasadzono nowe drzewa. Odtąd samochody parkują na jezdni.

Niedawno ulica została otwarta i okazało się, że jest... zbyt wąska. Zaparkowane na jezdni samochody skutecznie uniemożliwiły przejazd większych pojazdów, głównie śmieciarek, które przez kilka dni nie mogły odebrać śmieci od mieszkańców. Zimą podobny problem z przejazdem mogłyby mieć także pługopiaskarki.


Mieszkańcy wzięli sprawę w swoje ręce i wspólnie z radą dzielnicy zorganizowali w tygodniu spotkanie z przedstawicielami miasta. Pojawił się na nim Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- Zaproponowaliśmy mieszkańcom dwa rozwiązania - mówi nam Wawrzonek. - Pierwsze to wprowadzenie zakazu parkowania na odcinku ul. Pułaskiego tj. od ul. Cichej do Południowej. Obecnie jest tam ok. 10-12 miejsc postojowych. To co "zabierzemy" mieszkańcom na tym odcinku, oddamy nieco dalej, na ul. Południowej, gdzie chcemy wprowadzić ruch jednokierunkowy i umożliwić skośne parkowanie po obu stronach jezdni. To powinno udrożnić ulicę Pułaskiego i umożliwić służbom swobodny przejazd i obsługę mieszkańców.

Docelowo musi powstać strefa płatnego parkowania



Wawrzonek nie ukrywa, że ulica jest wąska, ale nie jest węższa niż przed remontem. Wcześniej auta parkowały bowiem na poboczu i między drzewami, rozjeżdżając resztki zieleni. Teraz - po uporządkowaniu tej kwestii - auta zabrały więc nieco przestrzeni innym autom. Zyskali za to piesi, rowerzyści i osoby mające problemy z poruszaniem się.

Urzędnicy zdają sobie sprawę, i podkreślili to też w rozmowie z mieszkańcami, że wprowadzenie zakazu zatrzymywania na części ul. Pułaskiego i jednego kierunku na Południowej, choć może okazać się skuteczne, to jest jednak rozwiązaniem doraźnym.

  • Wkrótce organizacja ruchu zmieni się też na ul. Południowej. Drogowcy wprowadzą tam ruch jednokierunkowy i dopuszczą skośne parkowanie po obu stronach jezdni.
  • Wkrótce organizacja ruchu zmieni się też na ul. Południowej. Drogowcy wprowadzą tam ruch jednokierunkowy i dopuszczą skośne parkowanie po obu stronach jezdni.
- Nie ma co ukrywać - tu kłopot może rozwiązać tylko wprowadzenie strefy płatnego parkowania - mówi Wawrzonek. - Sprawę uciążliwego parkowania w Brzeźnie przerabiamy co sezon, bo problem z roku na rok narasta. Ale w rozmowie z mieszkańcami odniosłem wrażenie, że coraz więcej osób przekonuje się, że tylko parkometry i wprowadzenie opłat dla kierowców parkujących pod ich oknami wymuszą rotację aut. Rozsądnym pomysłem wydaje się wprowadzenie parkometrów tylko w sezonie letnim, tak jak od kilku lat dzieje się to w Jelitkowie. Dzięki temu udaje się uniknąć sytuacji, że ktoś parkuje za darmo, blokując miejsce przez cały dzień.
Dobrym przykładem wydaje się parking przy Domu Zdrojowym. Szlaban i opłata 6 zł za godzinę sprawia, że o każdej porze można tam znaleźć wolne miejsce postojowe.

Jak do pomysłu urzędników odnieśli się sami mieszkańcy i radni dzielnicy? Jak słyszymy od jednego z radnych, który był na spotkaniu, "zdania mieszkańców są podzielone". Sama rada o pomysłach na udrożnienie Pułaskiego ma przedyskutować na środowej sesji.

  • Przykładem wymuszenia rotacji aut jest płatny parking przy Domu Zdrojowym. O każdej porze dnia można tam znaleźć wolne miejsce.
  • Parkowanie przy Domu Zdrojowym kosztuje 6 zł za godzinę. Dla porównania na największym prywatnym parkingu przy al. Hallera opłata za godzinę postoju wynosi 10 zł.

Miejsca

Opinie (212) 7 zablokowanych

  • Śmieszny tytuł (1)

    Tytuł tego artykułu jest po prostu komiczny. Co to znaczy "niefunkcjonalna"? Jeśli kierowcy nie mogę tam rozjechać wszystkiego (tak jak to robili przedtem), to przestrzeń jest niefunkcjonalna?! Przestrzeń i ławki zyskali piesi. Dla nich ten projekt jest zdecydowanie bardziej funkcjonalny niż rozjechane błoto, które poprzednio tam królowało. Przestańcie w końcu mierzyć świat zza okna samochodu.

    • 20 11

    • Życzę Tobie

      Abyś tam mieszkając czekał na przyjazd karetki i ....

      • 0 1

  • (4)

    Bzdura. Ulica nie jest za wąska tylko za szeroka. Gdyby była węższa to by nie było żadnej możliwości parkowania. Przecież taki był zamysł projektu i wykonania. Brak miejsc parkingowych na ulicy, pomijając podjazdy mieszkańców. Zakaz postoju do Cichej to nieśmieszny żart. Ulica na całej długości powinna być objęta takim zakazem.

    • 72 42

    • Co sie wypowiadasz jak nie mieszkasz tam! Moze mieszkancy wola taka ulice zamiast podatku za parkowanie!!! (1)

      • 9 11

      • Skąd wiesz że nie mieszkam?

        • 0 0

    • Gdzie mają parkować (1)

      mieszkańcy/turyści , jeśli nie na poboczu ? Wystarczyło zrobić 30cm szerszą ulicę i by nie było tematu.

      • 14 7

      • Ta ulica nigdy nie służyła do parkowania. Przed remontem na całej długości stawało tam raptem 10-12 aut. A po remoncie, który miał zlikwidować miejsca parkingowe staje teraz ze 3 razy więcej.

        • 2 0

  • Doskonały przykład jak się robi wodę z mózgów naiwnych lodzi (5)

    " Nie ma co ukrywać - tu kłopot może rozwiązać tylko wprowadzenie strefy płatnego parkowania - mówi Wawrzonek. - .... Ale w rozmowie z mieszkańcami odniosłem wrażenie, że coraz więcej osób przekonuje się, że tylko parkometry i wprowadzenie opłat dla kierowców parkujących pod ich oknami wymuszą rotację aut. Dzięki temu udaje się uniknąć sytuacji, że ktoś parkuje za darmo, blokując miejsce przez cały dzień. "

    Kika spraw

    Jeśli ktoś ma samochód to ma go raczej po to żeby jeździć. Gdy gdzieś pojedzie to musi zaparkować.
    Jeśli komuś się wmawia że jego problemy rozwiąże płatne parkowanie pod jego blokiem i ten ktoś zgodzi się na to. To za chwilę obudzi się w rzeczywistości gdzie wszędzie będą tylko płatne miejsca parkingowe. Gdzie nie pojedzie tam będzie płacił. Warto się zastanowić czy naprawdę tego chcemy.

    Wymuszanie rotacji pod blokiem to nic innego jak zwiększenie ilości spalin. Argument dobry przy urzędach to jest zupełnie z pupy.

    Jeśli mieszkańcy chcą mieć zagwarantowane miejsca parkingowe to niech ogrodzą sobie parkingi i zamykają je na klucz a dobrotliwy pan Wawrzonek z pewnością im w tym pomorze. "Miasto" tak wrażliwe i dbające strefami parkowania o mieszkańców też z pewnością nie będzie miało problemu jeśli mieszkańcy będą chcieli ogrodzić i wykorzystać jakiś teren na parking. No bo przecież "miasto" wszystko robi tylko i wyłącznie dla dobra mieszkańców

    • 17 9

    • qaz, naprawdę nie czujesz że cierpisz na samochodozę? (4)

      po mieście można się poruszać w różny sposób, nie tylko samochodem

      • 2 8

      • anonim, naprawdę nie czuję. Za 20 minut wsiadam na rower i wracam z pracy do domu

        Chcesz się spotkać na trasie ? Mogę nawet zajechać na tą uliczkę z artykułu. Łyso Ci teraz ? Możemy się też spotkać na ddr zimą bo ja jeżdżę rowerem cały rok .

        • 3 1

      • (2)

        Gdańsk to nie płaski Amsterdam po którym przyjemnie wszędzie się jeździ . I nie każdy pracuje w korpo, siedząc sobie za biureczkiem z klima- albo nie jest super sportowcem, by dygać na drugi koniec miasta na rowerku wiecznie pod górkę szczególnie poza dolnym tarasem lub niepełnosprawna komunikacja miejska... zdejmij obcisłe gacie i zejdź na ziemię.

        • 1 1

        • To jeśli ktosmusi jeździć samochodem to powinien mieć parking gdzieś na obrzeżach dzielnicy, żeby miedzy domami się nie kręcił samochodem i cennego miejsca nie zabierał.

          • 0 1

        • No proszę jak zadeklarowałem że jeżdżę rowerem to okazało się że Gdańsk nie jest płaski i nie każdy pracuje za biurkiem w korpo. Najpierw atakujesz mnie, że jeżdżę tylko samochodem a następnie bez problemu robisz zwrot o 180 stopni i dowalasz że jeżdżę w obcisłych gaciach. Człowieku skąd Ty się urwałeś. Rozumiem, że Ty nie cierpisz na samochodozę czyli nie jeździsz samochodem ani nie wkładasz obcisłych gaci czyli rowerem też nie jeździsz. A to oznacza że zabierasz głos w sprawie przebudowy ulicy mając praktycznie zerowe pojęcie o temacie.

          Rower to nie jest pojazd mający zapewniać przyjemność lub inaczej, przyjemność dostarcza wysiłek, a to przekłada się na korzyści zdrowotne. Nie ma żadnego problemu z tym że są dzielnice położone wyżej. Osoby młode i w sile wieku wjadą na nie bez większego problemu zwłaszcza na elektryku, jak ktoś nie daje rady to może wprowadzić. Wiele osób na najbardziej stromy odcinek Jaśkowej wprowadza rower. Kilka lat na zwykłym rowerze bez przerzutek wjeżdżałem Jaśkową na Morenę i zapewniam że nie jest to jakiś super wyczyn.

          • 1 0

  • (1)

    Ludzie, czy GZDIZ coś chociaż zrobił raz dobrze? Chętnie poczytam....

    • 11 2

    • Tak dobrze biora pensje

      • 0 0

  • zrobiliście z Gdańska miasto turystyczne (9)

    a turyści i mieszkańcy chcą korzystać z plaży
    komunikacja miejska to tragedia
    więc ludzie korzystają z samochodów
    dlaczego Miasto nie pomyśli aby było więcej parkingów, np wykorzystanie pętli tramwajowej na Hallera pomiędzy torami, wykonać go z geokraty
    niech będzie ten parkometr, ale w tej części zrobić niższe stawki,

    • 107 30

    • (1)

      Na rower lenie! Co, nie będzie jak 50 metrowego parawanu jak zabrać?

      • 10 24

      • Normalny to ty nie jesteś

        • 14 5

    • ekipa strusi co udają że nic nie widzą nie zrobi tego (1)

      musieli by powołać nowego dyrektora od parkingów między torami

      • 5 1

      • no i masz, nie podpowiadaj wszak nasz Ratusz wszystkie problemy rozwiązuje powoływaniem spółek celowych i tam zamiast rozwiązać problem będą go ,,grillować" do kolejnej kadencji

        • 0 0

    • komunikacja nie jest tragedią (4)

      jest całkowicie normalna i funkcjonalna, wiem bo uzywam, w przeciwienstwie do ciebie. wic nie gadaj bazdur , tylkowysiadz z samochodu ... zobaczysz też że masz nogi (pewnie zza brzucha siedzac za kierwonica nie widać)

      • 9 11

      • (1)

        Samochody też nie są tragedią. A poza tym, być może ja mam brzuch, ale Panu/Pani na pewno brakuje kultury.

        • 12 2

        • i mózgu

          • 4 0

      • Gdansk ma fatalnie zorganizowany transport zbiorowy, po prostu fatalnie. A jeszcze w kolosalnej wiekszosci pojazdy to stare trup

        • 0 0

      • nie wszędzie i nie zawsze komunikacją się da, wyobraź sobie rodzinę np. 2+2 lub 3, dojazd na plażę z Chełmu albo podobnej dzielnicy...a potem powrót, będziesz w tramwaju/autobusie narażony na marudzące, zmęczone dzieci, trochę toreb itp a jak będzie kilka takich rodzin? dajmy ludziom żyć a i nam będzie łatwiej, wierzę, że normalni kierowcy zapłacą za parking ale dajmy im szansę, jak nie ma parkingu to nie zapłacą

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie można było zrobić drogi szerszej o metr i zapewnić parking + przejazd i ładną drogę ? Po co takie kadłubki drogowe.. (9)

    • 76 32

    • (3)

      A jak spojrzysz na zdjęcie to uważasz że dało się zrobić drogę szerszą o metr bez wycinki drzew ?
      Wydaje Ci się że mieszkańcy chcieliby żeby je wyciąć.

      • 25 4

      • (1)

        Mozna bylo miedzy drzewami zrobic zatoczki do parkowania

        • 9 6

        • Gdyby kierowcy byli normalnie w Gdańsku to tak, ale u nas skonczyloby sie to rozjechanie calej trawy i zrobieniem klepiska

          • 8 2

      • skoro dało się przed przebudową

        to można było tak zrobić przebudowę, żeby po niej też się dało

        ale zamiast tego, wygląda na to, że urzędnicy w imię tzw. "dobra wspólnego" (tylko nie wiadomo, czyjhego) wolą uprzykrzać życie mieszkańcom i wprowadzać dodatkowe opłaty.

        • 1 2

    • (4)

      Nie. Jezdnie mają być wąskie.

      • 10 11

      • Zeby było mniej bezpiecznie dla wszystkich? (2)

        OK.

        • 6 14

        • (1)

          Akurat współczesna inżynieria drogowa wyraźnie pokazuje, że węższe jezdnie są bezpieczniejsze, ponieważ są na nich rozwijane przez to niższe prędkości.

          • 10 12

          • To zwężyć do 20 cm i będzie 100% bezpiecznie bo nikt nie przejedzie.

            • 5 2

      • żeby tylko obcislogacie dali radę jechać...

        • 6 2

  • Mieszkańcy sie nie liczą, podatki tylko maja płacić.

    Samochód zaparkowac niedaleko miejsca zamieszkania toż to się już niektórym w głowach poprzewracało - do zbiorkomu marsz, tylko władza parkuje gdzie chce i za darmo.

    • 26 6

  • ja wiem czy ladna... kolor kostki kojarzy sie z elewacja blokow na zaspie...ciapki

    • 7 3

  • bo myślenie boli

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Ciasno (1)

    Fakt, zgadzam się z tytułem " Ładnie, ale nie praktycznie. Jeździłem tą ulicą przed remontem. Po remoncie, prawie straciłem zderzak na niewidocznej " hopce ". Ulica super ciasna. Parkowanie ok, da się przejechać, ale jeżeli znajdzie się jeden nie ogarnięty kierowca, to ulica stoi i kwiczy.

    • 60 11

    • prawie straciłeś zderzak, gdyż jechałeś za szybko

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane