• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • ludzie

    ludzie którzy walczyli za wolne miasto Gdańsk przewracają się w grobach przez tą profanację . na miejscu prezydenta to bym podał się do dymisji i poszedł na kolanach do Częstochowy w intencji żeby ludzie mi przebaczyli za te gnioty

    • 1 1

  • słyszałem

    Słyszałem że od teraz symbolem miasta będzie słomiany chochoł ustawiony na rynku

    • 2 0

  • Filmiki sa świetne! :) (1)

    Bardzo pomysłowe a sposób nagrania i umieszczenie ich w youtube sprawi, że ludzie na całym świecie je zauważą i tym samym nasze miasto.

    • 2 9

    • wes

      chyba jako wioske z 3 świata

      • 0 0

  • fale GDN

    fale GDN chyba wyżarły twórcom tych gniotów mózgi 2mln czy nie można było tego przeznaczy na domy dziecka dla mnie te filmy to zwykły debilizm

    • 2 1

  • hahaha

    ale go ku... poniosło .tzn tego kierowce co za młot to wymyślił ????????

    • 2 0

  • Szczyt głupoty

    Gdańsk,po raz kolejny udowadnia, że jest w czołówce polskich miast które potrafią marnować publiczne pieniądze na głupoty i beznadziejne pomysły. W żaden sposób filmiki te nie promują Gdańska. Są żenujące. Dziękujemy już Panu Adamowiczowi...naprawdę,skończ Waść wstydu oszczędź !!!

    • 3 1

  • lubie Gdansk (1)

    Dawniej Gdansk kojarzył się z awangardą a od 20 wielu lat cisza. Może ten pomysł kontrowersyjny ale kto jak nie Gdańsk ma zaproponować cos innego! Ja gratuluję a czytając komentarze mam wrażenie, że cześć ludzi nawet się nie zastanawia nad tym co piszą... No to Gdańsk nie ma łatwo.. Trzyamam kciuki

    • 0 4

    • obcy się wtrąca

      to się tu przeprowadź, bo jak nic napewno tu nie mieszkasz, to pewne

      • 1 0

  • o smutny narodzie!!! (4)

    Mnie się podoba. Szczególnie motyl. Pomysł świetny tylko ,że jak czytam te wpisy wiecznie niezadowolonych rodaków to wyć mi się chce.
    Ludzie!! Uśmiechnijcie się !!!

    • 6 15

    • trawa

      co ty jarasz, podzieliłbyś się

      • 1 0

    • (2)

      Sama prawda !

      Bo ci "wiecznie niezadowoleni rodacy" to pewnie woleliby, zeby Gdansk (sladem generalnie kampanii Polski) promowal wiejski zespół piesni i tanca w strojach ludowych, na spóle z muzeum (dowolnym, byleby pokazywalo jacy to bylismy pokrzywdzeni przez los) i super ciekawymi wstawkami na temat historii zalozenia miasta....

      Ogarnijcie sie chociaz troche. Dobra kampania, przynajmniej krok w dobra strone

      • 2 4

      • Nie dozyłaś jeszcze chyba renciny

        550 pln i chaty z opłatami 3x większymi - o lekach nie wspominając ;)

        • 3 0

      • Gratuluję dziewuszko - mieszania

        mieszkania - nad morzem w kartonie za 1500,- m-cznie, na raty z widokiem na....opłotki wioski kury samonioski;)

        • 4 0

  • niezła pralnia miejskiej kasy

    To tak wyprowadza się pieniądze z miejskiej kasy?!
    Co to ma być, tyle szmalu za takiego gniota!!!!!!

    • 3 1

  • fale GDN na osiedlu Chełm działają od dawna

    wystarczy zobaczyć-
    www.youtube.com/watch?v=sauHabfk0qY&feature=related
    I love Chopin- taki napis na śniegu wykonał mieszkaniec. Na sąsiedniej skarpie narysował klawiaturę. Mimo mrozu odśnieżał to wytrwale po kolejnych opadach śniegu. Napis przetrwał od stycznia, aż po ostatni śnieg w kwietniu.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane