- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (86 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (300 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Najlepsza witryna w Gdyni wybrana. Przeważyła prostota
Minimalizm i prostota to cechy, które najbardziej pod uwagę brała komisja wybierająca najlepszą witrynę i szyld reklamowy w Gdyni. Zakończeniu i rozdaniu nagród towarzyszyła dyskusja na temat przestrzeni miejskiej i koniecznych w niej zmian.
- Cieszę się, że zostaliśmy docenieni. Szyld i witryna zostały zaprojektowane przez profesjonalnego projektanta. Uznaliśmy, że musimy się czymś wyróżniać. Chodzi nie tylko o wygląd zewnętrzny, ale też wystrój w środku restauracji, gdzie całość musi być spójna. Otrzymuję sygnały, że ma to spory wpływ na nasz odbiór wśród klientów - wyjaśnia Oskar Kubicki, współwłaściciel restauracji, który z Infoboksu, gdzie odbywało się wręczenie nagród, wyszedł z dwoma czekami o sumarycznej wartości 3 tys. zł.
O wysokim poziomie konkursu przekonywał jego inicjator, Jacek Piątek, gdyński plastyk, który od kilku miesięcy ma za zadanie porządkować przestrzeń miejską Gdyni, na razie głównie perswadując i rozmawiając z inwestorami oraz przedsiębiorcami. Efekty mają pojawić się na przestrzeni lat, jednak pierwsze oznaki zmian mają być widoczne niebawem chociażby na centrum Batory, z którego mają zniknąć wielkie banery, zasłaniające elewację.
- Cieszy to, że praktycznie połowa witryn mogłaby śmiało zostać uznana za wzór, który moglibyśmy promować wśród innych przedsiębiorców. Mam nadzieję, że to początek rozmów o mieście i otaczającym nas wciąż chaosie reklamowo-witrynowym nie tylko w Gdyni, ale w całym Trójmieście - podkreślał.
Jej zalążkiem była poniedziałkowa dyskusja, w której wzięli udział przedstawiciele architektów oraz osoby odpowiedzialne za estetykę miast.
- Kontaktując się z inwestorem, jesteśmy od tego, by przede wszystkim uświadomić go w zakresie działań. Bywa ciężko, zwłaszcza że jest niewiele środków, by egzekwować prawo, a wymuszanie zmian trwa latami. W Sopocie mamy to szczęście, że większość budynków jest wpisana do rejestru zabytków i to stwarza odpowiednie regulacje w zakresie wywieszania reklam i zmian w przestrzeni budynku - podkreślała Klaudyna Karczewska-Szymkowiak, sopocki plastyk miejski.
Na spór o przestrzeń miejską i ustanowienie odpowiednich przepisów, który toczy się w Sejmie zwracał uwagę Michał Szymański, szef Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miasta Gdańska. Na przyjęcie czeka bowiem prezydencka ustawa, która wprowadza m.in. urbanistyczne zasady ochrony krajobrazu.
Znalazły się w niej obostrzenia dla wznoszenia tzw. dominant krajobrazowych. Przewidziano również możliwość wprowadzenia przez gminę zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
- Niestety, mimo że praktycznie wszyscy zajmujący się przestrzenią miejską w polskich miastach są za tym, żeby przyjąć ten projekt, wydaje się on coraz bardziej zagrożony. Na razie utknął w komisjach. Przypominam, że lobby reklamowe jest silne i dysponuje dużymi środkami finansowymi, a gra toczy się o spore pieniądze - tłumaczył Michał Szymański, który podkreślał, że mimo tych trudności, w ostatnich dwóch latach w Gdańsku zostało wydanych tylko pięć pozwoleń na postawienie w mieście bilbordów.
Swoich racji próbowali bronić także przedsiębiorcy, tłumacząc, że nie zawsze wygląd przestrzeni jest dla nich na pierwszym miejscu.
- Patrząc na Gdynię, widać, że nie jesteśmy rozpieszczani przez urzędników. Kolejne centrum handlowe, plany promocji hal targowych powodują, że patrzymy, jak przyciągnąć klientów i to różnymi środkami. Wielu z nas jest gotowych do dyskusji, ale miasto musi dać coś w zamian. Przy okazji szkoda, że nawet podczas takiej debaty, tak mało jest przedstawicieli lokalnego biznesu - wyjaśniał jeden z kupców z ul. Świętojańskiej.
Jak zapowiadają uczestnicy panelu, podobne spotkania mają się odbywać regularnie.
- Mam nadzieję, że spiszemy podstawowe problemy i rozpoczniemy działanie na rzecz poprawy estetyki w całym Trójmieście, która zmienia się na lepsze, ale do wyraźnej poprawy jednak wiele brakuje - zakończył Piątek.
Wystawę najlepszych witryn i szyldów można oglądać w gdyńskim Infoboksie.
Czytaj też: Gdańsk próbuje opanować reklamowy chaos
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2014-03-05 12:08
To wyprzedza swoją epokę o 200 lat i jest skazane na upadek. (10)
W Cebulandii ludziom podoba się szyld "Kebab" otoczony logiem Coca-Cola.
- 110 17
-
2014-03-05 12:13
geanralizujesz. (7)
Ludziom sie to nie podba. Ale sprzedawca myśli iż dzieki temu sprzeda więcej kebabów.
A jesli taka teoria jest na dodatek prawdziwa to niestety nie ma dla nas ratunku...- 16 1
-
2014-03-05 12:19
jak by się ludziom nie podobało, to by znikło śmiercią naturalną (5)
Cebulakom podoba się to co tanie i dziadoskie, bo podświadomie kojarzy im się to z taniością dla nich jako klientów.
- 11 2
-
2014-03-05 12:52
zniknęło a nie znikło cebulaku (1)
- 0 8
-
2014-03-05 14:30
i "znikło" i "zniknęło" jest poprawnie
- 6 2
-
2014-03-05 14:54
(1)
Co tanie podoba sie nie dlatego ze ktos jest cebulakiem, ale dlatego ze nie ma pieniedzy.
- 5 4
-
2014-03-06 09:03
Nie ma pieniędzy? To jest cebulakiem!!
- 0 2
-
2014-03-05 20:53
nieprawda
to czy ludzie uważają to za ładne czy brzydkie nie ma żadnego znaczenia.
Liczy się to czy właściciel uważa ze mu to pomaga w biznesie czy nie.
Zrezygnujesz z jedzenia tylko dlatego ze knajpa ma brzydka witrynę?
z drugiej strony ładna witryna wcale nie jest gwarantem jakości.
ergo- nie o to tutaj chodzi- 4 0
-
2014-03-05 14:08
To chyba nie do końca prawda
To wynika głównie z umów między lokalem, a na przykład Coca-Colą czy marką piwa. Za taki szyld / parasol / "ozdoby" właściciele lokali dostają np. jednorazowy "budżet marketingowy" czyli po prostu kasę...
- 5 0
-
2014-03-05 17:21
Wypi....
..tyle wiesz, co zjesz.
- 2 1
-
2014-03-05 19:10
wieś
Gynia wiocha.witryny kogo to
- 1 8
-
2014-03-05 12:08
gdzie jej zdjecie (1)
Jw
- 28 2
-
2014-03-05 14:29
miał fory
yhmmm
- 2 0
-
2014-03-05 12:14
a kto tą przetrzeń zaśmiecił ? (2)
Raptem przypomniało się w urzędzie , że należy myśleć. Sama taka reklamę wieszałam i nie miałam żadnych wytycznych, ani co do wielkości czy stylu. Jedyne uzgodnienia są ze współwłaścicielami budynku - jaka wielkość i w którym miejscu zawiesić. Na tej podstawie zostało wydane pozwolenie. Liczą się tylko pieniądze. Świętojańska jest w opłakanym stanie.
- 47 2
-
2014-03-05 12:29
(1)
jak sama wieszałaś taką reklamę i nie wiedziałaś jak to zrobić, to najlepszym wyjściem byłoby wynajęcie profesjonalisty z porządnej agencji reklamowej. ale oszczędność się liczy, więc każdy samemu sobie robi i dlatego mamy nieporządek i wieś na ulicach miast.
- 5 9
-
2014-03-05 14:45
myślę że agencja reklamowa wymyśli reklamę która będzie zauważalna, rozpoznawalna a niekoniecznie taka która będzie dobrze wyglądała na tle budynków (i najlepiej żeby nie rzucała się w oczy :)
rozumiem czytelnika - gdyby wcześniej ustalono jakie kolory może mieć pojedyncza reklama, jaka wielkość itp. i wydawano pozwolenia tylko na te spełniające określone kryteria to teraz nie byłoby takiego bałaganu.
ale dobrze że chociaż teraz ktoś stara się coś z tym zrobić.- 4 1
-
2014-03-05 12:16
Eeee tam ...
a mi się nie podoba.
- 15 25
-
2014-03-05 12:21
Gdynia nowoczesne miasto Polski. Nie dziwię się, że (3)
tylu tam szczęśliwych ludzi i cały czas się rozwija gospodarczo. Witryna zachwyciła właśnie prostotą i przejrzystością
- 40 23
-
2014-03-05 14:10
ROzwija się gospodarczo???? (1)
hahahahaha
- 13 9
-
2014-03-05 14:26
a no
Tylko jej przeszkadzają i niszczą; KE, Rząd, PO, PiS, .... a i sami nieudacznicy miejscowi, którzy psioczą na rozwój a chcieliby tylko kuroniówek
- 2 4
-
2014-03-05 18:32
Jana z Kolna, ulica w centrum powala swoją nowoczesnością ! A witryny są zaje...te! Podobne witryny na Starowiejskiej ,nie mówiąc o witrynach w śmierdzących budach na Skwerze ! Rozwój godny do pozazdroszczenia !
- 5 3
-
2014-03-05 12:23
(1)
Dubaj Północy zawsze ma styl!
- 43 7
-
2014-03-05 14:37
zmień lekarza
- 6 1
-
2014-03-05 12:27
(8)
Strasznie promowana jest tak knajpka
- 49 15
-
2014-03-05 12:47
(3)
Można tam spotkać Kasię Tusk. Stąd zapewne taka promocja tego miejsca.
- 20 6
-
2014-03-05 14:35
Mozna spotkac (2)
bo ona aktywnie promuje i wspiera swoich znajomych z jednego roku platnych studiow na SWPS gdzie dostawali sie tacy bez wystarczajacych wynikow na UG :)
- 16 5
-
2014-03-05 15:00
(1)
No cóż, lepsze SWPS niż Twój zasiłek z UP....
- 7 15
-
2014-03-05 16:14
No nie wiem skoro nawet na SWPS prace zamawiales u wszystkich wokol to widocznie nie bylo tak latwo.
- 5 5
-
2014-03-05 13:38
to knajpka znajomych K.Tusk-nagle wszystko staje się jasne :)))
- 20 7
-
2014-03-05 14:57
(2)
Widocznie na to zasłużyli - fajny klimat i pyszne jedzenie.
- 10 14
-
2014-03-06 16:15
znalazłem muchę we frytkach
i od tamtej pory tam nie chodze
- 1 1
-
2014-03-12 14:23
jedzenie dla idiotów
hamburgery
- 0 0
-
2014-03-05 12:38
Witryna jak latryna im prostsza tym lepsza !!!!!!!!!!!!!!!!:)
wszystko co proste jest genialne !
- 42 0
-
2014-03-05 12:52
I dobrze (1)
U nas w Gdańsku tez ktoś mógłby się zająć wizualną stroną miasta, ale to będzie możliwe dopiero po odejściu Budynia, który tańczy, jak mu deweloperzy zagrają.
- 34 5
-
2014-03-05 14:08
... 8 mieszkań wytańczył, więc chyba doby robi interes ;)
- 7 0
-
2014-03-05 13:01
skoro o reklamach...
...to człowieka, który pozwolił postawić ten ogromny reklamowy telebim w Gdyni na Hutniczej przy mini-stacji Lotosu powinni powiesić za jakąś część ciała. o zmroku zupełnie oślepia kierowców jadących w kierunku Rumi.
- 51 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.