• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najważniejsze buspasy w Gdyni

Patsz
3 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.



Buspas na Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni



Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.

Buspas na Małokackiej zobacz na mapie Gdyni



Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.

Buspas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni



Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.

Wymuszanie na buspasie na Władysława IV



Buspasy na Morskiej zobacz na mapie Gdyni



W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.

Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni



Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.

Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego

Rozkład ZKM Gdynia

Patsz

Miejsca

Opinie (221) 3 zablokowane

  • Kiedy bus pas na wielkopolskiej i dalej na chwaszczynskiej? (2)

    • 8 4

    • sorry, pomyłka myślałem że Chwaszczyńska zaczyna się przy skrzyżowanie z Nowowiczlińska

      zmieniam zdanie , jest potrzebny na Chwaszczyńskiej szczególnie w kierunku centrum

      • 0 0

    • po co tam

      korki twarzą się dopiero przy kaczych bukach a po drugie prawie żaden autobus tam nie jedzie więc po co a po trzecie za niedługo będą tam budować s6 i ten nowy buspas zostałby zniszczony przez roboty

      • 0 2

  • Kiedy

    Buspas na wielkopolskiej? Tyle miejsca, to jest skandal ze go jeszcze tutaj nie ma

    • 2 0

  • Biedota...

    Czemu biedota jest zawsze tak ulubiona przez władzę? A to 500+, a to buspas (bogaci jeżdżą autami), a to darmowe zupy... itd. To wszystko za pieniądze tych bardziej majętnych, płacących coraz większe podatki.... Odpowiedź jest prosta - dlaczegoś biedny? Boś głupi. A głupich jest zawsze więcej, a co jakiś czas są wybory....

    • 0 0

  • B.K.

    I czym tu się cieszyć .Zamiast normalnie dojechać do domu/pracy itd.Włodarze Gdyni uważają wielki sukces bo wymalują bus pasy.Chciałbym nieśmiało zauważyć że Gdynia pomimo marazmu władz się rozwija.Prędzej tak czy owak będziecie musieli coś z tym zrobić bo Gdynia się całkowicie zakorkuje.I pies z kulawą nogą tu nie przyjedzie ( a bardzo na to liczycie ) A przede wszystkim ulżyć życie mieszkańcom tego miasta. Hmm ale jestem marzyciel

    • 1 0

  • Dlaczego nie ma jednolitego przepisu że po bus pasach w Gdyni mogą jeździć taxi a na kieleckiej nie mają prawa to jakiś poroniony i głupi pomysł

    • 1 0

  • Buspasy to się buduje a nie zabiera pas ruchu!! (2)

    Kosztem buspasy wyrwanych z drogi tworzą się jeszcze większe korki.
    Ale co to kogo obchodzi lepiej zrobić plebs do śmierdzące komunikacji niż wybudować drogę na buspasy

    • 8 4

    • Zmniejszaj korki! (1)

      Przesiądź się do autobusu!
      W autobusie od razu będzie piękniej :-) i wniesiesz wkład czystych zapachów!
      I jeszcze zobaczysz, że "plebs" to normalni ludzie tacy, jak Ty.

      Tyle zalet!!!

      • 4 3

      • Miałem tę nieprzyjemność korzystać kilka razy z komunikacji miejskiej SKM podczas mojej sześcioletniej pracy w Gdańsku.

        Syf kiła i mogiła wszyscy przekrzykują się przez telefon tłok no i czas
        Z Rumi do Gdańska samochodem 40 minut SKM półtorej godziny! No i jakie warunki w samochodzie a jakie w komunikacji miejskiej! Pada zimno a ty stój i czekaj aż łaskawie coś podjedzie!

        A plebs to z ludzi robi komunikacja miejska mając ich w głębokim poważaniu !

        • 0 1

  • Wielkopolska (20)

    Przydałby się buspas na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej.
    Tam codziennie kierowcy komunikacji miejskiej zmagają się z korkami i z innymi kierowcami, którzy niechętnie wpuszczają pojazdy komunikacji przed siebie.

    • 96 24

    • Gdzie go wstawisz? (13)

      Pas na Kieleckiej był swgo rodzaju wartością dodaną i sprawdza się świetnie; tak samo pas na Estakadzie i podobnie będzie pewnie z pasami na Morskiej.
      Pasy na Władka już tak rózowo nie wyglądają,a zabranie czegoś na buspas między Łowicką i Al. Zwycięstwa totalnie zakorkuje Wielkopolską!

      • 10 8

      • No pewnie, nic nie można w Gdyni.

        • 0 0

      • no i właśnie o to im chodzi (10)

        wtedy komunikacja wygra... nie potrafią jej uczynić tania, czystą i punktualną mimo dofinansowywania jej z podatków każdego to najłatwiej obrzydzić samochody. Zakazać wjazdu do centrum, kazać płacić za parkowanie, "uspokajać ruch" i wreszcie zwiększać koszty eksploatacyjne. Jedziesz autobusem dłużej niż samochodem? Żaden problem! Postawimy samochody w sztucznym korku i to autobus wygra czasem.

        • 15 8

        • ta, "sztuczny korek" (9)

          Zbudowany z samochodów - w odróżnieniu od naturalnego korka, zbudowanego z samochodów

          Weź idź na jakiś odwyk, samochodziarzu bo mózg ci się najwyraźniej zgąbczył

          • 5 12

          • weź chłopie zacznij troszeczkę myśleć (8)

            sztuczny - w sensie - wygenerowany niepotrzebnie poprzez złe rozwiązanie komunikacyjne. To znaczy na przykład poprzez zajęcie jednego z dwóch pasów by raz na 5 min mógł po nim przejechać autobus. Tutaj "naturalny" korek byłby kiedy ilość aut przekroczyła by przepustowość drogi ale już "sztuczny" kiedy mimo znanego natężenia celowo zmniejszyłoby się jej przepustowość. Czy niektórym wszystko trzeba przekazywać "drukowanymi literami"? Aż strach używać porównań w obawie że ktoś nie zrozumie i jeszcze poczuje się urażony ;)

            • 6 8

            • jak ktoś pisze sztuczny korek to nic innego nie pozostaje tylko się śmiać z takiego (2)

              sztuczny korek, jaja jak cholera

              • 5 4

              • Wyjaśnij takiemu cymbałowi na dwie strony (1)

                A dalej nie zrozumie. Cóż, życie...

                • 1 5

              • brak argumentów i zaczynają się wyzwiska, cały chorała, denis barana jak mawiały bilbordy

                denis barana

                • 0 2

            • wyciągasz definicje "naturalnego" i "sztucznego" z kiszki st...cowej to się nie dziw że ktoś je podważa (4)

              Jeśli można nimi dowolnie żonglować, to co powiesz na taką definicję "sztucznego korka" - wygenerowany przez samochody wiozące wyłącznie kierowcę.

              Skoro znamy przepustowość drogi (lol, ciekawe jak to zmierzysz w siatce ulic, a nie w nieskończonym modelu autostrady) i pojemność samochodu, to "sztuczne" zaniżenie liczby przewiezionych osób w jednostce czasu jest głównym winowajcą korków a śmigające własnym pasem autobusy pełne pasażerów największym zbawcą

              • 3 4

              • Buspasa na kluczowym odcinku nie wetkniesz. (3)

                A muszą pozostać po dwa pasy dla normalnego ruchu,bo to główna wylotówka na Obwodnicę,o tym większym znaczeniu że następna w stronę Gdańska t dopiero Osowa i to na jednojezdniową Spacerową. Nie można zatykać miasta w imię fanatyzmu,w imię robienia; jak masz jedną krótszą nogę,to dajesz podkładkę pod tą krótszą,a nie podcinasz dłuższą...

                • 3 1

              • gdybyś znał te rejony to byś wiedział, ze wielkopolska to w 90% ruch osobówek z- i do sypialni (2)

                a nie tranzyt na obwodnicę
                Ci ludzie spokojnie mogą jechać komunikacją, tylko mają tyłki przyspawane do samochodów. No i jak sam zauważyłeś - spacerowa ma po 1 pasie i żyjemy. Wielkopolska też może.

                • 1 3

              • Gdybyś TY naprawdę znał tę całą trasę,to wiedziałbyś ile (faktycznie,głównie osobówek)....

                ... jedzie Wielkopolską by na Chwaszczyńskiej (tuż przed obwodnicą) zjechać na pas z lewoskrętem i wcisnąć się na Obwodnicę. Sam najczęściej tak jeżdżę,zwłaszcza jak po drodze muszę zatankować na Circle K. A dalej "w Polskę",a nie jedynie do Gdańska.
                W przypadku Spacerowej to właśnie nie :żyjemy",bo jest ona źródłem ciągłych problemów,nagłaśnianych regularnie w mediach (nie wspominając że i sam węzeł Osowa to chyba główne źródło dzwonów).

                • 1 0

              • No właśnie nie mogą spokojnie jechać

                Nie będę się tłukł 70 minut komunikacją do pracy skoro samochodem dojadę w max 40.

                • 1 0

      • Eurotram

        Jeśli tylko ten odcinek pozostanie bez zmian, to czas dodatkowy jazdy komunikacją wyniesie jakieś 5-7 minut. Nie ma jednak żadnych ograniczeń od Łowickiej aż do Obwodnicy, więc ..jest o co walczyć

        • 2 3

    • też tak

      myślę. Buspas na Wielkopolskiej to konieczność. Teraz. Nie za 10 lat.

      • 12 3

    • tam szczur powinien zrobić trzeci pas. (4)

      • 21 9

      • Buspas na Wielkopolskiej - subito! (3)

        • 18 6

        • koniecznie!!!! (2)

          Tam to jest masakra!!!!!

          • 17 4

          • Obowiązkowo bus-pas na Wielkopolskiej! (1)

            I jest tam miejsce na bus-pas.
            Chociaż nie wiem po co tam drzewa posądzili.

            • 18 5

            • Jak to po co?
              Żeby ktoś na tym zarobił.

              • 4 1

  • Bez (3)

    przesady.Bus pasy na Morskiej to żart.Gdyby były na całej długości od pętli na Cisowej do Dworca Głównego to ma sens a tak to rozpoczynają się byle gdzie i kończą byle jak.A na takim odcinku od Kalksztajnów w kierunku Dworca jeden pas ruchu, który mógłby być prawdziwym bus pasem jest praktycznie parkingiem.I jaki był sens tego całego remontu?

    • 50 5

    • To prawda, (1)

      ten odcinek zastawiony przez samochody powinien być buspasem a nie zawalony blachosmrodami

      • 8 5

      • "blachosmrodami"

        Co za frustrat z ciebie.

        • 0 0

    • Sens jest żeby wydać ponad 25mln z naszych podatków na coś tak bez sensu

      jak dawno nie było ;-)

      • 5 3

  • Bus pas na Obłuże to żart. Na Wiśniewskiego wszystko stoi...

    • 1 0

  • Pomysł jest super (1)

    przydałoby się jednak, żeby w planach była budowa buspasów, a nie wydzielanie. Tak czy siak to jedyny kierunek na zmianę mentalności ludzi, czyli przesiadkę na komunikację.

    Brakuje mi jeszcze możliwości dojazdu spoza miasta do centrów. tak by z zad*pia, na którym chciałbym mieszkać, można by dojechać samochodem na jakiś duży parking, i "szybkim" autobusem dojechać do pracy (na kolejkę nie liczę). Ale może kiedyś.

    • 3 0

    • To pogadaj z sołtysem .

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane