- 1 Market, tory, a obok zabytkowa willa (33 opinie)
- 2 Kradli w Rivierze. Kojarzysz ich? (148 opinii)
- 3 Meleksami za darmo po centrum Gdyni (121 opinii)
- 4 Utonięcie 28-latka w jez. Otomińskim (288 opinii)
- 5 Kilkanaście tys. kwiatów do rozdania (55 opinii)
- 6 Opaska pomoże odnaleźć zgubione dziecko (104 opinie)
Największe gdańskie rondo będzie turbinowe
Planowane otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wymusi zmiany w organizacji ruchu w jego okolicy. Największą zmianą będzie przekształcenie ronda na ul. Marynarki Polskiej w rondo turbinowe. Na dwóch kolejnych skrzyżowaniach w stronę Przymorza przemodelowaniu ulegną programy sygnalizacji.

Na skrzyżowaniu pozostanie sygnalizacja, ale jej działanie zostanie ograniczone do minimum. Na przejazdach przez tory tramwajowe będzie ona pracowała w trybie ostrzegawczym, a gdy zbliży się do nich tramwaj, pojawi się na krótko światło czerwone dla kierowców. Dla pieszych na przejściu przez tory tramwajowe planuje się sygnalizację ostrzegawczą podobną do niedawno wykonanej wzdłuż ul. Kartuskiej.
Na rondzie będzie możliwość pełnego uruchomienia sygnalizacji w sytuacji awaryjnej, np. gdy zajdzie potrzeba szybkiego wyjazdu samochodów z tunelu pod Martwą Wisłą. Poza taką sytuacją i wspomnianym wzbudzaniem przez tramwaje, skrzyżowanie ma pracować bez sterowania światłami.
- Rondo turbinowe nie powinno być już dużym zaskoczeniem dla kierowców w Gdańsku - istnieje takie m.in. na Kokoszkach


Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Gdańsk poligonem dla nowego typu rond
Zmiany także na innych skrzyżowaniach
Zmiany obejmą także kolejne dwa skrzyżowania w kierunku Przymorza - Drogi Zielonej z al. Hallera


Dodatkowo, po otwarciu drogi pod Martwą Wisłą, niewykluczone będą też korekty cykli sygnalizacji na kolejnych skrzyżowaniach.
- Mamy wytypowane miejsca, gdzie będziemy szczególnie obserwowali ruch po otwarciu tunelu. Są to skrzyżowania ul. Czarny Dwór z Obrońców Wybrzeża




Piastowska nie będzie drogą tranzytową
Przy okazji zmian po otwarciu tunelu, warto zdementować plotkę, która krąży od pewnego czasu wśród mieszkańców Przymorza i Oliwy.
- Usłyszałem niedawno informację o tym, że ulica Piastowska

Informacja ta tylko częściowo jest prawdziwa i nie ma związku z planowanym otwarciem tunelu.
Znaki ograniczenia masy całkowitej faktycznie znikają, ale tylko w ramach porządkowania oznakowania. Zdaniem pracowników ZDiZ, ograniczenia na kolejnych ulicach sprawiają, że ruch pojazdów ciężkich tu nie występuje. Natomiast zamiast podwyższenia dopuszczalnej prędkości, będą podjęte działania odwrotne - jeszcze w tym roku powinny pojawić się progi zwalniające m.in. w rejonie przejść dla pieszych przy szkołach.
W tunelu trwają odbiory
Oficjalnego terminu otwarcia przejazdu pod Martwą Wisłą wciąż nie ma. Obecnie trwają odbiory końcowe, w tym m.in. badania techniczno-naukowe wraz z oceną działania systemu wentylacji pożarowej i systemów z nią współpracujących. W tym celu wykorzystano metodę "gorącego dymu", która pozwoliła na symulację prawdziwego pożaru. Podczas próby stwierdzono, że "system wentylacji pożarowej w obiekcie został dobrany i wykonany poprawnie i jest w stanie zapewnić wymagane warunki środowiska zgodnie z założeniami projektowymi."
Zabytkowy autobus w tunelu pod Martwą Wisłą. Materiał z grudnia ub. r.
Miejsca
Opinie (286) 8 zablokowanych
-
2016-03-29 06:49
Debilny pomysł z wpuszczeniem tirów na Zaspe i Żabiankę (21)
Dolny Taras będzie teraz zakorkowany jak Gdańsk Południe.
- 122 67
-
2020-03-29 13:34
zobaczysz za 15-20 lat nie bedzie żadnej różnicy w korkach na zaspie czy na południu ;) na południu puszczają tramwaje i PKMki a na dolnym tarasie same tiry tak jak piszesz
- 0 0
-
2016-03-29 07:48
(5)
Po co TIRy miały by wjeżdżać w środek miasta? Te co mają wjeżdżać i tak wjeżdżają, te co nie wjeżdżały to nie będą... tłumaczenie jak dzieciom, ale widać inaczej się nie da. Ciemny lud... teraz wiem dlaczego PIS wygrał wybory.
- 29 34
-
2016-03-29 09:08
bo jadąc z Warszawy do Gdyni (3)
nawigacje będą pokazywały najkrótszą drogę przez tunel i Zaspę...
- 23 13
-
2016-03-29 09:29
(1)
Dlaczego obwodnice miast nie są puste. Przecież najkrótsza droga prowadzi przez miasta ?
- 16 9
-
2016-03-30 11:38
ale czasowo wyjdzie ci 4 razy dłuzej
- 2 0
-
2016-03-29 18:30
Zawodowi kierowcy nie potrzebują używać nawigacji.
- 4 6
-
2016-03-29 08:11
miały by czy miałyby?
ciemny ludzie...
wiadomo czemu przegrywasz- 22 4
-
2016-03-29 11:30
Po co puszczac tory przez Zaspe? (1)
Dokad maja jechac?
Od tego jest tunel, aby TIRy nie jezdzily przez Srodmiescie do Nowego Portu. Teraz pojada tunelem.
Wyjazd z miasta:
- tunel
- Trasa Sucharskiego
- Poludniowa Obwodnica Gdanska
- A1 / S7 / S6.
Gdzie mieliby oni jechac przez Zaspe? Powinien byc zakaz wjazdu ciezarowkom do Srodmiescia i Zaspy. Inaczej ten tunel nie mial zadnego sensu. On ma odciazyc miasto od ruchu ciezarowego, a nie sluzyc jego latwiejszemu wprowadzeniu do dzielnic mieszkaniowych.- 13 7
-
2016-03-29 17:50
No fakt ja bym tez raczej torów przez Zaspę nie puszczał.
- 6 0
-
2016-03-29 08:16
Dobry bo patologii to nie przeszkadza. (3)
Żabianka Przymorze to blokersi patologia i tam można śmiało autostradę puścić. Im zależy tylko na dyskontach z tanim alkoholem.
- 18 37
-
2016-03-29 09:05
(1)
Tylko "patol" może napisać takie dwa zdania o 10% mieszkańców Gdańska opierając swoje wnioski na podziale terytorialnym dzielnic oraz na formie zabudowy.
Pomijam kwestię że pomawiasz ludzi o wielki oświecony.- 22 6
-
2016-03-29 16:34
Pomawia?
Ilość rozbojów kradzieży i pomniejszych wykroczeń na Żabiance i przymorzu jest tak duża że o tym wiedzą turyści z Wrocławia! A o Orunii nie słyszeli. A wiedzą bo ich na Żabiance okradziono.
- 4 13
-
2016-03-29 09:57
Nieudane święta?
Nie pękaj, niedługo majówka;)
- 9 3
-
2016-03-29 07:02
W końcu! Wam też się coś z życia należy :) (1)
- 23 8
-
2016-03-29 10:49
Spoko, my sobie damy radę a pacanom z Gdańska Południa ograniczy się wjazd nad morze i będzie latem płacz i zgrzytanie mleczakami. I będą pisać listy do mamy do Węgorzewa czy innej Mławy że wody nie pozwalają oglądać.
- 9 15
-
2016-03-29 08:26
Zakaz wjazdu tirow (2)
Na Zaspe , Przymorze i Zabianke!
- 16 15
-
2016-03-29 08:32
(1)
Rozwiązaniem może być zakaz wjazdu TIR-ów do Śródmieścia, Wrzeszcza i innych dzielnic. Przy Obwodowej powstają magazyny. Towar do Gdańska może być zwożony samochodami o mniejszych gabarytach.
- 17 6
-
2016-03-29 09:55
Coś za coś...
Przeładunek towarów z TIR-ów na samochody o mniejszych gabarytach automatycznie zwiększa liczbę tych ostatnich na drogach, bo ilość towaru do przewiezienia przecież się nie zmniejszy... A zatem tak czy siak - kuper ciągle z tyłu;)
- 14 3
-
2016-03-29 08:27
Tak i będą ci jeździły pod blokiem
- 9 7
-
2016-03-29 07:46
Czy na Zaspie albo Żabiance jest jakiś parking na tiry ? Nie widzę powodu dla którego tiry miałyby jeździć na Żabiankę.
- 17 16
-
2016-03-29 06:59
żeby bylo sprawiedliwie trzeba zastosować zadade pół na pół
Jedna osobówka-jeden tir. I wszyscy będą szczęśliwi
- 17 6
-
2016-03-29 06:15
czyli tylko auta z turbiną będą mogły korzystać z ronda? (11)
- 374 21
-
2016-04-13 21:53
Stefanku ...... nie tylko auta i tramwaje też na to wychodzi.
- 0 0
-
2016-03-29 07:01
(6)
nie.. tu chodzi o co innego. Turbinowe rondo jest wtedy jak ci co poruszają się po nim mają pierwszeństwo zjazdu
- 3 53
-
2016-03-29 07:54
to tak jak każde rondo? (5)
- 50 1
-
2016-03-29 08:35
zasadniczo to na rondzie ma pierwszeństwo ten co na nie wjeżdża ;) (4)
Śmieszne, bo nigdzie tak rondo nie funkcjonuje( ja w każdym razie nie widziałem takiego).
Zamiast zmienić przepisy, przed każdym rondem ustawiają znak ustąp pierwszeństwo.- 33 3
-
2016-03-29 10:02
rondo, to skrzyżowanie równorzędne (3)
tzw rondo, to skrzyżowanie równorzędne zgodnie z przepisami UE i podobno nie można tego zmienić tylko u nas..
W PL ludzie przyzwyczaili się, że na rondzie ma się pierwszeństwo i stąd mamy znaki ustąp pierwszeństwa przed wjazdem na skrzyżowanie..- 2 5
-
2016-03-29 12:26
(2)
W innych Państwa Unii też pierwszeństwo ma się na rondzie. Tak więc nie tylko u nas tak jest.
- 8 1
-
2016-03-29 13:07
tak, ale tylko jeśli jest znak ustąp pierwszeństwa przed rondem..
- 6 0
-
2016-03-29 12:44
nie we francji tam pierwszeństwo ma wjeżdżający
- 1 4
-
2016-03-29 08:12
Nie, jest to
rodzaj ronda zaprojektowanego w taki sposób, że potoki ruchu pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinają się.
- 21 3
-
2016-03-29 07:06
czolgi ABRAMS
wylacznie
- 11 4
-
2016-03-29 06:20
Tak, i tylko TDI z Kartuz
- 122 3
-
2016-04-13 01:20
Haha
Zastanawiam się którędy pójdzie tranzyt?
- 0 0
-
2016-03-29 07:06
Przydałaby się teraz.. (14)
...Nowa Kościuszki z połączeniem do Słowackiego. Szybko by poszło bo przez działki. Resztę działek zaorać i sprzedać deweloperowi to się droga zwróci, a i młodzi bedą mieli możliwość zamieszkać w normalnych warunkach a nie śmierdzących szadółkach
- 227 28
-
2016-03-29 08:12
Uwaga lewak cudze chce sprzedawać (2)
Kto mu ufunduje bilet na białoruś? Miller Kwaśniewski czy Palikot a może pan 12 mieszkań? Jego żona był
- 9 14
-
2016-04-07 10:47
srewak
- 0 0
-
2016-03-30 11:39
a może pan 3 mil mieszkań nadal do wybudowania?
- 0 0
-
2016-03-29 08:18
A kiedy zrobicie coś ze stogami? (3)
- 3 7
-
2016-03-29 12:26
W przyszłym roku ma ruszyć remont torowiska od Sucharskiego do samej plaży na Stogach, a przy okazji wyremontują też ulice, był o tym artykuł nie dawno
- 4 1
-
2016-03-29 08:55
(1)
Mają pozbierać i zwieźć do stodoły w przyszłym tygodniu. Z tego siana chyba już nic jednak nie będzie.
- 22 4
-
2016-03-29 09:23
Buhahahaha!
Jak dobrze poczytać niektóre komentarze do komentarzy. Nic tak nie poprawia humoru z rana! :D :D :D
- 24 4
-
2016-03-29 07:59
Dodatkowo nie widzę żeby ZDiZ myslał co bedzie na węźle Opera/Kliniczna (2)
Tędy i Marynarki Polskiej pójdzie główny strumień do Wrzeszcza
- 11 7
-
2016-03-29 11:34
a dokladnie strumien jakich samochodow?
ciezarowych nie powinny juz tu byc. A na pewno nie powinny miec prawa wjazdu do Wrzeszcza / Zaspy.
Osobowe - chyba ich nagle nie przybedzie? Do tej pory tez przyjazdzaly i czesto wjezdzaly JzK.- 6 3
-
2016-03-29 08:14
Zmniejszy jedynie strumień samochodów jadących al. Zwycięstwa z Gdańska do Wrzeszcza. To dobrze.
- 9 2
-
2016-03-29 07:57
(2)
Z Homerem łączy Cię jedynie wada wzroku. Rozwiązanie problemu wysypiska śmieci z Nową Kościuszki nie jest tematem na Nową Iliadę
- 5 28
-
2016-03-29 10:49
Nawet nie wiesz, jak się mylisz (1)
Budyniaki będą rozwiązywały problem budowy brakującego odcinka Trasy Słowackiego dłużej, niż trwała Wojna Trojańska, być może uda im się połączyć ją z Odyseją.
A w tamtym miejscu rzeczywiście deweloperka miałaby duże szanse powodzenia, ale widocznie nikt jeszcze z godziwą propozycją nie zainteresował naszego kamienicznika i jego przydupasów. Tyle tylko, że złudzeniem jest to, że ta lokalizacja będzie alternatywą cenową dla okolic Szadółek - tam była oczyszczalnia ścieków, a niedaleko wysypisko popiołów w miejscu dawnego jeziora Zaspa - wszystko do wymiany na ładnych parę-paręnaście metrów wgtłab, a to kosztuje.- 11 5
-
2016-03-29 11:33
Ten odcinek jest zbedny
Nie nalezy prowadzic ruchu tranzytowego przez srodek miasta.
Co innego siec drog lokalnych, ewentualnie przyjaznych alej miejskich (patrz np. Al. Hallera) i jak najbardziej zabudowa tej bialej plamy na mapie.
Nie ma jednak najmniejszego sensu "zamykania" jakichkolwiek wewnetrznych obwodnic. Tu ma byc miasto, a nie trasa ekspresowa i 3 wiezowce z wielkim parkingiem wokol...- 10 14
-
2016-03-29 07:59
ten teren jest tak podmokłym, że na razie deweloperzy trzymają się od niego z daleka
- 7 7
-
2016-04-06 16:07
Nie narzekajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Polityka transportowa Gdańska jest dalekowzroczna i zrozumiała . Mimo wieloletnich opóżnień ! Jest naprawdę coraz lepiej mimo tego że stan dróg w porównaniu z innymi miastami jest beznadziejny .Ale trzymam kciuki bo jest za co.
- 0 1
-
2016-04-01 19:20
I tak wszysko zakorkuje się na czarnym dworze!!!
Droga Zielona powinna być taka jak pod tym rondem, w zagłębieniu i kładki piesze co 200m, dookoła dużo zieleni.
- 0 0
-
2016-04-01 19:15
rondo turbinowe
na Kokoszkach jest super. Poprosimy takich więcej. Natomiast ja bym z tych separatorów nie rezygnował. pewnie co rusz jakiś kierowca będzie ignorował prawidłową zmianę pasa świadomie, bądż nie. Nie rozumiem, dlaczego takiego ronda nie ma chociażby na Targu Drzewnym, tylko odchodzi wolna amerykanka.
- 0 0
-
2016-03-29 09:38
Dzisiaj Makro mogłoby już powstać na Przymorzu... (2)
a tym samym Pruszcz nie " pasłby się na krzywy ryj " kosztem Gdańska"-)
Tereny Pruszcz za daleko sięgają pod ziemię Gdańska, należy Pruszcz uczynić dzielnicą Gdańska, wszyscy by na tym skorzystali, prócz biurokratów z Pruszcza i Gdańśka.- 16 13
-
2016-03-29 12:11
i tak samo zrobić z Gdynią i Sopotem (1)
- 3 1
-
2016-04-01 02:50
no
włączyć Gdynię do Sopotu jako dzielnicę...
- 0 0
-
2016-03-29 06:02
Miało byc gotowe przed Euro i bedzie, tyle ze przed Euro 2016. Gratuluje ! (20)
- 405 113
-
2016-03-29 15:51
ul. Czarny Dwór ulegnie mega zakorkowaniu (2)
Jak wpuścimy taki ruch na tę wąską drogę to będzie mega korek. TAm brakuje 600 m dwupasmówki do Obrońców wybrzeża.
- 19 5
-
2016-03-31 23:13
Nie 600 m, a 6000 - ma dojść do Placu Dwóch Miast.
- 0 0
-
2016-03-29 18:20
I dobrze
Ważne żeby odkorkowali podwale przedmiejskie
- 9 4
-
2016-03-29 08:43
Oj jednak pamięć szwankuje albo rozum (8)
Budowa zaczeła się X 2011 i co w rok mieli wykonać pieniacz poprostu sfrustrowany pieniacz
- 62 17
-
2016-03-29 09:55
Nie szwankuje - w 2007 roku, gdy przyznano Gdańskowi organizacje Euro, padły obietnice (6)
o budowie tunelu na Euro. Można znaleźć to w sieci, w której nic nie ginie.
- 28 20
-
2016-03-29 11:22
Obietnice, czy pomysl? (5)
Pewnie nie pamietasz, jak wiele inwestycji przed Euro w Gdansku prowadzono rownolegle.
- 13 6
-
2016-03-29 14:42
On pewnie PISuar z Gdyni (4)
oni tak mają ,że jak im sie o pomyśle powie to w ich wyobraźni juyz zbudowane jest. dlatego szczurek tak ich dyma od paru lat
- 7 10
-
2016-03-29 22:10
W Gdyni są bezpartyjni. Już nam ty PIS-u nie wrzucaj na siłę. (2)
- 3 3
-
2016-03-31 09:47
od PO wszystkolepsze
nawet Korwin + Stonoga razem wzięci.
A w USA kibicuję Trumpowi - niech powywraca wszystko do góry nogami - inaczej sie nie da, rozwalic i budować od nowa.- 1 3
-
2016-03-30 11:32
A szczurek kogo był doradcą ?? nie pis?
- 2 1
-
2016-03-29 17:13
w Gdyni nie ma pisuarów
Gdynia jest niezależna
- 5 10
-
2016-03-29 09:04
Oni wszystko łykną...
Co im tvpis powie...
- 47 23
-
2016-03-30 01:31
tunel
dzięki Euro to na szczęście ruszyli z tą inwestycją
ale nigdy nie zakładano że tunel powstanie na EURO
w necie to wszystko przeczytasz - trzeba zasięgnąć informacji z wiarygodnego źródła- 1 2
-
2016-03-29 17:05
Polak malkontent (1)
Zawsze na posterunku!
- 9 5
-
2016-03-29 17:15
"jak brzmi to drugie słowo, zaprzeczenie słowa nie"
polecam ten film, klasyk
- 3 1
-
2016-03-29 07:54
Nie miało być gotowe przed euro (2)
Pamięć szwankuje
- 72 26
-
2016-03-29 13:25
Oczywiście,że tunel był inwestycją nie związaną z Euro 2012.
- 17 5
-
2016-03-29 08:08
Chyba tobie ....
miało ... ale nagrody można dać trysko, budyn, donald ...
- 23 50
-
2016-03-29 11:20
bredzisz jak potluczony
Podaj zrodlo, ktore mowilo o tym, ze ta inwestycja, w momencie wbicia "pierwszej lopaty" byla planowana na Euro.
- 12 8
-
2016-03-29 08:31
divide et impera
dziel i rządź
- 16 0
-
2016-03-31 22:12
Rondo turbinowe
Szkoda że autor nie wyjaśnił pojęcia "rondo turbinowe" i czym się różni od zwykłego bo większość błądzi.... A tak w ogóle to nie narzekajmy że w końcu mamy tunel, super zmienia się ta część naszego miasta!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.