- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (160 opinii)
- 2 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (52 opinie)
- 3 W Gdyni odłowią 80 dzików (290 opinii)
- 4 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (58 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (130 opinii)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (205 opinii)
Największe wiadukty i mosty w Trójmieście
W ostatnich latach w Trójmieście powstały ogromne obiekty drogowe i kolejowe - estakady, wiadukty i mosty. Sprawdziliśmy, które z nich są najdłuższe.
Najdłuższy most na świecie ma 55 km i znajduje się w Hong Kongu. W Trójmieście daleko nam do takich wyników, ale mamy kilka obiektów, którymi możemy się pochwalić.
Estakada w ciągu Obwodnicy Południowej - 2,7 km
To najdłuższa estakada w Polsce, która w najwyższym punkcie znajduje się 25 m nad ziemią. Obiekt powstał w ramach budowy wartej 1,3 mld zł Południowej Obwodnicy Gdańska. Ułatwia nie tylko wjazd na górny taras Gdańska z poziomu Żuław, ale także po drodze ominięcie bezkolizyjne linii kolejowej i Traktu św. Wojciecha. Estakada przechodzi też nad Kanałem Raduni.
Obiekt został oddany do użytku w 2012 r.
Estakada Kwiatkowskiego - 2,4 km
Obiekt był budowany w dwóch etapach. Budowę trasy rozpoczęto 30 sierpnia 1974 roku. Pierwsza część prac zakończyła się w latach 80. ubiegłego wieku. Kolejny etap robót były prowadzony pod koniec lat 90. Po ich zakończeniu estakada wydłużyła się do 2,4 km estakady i łączy dzisiaj ul. Morską z ul. Dąbka.
Estakada kolejowa przy lotnisku - 940 m
Estakada powstała w ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - 18-kilometrowej trasy z Wrzeszcza do Osowej. Na jedno przęsło estakady o długości ok. 30 metrów wykorzystano ponad 300 m sześc. betonu i 25 km stalowych prętów.
Obecnie znajdują się na niej dwa tory i jeden przystanek na wysokości lotniska. Obiekt został oddany do ruchu w 2015 r. Docelowo zostanie na nim dobudowana jeszcze elektryfikacja.
Most wantowy - 380 m długości
Gdański most posiada najdłuższe, bo 230-metrowe przęsło podwieszane w Polsce. Całość konstrukcji ma prawie 380 m długości i 20,5 m szerokości. Wysokość pylonu to 97 m. Most waży 26 tys. ton, a do jego budowy zużyto 16,5 tys. m sześc. betonu. Jest to pierwszy most w naszym kraju zbudowany metodą wspornikową bez użycia podpór tymczasowych w nurcie rzeki.
Opinie (108) 7 zablokowanych
-
2019-01-29 15:34
(9)
Estakada Kwiatkowskiego,dziekujemy Panu Gierkowi.Od tego czasu b.słabo a aut 100 razy wiecej...A obwodnica powinna miec juz dawno 5 pasów w jedna i drugą.Podobnie brak kolei na Obłuże,tunelu na Puckiej itd itp.Ale widać tak wszystkim pasuje.Wieczny remont Morskiej,koleiny,korki.Ciekawe czy ktoś kiedyś w końcu to poprawi.
- 93 44
-
2019-01-29 18:14
Halo tu ziemia (3)
Wiesz urodziłem się po czasach Gierka i z tego co pamiętam to za jego czasów to tylko zaczeli estakadę, Była zbudowana i oddana do użytku sekcja pomiędzy dzisiejszą ulica Morską a ul. Wiśniewskiego, W stronę Obłuża to nie było nic, pamiętam jak jednej zimy samochód przebił rachityczne bariery i spadł z estakady tam gdzie powinny być dalszy ciąg. Chyba za Cegielskiej dobudowali odcinek Wiśniewskiego w stronę Obłuża ( na pewno lata 90-ąte ). Potem, około 2006? Zbudowano leśny odcinek estakady pomiędzy Morską a obwodnicą. Wszystkie odcinki po 90 roku budowało miasto, tylko nie pamiętam, za którego z Prezydentów Gdyni. Ostatni odcinek był dofinansowany ze środków unijnych. I kilka ciekawostek. Estakada została wymyślona w trakcie projektowani Gdyni w latach 20, miała być początkiem autostrady Gdynia - Lwów. Do dziś nie jest drogą krajową ani nawet wojewódzką więc jej budowa i utrzymanie jest finansowane z budżetu miasta. Tyle w temacie, że miasto nic dla portu nie robi
- 16 4
-
2019-01-29 20:19
miasto ma spore "zaslugi" w tym, że estakada jest powiatowa... (1)
A głównie to konflikt z drogowcami, którzy nie chcieli jej dokończenia w postaci lesnego odcinka. Woleli przedłużać obwodnicę. Biorąc pod uwagę co tam się dzieje, nie były to obiekcje bezzasadne.
Jednak talenty mediacyjne miasta zwyciężyły i niezaleznie od opcji rządzącej, estakada stale jest powiatowa...
Co do odległego źródła pomysłu tej drogi, trochę się on kłóci z pomysłami na zrobienie z Oksywia wyspy. Ale jakoś na te wyspę trzeba by sie dostać, to i estakada może była elementem tego pomysłu...- 4 0
-
2019-01-30 00:49
Odsyłam do przepisów
Według ustawy estakada powinna być droga krajową bo prowadzi do przejścia granicznego, kolejne rządy nie chcą przejąć jej od miasta. Estakada jest droga w eksploatacji i to blokuje pieniądze ma inne bardziej miejskie inwestycje drogowe. Niestety Prezydent Szczurek jest niezależny względem kolejnych opcji rządowych i to jest główna przyczyna blokowania przejęcia drogi przez kolejne administracje centralne. Niestety funkcjonuje długa tradycja tępienia niezależnej lokalnej inicjatywy w Polsce. Także nasze tradycyjne piekiełko. A co do przedwojennego projektu to cześć estakady nad janal portowym miała być zwodzona.
- 2 3
-
2019-01-29 18:43
dużo miasto robi, jak sam napisałeś ostatnia inwestycja w 2006 roku...
- 9 3
-
2019-01-29 19:40
O obudził się
I znowu komentuje
- 2 0
-
2019-01-29 16:04
co szczurek zrobił dla transportu z portu przez 25 lat przy korycie?? (2)
- 14 6
-
2019-01-29 17:57
Postawił na przeładunki węgla - Do transportu nie są potrzebne drogi....
Wystarczy wiatr we właściwym kierunku.
- 13 1
-
2019-01-29 16:18
Nic ale ludziom widać tak pasuje.
- 23 3
-
2019-01-29 16:21
zgoda 100%
Ale ludzie mysla, ze "wspaniale sie Gdansk i Trojmiasto rozwija"....a to zapasc od 20 lat, swiat ucieka...
- 11 7
-
2019-01-29 22:42
Plock
Najdluzsze podwieszone przęsło ma nowy most w Płocku. Ten w Gdańsku stracił swoj tytuł 15 lat temu. Ale kto by tam zaktualizował dane.
- 2 3
-
2019-01-29 21:49
obywatel
Jeszcze wiadukt na Morenę, chyba najszerszy i najmniej wykorzystany.
- 7 1
-
2019-01-29 17:05
Oj Panie Macieju (4)
Most wantowy w Gdańsku był kiedyś najdłuższy, już nie jest.
Dłuższy jest dziś np. most wantowy w Rzeszowie, ma przęsło podwieszone 240m, a pylon 108m. Ma też akcent trójmiejski, bo projektowany przez biuro projektowe Mosty Gdańsk, i konstrukcja stalowa wykonana przez gdyński Vistal ;)- 16 1
-
2019-01-29 21:28
Szkoda, że nic nie wspomnieli o drugim moście wantowym.
Tym w ciągu Obwodnicy Południowej, na granicy Olszynki i dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce. Nadal też nie ma on swojego patrona.
- 0 0
-
2019-01-29 19:27
(2)
Pozdro Adaś
- 0 0
-
2019-01-29 19:51
(1)
Pozdro Łukasz
- 0 0
-
2019-01-29 19:52
Pozdro Piotr i Paweł
- 0 0
-
2019-01-29 21:03
Skazane na sukces.
Trojmiasto jest skazane na sukces pod każdym względem.
Łączymy wspólne siły do budowy tego wspaniałego miejsca na ziemi.
Pozdrawiam wszystkich.- 2 5
-
2019-01-29 15:35
Budować budować wszystko w trójmieście ma być (1)
Największe żeby przyciągnąć jak najwięcej turystów moi drodzy i kochani.
- 41 23
-
2019-01-29 19:40
???
Ty znowu tu ???
- 6 1
-
2019-01-29 18:28
Dobudowana elektryfikacja?
Panie Naskręt - zelektryfikowana może być linia a na estakadzie dobudowana zostanie jak już to sieć trakcyjna
- 6 0
-
2019-01-29 18:27
Wszystko to ładnie wygląda ale taka prawda ze prostego mostu w Sobieszewie nie potrafią wybudować. Mozna uczyć się takich budów od Chinczyków.
- 7 1
-
2019-01-29 18:15
Jest jeszcze wiadukt na południowej notce trasy wz na skrzyżowaniu z Sikorskiego. Chyba dłuższy niż most wantowy.
- 4 1
-
2019-01-29 16:57
Panie Macieju
zapomniał Pan o pierwszym w Polsce dodatkowo jednej z największych średnic wykręconych TBM.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.