• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Narzekają na korki przez sygnalizację świetlną na ul. Marynarki Polskiej

Szymon Zięba
2 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Źle skalibrowana sygnalizacja świetlna zdaniem naszego czytelnika wpływa na korki na ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy jeżdżący ulicą Marynarki PolskiejMapka mają problem, by w godzinach szczytu przejechać przez skrzyżowanie ze ŚnieżnąMapka i ul. Szklana HutaMapka. Ich zdaniem źle ustawiona sygnalizacja świetlna, a dodatkowo możliwość jazdy prosto tylko jednym pasem powodują, że w korkach trzeba tam czekać nawet kilkanaście minut. Urzędnicy zapowiadają, że wykonają w okolicy pomiary ruchu i sprawdzą, czy istnieje możliwość wydłużenia "wyświetlania" zielonego światła dla aut jadących prosto.



Co jest główną przyczyną korków w twojej okolicy?

Jak podkreśla pan Adam, rano problem z przejazdem ul. Marynarki Polskiej mają kierowcy jadący do Nowego Portu, a po południu - zmierzający w kierunku ronda Tadeusza Mazowieckiego.

- Tam zresztą traci się w zatorze kolejnych kilka minut. Czy na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna - Szklana Huta nie można wprowadzić możliwości jazdy na wprost z obu pasów i wydłużyć fazy światła zielonego? Zdecydowanie upłynniłoby to ruch. Kierowcy i tak nagminnie łamią tam przepisy ruchu drogowego, jadąc prosto lewym pasem przeznaczonym wyłącznie do skrętu w lewo - zauważa nasz czytelnik.
Dodaje, że auta przejeżdżają przez skrzyżowanie pomimo włączonego światła czerwonego, na co uwagę zwracali internauci w Raporcie z Trójmiasta.

Ul. Marynarki Polskiej, nagranie z sierpnia.


Warto przypomnieć, że kilka lat temu na tym skrzyżowaniu można było jechać prosto z dwóch pasów ruchu.

- O ile dobrze pamiętam, wprowadzenie zmian argumentowano zatorami tworzonymi przez ciężarówki wyjeżdżające z ulicy Śnieżnej w Marynarki Polskiej. Tymczasem codziennie, rano i po południu, widać, że takich pojazdów jest tam zaledwie kilka - podsumowuje pan Andrzej.
Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznaje, że nasz czytelnik ma rację, twierdząc, iż wiele lat temu funkcjonowała organizacja ruchu, gdzie do jazdy na wprost przeznaczone były dwa pasy ruchu. Wówczas lewy skrajny pas był pasem wspólnym do jazdy na wprost i do skrętu w lewo.

Problem z licznymi wypadkami



- Niestety, z uwagi na liczne wypadki drogowe (z ciężkimi obrażeniami) w relacji skręcający pojazd w lewo z jadącym pojazdem na wprost z kierunku przeciwnego, podjęta została decyzja o wprowadzeniu zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Przyczyną wypadków była ograniczona widoczność dla skręcających w lewo (płot na peronie tramwajowym) oraz nadmierna prędkość w ciągu ul. Marynarki Polskiej pojazdów jadących na wprost - mówi Magdalena Kiljan.
Urzędniczka przypomina, że w 2013 roku, wprowadzono zmianę, polegającą na wydzieleniu pasów do skrętu w lewo. Pozwoliło to na poprawę widoczność na skrzyżowaniu. Na taką funkcjonującą organizację ruchu "nałożono" sygnalizację świetlną, stosując sygnalizatory kierunkowe w lewo w celu podtrzymania tych relacji jako bezkolizyjnych.

Będzie pomiar ruchu



- Tak więc na chwilę obecną nie widzimy możliwości przywrócenia na obu pasach relacji na wprost z uwagi na zapewnienie optymalnego poziomy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tym niemniej zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (188) 5 zablokowanych

  • Sygnalizacja jest dobrze skalibrowana, problem leży w tym że z lewego pasa nie da się jechać na wprost, a tiry skręcające w prawo z prawego pasa mają problem ze "złamaniem" się w zakręcie robiąc to powoli i ostrożnie i w efekcie dwa tiry skręca w prawo A reszta stoi na czerwonym

    • 2 0

  • Korki są przez tych co jeżdżą powoli lewym pasem! (3)

    • 16 36

    • Dynamika

      Światło zielone jest po to aby z niego ruszyć a nie bawić się miźafonem ale dynamicznie wcisnąć gaz i zmienić bieg na następny aby uzyskać dozwoloną prędkość. Tak się jeździ w mieście.

      • 2 2

    • ale na lewym pasie obowiązują takie same przepisy ja na prawym

      • 13 1

    • Dokladni

      • 4 10

  • 2 pasy rozwiazalyby problem... Nie potrzeba specjalnego lewo skrętu dla śnieżnej

    Wystarczy zrobić jedno ogólne zielone dla wszystkich i lewy pas z możliwością jazdy prosto, skrętu w lewo i zawracania... Po co tak utrudniać? Ruch będzie rósł czy to się komu podoba czy nie bo mamy coraz więcej mieszkańców z poza Trójmiasta i coraz więcej osiedli min w tym rejonie... Nigdy nie zrozumiem po co w ten sposób działają władze miejskie dla kierowców wszelakich aut... Z punktu rowerowego również jest kiepsko a i pieszych życie nie rozpieszcza... wracając do aut: Nie widzę sensu ciągłego zmieniania skrzyżowań na równorzędne , zawężania dróg do jednego pasa czy zwężania szerokości jezdni (np.okopowa) dla wybudowania pasa rowerowego po którym NIGDY nie widziałem by się ktoś poruszał chocby dlatego że autobus przegubowy by się złamać na zakręcie musi na ten pas najechać... Total bezsens, no ale, ponarzekać można, żyć trzeba dalej z tymi głupotami... I tak nic nikt nie zadziała

    • 2 2

  • Te skrzyżowania potraktowano jako skrzyżowania buforujące przed węzłem Kliniczna.

    • 0 0

  • Przyczyną korków jest Tristar.

    • 1 1

  • gdzie przez światła??? (2)

    toć korki są przez rowerzystów!!!

    • 13 3

    • I przez wszystkich co nie jeżdżą samochodem (1)

      No bo przecież nie przez samochody. A komunikacja miejska korkuje miasto :D :D :D

      • 1 1

      • No i ty.

        • 0 0

  • Zielone na Marynarki trwa 10 -15 ekund!

    Żółte trwa 1 sek. Chyba coś się komuś....

    • 2 0

  • Sprawa jest prosta. (1)

    Pchacie się autami tam, gdzie jest ciasno gdzie wszyscy,, to stoicie w korku. To działa tak samo jak to, że nie da się wszystkich mebli z ikei wstawić do jednego mieszkania. Miejsce na samochody w mieście skończyło się już dawno temu, tylko dzięki łamaniu praw drogowych jeszcze powoli się przeciskacie. Każdy powinien przed uruchomieniem samochodu zastanowić się czy absolutnie koniecznie musi go użyć.

    • 6 5

    • Tak by by się chciało,

      ale to nie działa. "Czy musisz" jest podobne do "według potrzeb". Po prostu musi być drożej (paliwo, parkingi, mniej kasy na infrastrukture) dla osobówek i taniej/lepiej komunikacją, rowerami etc.

      • 1 2

  • Prośba (1)

    Proszę dodać w ankiecie odpowiedź "durne decyzję urzędników, utrudniające życie mieszkańców w imię chorej ideologii"

    • 5 6

    • A jaka to jest ta chora ideologia?

      • 0 0

  • Zlikwidować tam osobny pas na lewoskręt. Zrobić oba pasy prosto. W część przed rondem funkcjonują przejazdy bez osobnego (5)

    • 24 8

    • Zlikwidować jazdę prosto. (4)

      Z lewego pasa w lewo a prawego w prawo.

      • 9 5

      • Nuuuuda! (3)

        Z lewego prosto, z prawego w lewo!

        • 11 0

        • nie, z lewego w prawo a z prawego w lewo (2)

          • 1 1

          • No tak wygląda co rano skrzyżowanie Havla z AK.

            Banda "cwaniaków" zawsze blokuje środkowy pas, bo muszą dojechać do końca i wtedy wciskać się na prawoskręt.

            Powinni do takich strzelać.

            • 1 0

          • z prawego zawracanie do lewego

            • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane