• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • Nadal to samo (3)

    1. Czy kupilibyście samochód elektryczny, którego nie można ładować, tylko trzeba codziennie wymieniać akumulator?
    2. Czy kupilibyście samochód spalinowy, którego nie można zatankować, tylko trzeba codziennie wymieniać bak?
    Dlaczego ci ludzie zamówili rowery elektryczne, których nie da się ładować?

    • 66 8

    • Bo im nie zależy na jakości roweru miejskiego, a wykonaniu ciężka kasa swoje kieszenie za kontrakty przy tej robocie. Standard Polskiego Palermo

      • 13 1

    • spytaj nextbikea

      możesz na tym forum, są tu aktywni

      • 0 0

    • Bo gdyby miałyby być ładowane na stacjach to tych stacji byłoby 10x mniej

      • 0 0

  • Tak jak renoma w gdańsku po znsjomości przetargi na miliony od lat

    Znajomości znsjomości spółki spółeczkini wyciąganie grubych milionów od spółek np. Zkm . Miasto zadłużone zkm nie ms pieniedzy na podwyżki ale kupuje autibusy od spółki słup 40.mln zł drożej. Wałki wałki wałeczki mevo tez wróci do gry zobaczycie tam za dużo są powiązania z miastem już okradli miasto próbiją drugi raz. Nikt nie siedzi nie ma odpowiedzialnych ...

    • 37 10

  • Czy to jest żaaaaaart?! (1)

    Nie wierzę, że miasto ich wybierze po tym co zaprezentowali.

    Maja tupet stając ponownie do przetargu.

    • 49 5

    • Tam są dobre znajomości

      • 8 2

  • ale my nie chcemy juz netbike'a :/

    • 31 3

  • Znowu miasto wyda 100 mln za rowery warte 20.mln zl (3)

    Kto sprawdzi kto stoi za tymi spółkami jakie nazwiska kto ma takie znajomości że wyciąga dziesiątki milionów z miasta po legalu a usługa kończy sie kompromitacją- i miadto bierze tą samą spółeczkę ponownie i kolekne miliony do rozdania

    • 52 8

    • Całe 21 gmin w sumie wydało na to 10mln (2)

      o jakich 100mln ty piszesz?

      • 6 7

      • to troll dlatego pisze

        • 0 6

      • Bo unijne pieniądze to można przep.!@#$ać?

        • 0 0

  • Za mevo nikt nie siedzi ? (5)

    Spółka nextbike jakby nigdy nic bierze udział w przetargu . To jakiś żart ? Gdzie jest Nik ?

    • 63 7

    • Banaś ma inne problemy! Nie przeszkadzaj! (1)

      • 4 2

      • Nie mieszaj tu Banasiem trollu

        • 5 0

    • Chodzi o to, że tym razem startują jako spółka matka a nie córka (2)

      Różnica taka że są spółką akcyjną a nie jakimś sc z kapitałem 5000 zł.

      • 2 1

      • Niech sie rozliczą za spólke córkę, jak nie to precz z tymi złodziejami

        • 9 0

      • SC nie ma kapitalu

        SC nie ma kapitału, ponieważ za zobowiązania spółki odpowiadają jej wspólnicy całym swoim prywatnym majątkiem. Kapitał ma spółka z o.o., akcyjna, itd.

        • 0 0

  • Glejser do dymisji (1)

    Ciekawe jaki kolejny bubel wymyśli za nieswoje pieniadze w dodatku?

    • 26 3

    • Nie Glejser tylko Glaser

      Na spółkę z Pauliną Cyniak, oni powinni odpowiedzieć za utopienie kupy kasy z podatków, No ale urzędas może wszystko

      • 2 0

  • (8)

    Ależ to jest cyrk. Domyslam się, ze nikt z miasta personalnie nie odpowiedział za fiasko tego projektu? Wystarczyło, moim zdaniem, dać nieelektryczne rowery. Mniej osób by korzystało, ale finansowo i organizacyjnie zapewne by się spinalo.

    • 42 6

    • (2)

      Bike wcześniej miał z chin rowery za tanioche podczepili przetarg pod ich możliwości po znajomosci dziękibtemu więcej kasy poszło na lewo stary myk

      • 5 3

      • snafca myków powiedział co wiedział

        • 2 5

      • ??

        Powiedz czy masz w tej sprawie jakieś konkrety?. Czy tylko gadasz bo inaczej nie potrafisz. Pieprzysz, żeby pieprzyć.

        • 1 3

    • ale co możesz miastu zarzucić?? (1)

      ty masz jakieś pojecie o przetargach publicznych?
      operator zaoferował najwięcej za najmniej i wygrał.
      to że się nie wywiązał to wina miasta?
      z jakiej racji.

      założenia miasta wcale nie były takie złe. nowe będą podobne.

      • 1 10

      • A kto sformulowal takie warunki zamowienia? Kto zawarl umowy, podczas gdy nawet laicy byli pewni, ze to sie nie spina?

        • 5 0

    • ryzyko spoczywało na prywatnym dostawcy (1)

      dlaczego miasto miałoby odpowiadać za fiasko tego projektu?

      • 1 5

      • Za niewywiązanie się z zakresu obowiązków.

        Za wadliwe sporządzoną umowę i narażenie miast na starty finansowe.

        • 5 0

    • Najlepiej

      było by przeznaczyć jeden rower dla ciebie. Kolor i inne cechy byś sobie wybrał. Wtedy było by wszystko OK. To, że emeryci bardzo chętnie korzystali to dla ciebie nie ważne. Narazie nie musisz mieć elektrycznego, a więc takie powinny byc tylko udostępnione. No i przede wszystkim co najmniej jeden tylko do twojej dyspozycji.

      • 1 4

  • (1)

    Jestem zdziwiona, że M.Glesser nie beknął za ten niewypał.

    • 19 1

    • A co ma do tego Gesslerowa?

      • 0 3

  • Zwrot opłaty (2)

    Nawet mi 11 zł nie oddali za abonament. Dostałem decyzję o zwrocie, a kasy nie przelali.
    Taka porządna firma...

    • 32 4

    • pokaż skan decyzji (1)

      • 2 8

      • Dostałem emaila

        o treści
        "Szanowny Panie,
        Odpowiadając na wiadomość, uprzejmie informuję, że umowa została rozwiązana zgodnie z przesłaną dyspozycją.
        Zgromadzone na Pana koncie środki w wysokości 11 zł zostały zwrócone na wskazane w wypowiedzeniu konto bankowe. "

        i tyle w temacie. Na kolejne emaile nie odpowiadają.
        A rachunek we wniosku jest prawidłowy bo sprawdzałem. Wiedzą, że nikt o 11 zł nie poda ich do Sądu. No to można nie płacić.

        • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane