• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • Tylko 25% elektryków?! (16)

    Ten system straci sens. Zwykły rower to ja moge sobie na olx za 200zł kupić. Mevo miało właśnie przewagę że z prądem byłem w stanie objechać całe miasto i pozałatwiać choćby masę urzędowych spraw bez straszenia ludzi sportowym zapaszkiem. Nie ma jednak co liczyć na to miasto, czas na własnego elektryka. Powodzenia z tymi nożnymi, trzybiegowymi potworkami.

    • 100 121

    • Chyba jednak nie taka jest rola rowerów miejskich (6)

      • 16 24

      • (4)

        Chyba jednak właśnie taka ma być.

        • 30 7

        • Aaa (3)

          Czyli tam, gdzie nie ma elektrycznych rowerów miejskich to się mylą?!

          • 10 6

          • Nasze miasto jest pagórkowate (2)

            Nie ma co porównywać z tymi płaskimi

            • 15 7

            • i co z tego? (1)

              jak ktoś będzie chciał, to weźmie elektryka

              jak nie to weźmie normalny - dlaczego musze być zmuszany do używania elektryka?

              • 0 0

              • Nie musisz wogole korzystać z systemu jak nie lubisz elektryków.

                • 0 0

      • Tak, taka ma byc napewno!

        • 1 1

    • takie to byly elektryki

      ze naped elektyczny albo w ogole nie dzial, albo sie wylaczal po kilkuset metrach. Wypozyczylam MEVO ze 20 razy, z czego prawie w polowie przypadkow cos bylo nie tak.

      • 0 0

    • wielu z nas od samego początku było zdziwiona 100% elektryków

      mnie nigdy nie interesowały, a potem okazało się, że firma i polscy managerowie nie potrafią opanować niczegp

      czekałem, =aż pojawi się odpowiednia lizba rowerów, bo nie jestem i**otą, który płaciu za powietrze

      nie doczekałem się

      • 0 2

    • to sobie kup i noś go w plecaku

      • 4 2

    • Jak się piciszto używaj antyperspirantów i myj się. Rower to rower a nie motorynka. Mevo wykończyły akumulatory. Nikt nie jest w stanie zapanować nad taką ilością akumulatorów. Poza tym głupi system. Lublin i warszawa kompatybilny system jedna aplikacja wpłacam i jadę bez abonamentów i skomplikowanych procedur, których nikt nie jest w stanie pojąć

      • 7 5

    • Tak własnie taka jest rola rowerów miejskich by mozna bez emisji spalin poruszac sie po miescie! (1)

      • 27 5

      • Jeżeli jeden kierowca się przesiądzie, bo to elektryk

        To już równoważysz emisje całego systemu.

        • 6 3

    • Aż 25% (1)

      Abonament na elektryki powinien kosztować 50 PLN a nie 10, bo do tej pory z MEVO korzystali dusigrosze którzy przesiadali się z SKM bo taniej... I blokowali sprzęt dla tych, którym naprawdę był on potrzebny...

      • 9 30

      • I dobrze

        Rowery mają zrobić więcej miejsca dla tych, którzy muszą jechać SKM, komunikacją, czy samochodem.

        • 8 1

    • te "elektryki" były nic nie warte

      30kg i wspomaganie symboliczne, dłuższe podjazdy wymagały więcej wysiłku żeby wjechać tym gratem niż na normalnym rowerze

      • 33 6

  • #bedziedobrzebardzo

    czas już startować, bo wakacje w polsce już za rogiem a chętnych na spędzenie tego czasu w trójmieście zapewne będzie duuuużo więcej niż w latach poprzednich a do tego wspaniałe trasy rowerowe, popularyzacja ekologii, popularyzacja aktywności, wszystko jest pozytywnie i na TAK

    • 0 0

  • dlaczego przetargi nie maja punktu: wywiązywanie się ze zobowiązań (3)

    jeśli ktoś tego niee robi, to powinno go dyskwalifikować

    jestem bardzo rozczarowany jak Nextbike zawalił sprawę w Trójmieście, bo to firma która potrafi działać poprawnie w innych miejscach i w innych krajach, a obsługuje kilkadziesiąt miast

    niestety Polacy jak zwykle wszystko skopią (managerowie byli Polakami)

    już na początku zaczęło cuchnąć przekrętem, gdy jako jedyne miasto nie było włączone do ogólnej sieci (możliwość korzystania z abonamentu w innych miastach)

    • 5 2

    • To jest własnie ogromna róznica standardy zachodnio europejskie sa zupełnie inne bo w Polskie oddziały sa prowadzone (1)

      przez niekompetentnych Polaków przyzwyczajonych do tych rodem z PRLu

      • 1 0

      • też tak uważam - Auchan w Polsce a na zachodzie to niebo a ziemia

        nie mogę przeboleć, że jeden z lepszych hipermarketów w Polsce jest jak Społem - a już najgorszą częścią jest ta z warzywami

        • 0 0

    • czy troll od minusa uważa, że powinno się dawać ciągle kontrakty tym, którzy potem wszystko skopią?

      • 1 0

  • Ładowanie rowerów (1)

    A nie lepiej wziąć przykład ze sprawdzonego sposobu ładowania i stacji rowerowych takie jakie są w Warszawie? Bierzesz i oddajesz w określonych lokalizacjach dzięki czemu rowery nie lądują w zbiornikach retencyjnych. No i ładowanie w stacji. Bierzesz elektryka , oddajesz w stacji elektrycznej. Może lepiej zainwestować w sprawdzone metody a nie wymyślać nowości, które jak widzimy po MEVO nie sprawdziły się?

    • 1 0

    • Ale do tego potrzebna jest infrastruktura. W przypadku Mevo infrastruktury to słupek z tabliczką+stojak na ogół nieprzytwierdzony do podłoża. Chcieli być chytry no i tak skończyła się ta bajka

      • 0 0

  • Gutek 52

    Trzeba spróbować jeszcze raz ,pomysł był super.W okresie pandemii by się sprawdziło .Trzymam kciuki ,a winni powinni odpowiedzieć za poniesione straty

    • 0 0

  • Każdy by mogł być takim operatorem ahahha

    Duzo obiecać, zrobić kilka oh ah tabelek w excelu, zainkasować pare milionów na zaś a potem Karaiby

    • 0 0

  • Nextbike to zlodzieje

    A Trójmiasto.pl blokuje zwykle posty, gdzie większość ludzi pisało, że złożyło wniosek i nie otrzymali zwrotów pieniędzy. Czy tak weryfikowane opinie mają jakiś sens. Gadacie na TVP a na trojmiasto.pl podobnie. Niech jeszcze chwalą Nextbike i Mevo... Na niech będzie ankieta "Czy chciałbyś, aby operatorem rowerami miejskiego w metropolii był Nextbike? Odp. 1) tak, chcialbym 2) tak, bardzo chciałbym 3) oczywiście, że chciałbym

    • 3 0

  • (21)

    Szkoda, że poprzedniego operatora uwalili.
    Bo właśnie się rozkręcali i byłaby okejka teraz

    • 40 319

    • Na szczęście się nie rozkręcili...

      • 0 0

    • co za bzdura! (4)

      Nikogo nie uwalali.

      Przeszarżował operator w przetargu i nie było opcji tego utrzymać za tak małe pieniądze.

      • 40 5

      • Przeszarżował aby wygrać z tymi, co złożyli realne i uczciwe oferty

        za takie coś powinien być prokurator

        • 2 0

      • (2)

        wcale nie takie małe.... 40mln by dostał plus to co ugrał z abonamentu i reklam gdyby dociągnęli.

        • 7 4

        • 40 mln za co? Nie znacz szczegółów i się wypowiadasz. Można dostać 400 mln i się nie wywiązać. To zależy od szczegółów, których nie znasz, a się wypowiadasz.

          • 2 0

        • aha

          tyle to co najmniej długów im wyszło za łamanie odpisanej umowy

          • 8 1

    • Nextbajkowe trole w akcji (2)

      • 16 1

      • raczej antynextbajkowe (1)

        • 0 1

        • Po tej farsie, która zrobili za nasze pieniądze

          ciężko nie być anty

          • 2 0

    • Ja tam nie narzekałem (5)

      Trzeba było często troche poszukać, ale w większości przypadków nie miałem problemów ze znalezieniem działającego roweru. Do ostatniego dnia cieszyłem się tymi elektryczkami. Teraz z nożnym napędem to będzie tylko ciekawostka dla turystów.

      • 25 25

      • Taa, akurat (3)

        Chyba że pod OBC mieszkasz

        • 15 8

        • We Wrzeszczu problemów też nie było. (2)

          • 5 9

          • No nie do końca... (1)

            Często były pustki. :(

            • 5 3

            • ale pustki to są w cisowie!

              na mapie nawet jest zapisane - Pustki Cisowskie

              • 1 1

      • Przestań!

        • 1 3

    • (2)

      narobili ok 10 mln pln długu w ciągu kilku miesięcy działania. nie mieli zaamiaru realizować warunków kontraktu. chcieli sprzedac wadliwe rowery i zwinac interes. to byla jedyna szansa na zarobek przy złożonej przez nich ofercie. oszusci

      • 15 2

      • (1)

        Te polskie przetargi to jest nonsens :) Co rusz jakaś firma schodzi z budowy bo wychodzą nieprzewidziane koszty a nikt do biznesu nie będzie dokładał

        • 3 3

        • To w ofercie trzeba przyjąć margines na nieprzewidziane koszty. A u nas każdy składa najniższą ofertę, poniżej kosztów (tych przewidzianych też), licząc że w środku prac uda mu się zmienić umowę.

          • 3 1

    • Nextbike nie powinien być dopuszczony z prostego powodu - dla zasady

      Dali sakramencko niedoszacowaną ofertę, żeby tylko wygrać przetarg. Myśleli, że później jakoś to będzie, przecież oferent się nie wycofa. A tu klops - pokazaliśmy im za tą farsę środkowy palec.

      • 10 2

    • Sam się uwalił. Nie doszacował i popłynął. (1)

      • 26 1

      • A my razem z nim

        A duet z OMGSS za nic nie odpowiedział, kasa poszła się bujać, Glaser i Cyniak już myślą co by tu jeszcze spie...przyć

        • 14 5

  • Wiele opinii i większość załosna (8)

    1. Ci co chcą zwrot abonamentów niech zachowają odrobinę przyzwoitości i milczą. Abonamenty były symboliczne i wręcz śmieszne. Dlatego właśnie system się nie bilansował i z hukiem padł.

    2. Ci którym marzy się jazda na rowerze elektrycznym za darmo (patrz p.1) niech przestaną marzyć bo to już nie wróci. Chcesz jeździć na elektryku kup go sobie i ponoś pełne koszty eksploatacji albo zapłacisz droższy abonament bo tak tanio już nie będzie.

    3. To że system padł nie jest tylko winą operatora ale także urzędników którzy podpisali umowę i ustalili między innymi ceny abonamentów. Gdyby byli profesjonalni nie wierzyliby w cuda że taki sprzęt z takim abonamentem zarobi na utrzymanie systemu. Osobiście uważam że bardziej zawinili urzędnicy.

    4. Mamy jasność jakie firmy startują ale czy urzędnicy którzy będą je oceniać to Ci sami ludzie którzy już raz dali ciała i podpisali pierwszą umowę. Oto jest pytanie.

    • 2 8

    • A ja uważam, ze Nextbike nas zwyczajnie oszukał (1)

      może nich teraz każdy weźmie przykład z nextbikea i w przetargach publicznych obiecuje gruszki na wierzbie, a jak już kontrakt wygrany to powie no sorry, a co wy oczekiwaliście.

      • 2 3

      • Człowieku gdzie ty żyjesz

        Każda firma chce wygrać przetarg.
        Jak ktoś Ci sprzedaje używany samochód to wierzysz mu na słowo czy sprawdzasz sam to co możesz sprawdzić ?

        Z czym NB Cie oszukał ? Ile jeździłeś a ile kasy hipotetycznie straciłeś ? Według mnie użytkownicy akurat zyskali bo pojeździli za dotacje.

        • 1 1

    • Dział PR nextbikea się odezwał? (1)

      czyli daliście ofertę na totalnie niebilansujący się system tylko po to, aby wygrać przetarg z innymi, którzy uczciwie podeszli do sprawy? A teraz macie tupet pisać a co wy oczekiwaliście za takie pieniądze?

      • 2 3

      • Nie trafiłeś.

        Nie wiem czemu NB dał taką ofertę pewnie liczył na aneksy ale wiem że urzędnicy dali ciała i ślinili się na myśl o rowerach elektrycznych, których ja jestem przeciwnikiem. Dla mnie tą są żałosne motorowerki. Chociaż mam satysfakcję jak wyprzedzam gamoni na elektrykach zwykłym rowerem.

        Jako mieszkaniec mam pretensje do urzędników to oni powinni sprawdzić czy system teoretycznie będzie na siebie zarabiał.

        • 1 1

    • jak coś jest tanie, to nie ma prawa do reklamacji? (1)

      dobrze się czujesz?

      • 3 2

      • Co Ty chcesz reklamować ?
        Firma ogłosiła upadłość ale zawsze możesz podać ich do sądu jak uważasz się za pokrzywdzonego.

        • 1 1

    • Dobre (1)

      Czyli kradnij od wielu ale male kwoty to nie bedziesz złodziejem.

      • 3 2

      • Masz rozum cwaniaku ?

        Fakty są takie że opłaty były za małe i to było bardzo widoczne.
        Jeśli widać ze coś jest nie halo to się trzyma od tego z daleka.
        Oni nic Ci nie ukradli, jeśli korzystałeś to nie straciłeś tylko zyskałeś.
        Pojeździłeś za free elektrykiem i się ciesz a nie płaczesz że wiszą Ci 10 złotych bo to żałosne.

        • 1 2

  • Grez

    Czy będzie milion, dwa do tyłu to i tak podatnik zapłaci. Jakby to był ich, prywatny interes za który płaciłby z własnej kieszeni to inaczej urzędnicy by tańcowali.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane