• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie strajku w gdyńskiej komunikacji. Porozumienie ze związkowcami

Patryk Szczerba
25 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Widmo strajku w gdyńskiej komunikacji zostało zażegnane. Widmo strajku w gdyńskiej komunikacji zostało zażegnane.

Związkowcy trzech komunalnych spółek przewozowych w Gdyni oraz Zarządu Komunikacji Miejskiej podpisali porozumienie z pracodawcami w sprawie podwyżek. W spółkach przewozowych stawki godzinowe podniesione zostaną o złotówkę, a w lipcu 2022 r. - o kolejną. Pracownicy ZKM otrzymają zaś po 500 zł premii.



Jak oceniasz komunikację miejską w Gdyni?

Przypomnijmy: ostatnia propozycja władz miasta dotyczyła podwyżki dla tzw. pracowników godzinowych o złotówkę od stycznia 2022 r. i o kolejną złotówkę pod koniec roku, gdy pozwoli na to sytuacja finansowa miasta.

Pierwsze propozycje bez uwzględnienia ZKM Gdynia



- To są propozycje zgodne z postulatami związkowców w takiej wysokości, w jakiej jesteśmy w stanie wyciągnąć pieniądze z budżetu, w którym tak wielu milionów po zmianach i rewolucjach podatkowych zabrakło - mówiła Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Rozkład ZKM Gdynia



Podwyżki mieli otrzymać pracownicy spółek przewozowych, co oznaczałoby, że pensja nie wzrosłaby pracownikom Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Włodarze tłumaczyli, że to de facto urzędnicy, więc nie chcą robić dla nich wyjątków związanych z podwyżkami.

Związkowcy odpowiadali, że chcą podwyżki dla wszystkich pracowników i to w wysokości 2,5 zł. Polem do kompromisu miało być rozłożenie tej kwoty w czasie.

Ostatecznie doszło do porozumienia i na większą pensję mogą liczyć też przedstawiciele ZKM Gdynia.

Ostatecznie podwyżki dla kierowców, premia dla pracowników ZKM



W przypadku pracowników komunalnych spółek przewozowych z początkiem roku ich stawki godzinowe podniesione zostaną o złotówkę, a w lipcu 2022 r. - o kolejną. W porozumieniu znalazł się także zapis, że do rozmów o kolejnych podwyżkach wrócą w I kwartale 2023 r.

Z kolei pracownicy ZKM otrzymają 500 zł premii, a na podwyżkę liczyć mogą w lipcu przyszłego roku.

- Nigdy nie jest tak, że wszyscy są zadowoleni, ale daliśmy szansę samorządowi gdyńskiemu się wykazać. Były to bardzo twarde i burzliwe negocjacje. Rozmowy zawsze polegają na tym, żeby zbliżyć stanowiska i osiągnąć kompromis. Będziemy obserwować sytuację ekonomiczną w kraju i w razie dalej szalejącej inflacji reagować - mówi Stanisław Taube z Komisji Współdziałania Organizacji Związkowych reprezentującej pracowników gdyńskiej komunikacji miejskiej.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (155) 8 zablokowanych

  • zwionski

    bez jaj, związki to największa banda pasożytów ever!!!! powinni to zdelegalizować!!!!!

    • 30 3

  • A szkoda ze nie będzie

    • 11 0

  • ile zarabia kierowca (9)

    mam pytanie ile zarabia kierowca autobusu na start a ile po paru latach pracy ????

    • 10 0

    • W Niemczech 2700 Euro...

      • 6 1

    • coraz mniej. Dwa lata temu miałem ponad 4 tys, teraz do 4 nie da się dojść.

      • 11 1

    • Praca bardzo ciężka i stresująca

      Ile by nie zarabiał to nie chciał bym być na ich miejscu szacunek

      • 20 1

    • (3)

      19.50 brutto +20 procent premi,pełna 13 jest po 3 latach,wysługa dopiero po 5 latach 5 procent,po 10 następne 5.Za pracę w święta 100 procent ale dostaniesz jedną niedzielę i 3 soboty.Więc na początek przez 5 lat jakieś 2900 netto.

      • 10 1

      • (2)

        Masakra :( Cała szczurza ekipa z UM powinna mieć takie uposażenie, a nadwyżki przekazać do ZKM. Wtedy uwierzyłabym, że zależy im na mieście

        • 7 0

        • ale wiesz, że w urzędzie dużo osób zarabia mniej? (1)

          • 4 1

          • I wstają o 3 rano

            ...oraz pracują większość sobót i niektóre święta.

            • 8 0

    • (1)

      I jeszcze kary i ubezpieczenie OC 55zł

      • 11 1

      • W Gdansku nawet tego nie ma

        • 0 0

  • (10)

    W mojej opinii powinno się zlikwidować PKA i zredukować stanowiska w biurach i się znajdzie kasa. Po co mamy mieć w Gdyni dwie firmy komunalno autobusowe? W Warszawie jakoś jest jedno MZA i dobrze sobie radzą jako jedna firma.

    • 72 6

    • Bo to Gdynia.

      • 11 2

    • (1)

      zwolnić wszystkich co są na kontraktach i nie obejmuje ich ustawa kominowa to też się kasa znajdzie

      • 7 1

      • czemu chcesz komuś zabierać wynagrodzenie?

        jakby tobie tak chcieli zabrać?

        • 6 2

    • Czemu? Dwie firmy to konkurencja, zdrowa konkurencja (1)

      • 0 8

      • 1. Bo firma w niektórych przypadkach denerwuje pasażerów, przestarzała (czasem zbyt nerwowa) kadra, nieraz odjazdy inne niż w rozkładzie jazdy, nieraz nękanie pasażerów o maseczki co jest niezgodne z konstytucją (art 31, ust. 1,2): "Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje." itp.
        2. Powoduje dodatkowe wydatki z budżetu miasta, czy potrzebne są te stanowiska różnorodne w osobnej firmie? Po co prezes w osobnej firmie skoro mógłby wystarczyć np. naczelnik zajezdni PKM oddział Pogórze Dolne.
        3. Pensja prezesa mogłaby zostać rozdzielona na podwyżki pensji dla pracowników, którzy nie siedzą w biurze tylko pracują w terenie, nieraz w trudnych warunkach, wstają o kosmicznych porach...
        4. W innych miastach zwykle występuje jedna firma (nawet nie rozdziela się autobusów i tramwajów) a są różne zajezdnie a nie osobne firmy.
        5. Uporządkowanie taboru autobusowego w jednej firmie a nie osobno w dwóch.
        6. Na co konkurencja w spółkach miejskich? W zadaniach, które i tak nie są zależne od firm tylko od ZKM.

        • 8 1

    • (2)

      W Gdyni są trzy spólki pka , pkm i PKT . Plus 3 foirmy prywatne Gryf ,PKS Gdynia i IREX , a całym tym interesem zarządza ZKM Gdynia

      • 10 0

      • W Rumia zarządzanej przez ZKM Gdynia (1)

        Obsługuje na liniach 84 i 87 jakaś firma ze śląska. Ale jej nazwy nie znam.

        • 1 0

        • Do prywatnych nie mam pretensji bo to rzeczywiście konkurencja i są po prostu niezależne od władz miasta. Mogą brać udział w przetargach i tu można mówić o konkurencji. Ale nie w miejskich spółkach.

          • 2 0

    • Nie wiesz co piszesz,radzą sobie hahaha

      • 0 0

    • Twoje staniwisko zlikwidujemy i będzie pan zadowolony

      • 0 0

  • Złotówka brutto i już zadowoleni... (2)

    Jak niewiele potrzeba do pełni szczęścia. Presja płacowa znów zwyciężyła. Gdynia to miasto cudów i tzw. kompromisów...

    • 23 1

    • (1)

      Gdyby tylko chcieli wyjść na zero to powinni mieć 4 zł podwyżki...a tak...są na wielkim minusie.Nie wiem czy w związkach ktoś maturę ma z matematyki?

      • 12 0

      • To jest obszar działalności, w którym matematyka

        nie odgrywa pierwszoplanowej roli, tak jak w sprzedaży gruntów, w dopłatach do murawy stadionowej, w ławkach solarnych, w ogrodach deszczowych, w obietnicach bez pokrycia, itp itd. Matematyka to się zgadza tam, gdzie są uściski dłoni i klepanie się po plecach, niewspółmiernie lepszy efekt kolesiowski widoczny w portfelach wąskiej elyty. Kierowcy nie będą lepiej zarabiać za frajerką, bo albo pokaże im się na bramie plik CV cudzoziemców albo na szkolenia w PUP wyśle się kobiety, im też matematycznie zapłaci się mniej i gra muzyka w autobusach. Polacy mentalnie słabiutka nacja, patrzą ze łzami na zarobki w euro a biorą zlotowkę brutto.

        • 5 0

  • jak zwykle związki zawodowe sprzedały pracowników. W GAiT to samo. Niby złotówka i zero innych informacji. Śmiech na sali

    • 26 3

  • Opinia wyróżniona

    podwyzki dla kierowcow to oznacza mniej kursow (6)

    zobaczycie jak beda ciecia kursow pod pretekstem ze mniej pasazerow jezdzi na danej linii.
    bilety podwyzsza tez kwestia czasu mysle ze w maju najpozniej ale obstawiam marzec -kwiecien.
    uzasadnienie drozszy prad i paliwo.

    • 34 10

    • noie będzie żadnej podwyżki. Z godzin wyjdzie więcej ale zabiorą premie i wyjdzie na to samo. Stary numer stosowany np w Gdańsku

      • 13 0

    • Masz rację bo już małolatów wynajęli aby sprawdzać

      • 3 0

    • Skąd taki wniosek?

      • 0 0

    • Byla linia 137 od Witomina do ul.Chrzanowskiego (1)

      Ale ktoś stwierdził że nie ma chętnych wiec przeniesiono ja w druga część Gdyni i jeździ 3 lu 4 przystanki.Tyle lat jeździł od Witomina w kierunku Przychodni na Chrzanowskiego.Rano pelny ludzi do roboty i przychodni i popołudniu pelny autobus ludzi wracających z roboty.ale po co...coś co dobrze od wielu wielu lat funkcjonuje najlepiej rozpierniczyc by przestało.Brawa dla tego kto to wymyslił

      • 1 0

      • Linia 137

        Tak to prawda ! Do przychodni trzeba się przesiadać! Dużo ludzi zrezygnowało zbtej przychodni ,przez przesiadki

        • 0 0

    • Podwyzszki

      Już jeżdżą co pół godzi np Chylonia ,Cisowa ! Makabra !

      • 0 0

  • Szkoda, że pracowników nikrt nie spytał czy się zgadzaja na tą "podwyżkę"

    • 22 1

  • 168 złoty miesięcznie (3)

    Szczepan jak masz jaja to podaj się do dymisji

    • 28 1

    • Jeszcze odejmij podatek

      • 8 0

    • Tyle prezes pewnie wydaje codziennie na lunch.

      • 8 0

    • Brutto

      • 4 0

  • (2)

    no dobra. Zarząd dogadał się ze związkami ale nie z pracownikami

    • 37 1

    • p. Taube (1)

      Z głodu nie umrze...

      • 12 0

      • Ma jakieś 7 koła to się nie martwi

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane