• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie ma autobusu? Dzwoń do ZTM!

Krzysztof Koprowski
4 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Jeżeli twój autobus spóźni się, albo w ogóle nie przyjedzie na przystanek, możesz zgłosić to gdańskiemu ZTM-owi, pod numerem telefonu 58 309 13 22. Jeżeli twój autobus spóźni się, albo w ogóle nie przyjedzie na przystanek, możesz zgłosić to gdańskiemu ZTM-owi, pod numerem telefonu 58 309 13 22.

Marzniesz na przystanku, a wciąż nie nadjeżdża autobus lub tramwaj? Wyjmij telefon i wykręć numer do Zarządu Transportu Miejskiego, aby dowiedzieć się o przyczynę awarii. ZTM uruchamia specjalną infolinię, dzięki której dowiemy się o utrudnieniach w ruchu.



Czy będziesz zgłaszać uwagi na temat funkcjonowania komunikacji miejskiej?

58 309 13 22 - to numer telefonu, pod którym od poniedziałku pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku mogą zgłaszać wszelkie zastrzeżenia dotyczące nierozkładowej jazdy autobusów i tramwajów. Dyżur pełniony jest w godzinach 7-23. Dzwoniąc do pracownika ZTM, otrzymamy informację o utrudnieniach na wszystkich liniach, niezależnie od tego kto jest przewoźnikiem (ZKM, Warbus czy PKS Gdańsk).

- Infolinia została uruchomiona własnymi siłami ZTM. Do jej obsługi skierowaliśmy trzech naszych pracowników. Jest to "wstęp" do prawdziwego nadzoru ruchu, który mam nadzieję uda nam się docelowo uruchomić - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.

Stanowisko ds. Nadzoru Ruchu, bo tak formalnie nazywa się nowa jednostka ZTM, nie pełni jednak funkcji prawdziwego nadzoru ruchu. Przede wszystkim nie ma możliwości kontrolowania pojazdów w terenie.

Taką funkcję pełni wciąż Nadzór Ruchu w ZKM, który... kontroluje sam siebie, gdyż jest jednostką w pełni zależną od ZKM. Ten zaskakujący podział obowiązków to jeden z największych błędów z czasów realizacji rozdzielenia funkcji przewoźnika od organizatora ruchu. Docelowo nadzór ruchu w pełnym słowa tego znaczeniu ma być przeniesiony do ZTM, jednak na uruchomienie takiej jednostki nie ma pieniędzy w budżecie miasta.

Co w takim razie może robić właśnie powołany nadzór ruchu w ZTM?
- Przede wszystkim nadzorujemy ruch pojazdów za pośrednictwem Systemu Informacji Pasażerskiej, przyjmujemy zgłoszenia od pasażerów i upominamy przewoźników słownie lub odpowiednimi karami. - tłumaczy Zomkowski.

Zarząd Transportu Miejskiego rozważa w dłuższej perspektywie czasu poszerzenie możliwości szybkiego kontaktu z pasażerami za pośrednictwem SMS-ów lub komunikatora Gadu-Gadu.

Opinie (271) ponad 10 zablokowanych

  • Mam jeszcze pieniądze na telefon wydawać choć to nic nie zmieni? (29)

    Lepiej niech zdejmą chamowatego kierowce z linii 232 który traktuje ludzi jak bydło.

    • 251 16

    • (9)

      jak się zachowujecie tak Was traktują! może czas przyjrzeć się sobie samym!!!

      • 46 47

      • co nie zmienia faktu ze.. (7)

        co nie zmienia faktu ze wsrod kierwcow autobusow istnieje zasady: 1) widzisz bignacego na autobus, zamykaj szybko drzwi i dawaj gazu. 2) Pasazer czeka pod drzwiami, odwroc glowe i dodaj gazu.

        • 49 12

        • Taki jesteś mądry... On poczeka na jednym przystanku, bo ktoś biegnie a na drugim dostanie op*****l, że przyjechał 2 min za późno i po premii...

          • 14 8

        • (2)

          dokladnie.
          tez wole jak autobus przyjezdza o czasie, nawet jesli czasem przez to pocaluje 'klamke' drzwi
          i na litosc boska ludzie nauczcie sie kupowac bilety w kioskach, albo miesieczne, bo czekanie czasem jak jakies 'biale kozaczki' wybiora grosiki tipsami wola o pomste do nieba :P

          • 41 2

          • (1)

            Kupowanie biletów w autobusach/tramwajach jest na całym świecie normalna praktyką. Nie widzę powodu, aby w Polsce miało być inaczej.

            • 0 0

            • tłok i szacunek do czasu innych

              oto powody

              • 0 0

        • Z tym biegnącym nie przesadzaj (2)

          A ja chciałbym stanąć w obronie wszystkich, którzy przychodzą na przystanki kilka minut przed godziną odjazdu autobusu. Najpierw zadbajmy o punktualność komunikacji miejskiej, bo usłużność kierowców jest kompetencją moralną, która jest prawdziwym science-fiction.

          • 7 3

          • Autorem takiego genialnego i mądrego komentarza może być tylko pepe...

            żal mi Ciebie!

            • 0 3

          • to wprowadźmy buspasy i po sprawie

            • 2 0

      • a tak przy okazji, ze sie podpne, to rozumiem ze infolnia ma zastapic niedzialajacy juz system informacji przystankowej ?

        • 6 0

    • wielu jest kierowców którzy tak traktują pasażerów (12)

      ale niby co pasażer ma zrobić? nie jeździć autobusem? :)

      • 24 4

      • (6)

        mają rację spójrz jak zachowują się pasażerowie!!!jeżdżę autobusami i pięść mi się zaciska jak widzę naszą młodzież '' studencką''

        • 21 35

        • ke???? (3)

          rozwiń swoją myśl, ok?

          • 24 6

          • Akurat PKS może kochać studentów (2)

            Za totalną demolkę kilku rocznych wozów na N5

            • 2 5

            • buahahahaha (1)

              roczne wozy na N5:D do tego to studenci je totalnie zdemolowali:D ale się uśmiałem... 4 lata wracam nocnymi, ani razu nie widziałem demolki robionej przez studentów

              • 0 1

              • no, to ile lat mają tamtejsze MANYy?

                • 0 0

        • zostaw studentów w spokoju

          bo wszyscy przez takich narzekaczy jak Ty wyjadą i nie będzie miał kto pracować na Twoją emeryturkę!

          • 15 2

        • to chyba KYBYCE LECHJI GDAŃSK bądź BEZMÓZGI DRESIK Z LALECZKĄ, demolują autobus ,studenci może i głośno się zachowują ,ale towarzyszy im za to poczucie humoru(?)

          • 2 2

      • (4)

        kopnąć w drzwi

        • 4 7

        • (3)

          złapać za tylną belke i wyrwać silnik

          • 12 3

          • (2)

            zmieszać opony z błotem

            • 17 3

            • (1)

              ukraść mlotek do wybijania szyb

              • 0 2

              • rzygnac

                lub puscic pawia

                • 0 2

    • albo będzie zajęte albo nikt nie będzie odbierał (3)

      takie rzeczy tylko w erze

      • 19 5

      • (2)

        no a trzy inne sieci nagle stracą zasięg i usłyszymy. Abonent jech chwilowo nie dostępny, prosimy już nie dzwonić.

        • 6 1

        • ja (1)

          ja osobiście widziełem jak ten kierowca ubliza chłopakowi wieku 16-18 lat

          • 9 0

          • jakby gonga dostał to by się uciszył i jechał by spokojnie

            • 5 1

    • Jakiego masz operatora, że musisz płacić? Tyle bombardują reklamami

      komórek, taryf i promocji że chyba to oni płacą klientom.

      • 0 0

    • Re: Mam jeszcze pieniądze na telefon wydawać choć to nic nie zmieni?

      jak ludzie sie zachowują jak bydło to i tak ich traktuje, tzw vice versa]]]

      • 0 0

  • Super! (7)

    Ile razy zastanawiałem się co się dzieje z pojazdem, na który oczekuje. Nie wspominając o częstych awariach komunikacji tramwajowej kiedy prawie nigdy nie wiadomo o co chodzi gdy sie popsuje...

    • 72 2

    • Niewiele to zmieni niestety, ale: (1)

      'jest to "wstęp" do prawdziwego nadzoru ruchu'. Czyli co, ta komunikacja działa od 20+ lat (w obecnej formie) BEZ NADZORU RUCHU? Tylko tak dalej - może za 150 lat komunikacja w gdańsku osiągnie poziom jakiegokolwiek innego miasta na świecie, wliczając w to kraje trzeciego świata. Boże, ja to bym na miejscu tej firmy uktywał, a nie chwalił się w mediach. Następne wielkie newsy z ZTM: "Porzucamy przestarzałe kwadratowe koła na rzecz najnowszego wynalazku - kół okrągłych!"

      • 11 3

      • czytaj ze zrozumieniem @myslacy

        • 0 1

    • Telefon (2)

      Ja juz kilka razy dzwoniłem do nich. Zawsze mieli jakaś wymówkę. Ostatnio to juz sie nawet nie dodzwoniłem, jak stałem pół godziny na lotnisku i w końcu musiałem wziąć taksówkę!

      • 3 1

      • to przynajmniej kultury i wygody zaznałeś...na drugi raz weź ja odrazu to będziesz się mniej męczył i nie wydasz tyle na (1)

        telefony hehe

        • 4 3

        • Kultury???

          W Taxówce???

          • 1 0

    • skm

      przydałoby sie coś takiego w skm - ale trzech kolesi do obsługi tego by nie wystarczyło. To co ostatnio SKM'ki odpierdzielają, to przechodzi ludzkie pojęcie. MASAKRA - a miałoo być tak pięknie :(

      • 1 0

    • i

      i co ci to pomoze chlopaku zadzwoniesz sekretarka ci powie ze autobus stoi w korku niewiedza za ile bedzie? prosze czekac i poskakac to moze sie pan rozgrzeje -glos w sluchawce co to komu pomoze i tak bedzies czekal

      • 1 0

  • z przyjemnością zadzwonię (4)

    ciekawe tylko ile za te telefony zapłacę, bo można by dzwonić za każdym razem czekając na autobus...

    • 100 3

    • .

      zadzwonisz a tam bedzie linia ciagle zajeta wiec nici z informacji;d

      • 4 0

    • proponuje od razu zadzwonić (1)

      bo dwie nigdy niepunktualne linie do 5 i 148. Nawet jeśli wyjeżdżają z pętli...

      • 1 2

      • nigdy niepunktualne

        czyli zawsze punktualne tak? czyli po co dzwonić?

        • 5 1

    • to nie czekaj tylko idź piechotą samochwało

      • 1 1

  • to się biedne Panie nasłuchają... bo o komunikacji to można tylko po łacinie (5)

    i to pewnie za 1200 netto

    • 136 3

    • ???? (4)

      dlaczego Panie? a panowie nie moga tam pracować ?

      • 9 5

      • (1)

        mężczyźni są też dyskryminowani przy zatrudnianiu...tylko o tym się nie mówi

        • 12 3

        • dokladnie:) a jak kobiete bedzie sie dyskryminowalo to zaraz wrzawa ze firma jest przeciw feministkom ze obraza je itp itd..

          • 7 3

      • Ewa w Polsce jest również dyskryminacja mężczyzn, o której się głośno nie mówi. (1)

        Wystarczy pójść do dowolnego urzędu, czy biura i zobaczyć ile pracuje tam kobiet a ile mężczyzn. Kobiety 90%, mężczyźni 10%. a jak któremuś z facetów uda się tam cudem zatrudnić to i tak "miłe" panie go prędzej czy później wychromolą ze stanowiska. Dlaczego? Bo choćby przy jednym facecie w grupie to tak głupio rozmawiać o zdradach, rozmiarach swoich piersi, czy o własnym cyklu ...

        • 19 4

        • jeśli chcą wprowadzać gdziekolwiek parytety to również w pracach biurowych.
          Bo przy podanej proporcji 1 mężczyzna 9 kobiet to nie jest praca dlaczego?...

          Kiedyś miałem taki przypadek że w 1 pokoju pracowałem z 5 kobietami... coś strasznego!

          Zaskakującą rzeczą była dla mnie reakcja ze strony wszystkich koleżanek, wręcz narzucające się poparcie dla słów "z babami nie da się pracować".

          Same kobiety przyznają ze wolą pracować z facetami bo się lepiej współpracuje

          • 12 1

  • kapusiem nie będę!

    • 22 77

  • I tak się nie łudzę, że coś zaradzą

    w związku z potencjalnym opóźnieniem...

    • 31 2

  • Zadzwonie i sie dowiem ,ze nie wiedza co sie dzieje i autobus powinien byc,prosze czekac

    • 113 1

  • jeden numer to za mało, ciągle linia będzie zajęta

    • 99 3

  • (7)

    - stoi w korku
    - awaria
    - za utrudnienia przepraszamy

    jest sens?

    • 158 4

    • (6)

      był wypadek są NIESPODZIEWANE korki - po za godzinami szczytu.
      awaria też jest raczej niespodziewana.
      sens jest taki, że mogę wybrać alternatywny dojazd, wiedząc ile dany autobus się spóźni.

      • 5 4

      • alternatywny? czyli co mają przefrunąć? gdyby były jakieś alternatywne to pewnie ludzie by o nich wiedzieli i też by były (2)

        zakorkowane poza tym, istnieje coś takie jak trasa. autobus nie może jeździć gdzie mu się podoba.

        • 9 3

        • chyba nie kumasz bazy

          • 6 6

        • czasem jest tak, że dojeżdżam do jakiegoś punktu zbiorczego gdzie ktoś czeka z autem w górnych tarasach Gdańska. jeśli nie przyjeżdża autobus taki jak np 256 to mogę się dowiedzieć co i jak i wsiąść np w 154 i poprosić szofera, żeby zjechał po mnie na Orunię. jasne ?

          • 3 0

      • (1)

        a jak masz tylko jeden autobus? alternatywa jest - z buta!

        • 11 0

        • tak

          • 1 0

      • jasne

        bo ci ludzie na infolinii na pewno będą w stanie określić ile czasu jeszcze w korku będzie stał dany autobus....sama nie umiem tego stwierdzić, bo codziennie korki niby te same a raz idzie szybciej raz wolniej...

        • 2 1

  • zamiast dzwonić i wydawać pieniądze.. (10)

    można te pieniądze zainwestować np siebie. zamiast dzwonić do zkm, kupmy sobie ciepłe skarpetki, rękawiczki, jakąś fajną czapkę, tak aby w zimne poranki i wieczory nie zamarznąć na przystanku. a... i jeszcze jakieś kozaczki :)

    • 113 7

    • Ja chętnie ogrzeję sympatyczne pasażerki :)

      • 9 1

    • nie rozumiem, (2)

      ...co tak narzekacie na koszt połączenia. To nie jest linia 0-700 tylko zwykły numer stacjonarny. A nie wiem, czy kupisz skarpetki za kilkanaście groszy...

      Ja się bardzo cieszę - już kilka razy dzwoniłem do ZTM informując o notorycznie spóźniającym się lub nieobecnym autobusie - i to wcale nie chodziło o korki. Jeżeli ludzie będą ciągle zgłaszać awarię lub spóźnienie danej linii, to wtedy coś będzie od przewoźnika będzie wyegzekwować.

      • 12 3

      • a Ty Kuba coś wyegzekwowałeś już??? ;)

        • 4 2

      • jakoś w to wątpie....

        • 2 2

    • poprosze kocyk ciepłą kawę i herbate od ZTM (3)

      niech ZTM postawi pojemnik z kocami i automat z ciepłą kawą i herbatą - wszystko na ich koszt oczywiście, to ja nie będę narzekać że ZAWSZE SIĘ SPÓŹNIAJĄ, bo ta infolinia na pewno nie sprawi że będą jeździć punktualnie :)

      • 7 1

      • (2)

        prędzej na przystanku zobaczysz ogrzewaną wiatę niż zawsze punktualny, czysty autobus :P

        • 4 0

        • tylko putanie kto je brudzi...pewnie kierowca bieże i wysypuje kosz śmieci na końcowym hehe (1)

          • 3 0

          • Re: tylko putanie kto je brudzi...pewnie kierowca bieże i wysypuje kosz śmieci na końcowym hehe

            dokładnie pewnie kierowca,bo przecież tylko kierowca jest wszystkiemu winien i do tego chamski przecież !!! O matko kiedy ludzie zmądrzeją?!!!tylko wymagania jakby płacili za taksi. Czerwony dywan jeszcze wykładać mówić do każdego wsiadającego pasażera jak w biedzie ''dzieńdobry,dowidzeniazapraszamy ponownie'' tylko wymagać a od siebie dawać nic,wyżywać się na nich..świat do góry nogami się przewraca

            • 0 0

    • No i jeszcze zainwestujmy w dobre słuchawki ,aby wszyscy pasażerowie nie musieli słuchać czyjegoś bębnienia z telefonu . Koszmar

      • 4 0

    • :)

      w zeszłym roku w zimie sie troche naczekałam na przewspaniały autobus 210! i nie czekałam tylko ja i w koncu musiałam kogoś zwołać by mnie zawiózł do pracy bo zostałby ze mnie sopel lodu i w tym roku trzeba sie zaopatrzyć w jeszcze grubsze kożuchy by wytrwać w oczekiwaniu na autobusy bo skoro zimy jeszcze nie ma a ten autobus jeździ jak chce...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane