- 1 W Gdyni odłowią 80 dzików (132 opinie)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (106 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (193 opinie)
- 4 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (379 opinii)
- 5 Jak zaprojektować centrum Południa? (287 opinii)
- 6 Szykują się do Jarmarku św. Dominika (59 opinii)
Niebezpieczne skrzyżowanie na Kartuskiej w Gdańsku
Na niepozornym skrzyżowaniu ulic Kartuskiej i Jasnej często dochodzi do kolizji i wypadków. Pomogłaby zmiana sygnalizacji świetlnej. Miasto ma zamiar ją zmienić, ale na razie nie ma na to pieniędzy.
Tylko w styczniu tego roku doszło tutaj do trzech kolizji. Natomiast w 2016 roku policjanci rozbili radiowóz, a pięć lat temu miał miejsce wypadek śmiertelny.
- Kierowcy wjeżdżający w ul. Jasną w ogóle nie patrzą, czy jedzie tramwaj. Jadą na pamięć. Do sytuacji niebezpiecznych dochodzi tutaj codziennie - mówi Łukasz Romanis, pracownik pobliskiego sklepu.
Czytaj też: Po wypadku na Świętokrzyskiej potrzebne zmiany na drodze
Rozwiązaniem mogłaby być sygnalizacja podobna do tej, która jest ustawiona na ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Nie tylko nakazuje ona ustąpić pierwszeństwa, ale też informuje o nadjeżdżającym tramwaju. Czy takie rozwiązanie można zastosować na ul. Kartuskiej?
Dział Inżynierii Ruchu ZDiZ ma w planach modernizację istniejącej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Kartuską i w rejonie skrzyżowania z ul. Jasną.
- Chodzi o umieszczenie sygnalizacji na wszystkich wlotach tego skrzyżowania i dla wszystkich relacji. Umożliwia to bezpieczny wyjazd z ul. Jasnej, bez kolizji z tramwajami i innymi uczestnikami ruchu - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zielni w Gdańsku.
Kiedy uda się tego dokonać?
- W chwili obecnej czynione są starania w celu zabezpieczenia środków finansowych na tę inwestycję - podkreśla rzecznik.
Kierowcom zalecamy więc cierpliwość i zachowanie w tym miejscu szczególnej ostrożności.
Miejsca
Opinie (131) 7 zablokowanych
-
2017-01-27 10:00
włączyć myślenie
mieszkam w tej okolicy i pracuję iii... wyobraźnia kierowców nie zna granic
skrzyżowanie z Bema, wyjazd z Wesołej i Sowiej, dalej wyjazd z pasażu handlowego przy pętli przesiadkowej na Emaus...brak jakiegokolwiek lewoskrętu
Wypadków przez lata było całe mnóstwo,głównie z winy nieuważnych kierowców, którym obiad wystygnie jak zatrzymają się na strzałce czy STOPie
każdy jest kowalem swojego losu- 2 0
-
2017-01-27 10:03
Zaproszenie!!!
Zapraszam na ul. Jabłoniową, a w szczególności na wyjazd z ul. Lawendowe Wzgórze i ul. Leszczynowej, a hardkorowców zapraszam o godzinie. 17-18. Wtedy zobaczycie co to znaczy "niebiezpiecznie". Nie potrafię zrozumieć dlaczego z tą ulicą jeszcze nic nie robią, kwestia czasu kiedy dojdzie tam do tragedii, a tym bardziej że bloków tam przybywa jak grzybków po deszczu.
- 0 0
-
2017-01-27 10:50
Ha ha ha , miasto nie ma pieniędzy!
Niech zbuduje jeszcze jedno krzywe muzeum z apartamentami.
- 2 0
-
2017-01-27 11:11
Czy ja dobrze widzę? (1)
Tam nie ma nawet znaku ostrzegawczego przed tramwajem?! Jak ktoś nie jeździ tamtędy regularnie to skąd ma wiedzieć żeby zachować szczególną ostrożność?
- 1 2
-
2017-01-27 14:13
?
Za to tory widać idealnie . I znak stop.
- 0 0
-
2017-01-27 14:10
:) hm..
Dziwne . Codziennie tamtędy jadę i nie odczuwam "czychającego " na mnie niebezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu . Proponuję winowajców wysłać ponownie na kurs nauki jazdy , skoro nie wiedzą czemu służy znak STOP . Racjonalne wyjście , a nie marnować pieniążki na sygnalizację . Zdecydowanie protestuję :) Lepiej dać dla biednych dzieci na chleb .
- 3 2
-
2017-01-27 16:26
Barany !!!
Jak można być takim debilem i wjeżdżać na torowisku nie patrzeć czy jedzie tramwaj ?
- 2 1
-
2017-01-27 20:51
co ty pieprzysz
Skrzyżowanie Kościelnej z Kartuską ma zamontowane światła już dawno!
- 0 0
-
2017-01-28 08:29
Zamknąć tą ulicę dla ruchu
Wjazd przez pohulankę nie trwa wcale dluzej
- 0 2
-
2017-01-29 07:43
Brak pieniędzy na bezpieczeństwo, ale na realizację nieprzemakalnych, wręcz głupich projektów drogowych są. To jest polska
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.