• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niecały kilometr nowych buspasów w Gdańsku

as
2 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Autobusy miejskie jeżdżą już po nowych buspasach. Autobusy miejskie jeżdżą już po nowych buspasach.

800 metrów buspasów otwarto właśnie na wiadukcie Biskupia GórkaMapka pomiędzy przystankami "Toruńska" i "Zaroślak" w obu kierunkach w centrum Gdańska. Dzięki temu 13 linii autobusowych - przynajmniej na tym odcinku - nie będzie stało w korkach. - To duże ułatwienie dla pasażerów korzystających z autobusów kursujących z centrum Gdańska na Orunię i do Pruszcza Gdańskiego - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.



Czy władze miasta powinny wydzielić więcej buspasów?

Można by pomyśleć, że dwa buspasy o łącznej długości 800 m to nic wielkiego. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie buspasy na terenie Gdańska liczą dokładnie 4685 m, to możemy mówić o blisko 20-procentowym wzroście takich odcinków przeznaczonych dla komunikacji miejskiej i taksówek.

Nowe buspasy w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka



Buspasy powstały w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. 800 m trasy (po około 400 m w każdą stronę) udostępnionych zostało 1 kwietnia.

- To duże ułatwienie dla pasażerów korzystających z autobusów linii: 108, 118, 132, 154, 189, 200, 205, 207, 232, 256, N1, N4 i N5 kursujących z centrum Gdańska na Orunię i do Pruszcza Gdańskiego - mówi Zygmunt Gołąb i dodaje: - Buspasy zlokalizowano pomiędzy przystankami "Toruńska" i "Zaroślak".

Wraca pomysł stworzenia buspasa na ul. Słowackiego



Buspasy utworzono na wiadukcie Biskupia Górka. Buspasy utworzono na wiadukcie Biskupia Górka.

Kolejne buspasy w Gdańsku



Aktualnie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku opracowuje koncepcję kolejnych buspasów na Trakcie św. Wojciecha. W tym roku planowane jest też otwarcie buspasa na ul. SmoluchowskiegoMapka na Aniołkach, od Traktu KonnegoMapka do ul. DębinkiMapka.

- To z kolei dobra informacja dla pasażerów, którzy jadą do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Autobusy nie będą już poruszać się wąską ul. Skłodowskiej-Curie. Skróci się czas dojazdu do największego na Pomorzu szpitala. Z wydzielonego dla autobusów pasa będą także korzystać karetki pogotowia ratunkowego - dodaje Zygmunt Gołąb.

Krok w stronę buspasa na ul. Spacerowej



Pod koniec listopada 2020 r. oddany do użytku został 70-metrowy buspas na ul. Piecewskiej na Morenie i w związku z tym skorygowana została trasa linii 130, 131 i 210.

Z kolei w całym 2019 r. w Gdańsku uruchomiono 1,3 km buspasów, z czego 900 m powstało na Trakcie św. Wojciecha.

- Wcześniej, bo w 2012 r., najdłuższy buspas powstał na Podwalu PrzedmiejskimMapka. Liczy 1150 m (od zjazdu z estakady Elbląska do ul. Słodowników) - kończy Zygmunt Gołąb.
Od 1 kwietnia br. buspasy w Gdańsku liczą w sumie 4,6 km długości. Najkrótszy z nich ma 68 m i mieści się na al. Żołnierzy Wyklętych, z kolei najdłuższy (1150 m) jest na Podwalu Przedmiejskim.

Buspasy w Polsce, Gdańsk w ogonie



Pierwsze wydzielone pasy dla autobusów powstały dopiero na początku XXI wieku w Krakowie. W połowie 2004 r. zostały utworzone - prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalne - na Alejach Trzech Wieszczów. Dziś w stolicy Małopolski funkcjonuje 30 km wydzielonych pasów dla pojazdów komunikacji miejskiej, tyle samo jest we Wrocławiu.

W Poznaniu całkowita długość buspasów wynosi 10 km, a w Gdyni 8,7 km.

Najwięcej, bo aż 67 km buspasów, znajduje się w Warszawie.

Niestety, ale Trójmiasto nie może pochwalić się długimi odcinkami buspasów. Niestety, ale Trójmiasto nie może pochwalić się długimi odcinkami buspasów.
as

Miejsca

Opinie (173) 10 zablokowanych

  • bus pasy

    sie planuje wraz z nowymi drogami, jeśli wydzielamy to najpirew sprawdźmy przepustowość dróg. Jeśli w Gdansku komunikacja byłaby sensowna to buspasy maja sens, ale przy obecnym stanie połączeń ztm to sensu brak. Komunikacja na poziomie władz, nie będę przytaczał skąd należy czerpać przykłady, ale w naszym mieście wystarczyłoby wywalić układowców i czerwoną gwradię!

    • 1 2

  • Buspasy powinny być priorytetem a nie drogi rowerowe

    • 0 1

  • To po co mamy tramwaje w Gdańsku.....

    • 0 0

  • Świetny pomysł, tak samo jak Tristar

    Pani Olu... Pani tak na serio.....
    Ola to chyba jakaś zakamuflowana opcja PiS.

    Nikt, kto chce wygrać następne wybory nie zrobiłby tylu głupot.

    • 0 0

  • Pamiętajmy, że buspasy to jednak protezy, a nie nowoczesne rozwiązania komunikacyjne. To brak pomysłów, prognozowania ruchu

    i anemia projektantów. O radnych lepiej nie wspominać.

    • 0 0

  • Studzienki

    A kiedy wyrownacie te hopki studzienki? Jakie to studzienki skorwystają nad ulice?Mozna zawieszenie urwac zjezdzajac z wiaduktu w strone Pruszcxa. Kto wie? Ominie slalomem.. Kto nie wie? Bedzie skakal.. Po obu pasach. Dramat zostawic takie hopki studzienki.. Wiadukt mozna by oswietlic ledami... Bylby ladniejszy. Teraz jest bury i ponury

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane