• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niemiecki turysta poszukiwany

cyg
29 stycznia 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
W gdańskim Ratuszu Staromiejskim odbyło się Seminarium Informacji Turystycznej. Uczestniczyli w nim między innymi przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, Polskiego Stowarzyszenia Hotelarskiego oraz goście z Berlina. Niemcy zachęcali do udziału w zaplanowanych między 1 a 3 marca, ósmych Międzynarodowych Targach Bałtyckich. Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie zrezygnował z udziału w imprezie ze względu na ograniczenie subwencji. Wczoraj w Gdańsku reprezentanci firmy Private Messen przedstawili jednak własną ofertę. Jej prezes Wolfgang Mleczkowski uważa, że najważniejsze są bezpośrednie kontakty.

- Jaka jest idea pańskiego udziału w odbywającym się w Gdańsku seminarium?

- Od jakiegoś czasu współpracuję z polskimi przedsiębiorcami, organizując targi bożonarodzeniowe. Jest to jednak impreza konsumpcyjna. Teraz rozpoczynam nowy etap działalności. Po tym jak padł "mur berliński" i Polska przystąpi do Unii Europejskiej, wychodzę z założenia, że nasza aktywność powinna się rozwijać. Przez wiele lat Niemcy byli odgrodzeni od tej części Europy, a jest tutaj wiele niepowtarzalnych miejsc, które powinni odwiedzić. Na początku marca organizujemy w Berlinie Międzynarodowe Targi Bałtyckie, które będą okazją do prezentacji walorów polskiego Wybrzeża.

- Jak ocenia Pan obecny poziom usług turystycznych w Polsce?

Warunki są bardzo dobre. Wiele hoteli czy pensjonatów standardem nie odbiega od innych w Europie. Jeśli czegoś brakuje to indywidualnych kontaktów. Same prospekty czy wystawy to za mało. Anonimowość biur podróży, raczej odstrasza potencjalnych klientów.

- Czym, Pana zdaniem możemy zainteresować niemieckich turystów?

- Moim zdaniem do Polski powinni przyjeżdżać ludzie po czterdziestce. To grupa która nie jest "zagospodarowana". Po drugie, niekoniecznie o wszystkim decyduje cena. Liczy się atmosfera i przygotowanie oferty turystycznej dla całej rodziny. A przede wszystkim skierowanie jej do indywidualnego, zmotoryzowanego klienta. Może on mieszkać w pensjonacie w okolicach Słupska, a mimo to głównym punktem jego podróży będzie Gdańsk. Podczas tego seminarium nasi specjaliści zaprezentowali nasze oczekiwania wobec organizatorów wypoczynku w Polsce.
Głos Wybrzeżacyg

Opinie (5)

  • Ciekawe

    Jak mozna zachęcić turyste ??? Przecież Niemcy są ciągle okradani. I to przez bandy małolatów. A te kamery pomagają tak - powiękrzać liczbe odwiedzin na stronie urzędu miasta. I wten sposób zmniejsza sie liczba przestępstw , ale w zasięgu kamer.

    Bzdury

    • 0 0

  • Błędy w artykule

    Do autorów powyższego artykułu:
    1. "przedstawiciele (...) Polskiego Stowarzyszenia Hotelarskiego" - nie ma czegoś takiego !, jest "Polskie Zrzeszenie Hoteli", a dokładniej chodzi tu o jego pomorski oddział.
    2. "Międzynarodowych Targach Bałtyckich" - również niepoprawna informacja. Ost-See Messe w poprawnycm tłumaczeniu to: Targi Morza Bałtyckiego, ewentualnie Międzynarodowe Targi Morza Bałtyckiego.

    • 0 0

  • Niemiecki turysta

    To w końcu który jest poszukiwany?
    Bo ja znam jednego, może pomogę redakcji znaleźć.

    • 0 0

  • PS podajcie portret pamięciowy!

    • 0 0

  • Poszukiwany Niemiecki Turysta

    Szanowni Panstwo,
    jestesmy Firma z Niemiec zajmujaca sie Marketing i Consulting, delikatnie chcielibysmy zaznaczyc, iz naszym zdaniem problem do rozwiazania nie lezy w Polsce (uwazamy ze wszystie warunki do przyjecia turystow oraz ich zainteresowania sa dobre jesli nawet czesto "bardzo dobre" - uwazamy, ze nalezy duzo wiecej srodkow oraz wysilkow na marketing i reklame w Niemczech poswiecic i to nie w Berlinie (lezy od 70 km od Polski) ale w terenie zachodnim i poludniowym Niemiec, bardzo dobrym tego przykladem jest Czeska Rep. ktora bardzo intensywnie na poludniu Niemiec przeprowadzila z powodzeniem akcje relkamowa oraz marketingowa - naturalnie za tymi posunieciami takze musi troche byc inwestycji, niestety ale wiele Hoteli oraz wspanialych osrdkow turystycznych oszczedza na falszywym koncu - mysle iz nie wysokie inwestycje w kierunku marketing i reklamy - bardzo, bardzo by pomogly - warto ten potencjal wykorzystac, np. kilka hoteli oraz osrodkow moglo by wspolnymi finansowymi silami przystapic do takiej akcji .

    Nasza firma bardzo chetnie nawiaze z Polskim hotelami, osrodkami tur. taka wspolprace -nasze polozenie i szerokie medialne kontakty (TV oraz Radia-polozenie Euroregion tzn. przy granicach hollandii oraz belgii) pozwolily by nam doskonale w marketingu oraz reklamie.
    od 22 lutego 2002 w Aachen co rocznie odbywaja sie 'Euroregio targi konsumcyjne - bardzo chetnie zorganizujemy na tych targach wspolna prezentacje dla kilku hoteli i osrodkow z Polski. prosimy o kontakt :
    Internet: consultingeuropa@aol.com

    adres:
    Marketing & Consulting
    Postfach 1529
    50105 Bergheim
    Niemcy

    laczym pozdrowienia

    M&C

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane