- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (423 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (279 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (73 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (116 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (129 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (30 opinii)
Niepewna przejezdność Trasy Kaszubskiej w czerwcu. Opóźnione prace w Gdyni
Przejazd odcinkiem Chwaszczyno - Kamień
Zapowiadana przejezdność odcinka Trasy Kaszubskiej między Gdynią i Strzebielinem w czerwcu staje się coraz mniej realna. Wykonawca prac przyznaje, że prace zahamowała wojna na Ukrainie i rosnące koszty. - Jesteśmy bardzo blisko momentu uzyskania przejezdności, ale nie da się określić konkretnej daty - wskazują drogowcy.
- Trasa Kaszubska to najbardziej oczekiwana przez kierowców droga na Pomorzu, od czasu otwarcia S7 między Gdańskiem i Elblągiem.
- Budowa 42-kilometrowej trasy między Gdynią a drogą krajową nr 6 trwa od marca 2019 r. i będzie kosztować co najmniej 1,5 mld zł (prawie połowa pochodzi z UE).
- Pierwotnie miała być przejezdna przed końcem 2021 r., ale terminu nie udało się dotrzymać
- Jako powód wskazywano pandemię oraz odkrycia archeologiczne, które wstrzymały prace
Trasa Kaszubska: wszystkie informacje o inwestycji
Prace na węźle Wielki Kack
- Trasa Kaszubska: do końca czerwca miała być przejezdność do Strzebielina
- Jakie odcinki są gotowe?
- Co jest potrzebne do przejezdności Trasy Kaszubskiej?
- Co spowodowało opóźnienie prac?
- Przejezdność na całym odcinku Gdynia-Szemud albo wcale
- Trasa Kaszubska: co powstaje
Trasa Kaszubska: do końca czerwca miała być przejezdność do Strzebielina
W kwietniu przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informowali, że do końca czerwca 2022 r. trasa od Gdyni aż do Strzebielina - a więc miejscowości za Szemudem - będzie przejezdna.
Zresztą według kontraktu prace na odcinku nieco krótszym, bo z Gdyni do Szemuda, wykonywane przez firmę Polaqua, powinny zakończyć się do 24 czerwca.
Wszystko wskazuje na to, że termin po raz kolejny nie zostanie dotrzymany.
Jakie odcinki są gotowe?
Odcinek I, między Szemudem i granicą z Bojanem, znajdujący się poza miastem, mający długość blisko 14 km jest skończony. W najbliższych dniach ma zostać zgłoszony wniosek do inspektora nadzoru budowlanego o pozwolenie na użytkowanie.
Odcinek II, pomiędzy granicą z Bojanem i Gdynią do węzła Wielki Kack, wciąż jest w budowie. Węzeł Wielki Kack i Węzeł Dąbrowa to miejsca, gdzie robotnicy pracują obecnie najbardziej intensywnie.
- Prowadzimy prace mostowe i drogowe. W tej chwili kończymy roboty konstrukcyjne w zakresie obiektów i przystępujemy do robót wykończeniowych. Poziom zaawansowania na tym odcinku można ocenić na 80 proc. - mówi Wojciech Cywiński z firmy Polaqua.
Co jest potrzebne do przejezdności Trasy Kaszubskiej?
Cywiński tłumaczy, że aby uzyskać przejezdność, konieczne jest zakończenie robót na tzw. Trasie Chwaszczyńskiej, czyli od węzła wielki Kack, przez węzeł Dąbrowa do Chwaszczyna. Brakuje tu wciąż podbudów i warstw bitumicznych. Natomiast na węźle Wielki Kack trwają roboty wykończeniowe na sześciu obiektach oraz fragmentach Obwodnicy Trójmiasta.
Ukończenie tych prac pozwoli na zlikwidowanie tymczasowego ronda w ciągu ulicy Chwaszczyńskiej.
- Wtedy przełożymy ruch na docelowe łącznice już nowo wybudowanego węzła. Czekamy też na pomysł poprowadzenia ruchu po trasie Gdynia-Chwaszczyno, która ma teraz jedną jezdnię - uzupełnia Tomasz Studnicki, inżynier z biura kontraktu.
Co spowodowało opóźnienie prac?
Jako powody opóźnień wskazywana jest przede wszystkim wojna na Ukrainie, a konkretnie odpływ robotników z tego kraju i wzrost kosztów materiałów budowlanych.
- Staramy się maksymalnie przyspieszyć prace. Działamy w warunkach wojennych. Wojna na Ukrainie spowodowała odpływ pracowników, opóźnienia w dostawach i horrendalnie wysokie koszty. Zarówno roboty wykończeniowe na mostach, jak i roboty konstrukcyjne na drogach musimy wykonać w tym samym czasie, a później jeszcze trzeba uzyskać pozwolenia na użytkowanie - dodaje Wojciech Cywiński.
Przejezdność na całym odcinku Gdynia-Szemud albo wcale
Podkreśla, że bez zapewnienia przejezdności zarówno poza Gdynią, jak i w Gdyni nie będzie sensu otwierania całego odcinka i dopuszczenia go w pełni do ruchu.
- Założyliśmy uzyskanie przejezdności pod koniec czerwca, by ulżyć turystom, którzy tu przyjadą, ale jest wiele zagrożeń, które powodują, że może się nie udać. Potrzebna jest intensywna praca - kończy.
Terminem, który wymienia się obecnie, są "wakacje". Jesienią prace na całym odcinku mają zostać zakończone.
Warto przypomnieć, że oficjalnie prace na odcinku Gdynia-Szemud według kontraktu powinny zakończyć się do 24 czerwca. Po tym terminie inwestor, czyli GDDKiA, formalnie może zacząć naliczanie kar.
- Wykonawca wniósł jednak roszczenie dotyczące samego węzła Kack i tego, co znaleziono w ziemi. Znajdowała się tam komora, która nie była zainwentaryzowana na mapach. Trwa rozpatrywanie tego wniosku. Mobilizujemy wykonawcę, by puścić ruch jak najszybciej - wskazuje Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA.
Budowa Trasy Kaszubskiej na filmach
Trasa Kaszubska: co powstaje
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-03 23:54
Pamietam początek pandemii prawie 2,5 roku temu (16)
I zero ruchu samochodowego na ulicach, warunki idealne, praca na powietrzu, ceny niziutkie. I niestety nikt tam nawet nie pomyślał jak świetne warunki mieli. Myślałem, że skończą przed czasem i zarobią mnóstwo kasy
- 449 12
-
2022-06-07 14:37
od razu wiedziałem że to bzdura jak usłyszałem o tym czerwcu
kto jeździ tamtędy codziennie to się nie nabierze na te bujdy, widać że są jeszcze "w lesie"
- 3 0
-
2022-06-06 17:42
...i blokada odcinka przez prace archeologów
Pamiętam, to właśnie wtedy na ROK zablokowany był jeden odcinek bo archeologia jest ważniejsza. Pamiętasz tyle ile chcesz pamiętać.
- 4 1
-
2022-06-04 09:26
Pamiętam początek pandemii prawie 2,5 roku temu (7)
Problemy z łańcuchami dostaw, problemy z produkcją, zaopatrzeniem, rosnące ceny stali.
Oprócz braku ruchu samochodowego, również występował brak dostaw materiałów potrzebnych do wykonania np wiaduktów. Na niektóre elementy klienci czekali kilka tygodni dłużej (również na budowie S6).- 26 8
-
2022-06-04 13:17
To jest zbyt łagodne wytłumaczenie (6)
tego, za przeproszeniem, burdelu, żeby przez 3 lata zamęczać mieszkańców Dąbrowy i nadal nie potrafić zakończyć budowy. Cierpienia mieszkańców są nieprzeliczalne, nawet nie zdają sobie Państwo sprawy z ilu rzeczy musieli zrezygnować - szkółki, basen, spotkania, zakupy, sen - bo do pracy i z pracy 2 godziny dłużej, rozwalone zawieszenia itd. Możemy dalej wymieniać
- 41 8
-
2022-06-05 07:11
Basen jest na Karwinach. (1)
Drugi na Witominie.
- 3 3
-
2022-06-05 09:30
A trzeci w Berlinie
- 5 3
-
2022-06-04 13:49
Po co ta ściema? (3)
2 lata baseny i inne szkółki były pozamykane.
- 9 31
-
2022-06-05 07:28
A jak ludzie mają się po południu wydostać z dzielnicy, żeby tam zawieźć dzieci? Helikopterem?
- 11 2
-
2022-06-04 13:53
Żartujesz (1)
- 9 3
-
2022-06-05 14:03
Nie, nie zartuje, jego choroba psychiczna to smiertelnie powazna sprawa.
- 1 2
-
2022-06-04 08:35
Za opóźnienia kary (3)
My użytkownicy dróg ponosimy koszty opóźnień. Jazda po dziurawych objazdach, kilometrowe korki na wszystkich okolicznych drogach . Opóźnienia to jak widac narodowa tradycja
- 48 3
-
2022-06-30 09:13
Zgadza się. Wystarczy przejchać przez Bojano, dziury połatane, pojawiły się jkieś uskoki. W ogóle ten zjazd z Kielna to jakaś porażka, droga wąska, chodnik - nie wiem kto to robił i kto da zgodę na odbiór.
- 1 0
-
2022-06-04 09:05
Nie ma formalnie opóźnień, nie ma kar (1)
- 19 5
-
2022-06-29 16:38
są...
- 0 0
-
2022-06-04 07:57
Niegospodarność i brak planowania.
"Jakoś to będzie"- 46 4
-
2022-06-04 06:29
Ta do tej pory pracuję garstka robotników
to o jakim terminie mówimy!!!!!
- 58 2
-
2022-06-03 22:16
Przekop gdzie były setki problemów potrafią (35)
zakończyć w terminie. Parę kilometrów drogi z paroma budowlami inżynierskimi i jest problem z terminem. Coś tu nie gra z zarządzaniem i nadzorem.
- 379 50
-
2022-06-04 10:39
drogi panie
przy przekopie pracują specjalisci z Belgi i Holandi a to jest różnica
- 4 0
-
2022-06-04 09:49
Jasne... bo setki kolizji bylo na tym przekopie...
- 2 1
-
2022-06-04 00:25
Tia... Intensywnie pracują. Widzę to codziennie. Jeden robi, 3 patrzy, 2 pali papierosa... (3)
- 21 3
-
2022-06-04 05:08
(1)
Jeden robi, a trzech obserwuje i się uczy, bo to nowi pracownicy.
Dałbyś nowemu od razu robotę, żeby coś spitolil i trzeba było poprawiać?- 11 3
-
2022-06-04 22:53
taaa, codziiennie sa nowi od przyglądania się?
- 0 0
-
2022-06-04 00:51
pis prl bis
- 16 10
-
2022-06-03 23:54
Prosta budowla hydrotechniczna (18)
W miejscu o małym ruchu i praktycznie bez uzbrojenia terenu, którego pełno jest na Kaszubskiej.
Na dodatek bezsensowna inwestycja, wielokrotnie przepłacona i koszmarnie szkodliwa dla śródowiska. Juź widzę te lamenty, że refulacja jest konieczna i trzeba płacić miiony rocznie.- 38 33
-
2022-06-04 08:34
"W narracji prokremlowskich mediów dominuje przekaz, że przekop Mierzei Wiślanej będzie miał katastrofalne skutki dla środowiska naturalnego. Doprowadzi do wymarcia niektórych gatunków ryb i ptaków. Dodatkowo spowoduje problemy w zaopatrzeniu w słodką wodę miejscowości znajdujących się na wybrzeżu, w tym Elbląga i Kaliningradu. Projekt ma również
"W narracji prokremlowskich mediów dominuje przekaz, że przekop Mierzei Wiślanej będzie miał katastrofalne skutki dla środowiska naturalnego. Doprowadzi do wymarcia niektórych gatunków ryb i ptaków. Dodatkowo spowoduje problemy w zaopatrzeniu w słodką wodę miejscowości znajdujących się na wybrzeżu, w tym Elbląga i Kaliningradu. Projekt ma również spowodować problemy w branży turystycznej - zniszczyć plaże i ruch turystyczny, pozbawiając tym samym dochodów mieszkańców Krynicy Morskiej.
W publikacjach kremlowskich tub propagandowych, takich jak chociażby portal Sputnik, nagłaśniane są wystąpienia organizacji ekologicznych apelujących do Komisji Europejskiej o zatrzymanie inwestycji.
Rosyjska propaganda twierdzi, że budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu zarówno z powodów gospodarczych, jak i z punktu widzenia bezpieczeństwa RP. Rosyjskie portale argumentują, że Polska straci na tej inwestycji, a nawet wpadnie w zastawioną przez siebie pułapkę.
Portale szerzące rosyjską propagandę twierdzą, że przekop jest podstawą do stworzenia bazy NATO w bezpośrednim sąsiedztwie Obwodu Kaliningradzkiego i stanowi zagrożenie dla terytorium Rosji. Próbują również wytworzyć przekonanie, że ukończenie inwestycji doprowadzi do sytuacji będącej lustrzanym odbiciem sytuacji w Zatoce Kerczeńskiej na Morzu Czarnym i będzie generowało podobne problemy. Prawdziwym celem inwestycji ma być udostępnienie portu dla jednostek Marynarki Wojennej i NATO. Jak twierdzi jeden z rosyjskich portali, przekop Mierzei Wiślanej jest szeroko zakrojoną operacją obliczoną na neutralizację największego wojskowego atutu Obwodu Kaliningradzkiego głównej bazy sił morskich Floty Bałtyckiej.
Widocznym w czasie walki z pandemią elementem przekazu rosyjskiej propagandy było przedstawianie budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną jako bezsensownego wydawania pieniędzy. Szczególnie mocno nagłaśniany był argument, że prace powinny zostać zaniechane..."- 11 5
-
2022-06-04 07:51
Nieprawdopodobne (2)
Ależ ta budowa boli bolszewickich funkcjonariuszy!
- 11 8
-
2022-06-04 10:28
Przecież sami ją budują. (1)
Więc jak może boleć bolszewików pisowskich?
- 9 8
-
2022-06-04 10:33
lol
Napisał anty pisi dyżurny troll:)
- 6 4
-
2022-06-04 05:05
(13)
Ruski trol!
- 12 22
-
2022-06-04 10:26
Wiemy, że pis to antypolska ruska opcja
nie musisz się przyznawać.
A każdy kto na nich głosuje to komuszek i zdrajca Polski.- 10 9
-
2022-06-04 07:19
Dokładnie,ruski troll,gdyby natura chciała to by mu rozum dała,ale nie dała,i tak zostanie.
- 8 5
-
2022-06-04 07:11
Peowscy od samego poczatku nie chcieli tego przekopu (10)
Ruski tez nie. Przypadek, nie sądzę
- 21 29
-
2022-06-04 21:07
(1)
Pan od przypadków jest proszony o spojrzenie na mapę. Przeciętny rosjanin nie wie nawet gdzie jest Elblag, a tego przekopu to nawet z lupą nie zobaczy patrzac na mapę rosji. Problem jest w tym, że nasz najlepsy rząd nie potrafił wymóc na rosji normalnej przepływalności przez Cieśninę Pilawką do portów na Zalewie Wiślanym i w Elblągu. Dobrze, że Dania nie zamyka cieśnin na Bałtyk, bo co byśmy wtedy zrobili?
- 4 3
-
2022-06-04 22:51
cały świat nie jest w stanie wymóc na russkich zachowania na cywilizowanym poziomie, to co tu o Polsce piszesz.
PS. pomijając jakość pookrągłostołowych rządów
- 1 2
-
2022-06-04 08:24
Za niedlugo Krolewiec bedzie czescia Polski
Wiec ten przekop nie bedzie potrzebny. Tyle ci powie "ruski troll"
- 6 4
-
2022-06-04 08:23
Przekop Mierzei celem rosyjskiej propagandy. (6)
Przekop Mierzei Wiślanej jest bardzo szkodliwy z punktu widzenia interesu Rosji.
Od początku budzi opór Federacji Rosyjskiej. Wraz z postępem prac rośnie aktywność rosyjskich ośrodków propagandowych, które próbują podważyć lub ośmieszyć zasadność tej - strategicznej z punktu widzenia bezpieczeństwa i interesów Polski - inwestycji.
rozwiń...Przekop Mierzei Wiślanej jest bardzo szkodliwy z punktu widzenia interesu Rosji.
Od początku budzi opór Federacji Rosyjskiej. Wraz z postępem prac rośnie aktywność rosyjskich ośrodków propagandowych, które próbują podważyć lub ośmieszyć zasadność tej - strategicznej z punktu widzenia bezpieczeństwa i interesów Polski - inwestycji.
Google: Przekop Mierzei celem rosyjskiej propagandy.
Pierwszy link do strony gov.
Szczerze polecam przeczytać, żeby wam się oczy otworzyły, kto stoi za przeciwnikami budowy.- 13 17
-
2022-06-06 15:17
ruskich wali ten przekop, przez niego nie przepłynie nic duzego, obok jest port gdanski z duzym zapasem mocy przeładowczej, nogat, szarpawa i elblag maja to do siebie ze zamula szybko tor wodny i poza tym przy "porcie" w elblagu nie ma infrastruktury kolejowej/dorgowej ... na chj ta budowla poza propagnada za 2 miliardy zaplacone kumplowi.
- 1 1
-
2022-06-06 13:07
Przecież ten przekop budowano
dla ułatwienia transportu węgla z Kaliningradu do Gdańska.
- 0 0
-
2022-06-05 21:12
Zacznij oglądać inne media.
Nie tylko TVPis
- 1 0
-
2022-06-04 11:04
"[...]strategicznej z punktu widzenia bezpieczeństwa i interesów Polski - inwestycji." (2)
dobry trolling kolego :), niewielu widzę to pojęło...
- 8 6
-
2022-06-04 13:30
Tak samo trolowali budowę terminalu LNG w Świnoujściu oraz podziemnych magazynów gazu w Kosakowie.
Teraz wyobraźcie sobie gdyby dziś te inwestycje nie były zrealizowane.- 9 1
-
2022-06-04 11:53
W obecnej sytuacji i stosunkach dyplomatycznych z Rosją życzę powodzenia w wypłynięciu z Zalewu Wiślanego na Zatokę Gdańska przez terytorium Rosji - Cieśninę Pilawska.
- 11 4
-
2022-06-03 23:15
Ale od kiedy ten przekop robią (3)
Wojna na niego nie miała żadnego wpływu
- 20 7
-
2022-06-04 13:49
To podobnie, jak na TL.
- 0 0
-
2022-06-04 07:48
Od kiedy? (1)
- 1 1
-
2022-06-04 08:09
Przekop w tych samych latach co Trasa Kaszubska. Od 2019-2022
"Termin oddania Trasy do ruchu (według harmonogramu zaktualizowanego na dzień 23 maja 2017) to lipiec 2021 (termin podpisania umowy z wykonawcą robót - grudzień 2017, termin rozpoczęcia robót - marzec 2019).
Najtańszą ofertę złożyła firma PolAqua (817 mln 11Przekop w tych samych latach co Trasa Kaszubska. Od 2019-2022
"Termin oddania Trasy do ruchu (według harmonogramu zaktualizowanego na dzień 23 maja 2017) to lipiec 2021 (termin podpisania umowy z wykonawcą robót - grudzień 2017, termin rozpoczęcia robót - marzec 2019).
Najtańszą ofertę złożyła firma PolAqua (817 mln 11 tys. zł), która 19 stycznia 2018 została wybrana jako wykonawca inwestycji. Firma Pol-Aqua zobowiązała się zaprojektować i wykonać trasę w terminie 34 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzieliła 10-letnią gwarancję na jakość wykonania."- 14 0
-
2022-06-03 23:07
(4)
a w czym przekop jest taki trudniejszy od wybudowania wielu km drogi ekspresowej? Bo coś mi się zdaje, że z politechniką to za dużo wspólnego nie masz.
- 30 37
-
2022-06-04 11:01
w czym jest trudniejszy?
buhahahahaha dobre, naprawdę dobre!
- 3 1
-
2022-06-04 07:17
Jak byś miał odpowiednie wykształcenie to byś wiedział!
- 5 4
-
2022-06-04 07:15
?
On z rozumem nie ma nic wspólnego.
- 5 2
-
2022-06-03 23:36
no to ci się wydaje.
- 33 14
-
2022-06-03 22:24
Bo tam kasa płynie strumieniem
I większe koszta, nie mają dla PiSu większego znaczenia, i tak rozdają na potęgę
- 76 32
-
2022-06-03 21:05
Opóźnienia to nie problem (19)
Najważniejsze żeby skończyli.
W innych miejscach w Polsce firmy schodzą z budów i ich nie kończą ze względu na wzrost kosztów materiałów i robocizny.
Wolą zapłacić kary niż wtopić miliony na kontraktach.- 177 129
-
2022-06-07 19:33
Nie bedzie zadnych kar. Umowa jest tak podpisana, ze cala odpowiedzialnosc spada na podwykonacow. To jest mis na miare mozliwosci.
- 0 0
-
2022-06-04 21:24
Problem
Akurat wielki problem, jak codziennie przeciętnie traci się 1.5 godziny na stanie w korkach!
- 2 3
-
2022-06-04 09:59
(2)
kary powinny być za opóźnienie takie żeby taka firma już nigdy nie wchodziła na takie prace
- 3 12
-
2022-06-04 14:28
(1)
Nie ma żadnego opóźnienia. Następnym razem niech zamawiający lepiej przygotuje dokumentacje to budowa będzie szła sprawniej
- 3 13
-
2022-06-04 16:28
to zobaczymy na koniec czy nie będzie jak zrobią za pół roku albo i później, dokumentacja to szukanie wyjścia awaryjnego terminy i tak są wydłużane o zimy a ich praktycznie nie było także nie chrzań głupot jak się nie znasz na budowlance
- 4 3
-
2022-06-04 09:16
(2)
Znaczy się robią nam łaskę, że pracują? Mamy ich całować po nogach? Choć to byłoby trudne, bo tam może dwie osoby na budowie.
- 6 11
-
2022-06-04 11:07
w dalszym ciągu nie łapiesz? (1)
oni mają pokrywać różnicę w cenie materiałów? Taka cwana jesteś? To może im jeszcze hutę stali każ postawić żeby mieli materiał...
- 10 7
-
2022-06-05 07:23
Trzeba było skończyć w pierwotnym terminie, to by się nie załapali na takie podwyżki.
- 2 2
-
2022-06-04 08:59
zmiany
zmiany sa miara postepu
- 3 1
-
2022-06-03 22:48
To jest problem! Ile można czekać???
- 21 3
-
2022-06-03 22:24
(3)
Nie, nie problem. To zapraszam na Dąbrowę. Nawet w niedzielę rano ciężko stąd wyjechać. I tak od dwóch lat i niewiadomo ile jeszcze.
- 39 5
-
2022-06-04 14:27
Rowerem nie stoisz w korku (1)
Polecam
- 5 8
-
2022-06-04 16:20
Jeżdżę rowerem, ale nie jak leje w poziomie, nie w eleganckich ciuchach i nie jeszcze w kilku innych sytuacjach.
- 8 2
-
2022-06-04 11:06
no to jeśli Polaqua zejdzie z budowy to będzie większy, nie sądzisz?
- 9 3
-
2022-06-03 22:10
Powiedz gdzie schodzą??? (4)
- 21 10
-
2022-06-05 07:01
Nie POwie, bo zmyśla. (1)
- 3 5
-
2022-06-05 14:26
W TVPiS nie mówią?
- 2 2
-
2022-06-04 14:44
Internetu nie masz?
Poszukaj sobie
- 6 7
-
2022-06-03 22:16
Na psy.
- 19 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.