• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowa reklama skłania kierowców do refleksji

Patryk Szczerba
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Przykuwający uwagę przekaz na bilbordach to rzadkość. Na Wielkopolskiej w Gdyni to się udało.
  • Przykuwający uwagę przekaz na bilbordach to rzadkość. Na Wielkopolskiej w Gdyni to się udało.

Wielkoformatowe reklamy najczęściej szpecą krajobraz i zwyczajnie denerwują, dlatego coraz częściej przechodzimy obok nich obojętnie. Zdarzają się jednak takie, które dają do myślenia. Przykładem jest bilbord na ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni reklamujący zakład pogrzebowy.



Jak reagujesz na bilbordy przy ulicach?

O chaosie reklamowym na ulicach Trójmiasta piszemy regularnie. Zwykle w negatywnym sensie, piętnując zawłaszczenie przestrzeni, przy często biernej postawie urzędników, przez firmy promujące swoje produkty. Ustawa krajobrazowa to na razie martwe zapisy, które władze Trójmiasta próbują wcielić w życie.

"Do nas jeszcze zdążysz"

Na reklamach wielkopowierzchniowych i plakatach na płotach dominuje przekaz prosty, często krzykliwy, ale przez to denerwujący i w ostateczności nieprzynoszący efektu.

Na tym tle wyróżnia się bilbord znajdujący się przy wiadukcie kolejowym na ul. Wielkopolskiej w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Uwagę kierowców zwraca od kilkunastu dni. Reklamuje się na nim gdyński zakład pogrzebowy, ale w sposób dość przewrotny, dający zarazem do myślenia.

Nie ma na nim informacji o lokalizacji, telefonie, godzinach otwarcia, ani adresie strony internetowej firmy. Jest tylko nazwa i hasło, które przyciąga uwagę: "Zapnij pasy, jedź bezpiecznie. Do nas jeszcze zdążysz"

- W związku z tym, że często pracujemy na miejscu wypadków drogowych, jesteśmy dodatkowo uwrażliwieni na kwestie bezpieczeństwa. W internecie trafiliśmy na podobne reklamy jednego z krematoriów w Polsce. Postanowiliśmy zastosować podobną promocję na bilbordach w Gdyni - opowiada Filip Nowicki z zakładu pogrzebowego Róża.
Kontynuacja niewykluczona

Oprócz ul. Wielkopolskiej bilbord utrzymany w podobnym stylu znajduje się przy gdyńskim odcinku obwodnicy. Tam przypomina kierowcom, by zwolnić do 100 km/h.

Skuteczność promocji trudno na razie ocenić, ale niewykluczone są kolejne podobne reklamy zakładu.

- Skoro taki przekaz trafia do wyobraźni, to dlaczego nie? Oczywiście, jeśli pozwolą na to finanse. Może będziemy ostrzegać przed używaniem telefonu komórkowego albo apelować o zwalnianie w mieście do 50 km/h - dodaje Filip Nowicki.

Miejsca

Opinie (108) 10 zablokowanych

  • Bardzo piękna inicjatywa :-) gratuluję

    • 1 1

  • (7)

    Jezdze przepisowo i rozważnie bo kocham moją żone Grażyne, moją corke Karyne i moje oczko w glowie syna Sebastiana. Wszyscy kochamy naszego Passata B5 TDi FL dlatego jezdzimy przepisowo, dostojnie i z klasą. Wszystkich do tego zachecamy. Jak sie spieszysz to potem cie wolno niosą.

    • 80 20

    • Szkoda ze w szarej rzeczywistości nie stać Cię nawet na takie auto (1)

      Tzn może i byś uciułał pieniądze żeby je kupić, ale czy byś miał te kilka stów miesięcznie ekstra na eksploatację, plus kilka tysięcy rocznie na OC plus kasa na nieprzewidziane naprawy? Bardzo wątpię, za swoje 1500 zł netto miesięcznie możesz o tym co najwyżej pofantazjować

      • 3 13

      • Biedota minusuje

        • 1 2

    • Widać, że kochasz swoje paseratti (1)

      Nawet załapałeś się na zdjęciu. No i ta blaszka Gwe... :)

      • 4 3

      • Odczepcie się od passatów

        Gorsi są kierowcy BMW i audi.

        • 3 4

    • (1)

      Tylko dlaczego taki brudny? I to ma być miłość?

      • 0 2

      • O czym wy tutaj gadacie... Jak dzieci.

        • 3 1

    • Brawo ty, Szpilek!

      Za takie teksty z rana kupię ci ładną wiązankę ;)

      • 13 3

  • Piękna inicjatywa :-) gratulacje

    • 4 0

  • Powinno być

    "Do nas zawsze zdążysz i nie musisz się spieszyć". Tak bym to przedstawił....

    • 2 0

  • (1)

    nie zwracam uwagi z prostej przyczyny : nadal jest ich za dużo w przestrzeni miejskiej. Wiocha.

    • 11 2

    • Za to w przestrzeni wiejskiej jest ich mało. Miastucho.

      • 0 2

  • Usługi pogrzebowe #radość # (3)

    W naszej trumnie wyglądasz jak żywy

    • 179 5

    • nasi klienci, gdyby mogli, skorzystaliby z naszych uslug dwa razy!

      :)

      • 10 0

    • Dobrze, że nie ma reklamy Skrzydlewskiego

      Wezwij pogotowie, które z pewnością pomoże Ci trafić do nas :)

      • 3 0

    • Posezonowa wyprzedaż trumien!

      • 30 0

  • piekne dla kmitów na obwodnicy w 10 letnich gratach na zderzaku :)

    • 4 1

  • no efekt zamierzony osiągnięty

    • 5 0

  • uważam że reklama pierwsza klasa wręcz za---bista z przekazem

    • 10 1

  • abstrakcja życia - śmierć

    Szanowni żywi właściciele tegoż zakładu pogrzebowego!

    wybaczcie za absurdalną ocenę waszych działań marketingowych - nie macie za grosz szacunku do siebie, nie wspominając o Waszych potencjalnych klientach

    • 0 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane