• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowa reklama skłania kierowców do refleksji

Patryk Szczerba
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Przykuwający uwagę przekaz na bilbordach to rzadkość. Na Wielkopolskiej w Gdyni to się udało.
  • Przykuwający uwagę przekaz na bilbordach to rzadkość. Na Wielkopolskiej w Gdyni to się udało.

Wielkoformatowe reklamy najczęściej szpecą krajobraz i zwyczajnie denerwują, dlatego coraz częściej przechodzimy obok nich obojętnie. Zdarzają się jednak takie, które dają do myślenia. Przykładem jest bilbord na ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni reklamujący zakład pogrzebowy.



Jak reagujesz na bilbordy przy ulicach?

O chaosie reklamowym na ulicach Trójmiasta piszemy regularnie. Zwykle w negatywnym sensie, piętnując zawłaszczenie przestrzeni, przy często biernej postawie urzędników, przez firmy promujące swoje produkty. Ustawa krajobrazowa to na razie martwe zapisy, które władze Trójmiasta próbują wcielić w życie.

"Do nas jeszcze zdążysz"

Na reklamach wielkopowierzchniowych i plakatach na płotach dominuje przekaz prosty, często krzykliwy, ale przez to denerwujący i w ostateczności nieprzynoszący efektu.

Na tym tle wyróżnia się bilbord znajdujący się przy wiadukcie kolejowym na ul. Wielkopolskiej w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Uwagę kierowców zwraca od kilkunastu dni. Reklamuje się na nim gdyński zakład pogrzebowy, ale w sposób dość przewrotny, dający zarazem do myślenia.

Nie ma na nim informacji o lokalizacji, telefonie, godzinach otwarcia, ani adresie strony internetowej firmy. Jest tylko nazwa i hasło, które przyciąga uwagę: "Zapnij pasy, jedź bezpiecznie. Do nas jeszcze zdążysz"

- W związku z tym, że często pracujemy na miejscu wypadków drogowych, jesteśmy dodatkowo uwrażliwieni na kwestie bezpieczeństwa. W internecie trafiliśmy na podobne reklamy jednego z krematoriów w Polsce. Postanowiliśmy zastosować podobną promocję na bilbordach w Gdyni - opowiada Filip Nowicki z zakładu pogrzebowego Róża.
Kontynuacja niewykluczona

Oprócz ul. Wielkopolskiej bilbord utrzymany w podobnym stylu znajduje się przy gdyńskim odcinku obwodnicy. Tam przypomina kierowcom, by zwolnić do 100 km/h.

Skuteczność promocji trudno na razie ocenić, ale niewykluczone są kolejne podobne reklamy zakładu.

- Skoro taki przekaz trafia do wyobraźni, to dlaczego nie? Oczywiście, jeśli pozwolą na to finanse. Może będziemy ostrzegać przed używaniem telefonu komórkowego albo apelować o zwalnianie w mieście do 50 km/h - dodaje Filip Nowicki.

Miejsca

Opinie (108) 10 zablokowanych

  • (1)

    nie zwracam uwagi z prostej przyczyny : nadal jest ich za dużo w przestrzeni miejskiej. Wiocha.

    • 11 2

    • Za to w przestrzeni wiejskiej jest ich mało. Miastucho.

      • 0 2

  • (2)

    Jak zwykle sprawa pokazana tylko z jednej strony. A gdzie stanowisko miasta, kierowców, socjologów?

    • 5 10

    • Oooo zaraz bedzie odpowiedz czytelnika "a co jak zobacza to dziecie"...

      • 4 0

    • głupi czy tylko udajesz

      • 1 0

  • Mocny przekaz

    • 9 5

  • Też się zdziwiłem że Auchan zmienił wygląd bilboardów ;-)

    • 7 3

  • a co w tym bilboridze takiego nietypowego?

    że cena 5,95zł za orzechy?

    • 7 4

  • Mnie tam do myślenia nie zmusi nic!

    Tym bardziej reklama!

    • 2 4

  • (1)

    Nic to nie zmieni w zachowaniu kierowców. Każdy myśli, że jego to nie dotyczy.

    • 8 3

    • Wielu w Gdańsku jeździ normalnie, nie wiem jak w Gdyni. No dobra w czwartkowe noce jest zlot bananów z Wejherowa i Kwidzynia w Oliwie koło Mc Donalda...

      • 1 2

  • Takie bilbordy powinni sobie stawiać w Wejherowach, Żukowach, Kartuzach, Kościerzynach, Puckach i innych wiochach. Ile było wypadków śmiertelnych w Trójmieście, a ile w powiatach? Ogólnie takie tandetne reklamy szpecą miasta.

    • 6 6

  • Dobre i pomysłowe , ale (1)

    niewiele to chyba zmieni. Całymi latami był płacz,że jest tyle wypadków w Polsce , bo nie ma autostrad. I co ? Zbudowali autostrady , a na nich CZTERY RAZY więcej wypadków ,niż na 'zwykłych" drogach. Po prostu , jest wśród naszych kierowców zbyt wielu zwykłych idiotów.

    • 10 3

    • no jednak mniej ginie

      a ponadto coraz więcej aut i motocykli.

      • 0 0

  • ktoś się zagapi na zbyt kreatywną reklamę

    i zginie... nie powinno być reklam przy drogach

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane