- 1 Gdzie lądują ścieki z działek? Będą kontrole (102 opinie)
- 2 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (152 opinie)
- 3 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (92 opinie)
- 4 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (245 opinii)
- 5 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (937 opinii)
- 6 Wraca ocenzurowany "autobus do piekła" (265 opinii)
Nietypowa reklama skłania kierowców do refleksji
Wielkoformatowe reklamy najczęściej szpecą krajobraz i zwyczajnie denerwują, dlatego coraz częściej przechodzimy obok nich obojętnie. Zdarzają się jednak takie, które dają do myślenia. Przykładem jest bilbord na ul. Wielkopolskiej w Gdyni reklamujący zakład pogrzebowy.
"Do nas jeszcze zdążysz"
Na reklamach wielkopowierzchniowych i plakatach na płotach dominuje przekaz prosty, często krzykliwy, ale przez to denerwujący i w ostateczności nieprzynoszący efektu.
Na tym tle wyróżnia się bilbord znajdujący się przy wiadukcie kolejowym na ul. Wielkopolskiej w Gdyni . Uwagę kierowców zwraca od kilkunastu dni. Reklamuje się na nim gdyński zakład pogrzebowy, ale w sposób dość przewrotny, dający zarazem do myślenia.
Nie ma na nim informacji o lokalizacji, telefonie, godzinach otwarcia, ani adresie strony internetowej firmy. Jest tylko nazwa i hasło, które przyciąga uwagę: "Zapnij pasy, jedź bezpiecznie. Do nas jeszcze zdążysz"
- W związku z tym, że często pracujemy na miejscu wypadków drogowych, jesteśmy dodatkowo uwrażliwieni na kwestie bezpieczeństwa. W internecie trafiliśmy na podobne reklamy jednego z krematoriów w Polsce. Postanowiliśmy zastosować podobną promocję na bilbordach w Gdyni - opowiada Filip Nowicki z zakładu pogrzebowego Róża.
Kontynuacja niewykluczona
Oprócz ul. Wielkopolskiej bilbord utrzymany w podobnym stylu znajduje się przy gdyńskim odcinku obwodnicy. Tam przypomina kierowcom, by zwolnić do 100 km/h.
Skuteczność promocji trudno na razie ocenić, ale niewykluczone są kolejne podobne reklamy zakładu.
- Skoro taki przekaz trafia do wyobraźni, to dlaczego nie? Oczywiście, jeśli pozwolą na to finanse. Może będziemy ostrzegać przed używaniem telefonu komórkowego albo apelować o zwalnianie w mieście do 50 km/h - dodaje Filip Nowicki.
Miejsca
Opinie (108) 10 zablokowanych
-
2017-10-04 07:09
(1)
nie zwracam uwagi z prostej przyczyny : nadal jest ich za dużo w przestrzeni miejskiej. Wiocha.
- 11 2
-
2017-10-04 15:26
Za to w przestrzeni wiejskiej jest ich mało. Miastucho.
- 0 2
-
2017-10-04 07:09
(2)
Jak zwykle sprawa pokazana tylko z jednej strony. A gdzie stanowisko miasta, kierowców, socjologów?
- 5 10
-
2017-10-04 07:40
Oooo zaraz bedzie odpowiedz czytelnika "a co jak zobacza to dziecie"...
- 4 0
-
2017-10-04 09:06
głupi czy tylko udajesz
- 1 0
-
2017-10-04 07:40
Mocny przekaz
- 9 5
-
2017-10-04 07:54
Też się zdziwiłem że Auchan zmienił wygląd bilboardów ;-)
- 7 3
-
2017-10-04 08:01
a co w tym bilboridze takiego nietypowego?
że cena 5,95zł za orzechy?
- 7 4
-
2017-10-04 08:02
Mnie tam do myślenia nie zmusi nic!
Tym bardziej reklama!
- 2 4
-
2017-10-04 08:03
(1)
Nic to nie zmieni w zachowaniu kierowców. Każdy myśli, że jego to nie dotyczy.
- 8 3
-
2017-10-04 08:23
Wielu w Gdańsku jeździ normalnie, nie wiem jak w Gdyni. No dobra w czwartkowe noce jest zlot bananów z Wejherowa i Kwidzynia w Oliwie koło Mc Donalda...
- 1 2
-
2017-10-04 08:10
Takie bilbordy powinni sobie stawiać w Wejherowach, Żukowach, Kartuzach, Kościerzynach, Puckach i innych wiochach. Ile było wypadków śmiertelnych w Trójmieście, a ile w powiatach? Ogólnie takie tandetne reklamy szpecą miasta.
- 6 6
-
2017-10-04 08:21
Dobre i pomysłowe , ale (1)
niewiele to chyba zmieni. Całymi latami był płacz,że jest tyle wypadków w Polsce , bo nie ma autostrad. I co ? Zbudowali autostrady , a na nich CZTERY RAZY więcej wypadków ,niż na 'zwykłych" drogach. Po prostu , jest wśród naszych kierowców zbyt wielu zwykłych idiotów.
- 10 3
-
2017-10-04 21:35
no jednak mniej ginie
a ponadto coraz więcej aut i motocykli.
- 0 0
-
2017-10-04 08:23
ktoś się zagapi na zbyt kreatywną reklamę
i zginie... nie powinno być reklam przy drogach
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.