• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowa reklama skłania kierowców do refleksji

Patryk Szczerba
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Przykuwający uwagę przekaz na bilbordach to rzadkość. Na Wielkopolskiej w Gdyni to się udało.
  • Przykuwający uwagę przekaz na bilbordach to rzadkość. Na Wielkopolskiej w Gdyni to się udało.

Wielkoformatowe reklamy najczęściej szpecą krajobraz i zwyczajnie denerwują, dlatego coraz częściej przechodzimy obok nich obojętnie. Zdarzają się jednak takie, które dają do myślenia. Przykładem jest bilbord na ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni reklamujący zakład pogrzebowy.



Jak reagujesz na bilbordy przy ulicach?

O chaosie reklamowym na ulicach Trójmiasta piszemy regularnie. Zwykle w negatywnym sensie, piętnując zawłaszczenie przestrzeni, przy często biernej postawie urzędników, przez firmy promujące swoje produkty. Ustawa krajobrazowa to na razie martwe zapisy, które władze Trójmiasta próbują wcielić w życie.

"Do nas jeszcze zdążysz"

Na reklamach wielkopowierzchniowych i plakatach na płotach dominuje przekaz prosty, często krzykliwy, ale przez to denerwujący i w ostateczności nieprzynoszący efektu.

Na tym tle wyróżnia się bilbord znajdujący się przy wiadukcie kolejowym na ul. Wielkopolskiej w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Uwagę kierowców zwraca od kilkunastu dni. Reklamuje się na nim gdyński zakład pogrzebowy, ale w sposób dość przewrotny, dający zarazem do myślenia.

Nie ma na nim informacji o lokalizacji, telefonie, godzinach otwarcia, ani adresie strony internetowej firmy. Jest tylko nazwa i hasło, które przyciąga uwagę: "Zapnij pasy, jedź bezpiecznie. Do nas jeszcze zdążysz"

- W związku z tym, że często pracujemy na miejscu wypadków drogowych, jesteśmy dodatkowo uwrażliwieni na kwestie bezpieczeństwa. W internecie trafiliśmy na podobne reklamy jednego z krematoriów w Polsce. Postanowiliśmy zastosować podobną promocję na bilbordach w Gdyni - opowiada Filip Nowicki z zakładu pogrzebowego Róża.
Kontynuacja niewykluczona

Oprócz ul. Wielkopolskiej bilbord utrzymany w podobnym stylu znajduje się przy gdyńskim odcinku obwodnicy. Tam przypomina kierowcom, by zwolnić do 100 km/h.

Skuteczność promocji trudno na razie ocenić, ale niewykluczone są kolejne podobne reklamy zakładu.

- Skoro taki przekaz trafia do wyobraźni, to dlaczego nie? Oczywiście, jeśli pozwolą na to finanse. Może będziemy ostrzegać przed używaniem telefonu komórkowego albo apelować o zwalnianie w mieście do 50 km/h - dodaje Filip Nowicki.

Miejsca

Opinie (108) 10 zablokowanych

  • BRAWO

    za pomysł !
    A gdyby finanse pozwoliły Z.P. "Róża", to kolejny billboard powinien być WIĘKSZY.
    X X X X X
    W przeciwieństwie do "reklamy", która była wywieszona na płocie, przy ul. Łostowickiej
    o czym zresztą pisał portal, a którą to "reklamę", widział człek wielokrotnie pt. ...
    "Chcesz się powiesić zadzwoń..."
    nie ma sensu komentować...

    • 5 3

  • Ten bilbord tak samo szpeci krajobraz, jak inne.

    Przykuwa uwagę kierowców, czyli odwraca ją od drogi. Świetny pomysł.

    • 8 4

  • Jeśli dziś rano obudziłeś się martwy - zadzwoń - 666 666

    Masz 10% rabatu

    • 4 2

  • Nie ma na nim informacji o lokalizacji, telefonie, godzinach otwarcia, ani adresie strony internetowej firmy.

    i na samym dole jak byk dokładny namiar firmy.Przypadek?

    • 4 4

  • Na pirata drogowego działaja tylko kontrole i mandaty!! nie reaguje na zadną formę edukacji!!

    • 4 1

  • Taki sam chłam jak inne reklamy. Tylko szpeci krajobraz.

    • 2 6

  • piękna reklama!

    szanuję :D

    • 6 1

  • Sebek jeszcze bilbord na temat jazdy po alkoholu by się przydał ;-)

    • 1 3

  • Ale ściema

    Jeżeli myślicie, że bezpieczeństwo ruchu drogowego jest tym na czym najbardziej zależy ZP Róża to mylicie się. Cały myk polega na tym, że za plakaty o treści związanej z BRD w pasach drogowych płaci się mniejsze stawki za m2 niż na klasyczną typowo komercyjną reklamę. Stąd jest cały wysyp "jesteś w mieście 50 zwolnij" itp. Stąd też brak szczegółowych namiarów. Trzeba natomiast Różyczce przyznać, że zrobili to we wcale fajnej formie.

    • 4 1

  • Nie kazdy kierowca go zobaczy bo jest bardzo wysoko zamontowany. Szybciej stojac w korku zobaczy to pasazer.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane