• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe objazdy na obwodnicy w Wielkim Kacku

Michał Sielski
6 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku. Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku.

Już od poniedziałku na węźle Wielki KackMapka, który rozbudowywany jest w związku z budową Trasy Kaszubskiej, czekają kierowców spore zmiany. Ruch na obwodnicy przełożony będzie na jezdnie równoległe, a kierowcy jadący od strony Gdańska do centrum Gdyni będą zjeżdżali nietypowo - z lewego pasa ruchu.



Dostosowujesz się do ograniczeń prędkości na remontowanych odcinkach?

Zmiany to efekt kolejnego etapu budowy Trasy Kaszubskiej, która zaczynać się będzie na węźle Wielki Kack.

Już w tym miesiącu drogowcy chcą bowiem rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.

Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.

- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku. Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku.

Inne zmiany na węźle Wielki Kack:

  • kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia - nietypowo - z lewego pasa ruchu
  • na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
  • na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
  • zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
  • przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
  • kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
  • jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska


Ostatni wykonawca wybrany



Pod koniec lipca podpisana została umowa z wykonawcą ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.

Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.

Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Postęp prac na Trasie Kaszubskiej na koniec lipca br.

Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

16:45 10 SIERPNIA 21

Trudności w związku z budową węzła Wielki Kack (30 opinii)

Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej
Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (163) 3 zablokowane

  • Gdańsk - Chwaszczyno

    Jadąc z Gdańska i chcąc jechać w kier. Chwaszczyna trzeba jechać przez Dąbrowę. Ten kto to wymyślił powinien smażyć się w piekle za ten pomysł. Jakim trzeba być d**ilem aby coś takiego wykombinować i zatwierdzić?! Cały ten węzeł jest kompletnie nieintuicyjny i inny niż wszystkie. Zdecydowana większość jest zaprojektwana w dwie 88. Ludzie od lat są przywyczajeni do takiego rozwiązania, które dobrze funkcjonuje, to nie, tutaj trzeba było przekombinować i spartaczyć.

    • 0 0

  • Sorki (6)

    Ale nie mam iQ że 150 ale jechałem sobie spokojnie serio czekając na pas zjazdowy i cóż jest dziura serio jak by skręt w prawo z tym że pewnie przy 30 h A gdzie te znaki przed że zmiana oznakowania ale żeby tylko jeden znak na tak duże miasto Gdynia no nie

    • 10 36

    • Napisz jeszcze raz... (1)

      ...jak wytrzeźwiejesz. Ciężko zrozumieć sęk wypowiedzi :/

      • 3 2

      • Sedno albo sens, a nie sęk...

        • 1 0

    • Ty nawet iQ 50 nie masz.

      • 2 0

    • Po tym co tu napisałeś, nie masz nawet 100IQ. (1)

      Ani ładu, ani składu, że o sensie nie wspomnę. Ortografia to już przy tym za duże wymaganie.

      • 37 2

      • Bez kitu, opis niezrozumiały, gdyby nie fakt że domyślam się o czym piszę to niewiele bym zrozumiał. Ale fakt, zjazd z węzła w kierunku Karwin od strony Gdańska jest dramatyczny. Nagle pojawią się "dziura" zjazdowa i nie wiesz czy to już czy nie.

        • 13 5

    • poprosimy jaśniej

      • 16 0

  • Pobożne życzenia do redakcji, oraz wykonawcy

    Nie rozumiem dlaczego jakiś redakcyjny grafik (macie takiego, prawda?) nie mógł wykonać czterech prostych rysunków - naniesione na mapę nowe wjazdy/zjazdy na obwodnicę z każdego kierunku osobno.
    1. Kierunek Centrum - Gdańsk/Gdynia
    2. Kierunek Chwaszczyno - Gdańsk/ Gdynia
    3. Obwodnica z Gdańska - zjazd Centrum/Kościerzyna
    4. Obwodnica z Chyloni - zjazd Centrum/Kościerzyna.
    Byłoby czytelnie dla każdego i bez zbędnych dyskusji.
    Druga rzecz, to oznakowanie nowych zjazdów/wjazdów. Tablice powinny być większe i ustawione po obu stronach jezdni. Samochody jadą dwoma pasami i wystarczy, że po prawej ciężarówka zasłoni znak, to już dla zamiejscowego nie ma ratunku. Tablice powinny być ustawione z większym wyprzedzeniem i powtórzone przy samych wjazdach/zjazdach. Dobrze, że o znakach poziomych pomyśleli, ale to nie wystarczy przy tak mało intuicyjnych i poważnych zmianach organizacji ruchu.
    Malkontentom przypominam, że oznakowanie powinno być do ogarnięcia dla użytkowników drogi z najniższym IQ. Ci inteligentniejsi poradzą sobie zapewne nawet bez oznakowania.

    • 1 0

  • Obwodnica (1)

    Nie nadaje się do jazdy. Nie że względu na stan jezdni. Ale na to ja często są korki.

    • 6 0

    • Obwodnica to często po prostu stoi

      Bardzo duzy tranzyt Tirów, auto dostawczych do tego tranzyt osobowy w kierunku Lęborka/Wejherowa/Redy + okoliczni mieszkańcy pracujący poza swoim miastem. Rozbudowa obwodnicy była potrzebna na teraz jak węzeł Kack przekroczył 100 tys aut na dobę (kilka lat temu), ale widocznie trzeba poczekać aż dobije do 500 tys aut na dobę żeby zaczęła się rozbudowa obwodnicy...na papierze w urzędach. Tylko do tego czasu nie będzie można już wyjechać z miasta/dojechać obwodnicą gdziekolwiek.

      • 1 0

  • (1)

    Objazdy nietypowe bo prowizorkę robią. W ciągu S6 miały być dwa wiadukty do przełożenia ruchu. Nie są gotowe, miały być w grudniu. Teraz na szybko bo jednak czas goni.

    • 13 2

    • Jeden wiadukt jest ukryty

      Jeden wiadukt jest już zrobiony i ukryty przed fotoreporterami, zasołnięty słomą. To ma być niespodzianka i wszystko zepsules. Np w Gdyni na Puckiej też już zrobiono tunel pod torami ale przed wyborami otworzą go, bo chcą żeby mieszkańcy mieli więcej radochy z nowiuśkiego tunelu. Ehh kochany szczur.

      • 2 0

  • W takim tempie to my PL nie zbudujemy! (5)

    Przewidziano 38 miesięcy na budowę 22 km?

    • 15 34

    • wystarczy (1)

      ze generalni wykonawcy nie będą tak pazerni to znajdzie się siła robocza jeśli jej normalnie zapłacą a nie 4000 za 500h ciężkiej pracy.

      • 1 1

      • 500h w miesiącu?

        Grubo atakujesz. Napisz że zarabiają 2000 PLN i zostaniesz drugim mówcą po Wałęsie.

        • 0 0

    • Przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem, jak dasz radę.

      • 0 0

    • Tak, 38 miesięcy. 12 miesięcy na stworzenie projektu budowlanego, 6 miesięcy na wydanie ZRIDu i dwa lata samej budowy.

      • 12 0

    • My nie, bo Ty nic nie wybudowałeś ...

      • 11 1

  • Obwodnica (2)

    Było by przejrzyściej jak by były dwa kolory ! Jeden kier. Gdańsk, drugi kier. Gdynia .

    • 53 3

    • Joo, kierofczykom juz trzeba drogi malowac (1)

      Bo nie ogarniaja znaków

      • 1 8

      • Rowezysci niczego nie ogarniaja

        Drogi rowerowej, chodnika ,ulicy ,czerwonego światła, kierunków ruchu ,

        • 0 0

  • fatalne oznakowanie (2)

    tablice są za małe, jest ich zbyt mało i są ustawione za blisko miejsca ze zmienioną organizacją ruchu

    • 23 0

    • (1)

      Wystarczy zwolnić do prędkości dozwolonej i wszystko pięknie widać.
      Przy 120km/h faktycznie mogą się okazać za małe i za późno.

      • 0 4

      • Nieprawda, oznaczenia pojawiają się w momencie, w którym linie ciągłe uniemożliwiają zmianę pasa ruchu. Czcionki na tablicach informacyjnych są zbyt małe.

        • 7 0

  • Gdynia - mistrzowie infrastruktury drogowej (3)

    Kto u Was projektuje drogi?

    • 8 1

    • Gdynia???

      ogólnokrajowa, scentralizowana, narodowa GDDKiA, z siedzibą w Warszawie

      • 1 0

    • A co Gdynia ma z tą budową wspólnego?

      • 1 1

    • spychała z sąsiadką

      • 6 0

  • (3)

    chyba ktoś to napisał nie będąc tam, jak z lewego pasa? dzisiaj jechałem, widzę znaki przygotowane i normalnie z prawego pas zjazd, po co takie bzdury pisać? jedyna zmiana, że zjazd wcześniej przed wiaduktem a nie jak kiedyś było za wiaduktem (patrząc w stronę Gdyni)

    • 4 1

    • (2)

      Bzdury to Ty piszesz, obecnie zjazd na Gdynię w stronę Karwin, jadąc od Gdańska odbywa się lewym pasem. Prawym pojedziesz na Szczecin. Pozdro, szerokości!

      • 3 0

      • (1)

        tak to prawda, zjazd na Wielki Kack jest taki jak był tylko na Szczecin zamiast prosto to przesunęli objazdem z prawego pasa po nowym wiadukcie, przepraszam za wprowadzenie w błąd

        • 1 1

        • nie jest taki jaki był, na Karwiny zjeżdżasz lewym pasem

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane