- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (71 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (21 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (289 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (46 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (271 opinii)
Nietypowe rondo powstanie na Siedlcach? Propozycje zmian na Powstańców Warszawskich
Skrzyżowanie ul. Powstańców Warszawskich, Bema oraz Dąbrowskiego czeka gruntowna przebudowa. Rozważane są warianty utworzenia w tym miejscu tradycyjnego ronda lub wydłużonego tzw. ronda biszkoptowego. Inwestycja będzie realizowana we współpracy z deweloperem pobliskiego osiedla mieszkaniowego.
Zgodnie z artykułem 16 ust. 1 ustawy o drogach publicznych, inwestor inwestycji niedrogowej zobligowany jest do przebudowy w sąsiedztwie układu ulicznego, by dostosować go do nowych warunków ruchowych.
Deweloperskie inwestycje. Nie tylko budowa osiedli
Jakie rondo zbudować na przecięciu dróg?
W tym przypadku będzie to przebudowa wspomnianego skrzyżowania oraz ul. Powstańców Warszawskich od skrzyżowania do ul. Legnickiej. Zanim to jednak nastąpi, niezbędne jest przygotowanie dokumentacji projektowej.
Wykonawca tego zadania będzie musiał zaproponować przede wszystkim nowy kształt skrzyżowania. Rozważane są dwa warianty:
- typowego ronda o średnicy odpowiedniej do całego układu ulicznego,
- tzw. ronda biszkoptowego celem lepszego wpasowania się w uwarunkowania terenowe, w tym przebieg sąsiednich ulic.
Na tzw. rondzie biszkoptowym, z lotu ptaka przypominającym tytułowe ciasteczko, obowiązują identyczne zasady ruchu jak na tradycyjnym rondzie. Różnicą jest jedynie jego kształt, pozwalający łączyć ze sobą bardziej oddalone ulice. Rozwiązanie tego typu znajdziemy np. w Chojnicach lub Czarlinie pod Tczewem.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nieruchomości Gdańsk Siedlce, Aniołki, Suchanino
56 tygodni na przygotowanie dokumentacji projektowej
Ponadto zakres robót obejmie m.in.:
- montaż elementów małej architektury np. ławki, kosze itp.,
- nasadzenia drzew, krzewów,
- przebudowę chodników i drogi rowerowej,
- modernizację kanalizacji deszczowej oraz wodociągowej.
Na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej z niezbędnymi uzgodnieniami przewidziano 56 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
Jedna oferta, niewykluczone powtórzenie przetargu
W pierwszym postępowaniu przetargowym koordynowanym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęła tylko jedna oferta - Pracowni Projektowej Promar z miejscowości Rożental (gm. Pelplin) na kwotę 398 520 zł.
Oferta ta ponad dwukrotnie przekroczyła budżet zarezerwowany na ten cel w wysokości 184 500 zł. Niewykluczone zatem, że całe postępowanie zostanie powtórzone.
- Nie podjęto jeszcze decyzji w sprawie ewentualnego unieważnienia przetargu. Decyzję w tej sprawie podejmie tzw. komitet sterujący, w którego skład wchodzą władze Gdańska i przedstawiciele miejskich jednostek, co jest standardową procedurą - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Inwestycje
Perspektywa
Gdańsk Siedlce, ul. Powstańców Warszawskich
- 27 do 159 m2
- Powierzchnia
- w budowie
- Realizacja
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-21 07:07
(14)
Już wiadomo ze jedyna nie zakorkowana cześć Gdańska właśnie traci swój blask przez tysiące nowych mieszkań.
Trzeba ratować sytuacje bo kolejne głosy ucieknal do opozycji.- 45 34
-
2023-08-21 09:12
Jakby taka sama liczba mieszkań powstała pod miastem, to liczba pojazdów byłaby jeszcze większa, bo tutaj jest nadzieja, że choć cześć wybierze autobus lub rower. W Baninie wyboru nie ma żadnego poza autem.
- 9 2
-
2023-08-21 08:36
To osiedle jest doskonale skomunikowane (1)
Jest szansa, że mieszkańcy będą korzystać głównie z komunikacji miejskiej. Jeśli jednak wszyscy rano wsiądą w samochody to nie tylko będą stać w korku, ale tez zablokują kilka linii autobusowych obsługujących wiele graniczących ze śródmieściem dzielnic i linię na lotnisko. Przebudowa skrzyżowania nic tu nie zmieni
- 5 7
-
2023-08-21 09:54
wypada
na nowym osiedlu wypada mieć SUVa
- 1 0
-
2023-08-21 07:53
(9)
To budowanie osiedli mieszkaniowych na obrzeżach miasta powoduje korki. Gdańsk ma małą - jak na miasto - gęstość zabudowy. I właśnie nowe budynki mieszalne blisko centrum i z dobrym dostępem do komunikacji publicznej to lepsze rozwiązanie.
- 21 10
-
2023-08-22 08:12
To nie jest obrzeże Gdańsk
Na powstańców miedzy innymi zlikwidowano szkole aby wybudować osiedle.
- 0 0
-
2023-08-21 13:17
Rozumiem nowe osiedla blisko centrum. (6)
Nie rozumiem za to, jak można uzasadniać budowę tych konketnych, wielkich kloców, w którym każdy każdemu zagląda w okno, pomiędzy całą doliną ceglastych domów ze spadzistymi dachami. Wysokość tej zabudowy to jakiś koszmar. Budowane chyba tylko po to, by sprzedać kilka apartamentów z widokiem, kosztem całej okolicy.To po prostu pasuje jak pięść do
Nie rozumiem za to, jak można uzasadniać budowę tych konketnych, wielkich kloców, w którym każdy każdemu zagląda w okno, pomiędzy całą doliną ceglastych domów ze spadzistymi dachami. Wysokość tej zabudowy to jakiś koszmar. Budowane chyba tylko po to, by sprzedać kilka apartamentów z widokiem, kosztem całej okolicy.To po prostu pasuje jak pięść do nosa. Góruje nad dotychczas piękną okolicą. Sprzedają to ludziom za chore pieniądze, twierdząc, że to jakieś luksusowe osiedle, tymczasem to mieszkania głównie z widokiem na kuchnię sąsiada i większość wygląda na po prostu ciemną. W tym blokowisku będzie mieszkało więcej ludzi niż w całej okolicznej części Starych Siedlec (Legnicka) i Aniołków (od Hevalianum). I sorry, ale ludzie, którzy kupują mieszkania w takich cenach raczej nie jeżdżą komunikacją miejską, więc to jakies kuriozum, by pisać, że nie wpłynie to na przepustowość. Gdańsk chce uchodzić za zielone miasto, a zabija już każdą możliwą przyrodniczą przestrzeń w mieście. Zabrali boisko dzieciakom, Scenę Muzyczną, a w zamian dają mieszkańcom Siedlec korki i beton. Wspaniałe projektowanie przestrzeni. :)
- 3 1
-
2023-08-21 13:41
(5)
Nawet na zdjęciu widać, że nowe budynki mają do 5 pięter - więc co Ci nie odpowiada z wysokością zabudowy? Górowanie nad piękną okolicą? To jest miasto, zresztą wcześniej były tam przecież zabudowania szkoły budowlanej i jej zaplecza, nie grzeszące urodą. I jeszcze jedno - Ty też gdzieś mieszkasz. Zapewne w tym miejscu kiedyś była "przyrodnicza przestrzeń". Co do jakości tych mieszkań - widocznie ktoś chce te mieszkania kupić, skoro zostały wybudowane.
- 1 3
-
2023-08-21 16:17
Przejdź się tam może i zobacz. (4)
Wysokość 7 pięter, historyczny punkt widokowy (na końcu Legnickiej, na szczycie taki był) zniszczony. Miasto powinno być projektowanie mądrze. Powinno być spójne. To nie sztuka dać deweloperce kawął ziemi, by wystawił cokolwiek. pierwsze wizki Perspektywy były w porządku, potem zmiany i już nawet nie można wykopać starych planów. Nie ma żadnej
Wysokość 7 pięter, historyczny punkt widokowy (na końcu Legnickiej, na szczycie taki był) zniszczony. Miasto powinno być projektowanie mądrze. Powinno być spójne. To nie sztuka dać deweloperce kawął ziemi, by wystawił cokolwiek. pierwsze wizki Perspektywy były w porządku, potem zmiany i już nawet nie można wykopać starych planów. Nie ma żadnej przestrzeni do rekreacji, tylko wąskie chodniki między wielkimi budynkami. Reklamują się wyłącznie ujęciami budynków w niższej zabudowie, nawiązującymi do okolicznych budynków. Chyba sami się wstydzą, co betonozę tam wcisnęli z hasłami o "zielonej inwestycji". Bo to była ich reklamówka. Poprzednia zabudowana była, jaka była. To był teren z potencjałem, a postawili bubla. I ja gdzieś mieszkam. Jasne. Nie chodzi o to, by nie budować. Chodzi o to, by nie pozwalać budować takich koszmarów.
- 1 1
-
2023-08-21 17:17
(3)
Czyli masz jednocześnie problem, że ludzie tam mieszkający są bogaci, bo kupili drogie mieszkania, więc na pewno nie jeżdżą zbiorkomem (co za absurd swoją drogą), ale jednocześnie postulujesz zmniejszenie intensywności zabudowy. Jakby tam były bloki po 3 piętra to jak myślisz by to wpłynęło na ceny mieszkań?
- 0 2
-
2023-08-21 20:19
Ja nie mam problemu z majętnymi ludźmi ;) (2)
Dziwi mnie jednak, że sprzedaje te mieszkania jako highstan (cena), a większość z nich ma widok na kuchnię sąsiada. Bo to ani nie daje intymności mieszkańcom, co w moim przekonaniu powinno na tę cenę wpływać, a dodatkowo przez to zagęszczenie i wysokość kloców po prostu niszczy okolicę. Co to za logika - okolica jest świetna, ma klimat, więc chcę
Dziwi mnie jednak, że sprzedaje te mieszkania jako highstan (cena), a większość z nich ma widok na kuchnię sąsiada. Bo to ani nie daje intymności mieszkańcom, co w moim przekonaniu powinno na tę cenę wpływać, a dodatkowo przez to zagęszczenie i wysokość kloców po prostu niszczy okolicę. Co to za logika - okolica jest świetna, ma klimat, więc chcę kupic tam mieszkanie. I świetnie - Ty dalej patrzysz na fajną okolicę, ale okolica ma widok na Twój obrzydliwy blok stojący w środku doliny spadzistych zabudowań. To nie zarzut do kupujących. To zarzut do dewelopera. Można zrobić nawet 4-piętrowe bloki i trzymać się wysokości zabudowań okolicy. A można wszystko przeskalować, co Gdańsk uwielbia (patrz wysokość pierzei Wyspy Spichrzów czy Forum, do którego teoretycznie miało być dojście od Urzędu Miasta, ale jak wyszło - każdy widzi). Miasto na to pozwala, więc deweloperka kwiczy z rozkoszy. A na koniec - tak, w PL auto łączy się ze statusem. Nie znam ani jednej majętnej osoby, która nie ma auta. Moi majętni znajomi rzadko korzystają ze zbiorkomu. I to jest ważne w kontekście przepustowości tych ulic, o których właściwie jest ten artykuł. Bo liczba aut się zwiększa, stąd rondo. Znowu - to nie zarzut. To stwierdzenie faktu. Wyżej staje kolejne osiedle i wygląda bardzo dobrze. Perspektywa to po prostu przypadkowe kloce z wielkim, zielonym marketingiem i prawie zerowym poszanowaniem dla okolicy.
- 1 0
-
2023-08-22 08:55
(1)
Ale nie odniosłeś się do mojego pytania. Jakby Perspektywa była kolejnym luksusowym osiedlem jak Odea park to wg ciebie mniej osób by jeździło autami zamiast zbiorkomem, czy więcej? Aktualnie na Perspekywie jest dużo normalnych mieszkańców i wynajmów długoterminowych, nie wszyscy jeżdżą autami, parkingi rowerowe są pełne.
- 0 0
-
2023-08-22 18:10
Odpowiadam.
Zależność jest prosta - im więcej mieszkań, tym więcej aut, ale też im bogatszy człek, tym rzadziej jeździ zbiorkomem. Plus, znowu powtórzę - chodzi o przeskalowanie. Gdyby Perspektywa rzeczywiście w najwyższym punkcie kończyła się na 5 piętrze byłoby lepiej. Wciąz pasuje ta architektura jak pięść do nosa, wciąż jest to miejsce bez rekreacji dla
Zależność jest prosta - im więcej mieszkań, tym więcej aut, ale też im bogatszy człek, tym rzadziej jeździ zbiorkomem. Plus, znowu powtórzę - chodzi o przeskalowanie. Gdyby Perspektywa rzeczywiście w najwyższym punkcie kończyła się na 5 piętrze byłoby lepiej. Wciąz pasuje ta architektura jak pięść do nosa, wciąż jest to miejsce bez rekreacji dla mieszkańców, ale przynajmniej niczego by nie przysłaniała - ani widoku, ani nie górówałaby nad wszystkimi innymi dachami. Ale ma wysokość 7 pięter, a ten budynek najbliżej Cmentarza Francuskiego przez to, że jest też najwyżej npm) to po prostu absolutna porażka i wystaje poza resztę zabudowań 3 piętra. Można budować osiedla dla "normalnych" - używając Twojej nomenklatury - mieszkańców. Obok masz duże osiedle na Focha. Masz bardziej, jak piszesz, "luksusową" Odeę, chociaż ceny są przecież bardzo zbliżone do wysokich pięter Perpektywy. Przy czym Perspektywa nie przwiduje jakiejkolwiek przestrzeni dla mieszkańców swojego osiedla i ładuje wszystkich jak sardyny, a Odeea nie. Nigdy nie przekonasz mnie do patodeweloperki. Na pewno nie argumentem, że im więcej ludzi się zmieści, tym lepiej. Marzę, żebyśmy zaczęli myśleć o funkcjach dla mieszkańców, wyrobili sobie archiestetykę, rozmawiali o planowaniu przstrzennym i wykorzystaniu potencjału miejsc. Miasto to nie wciskanie kloców na środku, bo tak. Miasto powinno być spójną tkanką, w której chce się przebywać, po której rozglądasz się i czujesz, ze oddychasz. Sprowadzanie tego do jak największej liczby mieszkań sprzyja wyłącznie deweloperom. Ludzie, którzy kupują na obrzeżach i tak nie kupiliby w centrum, bo ceny za metr w centrum zawsze będę w ci*l wysokie. Nawet jeśli powstanie taki mrówkowiec jak Perspektywa.
- 1 1
-
2023-08-21 08:35
Niszczenie przestrzeni do życia nie jest rozwiązaniem.
- 8 13
-
2023-08-21 07:40
Zawistny roszczeniowiec z mieszkania komunalnego ? Czyli typowy " bezdomny" pisowiec ?
- 23 17
-
2023-08-21 11:09
Płytki tunel wykopany-żelbetowy. (3)
Przy obecnej technologii - znacznie lepiej, szybciej i wcale nie dużo drożej - krótki, płytki tunel wzdłuż Powstańców Wwy. Komunikacja w obu kierunkach pojedzie bezkolizyjnie a pojazdy skręcające będą podporządkowane. Sprawdzone rozwiązanie w wielu miastach Europy o podobnej zabudowie jak właśnie na Powst .Warszawy.
- 32 22
-
2023-08-21 15:05
po to żeby można było szybciej?
- 1 0
-
2023-08-21 14:10
Powstańców Warszawskich
A nie Warszawy.
- 6 0
-
2023-08-21 11:47
"Płytki" = 5.5-6 m
i 30 mln PLN zamiast 2 - 3 mln za rondo nawet "biszkoptowe" + ze 20 wyciętych drzew
- 11 1
-
2023-08-21 09:19
(2)
Przecież tam jest sygnalizacja świetlna,po co jeszcze rondo?Budowa tego ronda oznacza odcięcie na dwa lata Suchanina od komunikacji miejskiej,bo autobusy będą musiały być skierowane na objazd przez Kartuską.
- 93 11
-
2023-08-21 11:47
Masz jakieś wiarygodne informacje o tymczasowej organizacji ruchu, czy tak sobie wymyślasz ekspercie internetowy? "Niedługo" będzie remont fragmentu Beethovena (przy przystankach) przy rondzie Trzy Lipy. Też będziesz psioczył że utrudnienia?
- 4 6
-
2023-08-21 10:28
Pewnie zrobią rondo po gdańsku
Czyli płaski placek z kostki na środku drogi, który autobusy będą przecinać i po kilku miesiącach ta kostka odleci jak np. na Porębskiego/Bergiela.
- 20 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.