• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska i tramwaj za ponad 190 mln zł

Michał Brancewicz
20 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Przebieg ul. Nowej Bulońskiej wraz z linią tramwajową.

Siedem firm i konsorcjów złożyło oferty w przetargu na przedłużenie ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z ulicami Jabłoniową i Warszawską zobacz na mapie Gdańska. Za wybudowanie jednej nitki jezdni i linii tramwajowej wykonawcy chcą od 191 mln do 282 mln zł. Pasażerowie i kierowcy będą mogli skorzystać z nowej trasy latem 2019 roku.



Czekasz na realizację Nowej Bulońskiej?

Do realizacji inwestycji zgłosiło się początkowo 16 podmiotów. We wstępnej fazie kwalifikacji odpadła jedna firma - Most z Sopotu. Ostatecznie oferty złożyło siedem z nich (lista na końcu tekstu).

Z tego grona najkorzystniejsza okazała się propozycja konsorcjum spółek NDI z Sopotu oraz ich partnerów: Balzola Polska i Construcciones Promociones Balzola z Hiszpanii, która opiewała na 191,7 mln zł.

Kolejna oferta była aż o 46 mln zł wyższa (237,8 mln zł), złożyło ją konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA i Coalvi S.A.

Z kolei najwyżej swoje usługi wyceniło konsorcjum Mosty Łódź, TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 282,6 mln zł.

Inwestor, czyli DRMG, gotów jest wyłożyć na ten cel 193 mln zł.

O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie minimalnego okresu gwarancji. W przypadku tego drugiego kryterium, wszyscy dołożyli do 24 miesięcy dodatkowe trzy lata.

- Wykonawcę wybierzemy na początku przyszłego roku - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Prace na dobre ruszą wiosną. Zgodnie z zapisami przetargowymi realizacja ma się zakończyć do 31 lipca 2019 roku.

Nowa Bulońska to droga o długości 2,7 km, która połączy Szadółki i Zakoniczyn z Moreną. Skorzystają z niej także mieszkańcy Jasienia i Ujeściska.

Trasa rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Na razie powstanie tylko jedna, zachodnia jezdnia, która będzie rozchodzić się na dwie nitki na obu biegunach inwestycji, by wpasować się w istniejący układ drogowy.

Wzdłuż drogi powstanie dwutorowa trasa tramwajowa z pięcioma przystankami, która biec będzie po wschodniej stronie nowej jezdni.

W ramach inwestycji powstanie też 2,9 km dróg dojazdowych do Nowej Bulońskiej oraz droga dla rowerzystów.

Warto pamiętać, że w przyszłości, dzięki Nowej Bulońskiej oraz planowanej Nowej Politechnicznej, uda się połączyć linią tramwajową Południe Gdańska z Wrzeszczem bez konieczności przejazdu przez centrum miasta.

Oferty złożone w przetargu na budowę Nowej Bulońskiej:
  1. NDI S.A. i NDi Sp. z o.o. - 191,7 mln zł
  2. Aldesa Polska i Coalvi - 237,8 mln zł
  3. Firma Gotowski i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. - 241,5 mln zł
  4. Trakcja PRKIT i AB Kauno - 255,4 mln zł
  5. Budimex - 264 mln zł
  6. MTM i Rajbud - 270,4 mln zł
  7. Mosty Łódź S.A., Tor-kar-sson i  WPRD Gravel - 282,6 mln zł

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • Czy ja dobrze widzę, że ta jedna inwestycja jest warta połowę całego budżetu na inwestycje Gdyni w 2018 r? ;) (8)

    • 142 8

    • Bardz smieszne... :////

      • 0 0

    • szczur nie korzysta z kasy UE. za to powinien być prokurator! (1)

      • 29 3

      • My w Gdańsku kiedyś będziemy musieli to oddać...

        • 3 12

    • zwlaszcza przesiadka z jasienia na tramwaj na morene...

      • 4 0

    • Nie. (2)

      • 2 13

      • Jak nie jak tak

        Jest taka ładna prezentacja z budżetem Gdyni 2018, gdzie zwraca uwagę kategoria "drogi publiczne i wewnętrzne 152 mln zł". Cały czas 152 < 190, a to tylko jedna ulica w Gdańsku.

        • 29 0

      • oj ślepak ślepak... Artykuł jest niżej, że w 2018 w Gdyni planowane jest 422 mln, co stanowi nieco ponad 2x więcej niż ta droga/tramwaj w Gdańsku. Więc ten pierwszy miał rację..

        • 15 6

    • oj tam oj tam ;)

      • 32 1

  • "Na razie powstanie tylko jedna, zachodnia jezdnia" (8)

    Jak to na razie? Znowu jakaś prowizorka, która się rozpadnie po kilku latach? Czemu od razu nie zbudują wszystkiego do końca dobrze?

    • 47 17

    • druga jezdnia nigdy nie powstanie, bo jest niepotrzebna! (7)

      masz proste nowe torowisko tramwajowe i drogę dla rowerów. samochód zostaw u siebie w żukowie czy baninie

      • 21 20

      • Mieszkańcy Gdańska też posiadają samochody (1)

        • 20 14

        • to że je posiadają to nie znaczy że muszą z nich korzystać na małe odległości

          dowożenie dzieci do szkół samochodami rodziców to zabieranie im dzieciństwa,

          Jeżdżenie samochodem do pracy w korkach to marnowanie swojego zdrowia i zdrowia wielu innych mieszkańców

          prymitywnym hejterom korzystającym z trzech pedałów, mającym ograniczoną zdolność do refleksji nasze stanowcze NIE!

          • 2 3

      • Co z tego że jest proste torowisko tramwajowe

        skoro aby przejechać kilka przystanków trzeba liczyć kilkadziesiąt minut na to?

        • 12 0

      • hieny samochodowe zaraz cie zjedzą za tą wypowiedz

        • 10 6

      • (1)

        W żukowie czy baninie to chyba ty mieszkasz słoju.

        • 17 4

        • Do budy cebulaku.

          • 1 8

      • Oby

        • 0 4

  • (2)

    I takie powinny być wszystkie ważniejsze ulice, po jednej nitce i wystarczy. Będzie szybko zbudowana i o to chodzi. A blachosmrodom to nie w smak co? Najważniejsze że jest ścieżka rowerowa.

    • 12 9

    • Serio? "najważniejsza jest ścieżka rowerowa"? (1)

      Typowy cyklista egoista.

      • 0 2

      • cykliści nie są egoistami takimi jak kierowcy

        cykliści i piesi nie potrzebują tyle miejsca na swoją drogę co użytkownicy samochodów,

        nie zajmują tyle miejsca do parkowania co użytkownicy samochodów,

        nie zanieczyszczają powietrza

        nie obciążają społeczeństwa kosztami leczenia chorób cywilizacyjnych.

        Generalnie generują korzyści zewnętrzne, do ruchu kierowców wszyscy dopłacamy.

        • 3 1

  • Na drugiej mapce kolorem pomaranczowym namalowana linia tramwajowa (3)

    zaplanowana kilka lat temu i wykorzystujaca tereny przygotowana pod tramwaj juz w latach 30stych a na niebiesko forowana przez FRAG wbrew mieszkańcom ulicy.

    • 16 2

    • lepiej by był... (1)

      ...wyburzyć te kamienice profesjonalnym sprzętem, a nie kruszyć je powoli tramwajami.

      • 2 1

      • wyburzanie kamienic pod poszerzanie dróg to droga do nikąd

        strata czasu i pieniędzy, niezrównoważony rozwój

        • 0 1

    • pitolicie Hipolicie

      w latach 30 planowano linię dokładnie na wprost, przez tereny obecnie należące do PG i BGW właśnie.

      • 2 1

  • (7)

    Super, teraz wszystkie osiedla z okolic jabloniowej i warszawskiej beda jedna z najlepiej skomunikiwanych dzielnic w Gdansku ! Bardzo sie ciesze ze kupilam tutaj mieszkanie :) a teraz wszyscy zazdrosnicy ktorzy z zawisci gadali bzury ze tu wysypisko, wygwizdowie itd - pocalujcie sie w D ... !!! Hahaha trzeba bylo myslec dlugodystansowo przed zakupem mieszkania a nie przeplacac dwukrotnie zeby miec mniejsze mieszkanie na smierdzacych morenach i przymorzach :)))

    • 31 35

    • No no, to jesteś bystrzacha (1)

      Wszystkich przekombinowałaś - bo teraz to wszyscy będą chcieli na Szadółkach mieszkać a Ty im nie sprzedaż swojego hiper mieszkania.

      • 4 1

      • nie sprzedasz czy nie wystawisz na sprzedaż?

        • 0 0

    • Sama smierdzisz Szadolkami jak wiaterek podwieje.. (4)

      Morena Forever!

      • 8 6

      • (3)

        Wiem że to boli, bo przepłaciłaś mocno za mieszkanie żeby żyć na niby super skomunikowanej morenie/ suchaninie/ przymorzu... A tu się nagle okazuje że mogłeś kupić w tej cenie dużo większe mieszkanie a te rejony już niebawem beda świetnie skomunikowane z centrum/ obwodnica i wrzeszczem. Czego chcieć więcej ? :)...
        Pozdrawiam z ulicy Jabłoniowej - szczególnie tych wszystkich zazdrośników :)))

        • 6 8

        • świetnie skomunikowane drogami, na których będą megakorki

          jeśli nie tam, to na Kartuskiej, Armii Krajowej, Bulońskiej, Jaśkowej Dolinie lub na Potokowej, Żołnierzy Wyklętych (która miała rozładować korki na Słowackiego.

          Budowa osiedli z daleka od centrum bez tworzenia miejsc pracy generuje korki i koszty utrzymania wielu sieci.

          Tylko dobra sieć szybkiej kolei miejskiej i zasilania jej przystanków aktywnymi formami mobilności umożliwi zrównoważony rozwój naszej aglomeracji.

          • 1 0

        • hahahahaha ty sie szczycisz tą klitką na jabloniowej ? HAHAHAHAH tam smierdzi szadolkami , blok na bloku masakra, swoją drogą pozdrawiam cie golasie , Pan z nadmorskiego dworu :)

          • 5 4

        • Czesc sasiadka

          Zastanwiam sie nad kupnem mieszkania przy Jabloniowej. Czesto smierdzi z wysypiska? Nie pytam o ten rok bo wyjatkowo w tym roku nie skladowali kompostu. Pytanie jest serio...;)

          • 6 4

  • Skąd te "mandarynki" niby hiszpańskie wyczuły akurat taką kwotę? Ano mają na 100% kreta! To nie

    przypadek - potem dorzuci się aneksy, uzgodnienia itp. i będzie cacy (czytaj: 2 x drożej)!!! A my jak zawsze stracimy...

    • 4 0

  • Nowa Bulońska (1)

    Ta inwestycja to znów zaściankowość.Przecież wiadomo,że nie długo wszystko będzie zakorkowane.Wjazd i wyjazd z osiedli to będzie jak zwykle horror.Ciekawe co za pajace razem z budyniem coś takiego zatwierdzają.

    • 6 3

    • a co konkretnie tam proponujesz w zamian?

      • 1 0

  • (1)

    Słoiki się cieszą to największy syf tego miasta, brud i słoma z butów wsiuny

    • 7 17

    • gdyby nie te słoiki to Gdańsk by się nie rozwijał, i mieszkał byś na wsi, jak to było kilkadziesiąt lat temu

      • 1 1

  • (2)

    Gdyby tak jeszcze zjazd z nowej trasy ulicą Stolema na Jasień zamiast jechać do Kartuskiej byłoby gucio.

    • 11 4

    • Będzie zjazd! (1)

      Będzie skrzyżowanie ze 100-Lema. Także spoko.

      • 5 2

      • A skrzyżowanie na wysokości Królewskiego lub Morenowego Wzgórza?

        Bez niego Myśliwska będzie jeszcze gorzej zakorkowana - być może tranzyt od WZ się zmniejszy, ale po stracie pierwszeństwa w Bulońską mieszkańcy wszystkich osiedli wzdłuż Myśliwskiej utkną.

        • 2 0

  • Gdańsk (4)

    czyli jak przy okazji budowy tramwaju, wyciągnąć kasę na ulicę dla samochodów

    dobrze, że w ogóle droga dla aut jest budowana
    priorytet, to tramwaj

    no i dobrze, że to jest zupełnie nowa droga, a nie jakieś patologiczne poszerzanie już istniejącej, jak nowa słowackiego, która teraz jest prawie tak samo zapchana, jak przed poszerzeniem

    ale my te teorie o ruchu drogowym musimy sami sprawdzić, te doświadczenia innych, to musi być jakieś oszustwo, przecież więcej pasów, to mniejsze korki:P

    • 23 14

    • (3)

      Podwale Przedmiejskie przed remontem w stronę Elbląga - trzy pasy zero korków. Za parę lat po remoncie dwa pasy i duże korki

      • 8 6

      • (1)

        podwale przedmiejskie zawsze było jest i będzie zakorkowane. Bez znaczenia ile pasów jest

        • 4 3

        • mylisz się - w stronę Elbląga nie było zapchane bo nic nie hamowało ruchu, przez to odbywał się płynnie. W odróżnieniu od np Traktu Św Wojciecha.

          • 0 1

      • POG - mówi Ci to coś?

        90% ruchu poszło obwodnicą, trzy pasy to nieporozumienie.

        • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane