- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (346 opinii)
- 2 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (191 opinii)
- 3 Nie miał prawka i chciał oszukać system (21 opinii)
- 4 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (119 opinii)
- 5 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (805 opinii)
- 6 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (62 opinie)
Nowa Kielnieńska zwiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta?
Planiści pracują nad wytyczeniem ul. Nowej Kielnieńskiej, która ma odkorkować i uspokoić ruch na Osowie. Droga będzie jednak zachęcać do omijania projektowanej Obwodnicy Metropolitalnej - przekonuje Maciej Naskręt.
Planiści z Biura Rozwoju Gdańska pracują nad określeniem przebiegu ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga o przekroju dwóch jezdni ma biec od planowanego Węzła Chwaszczyno (splot Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej) do Obwodnicy Trójmiasta w rejonie centrum handlowego Osowa.
- Trasa ma wyprowadzić ruch z Gdańska poza obszary mieszkalne, zmniejszyć uciążliwość ruchu na ul. Kielnieńskiej i poprawić tym samym bezpieczeństwo - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Trudno się z tą tezą nie zgodzić, gdy patrzymy na układ drogowy tylko z poziomu mieszkańców Osowy i Gdańska. Ten ok. 3-kilometrowy odcinek drogi trzeba jednak ocenić z punktu widzenia całej aglomeracji. A wtedy okaże się, że nowa droga powiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.
A taką trasą, przeznaczoną dla tranzytu, ma być projektowana Obwodnica Metropolitalna. Problem w tym, że droga, która pobiegnie przez gminę Żukowo i Kolbudy do Południowej Obwodnicy Gdańska w Borkowie będzie o ok. dwa kilometry dłuższa, niż przejazd ul. Nową Kielnieńską i Obwodnicą Trójmiasta. Krótszym szlakiem będą prowadziły kierowców choćby nawigacje GPS.
Część mieszkańców, szczególnie Chwaszczyna, uważa, że ul. Nowa Kielnieńska nie powinna łączyć się z drogami ekspresowymi w ogóle. Droga powinna omijać Osowę od północy, by połączyć się z ul. Gdyńską w Chwaszczynie.
Budowa dwujezdniowej ul. Nowej Kielnieńskiej otwiera dyskusję wokół dalszej rozbudowy ul. Spacerowej do dwóch pasów. Już teraz w godzinach szczytu droga miedzy Osową, a Oliwą zamienia się w parking, bo auta częściej na niej stoją, niż jadą. Po dołączeniu do niej ul. Nowej Kielnieńskiej, rozbudowa ul. Spacerowej do dwóch jezdni wraz z budową tunelu pod Pachołkiem będzie koniecznością. W innym razie będziemy mieli tam korki od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora.
Droga omijająca Osowę od północy i dwujezdniowa ul. Spacerowa odciążyłyby też ruch na Karwinach w relacji Żukowo - Sopot. Z tego powodu ewentualne rozpoczęcie inwestycji zostałoby przyjęta owacjami w Gdyni. Karwiny, Mały Kack i Orłowo dostaną swoją południową obwodnicę.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.
Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.
Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Lęborka może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
Miejsca
Opinie (121) ponad 10 zablokowanych
-
2012-03-19 12:12
A gdzie płacze
Płaczków z osowa.com ?
- 0 0
-
2012-03-19 11:04
"Obwodnica Metropolitalna"
"Gdzie jest metropolia? Pisze z Niemiec, z duzego miasta i smiac mi sie chce jak trojmiejscy urzednicy nazywaja nasza cicha spokojna wies metropolia..."
Dobre!
Na poludniu nic sie nie zmieni - musi sie zaczynac na wylocie obwodnicy.
Na polnocy natomiast nie ma ograniczen. Dlaczego metropolia ma sie konczyc na Chwaszczynie ?
Dlaczego kolejne miasta za Gdynia nie maja byc czescia metropoli i nie maja byc godne aby powstala ich obwodnica ?- 0 2
-
2012-03-18 13:25
błąd (3)
Przede wszystkim "w Osowej" a nie "na Osowie".
- 34 25
-
2012-03-19 08:46
korektor korektora (1)
o ile mi wiadomo to nawet 4 formy są poprawne. Dodatkowe 2 to w Osowie i na Osowej. Profesor z uniwerku na ten temat się wypowiadał.
- 2 0
-
2012-03-19 11:04
łeee jak z uniwerku to się nie liczy
- 1 1
-
2012-03-18 13:45
obie formy są poprawne!
Sprawdź sobie!
- 14 3
-
2012-03-19 10:59
W koncu ktos dopatrzy sie absurdu ...
polaczenia obwodnicy metropolitalnej i trasy kaszubskiej w Chwaszczynie zamiast gdzies bardziej na polnocy w kierunku Wejherowa.
Lepiej pozno niz wcale.- 0 0
-
2012-03-19 10:58
a jak porobią bramki Viatoll
to i tak tranzit pojedzie przez Osowe.
- 0 0
-
2012-03-18 13:26
(3)
osobiście uważam, że N. Kielnieńska nie powinna się łączyć z węzłem Chwaszczyno, tylko iśc do Chwaszczyna jako droga lokalna, a nie ekspresowa. Spacerowa juz teraz jest przeładowana, chyba, że zrobią oba odcinki czyli NK i Spacerową po 2 pasy ruchu i tunel pod Pachołkiem, innej opcji nie ma. Pewnie i tak na tą drogę poczkemay ładne pare lat, ale mogłiby zrobić chociaż odcinek Nowej Kielnieńskiej na wyskości Osowy, a Kielnieńska wyremontować i zrobić chodniki, bo to bieda z nędzą, że głowna ulica osiedlowa nie ma chodnika i nie da sie przejśc sucha nogą przez dzielnice, to juz nawet każda wieś jadąc na Starogard ma chodniki ... żenada ...
- 37 16
-
2012-03-19 10:51
Naszczęscie to Twoje osobiście mało znaczy
Rozumiem, że przez twój pomysł NK ma się nie łączyć z OM w ogóle. Chyba, że chcesz na OM jeden węzeł za drugim nawalać, a potem narzekać, że czemu tak dużo skrzyżowań jest na OM. Na szczęscie ten projekt robiła osoba, która pomyślała zawczasu o nie robieniu kilku zbędnych węzłów skoro lepiej połączyć drogi w jednym.
- 0 0
-
2012-03-18 21:47
(1)
przede wszystkim powinni położyć nowy asfalt bo tragicznie się teraz na niej jeździ, więcej jest tam dziur i kolein niż asfaltu... niech najpierw się tym zajmą a potem niech zaczną myśleć nad "Nową Kielnieńską", aha i jestem ciekawy jak tam chcą zrobić dwa pasy ruchu jak są tam domy i to o w miarę wysokiej wartości.
A w Osowie też jest poprawnie "@kor-ektor"- 4 0
-
2012-03-19 03:27
co ty chcesz ladnie tera zrezali asfalcik ii jest git
- 1 0
-
2012-03-19 10:31
Głupoty!!!: Planiści kierują ruch dłuższą drogą, zamiast krótszą;
Nawigacja skieruje więcej aut w już teraz zakorkowaną Spacerową - czy kierowcy, zdaniem Nastręta, to idioci nie wychodzący poza nawigację ?!!! O dwupasmowej Spacerowej planiści wiedzieli już podczas poprzedniej modernizacji (drzewa wycięto), ale dla nich lepiej żeby auta smrodziły pośrodku Parku Krajobrazowego. To taka Polska kultura planowania.
- 4 1
-
2012-03-18 13:04
Dyskusja, polemika... (7)
A jak wybuduja to i tak za 10-15 lat. A potem zamkna, bo trzeba bedzie poprawiac wszystkie usterki
- 57 36
-
2012-03-18 13:48
(3)
To jeszcze nic byle, dużo gorsze są błędy logiczne tak jak na spacerowej, którą odmalowali zamiast dołożyć jeden pas. Tak to jest jak historyk jest prezydentem miasta, chociaż z drugiej strony patrząc dobrze że nie fryzjer :)
- 7 7
-
2012-03-18 15:07
(2)
spacerowa miała byc 2 pasmowa ale podziekuj ekologa bo kasa była na to jak ją budowali
- 6 6
-
2012-03-19 03:24
jest 2 pasmowa jakby co
- 2 0
-
2012-03-18 16:37
I dobrze zrobiono, bo i tak by to wszystko stało na rynku oliwskim!
- 6 5
-
2012-03-18 17:20
pobozne zyczenia
popatrz A2 i A1 ledwo wybudowali 2 miechy i do reontu, mysle ze przeceniasz naszych budowlancow ktorym zleca sie prace w przetargach:D
jedna zima zalatwi ta droge- 2 7
-
2012-03-18 14:50
zawsze się znajdzie jakaś maruda
To może od razu się powieś?
- 7 5
-
2012-03-18 13:23
zatrudnią, chinczyków, ukraincow, i innych a naszych wyślą na wyspy...taka polityka bo oni chca rządzić ,
- 3 9
-
2012-03-18 18:24
Nie ma jeszcze OM i TK, a już jest informacja, że Nowa Kieleńska jest zła (2)
Rozbraja mnie takie myślenie i przewidywanie czegoś czego jeszcze przez 7 lat nie będzie. Panie Naskręt odpowiedź dla Pana. Jeżeli obecne obwodnica będzie się korkować, to cały tranzyt i tak pojedzie mniej zakorkowaną Metropolitarną nawet jak zbudują Nową Kieleńską. Bo to którą drogę ludzie wybiorą będzie zależeć od tego czy się droga korkuje, a nie od 2km więcej. Proponuje czasem pojeździć po świecie i zobaczyć czemu ludzie czasem jeżdżą na około mimo, że mają niby krótszą drogę, ale na której jedzie się wolniej.
- 7 2
-
2012-03-18 20:03
Głupie pomysły (1)
należy tępić już u korzeni.
- 0 3
-
2012-03-18 22:35
A jaka jest alternatywa.
Proszę podaj alternatywę. Bo potem będziesz miał takie same problemy z dojazdem do OM, jak do niedawna jeszcze były z dojazdem do OT. A miasto ciągle ucieka w kierunku obwodnicy i po za nią. Już teraz trzeba myśleć o kilku drogach do OM, abyśmy się z ręką w nocniku nie znaleźli za chwilę. A mówimy tu o sytuacji za 10-20 lat, bo tyle zajmie oddawanie tych kilku dróg.
- 0 1
-
2012-03-18 21:41
połączyć z D 20
Jedynym rozsądnym wyjściem jest połączenie Drogi D 20 (Chwaszczyno -Żukowo)
z Nową Kielnieńską i wyprowadzenie ruchu na obwodnicę w Osowie. I powinno być to zrobione przed rozpoczęciem budowy trasy lęborskiej.
Na wszystkich zebraniach informacyjnych mieszkańcy zgłaszali wątpliwości co do zamknięcia całkowitego D20 w Chwaszczynie (jak jest tak na mapach koncepcyjnych).
Czasami należy słuchać ludzi którzy danymi drogami codziennie przejeżdżają.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.