• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kielnieńska zwiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

Maciej Naskręt
18 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie. Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie.

Planiści pracują nad wytyczeniem ul. Nowej Kielnieńskiej, która ma odkorkować i uspokoić ruch na Osowie. Droga będzie jednak zachęcać do omijania projektowanej Obwodnicy Metropolitalnej - przekonuje Maciej Naskręt.



Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną. Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną.
Planiści z Biura Rozwoju Gdańska pracują nad określeniem przebiegu ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga o przekroju dwóch jezdni ma biec od planowanego Węzła Chwaszczyno (splot Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej) do Obwodnicy Trójmiasta w rejonie centrum handlowego Osowa. zobacz na mapie Gdańska

- Trasa ma wyprowadzić ruch z Gdańska poza obszary mieszkalne, zmniejszyć uciążliwość ruchu na ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i poprawić tym samym bezpieczeństwo - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Trudno się z tą tezą nie zgodzić, gdy patrzymy na układ drogowy tylko z poziomu mieszkańców Osowy i Gdańska. Ten ok. 3-kilometrowy odcinek drogi trzeba jednak ocenić z punktu widzenia całej aglomeracji. A wtedy okaże się, że nowa droga powiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Jakie skutki wywoła otwarcie do ruchu ul. Nowej Kielnieńskiej?

Budując Nową Kielnieńską i łącząc ją z powiązanymi w Chwaszczynie Obwodnicą Metropolitalną i Trasą Kaszubską, planiści stworzą skrót do Obwodnicy Trójmiasta. Zagrozi to przyszłym zadaniom trójmiejskiej ekspresówki, bowiem za parę lat ma ona służyć bardziej mieszkańcom w drodze z domu do pracy, niż być szlakiem tranzytowym.

A taką trasą, przeznaczoną dla tranzytu, ma być projektowana Obwodnica Metropolitalna. Problem w tym, że droga, która pobiegnie przez gminę Żukowo i Kolbudy do Południowej Obwodnicy Gdańska w Borkowie będzie o ok. dwa kilometry dłuższa, niż przejazd ul. Nową Kielnieńską i Obwodnicą Trójmiasta. Krótszym szlakiem będą prowadziły kierowców choćby nawigacje GPS.

Część mieszkańców, szczególnie Chwaszczyna, uważa, że ul. Nowa Kielnieńska nie powinna łączyć się z drogami ekspresowymi w ogóle. Droga powinna omijać Osowę od północy, by połączyć się z ul. Gdyńską w Chwaszczynie.

Budowa dwujezdniowej ul. Nowej Kielnieńskiej otwiera dyskusję wokół dalszej rozbudowy ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska do dwóch pasów. Już teraz w godzinach szczytu droga miedzy Osową, a Oliwą zamienia się w parking, bo auta częściej na niej stoją, niż jadą. Po dołączeniu do niej ul. Nowej Kielnieńskiej, rozbudowa ul. Spacerowej do dwóch jezdni wraz z budową tunelu pod Pachołkiem będzie koniecznością. W innym razie będziemy mieli tam korki od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora.

Droga omijająca Osowę od północy i dwujezdniowa ul. Spacerowa odciążyłyby też ruch na Karwinach w relacji Żukowo - Sopot. Z tego powodu ewentualne rozpoczęcie inwestycji zostałoby przyjęta owacjami w Gdyni. Karwiny, Mały Kack i Orłowo dostaną swoją południową obwodnicę.

Planowane inwestycje gdańskiego oddziału GDDKiA na zachód od Trójmiasta

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Lęborka może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • A gdzie płacze

    Płaczków z osowa.com ?

    • 0 0

  • "Obwodnica Metropolitalna"

    "Gdzie jest metropolia? Pisze z Niemiec, z duzego miasta i smiac mi sie chce jak trojmiejscy urzednicy nazywaja nasza cicha spokojna wies metropolia..."

    Dobre!
    Na poludniu nic sie nie zmieni - musi sie zaczynac na wylocie obwodnicy.

    Na polnocy natomiast nie ma ograniczen. Dlaczego metropolia ma sie konczyc na Chwaszczynie ?
    Dlaczego kolejne miasta za Gdynia nie maja byc czescia metropoli i nie maja byc godne aby powstala ich obwodnica ?

    • 0 2

  • błąd (3)

    Przede wszystkim "w Osowej" a nie "na Osowie".

    • 34 25

    • korektor korektora (1)

      o ile mi wiadomo to nawet 4 formy są poprawne. Dodatkowe 2 to w Osowie i na Osowej. Profesor z uniwerku na ten temat się wypowiadał.

      • 2 0

      • łeee jak z uniwerku to się nie liczy

        • 1 1

    • obie formy są poprawne!

      Sprawdź sobie!

      • 14 3

  • W koncu ktos dopatrzy sie absurdu ...

    polaczenia obwodnicy metropolitalnej i trasy kaszubskiej w Chwaszczynie zamiast gdzies bardziej na polnocy w kierunku Wejherowa.

    Lepiej pozno niz wcale.

    • 0 0

  • a jak porobią bramki Viatoll

    to i tak tranzit pojedzie przez Osowe.

    • 0 0

  • (3)

    osobiście uważam, że N. Kielnieńska nie powinna się łączyć z węzłem Chwaszczyno, tylko iśc do Chwaszczyna jako droga lokalna, a nie ekspresowa. Spacerowa juz teraz jest przeładowana, chyba, że zrobią oba odcinki czyli NK i Spacerową po 2 pasy ruchu i tunel pod Pachołkiem, innej opcji nie ma. Pewnie i tak na tą drogę poczkemay ładne pare lat, ale mogłiby zrobić chociaż odcinek Nowej Kielnieńskiej na wyskości Osowy, a Kielnieńska wyremontować i zrobić chodniki, bo to bieda z nędzą, że głowna ulica osiedlowa nie ma chodnika i nie da sie przejśc sucha nogą przez dzielnice, to juz nawet każda wieś jadąc na Starogard ma chodniki ... żenada ...

    • 37 16

    • Naszczęscie to Twoje osobiście mało znaczy

      Rozumiem, że przez twój pomysł NK ma się nie łączyć z OM w ogóle. Chyba, że chcesz na OM jeden węzeł za drugim nawalać, a potem narzekać, że czemu tak dużo skrzyżowań jest na OM. Na szczęscie ten projekt robiła osoba, która pomyślała zawczasu o nie robieniu kilku zbędnych węzłów skoro lepiej połączyć drogi w jednym.

      • 0 0

    • (1)

      przede wszystkim powinni położyć nowy asfalt bo tragicznie się teraz na niej jeździ, więcej jest tam dziur i kolein niż asfaltu... niech najpierw się tym zajmą a potem niech zaczną myśleć nad "Nową Kielnieńską", aha i jestem ciekawy jak tam chcą zrobić dwa pasy ruchu jak są tam domy i to o w miarę wysokiej wartości.
      A w Osowie też jest poprawnie "@kor-ektor"

      • 4 0

      • co ty chcesz ladnie tera zrezali asfalcik ii jest git

        • 1 0

  • Głupoty!!!: Planiści kierują ruch dłuższą drogą, zamiast krótszą;

    Nawigacja skieruje więcej aut w już teraz zakorkowaną Spacerową - czy kierowcy, zdaniem Nastręta, to idioci nie wychodzący poza nawigację ?!!! O dwupasmowej Spacerowej planiści wiedzieli już podczas poprzedniej modernizacji (drzewa wycięto), ale dla nich lepiej żeby auta smrodziły pośrodku Parku Krajobrazowego. To taka Polska kultura planowania.

    • 4 1

  • Dyskusja, polemika... (7)

    A jak wybuduja to i tak za 10-15 lat. A potem zamkna, bo trzeba bedzie poprawiac wszystkie usterki

    • 57 36

    • (3)

      To jeszcze nic byle, dużo gorsze są błędy logiczne tak jak na spacerowej, którą odmalowali zamiast dołożyć jeden pas. Tak to jest jak historyk jest prezydentem miasta, chociaż z drugiej strony patrząc dobrze że nie fryzjer :)

      • 7 7

      • (2)

        spacerowa miała byc 2 pasmowa ale podziekuj ekologa bo kasa była na to jak ją budowali

        • 6 6

        • jest 2 pasmowa jakby co

          • 2 0

        • I dobrze zrobiono, bo i tak by to wszystko stało na rynku oliwskim!

          • 6 5

    • pobozne zyczenia

      popatrz A2 i A1 ledwo wybudowali 2 miechy i do reontu, mysle ze przeceniasz naszych budowlancow ktorym zleca sie prace w przetargach:D
      jedna zima zalatwi ta droge

      • 2 7

    • zawsze się znajdzie jakaś maruda

      To może od razu się powieś?

      • 7 5

    • zatrudnią, chinczyków, ukraincow, i innych a naszych wyślą na wyspy...taka polityka bo oni chca rządzić ,

      • 3 9

  • Nie ma jeszcze OM i TK, a już jest informacja, że Nowa Kieleńska jest zła (2)

    Rozbraja mnie takie myślenie i przewidywanie czegoś czego jeszcze przez 7 lat nie będzie. Panie Naskręt odpowiedź dla Pana. Jeżeli obecne obwodnica będzie się korkować, to cały tranzyt i tak pojedzie mniej zakorkowaną Metropolitarną nawet jak zbudują Nową Kieleńską. Bo to którą drogę ludzie wybiorą będzie zależeć od tego czy się droga korkuje, a nie od 2km więcej. Proponuje czasem pojeździć po świecie i zobaczyć czemu ludzie czasem jeżdżą na około mimo, że mają niby krótszą drogę, ale na której jedzie się wolniej.

    • 7 2

    • Głupie pomysły (1)

      należy tępić już u korzeni.

      • 0 3

      • A jaka jest alternatywa.

        Proszę podaj alternatywę. Bo potem będziesz miał takie same problemy z dojazdem do OM, jak do niedawna jeszcze były z dojazdem do OT. A miasto ciągle ucieka w kierunku obwodnicy i po za nią. Już teraz trzeba myśleć o kilku drogach do OM, abyśmy się z ręką w nocniku nie znaleźli za chwilę. A mówimy tu o sytuacji za 10-20 lat, bo tyle zajmie oddawanie tych kilku dróg.

        • 0 1

  • połączyć z D 20

    Jedynym rozsądnym wyjściem jest połączenie Drogi D 20 (Chwaszczyno -Żukowo)
    z Nową Kielnieńską i wyprowadzenie ruchu na obwodnicę w Osowie. I powinno być to zrobione przed rozpoczęciem budowy trasy lęborskiej.
    Na wszystkich zebraniach informacyjnych mieszkańcy zgłaszali wątpliwości co do zamknięcia całkowitego D20 w Chwaszczynie (jak jest tak na mapach koncepcyjnych).
    Czasami należy słuchać ludzi którzy danymi drogami codziennie przejeżdżają.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane