• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: trwają wyburzenia. Projektanci bronią rozwiązań na Hynka

Maciej Naskręt
13 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Wyburzenia budynków przy ul. Słowackiego.


Od tygodnia trwają rozbiórki domów położonych w przebiegu planowanej Trasy Słowackiego. Prace potrwają 35 tygodni i pochłoną ok. 600 tys. zł. Projektanci negują potrzebę wykonania miejsc postojowych przy biurowcu "Hynka".



Na fasadzie domu przy ul. Partyzantów 114 w latach 30. wymalowano niemiecki napis zachęcający do udziału w wyborach. Gdy budynek zostanie rozebrany, napis przestanie istnieć. Do inwestora zgłosił się jednak kolekcjoner, który chciałby przejąć ten kawałek muru. Na fasadzie domu przy ul. Partyzantów 114 w latach 30. wymalowano niemiecki napis zachęcający do udziału w wyborach. Gdy budynek zostanie rozebrany, napis przestanie istnieć. Do inwestora zgłosił się jednak kolekcjoner, który chciałby przejąć ten kawałek muru.
Obszar, na którym przedsiębiorcy rezydujący w biurowcu "Hynka" chcą wytyczenia nowych miejsc postojowych. W tej sprawie złożyli odwołanie do GDOŚ. Obszar, na którym przedsiębiorcy rezydujący w biurowcu "Hynka" chcą wytyczenia nowych miejsc postojowych. W tej sprawie złożyli odwołanie do GDOŚ.
We Wrzeszczu przy ul. Partyzantów 110-116 zobacz na mapie Gdańska zaczęły znikać domy. Już od tygodnia trwa rozbiórka budynków położonych w świetle przyszłej Trasy Słowackiego. Przedsięwzięcie zlecone we wrześniu przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne przewiduje rozebranie ok. 49 budynków. Pracę wykonuje firma Wakoz z Luzina. Wyburzenia będą kosztowały 608 tys. zł i potrwają 35 tygodni.

- Najbardziej kosztowne i kłopotliwe wyburzenie obiektów kubaturowych, z uwagi na duży ruch aut i położenie, nastąpi u zbiegu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Pochłonie ono ok. 55 tys. zł - opowiada Jerzy Parzyszek, inspektor nadzoru ds. obiektów kubaturowych z gdańskiego Zarządy Dróg i Zieleni.

Wobec części budynków nie ma jeszcze wydanej prawomocnej decyzji zezwalającej na rozbiórkę. Jednak dla inwestora nie stanowią one problemu. - Prace zostały zaplanowane do marca przyszłego roku. Rozpiętość okresu, w jakim wykonawca musi się uporać z zadaniem, umożliwi uzyskanie dalszych pozwoleń na rozebranie pozostałych budynków - mówi Ryszard Trykosko, prezes GIK.

W świetle przyszłej Trasy Słowackiego przy ul. Partyzantów nr 114 znajduje się jeden budynek, który wciąż nie jest własnością miasta. Jego mieszkańcy są skonsternowani. - Za chwilę będą wyburzać sąsiedni budynek nr 112, a my nie możemy się stąd wyprowadzić. Propozycję zmiany zamieszkania już przyjęliśmy od miasta, ale właściciel domu nie dogadał się w sprawie sprzedaży. Jesteśmy tu więźniami. Dopiero decyzja o przejęciu budynku przez Gdańsk da nam zielone światło do przeprowadzki. Tylko taki scenariusz przewiduje prawo - opowiada pani Maria, lokator niewykupionego wciąż budynku.

- Z właścicielem domu przy ul. Partyzantów 114, na co dzień mieszkającym w Kanadzie, spotkamy się w przyszłym tygodniu. Zaproponujemy mu kupno budynku. Dopiero wtedy będzie można więcej powiedzieć o sytuacji mieszkańców - mówi Ryszard Trykosko.

To nie jedyna trudność w budowie Trasy Słowackiego. Na początku października przedsiębiorcy z biurowca przy "Hynka" odwołali się od decyzji środowiskowej w sprawie budowy Trasy Słowackiego. Zarzucają, że po w pobliżu ich siedziby brakuje miejsc parkingowych. Sprawa trafiła do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie. O sprawie pisaliśmy jako pierwsi w minionym tygodniu.

Ten protest dziwi projektantów Trasy Słowackiego. - Przedsiębiorcy źle zaadresowali swoje odwołanie. Powinno być ono skierowane do dewelopera, a nie GDOŚ. Projekt budowy biurowca przewidywał miejsca postojowe w parkingu podziemnym, a nie przed budynkiem. Nie każdy klient ma ochotę zjeżdżać pod budynek autem, by je zaparkować - opowiada Jan Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.

- Moim zdaniem odwołanie od decyzji środowiskowej do GDOŚ jest niezasadne. Na pewno nie dojdzie do zmiany projektu. Nie wytyczymy przed biurowcem przy ul. Hynka miejsc postojowych, tym bardziej, że nie ma ich tam teraz - dodaje prezes BPBK S.A.

Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

GIK zamiast GIK Euro 2012.

Miejska spółka, która przygotowuje i prowadzi największe gdańskie inwestycje, m.in. budowę Trasy Słowackiego i Sucharskiego, tramwaj z Chełmu na Orunię, Europejskie Centrum Solidarności, zmieniła nazwę. Od tej pory nie nazywa się już Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, a po prostu Gdańskie Inwestycje Komunalne. Zmiana w nazwie podyktowana była wymogami UEFA, która zastrzega sobie używanie zwrotu "EURO 2012".

Miejsca

Opinie (218) 8 zablokowanych

  • Apropos Hynka.... (1)

    Dali się przedsiębiorcy naciągnąć deweloperowi ich i tylko ich wina!

    • 7 3

    • Taa, następny mądry. Wszyscy deweloperzy to naciągacze i oszuści. Wszyscy. A jak nie decydujesz się na deweloperkę to dymasz codziennie 1,5 godziny w każdą stronę do domku za miastem.

      • 0 0

  • PROTEST (8)

    Władze miasta likwidują 1/3 targowiska na przzymorzu.

    • 4 10

    • TO DOBRZE (7)

      MENTALNOŚĆ ŻE CÓŚ TANIEJ I ŚWIEŻE TYCH DZIADKÓW I BABĆ JEST DOBIJAJĄCA

      • 7 5

      • TO NIE MENTALNOŚĆ (3)

        to fakt

        Inaczej nikomu nie chciałoby się chodzić na targowisko.
        Kiedy sprzedawca jest sobie samemu szefem i pracodawcą, zawsze możesz z nim negocjować ceny i to jest prawdziwy wolny rynek. Idąc do pieknego sklepu musisz się pogodzić z dyktatem cenowym.

        • 8 6

        • (2)

          mentalność faciów z podrbionymi dżinsami i naszywką wrangler na gumowej podeszwie

          • 5 3

          • lee z Turcji :)))

            • 1 1

          • pytanie

            Wczuj się: Jestteś biedakiem, potrzebujesz nowych spodni, masz na to max. 50zł - kupisz sobie dzinsy markowe używane czy dzinsy "markowe" podrabiane?

            • 3 2

      • TANIEJ I ŚWIEŻE

        • 4 4

      • Ty też zaplacisz za stadion (1)

        Adamowicz zadba o to

        • 3 4

        • Wiem ,no i co?

          • 5 1

  • Mam mieszane uczucia (9)

    Z jednej strony trudno zaprzeczyć, że ta ulica jest bardzo potrzebna i pozwoli odetchnąć kierowcom.

    A z drugiej:
    - samochodów na ulicach nie ubędzie, a może nawet przybędzie bo nową drogą pojedzie się wygodniej... korki tylko się przesuną...
    - ta ulica zabije ten fragment miasta, tak jak to było w przypadku Podwali Przedmiejskich...

    • 50 80

    • Dokładnie się zgadzam co do punktu 2. Wrzeszcz umiera, wystarczy przejść się od dworca PKP do Manhattanu. Gdy jeszcze powstanie wiadukt, ekrany, przechodnie będą się przemykać pod wiaduktem wśród grafitti, śmieci, ulic, torów tramwajowych, będzie zupełnie źle. Obecna ekipa zarządzająca miastem totalnie niszczy ten - centralny - fragment Gdańska. Nie potrafię tego ani zrozumieć, ani się na to zgodzić. Słyszałam kiedyś o takim planie pewnej wielkiej korporacji, której udało się w ciągu kilku lat zdegradować fragment miasta, a następnie odkupić za bezcen lokale i ziemię w całej okolicy i postawić hipermarkety w centrum. Czy to o to chodzi z Wrzeszczem?

      Dodam jeszcze, że jestem żywo zainteresowana ulicą Słowackiego, codziennie jeżdżąc przez te cholerne dziury i tkwiąc 2xop 20 minut w korku na 500 metrowym odcinku modlę się o ten remont, ale wizja spustoszenia, jakie ma nastąpić w rejonie skrzyżowania Słowackiego i Grunwaldzkiej napawa mnie przerażeniem.

      • 14 2

    • Ta droga jest

      zupełnie niepotrzebna. Zupełnie. Chory wymysł nędznych planistów.

      • 2 5

    • Aut przybywa bez wzgledu na to czy buduja nowe drogi czy nie (2)

      • 9 5

      • (1)

        Nie nie nie. Jak by dróg nie przybywało to liczba aut też by się zatrzymała w pewnym momencie. Jak by jeszcze wytyczyli wszędzie gdzie są 2 pasy BUS pas, dorobili trochę DDRowerów i ogólnie popracowano nad zbiorkomem to było by ciekawie ;)

        • 10 1

        • Obawiam się, że mylnie zakładasz, że:
          a) ZTM rozsądnie wytyczy trasy i godziny kursowania autobusów
          b) ludzie rozsądnie podejdą do kwestii komunikacji zbiorowej

          Pojedynczy człowiek jest względnie rozsądny, ale w grupie radzimy sobie znacznie gorzej. ;)

          • 3 0

    • I racja! (3)

      W mieście nie powinno się budować tras ekspresowych z ekranami. Powinny powstawać jako normalne ulice.

      • 16 2

      • (2)

        I koniecznie z przejściami dla pieszych! Bo inaczej to martwica.

        • 9 0

        • chyba tunelami!!!!!!!!!! (1)

          • 5 4

          • Puknij się w dekiel. Tuneli w ogóle się już nie buduje. Chyba, że dla aut. Pieszy w mieście ma prawo spacerować na poziomie 0. Poza obszarami silnie zurbanizowanymi zamiast tuneli buduje się kładki, które są łatwe w utrzymaniu czystości. Tunele w sumie buduje się tylko pod torami kolejowymi w rejonie dworca.

            • 6 0

  • to wina (4)

    Braci Kaczyńskich, juz od 20 lat z tego i tamtego świata wstrzymują reformy słońca peru !!!!!

    • 12 5

    • (1)

      40 lat, najpierw Gierka upieprzyli, potem Bolka a teraz Ryżego

      • 1 0

      • Kościół i kaczyńscy ofkors

        • 0 0

    • spoko

      miller i kwach to żelazny elektorat PO, podobnie jak partia palikota stworzona po pto aby tak zniechęcić ludzi do palikota i pis żeby za rok don el sol de peru wygrał wybory

      • 3 1

    • własnie... a teraz jeszcze wygrają wybory jak kwach i miller nie każą swoim głosować na ryżego

      • 3 1

  • NAPIS

    ""Na fasadzie domu przy ul. Partyzantów 114 w latach 30. wymalowano niemiecki napis zachęcający do udziału w wyborach. Gdy budynek zostanie rozebrany, napis przestanie istnieć. Do inwestora zgłosił się jednak kolekcjoner, który chciałby przejąć ten kawałek muru"
    jak to sprzedac czy tez odkupić??? ten kawał muru z napisem powinien znależć sie w muzeum WMG !!!

    • 4 4

  • A Uczniowska bedzie poszezona?

    Co wtedy z budynkami,ktore tam stoja?
    Ostatnia wiadomosc "pantoflowa",ze do marca maja te budynki wyburzyc.Ale czy to prawda?

    • 1 2

  • Kolejna paranoja parkingowa (9)

    Oczywiście po co parkingi na Hynka ! Mam wrażenie że większość ludzi w naszym
    kraju a już szczególnie decydencci, nie jeżdżą samochodami tylko dymają rowerkiem w kwietniowym lub listopadowym śniegu z deszczem. Przecież klimat mamy idealny do jazdy rowerem, cały rok piękna pogoda, w sam raz do jazdy w garniturze ! A jak ktoś parkuje to uwielbia zostawiać samochód 200 m od miejsca do którego przyjechał. BRAWO ! Przewidzieć że potrzebny jest parking, to zbyt trudne w XXI wieku, likwidujmy parkingi, samochód to niepotrzebne narzędzie ! Europę dogonimy nosząc towary na plecach i wożąć wory rowerkami.

    • 13 24

    • Sorry koleś...

      ..ale jak chcesz zaparkować pod samymi drzwiami albo i wjechać pojazdem do środka, to zostaje Ci albo parking podziemny (który macie) albo rower (który możesz sobie kupić)
      Tertium non datur. I tak jest dobrze. W mieście szkoda miejsca na parkingi pod chmurką.

      • 4 0

    • w Amsterdamie gros ludzi jeździ rowerami (1)

      normalna sprawa, że jedzie facio w marynarce do pracy, albo panienka w butach na obcasie. Tam jakoś można. A klymat bardzo podobny.

      • 6 0

      • A w takiej Kopenhadze...

        ...w czasie zamieci w styczniu jest na ulicach więcej rowerzystów niż w lecie w Gdańsku: wystarczy poszukać na youtube "copenhagen snowstorm cycling" jak ktoś nie wierzy.
        Normalnie ubrani ludzie jadący do pracy, na zakupy, wiozący dzieci do przedszkola...
        ...bo szybciej, ...bo taniej... ...bo zdrowiej... ...bo przyjemniej.
        No ale jak ktoś ma problem, żeby przejść piechotą 200m, to chyba dyskusja nie ma niestety sensu...

        • 3 0

    • hahahahaha

      200 metrów to już musisz segway'a wyciągnąć z bagażnika bo jeszcze się zmęczysz
      a przewidzieć że parking jest potrzebny to powinien developer a nie miasto
      sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, widać developerom ciężko przewidzieć ze będzie potrzebny parking przed budynkiem o przeznaczeniu usługowym... pogratulować

      • 3 0

    • 200 m mówisz? To chyba namiot i śpiwór bierzesz ze sobą i zatrudniasz przewodnika aby się nie zgubić? ;)

      • 6 0

    • (3)

      200m od zaparkowanego samochodu do celu? Nie no tragedia. Bierzesz GPS ze sobą żeby się nie zgubić? A wygodne obuwie za zmianę żeby jakoś dać radę?

      • 15 1

      • przy 200m to już chyba kanapki na drogę....

        • 7 0

      • (1)

        najzabawniejsze jest to że mają parking podziemny ale jak to zacytowano w artykule klientom nie chce sie do niego zjezdzac ... paranoja

        • 4 0

        • Można ich zachęcić tych klientów, na przykład za sprawą SM.

          • 4 0

  • komunikacja miejska (19)

    Moim zdaniem wszelkie poważne inwestycje drogowe na terenie miasta powinny od razu zakładać pas dla autobusów, bądź pod tory tramwajowe. Ruch samochodowy będzie prawdopodobnie wzrastać wraz z bogaceniem sie społeczeństwa i idąc dotychczasowym tropem, zamienimy swoje miasto w tor dla samochodów, po którym nie da sie przejść pieszo, co spowoduje, że ci co dotychczas nie musieli korzystać z samochodu, teraz będą musieli.

    Wydaje mi się, że w obecnej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest maksymalne usprawnienie komunikacji miejskiej w najruchliwszych częściach miasta i budowa wielopoziomowych parkingów przy drogach dojazdowych na obrzeżach miasta, skomunikowanych z główną osią transportową, czyli drogą wzdłuż SKM.

    Co do ul. Słowackiego, moim zdaniem wystarczyłoby porobić podziemne przejścia dla pieszych, rozjazdy na skrzyżowaniach i porządne zatoki dla autobusów, żeby sznur samochodów poruszał się płynnie i nie przystawał co chwilę.

    Co za różnica czy stoję w jednopasmowym czy w dwupasmowym korku? Kazda ulica dochodzi do jakiegoś węzła, który jest wąskim gardłem i stajemy.

    • 32 6

    • Zapomnieliście o połączeniu Wrzeszcza, a nawet Centrum z Oliwą od strony Zaspy i Al. Hallera. (1)

      Takiego też bardzo brakuje.

      • 0 0

      • Trasa Sucharskiego

        myślę, że wybudowanie Trasy Sucharskiego i połączenie jej z nową Słowackiego odkorkuje nieco obecne połączenie Wrzescz - Oliwa od strony Zaspy. Dolnym Wrzeszczem jeździ dużo samochodów, które chcą się dostać na Elbląską lub Trakt Św. Wojciecha (tu pomocna będzie Obwodnica Południowa).

        • 0 0

    • Dobrze mówisz (3)

      W USA mają drogi 8 i 16 pasmowe ale i tak są na nich korki. Problemem są skrzyżowania, których przepustowość jest ograniczona. Dlatego budujmy bus pasy, świetnie to działa w Londynie. Osobówki stoją w korkach, a Ty w busie śmigasz do celu.

      Ostatnio koledze zepsuł się samochód i przesiadł się do tramwaju iiii nie wraca do auta bo teraz do pracy jedzie od 30 do 50 min krócej.

      Dziś komunikacja przegrywa z autem, bo tłoczno, brudno itd, może wygrać tylko czasem przejazdu ale jak skoro stoi w tym samym korku co auta?

      • 1 0

      • Houston

        Widziałem kiedyś program o Houston w USA - miasto doskonałych dróg i wieżowców, gdzie nie ma chodników, bo nikt ich by nie używał oraz gdzie żyją najbardziej otyli ludzie świata - zarówno jeśli chodzi o ilość jak i jakość :)

        Wizja przeobrażenia sie Gdańska w drugie Houston jest na razie tak dla mnie odległa, jak kosmiczna katastrofa, której ulegnie ziemia za X pokoleń, ale lepiej zapobiegać niż leczyć.

        • 3 0

      • (1)

        W USA mają też spaślaków (przepraszam, nadwagoamerykanów) i najmniejszy przeciętny dystans pokonywany przez człowieka pieszo w ciągu dnia. Centra miast to w ponad połowie parkingi a dzielnice są przeorane autostradami zabijającymi ruch w poprzek nich i życie w okolicy.

        • 3 0

        • Prawda spotkac tam pieszego to cud

          ale chyba nie chcemy tak tutaj?

          • 3 0

    • (3)

      Ale społeczeństwo nie będzie się bogacić przy tym rządzie.

      • 0 0

      • kadencje

        Nie komentując politycznych dygresji podpowiadam, że każda kadencja się kiedyś kończy - zazwyczaj szybciej niż zmiany w gospodarce. Ta inwestycja potrwa przynajmniej jedną kadencję, jak nie trzy ;-)

        • 0 0

      • Wielki parkling przy obwodnicy i mega szybka przesyłka tramwajem, busem, trolejbusem do Gdańska- to jest rozwiązanie, a nie (1)

        powielkanie złych rozwiązań Na słowackiego i tak będą korki

        • 6 0

        • No i właśnie tym będzie KM. Ludzie sobie nie zdają sprawy jaka to będzie rewolucja (o ile oczywiście zrobią to porządnie).

          • 3 0

    • różnica taka, że dsupasmowy korek jest krótszy (2)

      nie korkuje więc kolejnych skrzyżowań w tym ciągu.

      a co do komunikacji miejskiej masz rację, nie może być tak, że można się nią poruszać tylko na jednej linii SKM, a do punktu oddalonego od przystanku SKM o 2 km trzeba jechać z przesiadką 2 autobusami, drogą okrężną 5 km! dopóki tak będzie, ludzie nie zrezygnują z samochodów.

      • 5 2

      • od węzła do węzła

        Przy umiarkowanym natężeniu, dwupasmowy korek może bedzie krótszy, jednak po drodze nie ma tak wielu zjazdów na boki i wydaje mi sie, że niezbyt duży odsetek użytkowników ul. Słowackiego z tego mógłby skorzystać.
        Znajac naszą rzeczywistość, obstawiam w ciemno, że dwupasmowy korek będzie na odcinku Potokowa-Galeria Bałtycka chyba, że drogowcy dodadzą po pasie do Kościuszki i Niepodległosci, a na skrzyżowaniu Kosciuszki z Al. Rzeczpospolitej strzelą bezkolizyjnego ślimaczka :)

        • 1 1

      • dwupasmowy oczywiście

        • 0 0

    • (2)

      Mikuś masz rację, poza tymi przejściami podziemnymi. Takie przejścia to samo zło i w bardziej rozwiniętych krajach już się od tego odchodzi. Poza tym słusznie prawisz.

      • 5 0

      • przejścia

        Istotnie - przejścia dla ludzi powinny być na poziomie gruntu, a ruch kołowy pod nimi - coś na kształt tego, co napisał/a me.
        Nie wiem tylko, czy poazwalaja na to warunki geologiczne i finansowe.

        • 4 0

      • podziemie dla samochodów, ulice dla ludzi!

        • 13 0

    • a może tunel dla samochodów

      a piesi po równym chodniczku a nie po schodach

      • 2 0

    • a co z ETC? (1)

      jak ta droga będzie dalej leciała? zburzą ETC?

      • 1 1

      • Sprawdź na planach zagospodarowania przestrzennego, tak wszystko jest ładnie widoczne.

        • 0 0

  • Pan Prezydent Adamowicz na spotkaniu z mieszkańcami mówił że będzie ta droga w 2012r. (7)

    Rok temu na spotkaniu z mieszkańcami Niedźwiednika Pan Prezydent opowiadał że nowa droga na Słowackiego będzie w 2012 r.

    • 81 5

    • zgadzam się (1)

      dokładnie tak było. Byłem obecny na tym zebraniu. Roboty budowlane miały się zacząć na wiosnę tego roku. Jak zapytałem o decyzję srodowiskową , to jakoś panom mina zrzedła. Wiedziałem od początku, że te obietnice to czcza gadanina. I niestety miałem rację . W lipcu ogłosili przetarg bez decyzji środkowiskowej. Potem we wrześniu wydali decyzję i ktoś się od niej odwołał. W lipcu jak ogłaszali przetargi, to mówili, że roboty zaczna się na wiosnę przyszłego roku. Teraz po odwołaniu do GDOŚ mówi sie już o rozpoczęciu robót na jesieni 2011 r. Jeżeli decyzja nie zostanie uchylona , to może roboty zaczną sie wiosnę 2012 r. i taki jest relany termin. Z powyższego wynika, że działania pana prezydenta są wybitnie pozorne. Na spotkaniu z mieszkańcami miał pełna świadomość , że nie ma decyzji środkowiskowej. Bez niej niczego się nie zacznie. Powinien przewidywać , że mogą wpłynąć odwołania od decyzji i wpłynęły. Pan Adamowicz jest jedynie dobry w robieniu dobrego wrażenia i prezentacji wizualizacji trasy. Myli chyba świat wirtualny z rzeczywistością. Realny zaś jest wieżowiec rosnący systematycznie przy Manhatanie , zabierajacy coraz bardziej światło w tym miejscu przechodniom i okolicznym budynkom, a w przyszłości spowoduje paraliż komunikacyjny Wrzeszcza. Jest to tym bardziej realne, jak zbudowanie trasy Słowackiego na euro 2012 jest już całkowicie nierealne. Ciekawe, bo o konieczności przebudowy trasy wiadomo co najmniej od 15 lat. O euro 2012 od 3 lat. Przez trzy lata nie robiło sie w tej sprawie nic tylko rysowało kreski na mapie. Teraz zaś epatuje się ludzi jakimiś rozbiórkami starych ruder, choć budowa trasy i tak nie ruszy do 2012 roku, to pewne. Po prostu rzygać się chce.

      • 23 3

      • Dlatego ja bardzo chcialbym juz panu Adamowiczowi podziekowac

        Tylko boje sie ze nie ma na kogo i budyn bedzie sie robil coraz bardziej okragly przez nastepna kadencje :/

        • 2 0

    • dziś wiemy (1)

      że dwa fragmenty Słowackiego będą gotowe w 2013 roku: z Niedźwiednika do al. Legionów, potem przerwa, i od al. Hallera do Marynarki Polskiej.

      • 11 2

      • Z tym "wiemy" to bym jednak uwazal ;)

        • 4 0

    • no i? jakiś wniosek czy tylko tak sobie popisałeś? (2)

      • 4 12

      • tylko taki kretyn jak ty tego nie rozumie,że robione jest to wszystko pod publikę i by denny budyń miał się przed wyborami czym (1)

        chwalić;/

        • 14 4

        • Jakbyś nie zauważył każdy kolejny rząd (często dotyczy to samorządów lokalnych) jest tak samo populistyczny.

          • 1 1

  • fikcja

    dlaczego P.Naskręt nic nie pisze o odcinku Nowej Słowackiego od ronda przy ETC przez ul.Chrobrego, ul.Hallera do ul. Uczniowskiej ?!!!!Przecież nie ma finansowania na ten odcinek nawet w planie długofalowym.Znowu taka malutka manipulkacyjka?Faktycznie trasa Słowackiego będzie się kończyć na rondzie przy ETC!!!!!!! NO..... dalej lemingi głosować na "budynia"

    • 12 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane